Valmet 602

lgfi

Mitä Valmet 602 vm. -79 ostettaessa tulisi huomioida erityisesti eli mahd. vikakohteet? Onko kys. malli hyväkin traktori vai ongelmapesä?

8

18168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ghjk

      Eikös tuo ole kokolailla samanlainen kuin 702. Siis minun piti oikein muistella että onko meillä ollut vikoja. Ei ole ollut. Orbitron (siis se ohjauksen venttiili ratin akselilla) on vaihdettu. Nostolaitteessa on joku jumi sisällä koska toisinaan se laskee itsekseen yön aikana. Jarruihin on vaihdettu osia.

      Ei tosiaan tule mitään oikeita vikoja mieleen.

      • kun yöllä ja päivällä

        väri voi olla sama mutta ei sitten muuta samankaltaista olekaan, vaihteisto ja perä täysin erilainen nostolaite erilainen.

        Kai se vaihteisto ja perä on se josta ne viat löytyy ellei ole öljyjä vaihdeltu ajallaan, kannattaa kuulostella minkälaista ääntä pitää eteen ja taaksepäin ajettaessa, pysyykö vaihteet päällä ja semmosta, oli joskus tubomalli tuosta 602:sesta.


      • ex-kuski

        nämä ovat samaa sarjaa kokolailla,602 omaa 3.3litraisen moottorin kun 502:ssa on 2.7litrainen.602/604 omaa lähes aina kaksoiskytkimen ja lisäksi korkeammat leveämmät renkaat kuin 502/504.
        502/504=14.9x30,etu 7.5x16
        602/604=16.9x30 tai 13.6x36,etu 10x16
        Huonoja puolia on se että jarrut ei ole huoltovapaat vaan vaativat huollon lähes vuosittain,helppo homma kuitenkin.Lisäksi vaihteiston välitykset tievaihteilla huonot.Lyhyt vitonen ja pitkä kutonen.


      • fghjkl
        kun yöllä ja päivällä kirjoitti:

        väri voi olla sama mutta ei sitten muuta samankaltaista olekaan, vaihteisto ja perä täysin erilainen nostolaite erilainen.

        Kai se vaihteisto ja perä on se josta ne viat löytyy ellei ole öljyjä vaihdeltu ajallaan, kannattaa kuulostella minkälaista ääntä pitää eteen ja taaksepäin ajettaessa, pysyykö vaihteet päällä ja semmosta, oli joskus tubomalli tuosta 602:sesta.

        Ei meillä ikinä ole vaihteistoöljyjä vaihdettu. Ei mitään ongelmia.


      • hankinnassa...
        ex-kuski kirjoitti:

        nämä ovat samaa sarjaa kokolailla,602 omaa 3.3litraisen moottorin kun 502:ssa on 2.7litrainen.602/604 omaa lähes aina kaksoiskytkimen ja lisäksi korkeammat leveämmät renkaat kuin 502/504.
        502/504=14.9x30,etu 7.5x16
        602/604=16.9x30 tai 13.6x36,etu 10x16
        Huonoja puolia on se että jarrut ei ole huoltovapaat vaan vaativat huollon lähes vuosittain,helppo homma kuitenkin.Lisäksi vaihteiston välitykset tievaihteilla huonot.Lyhyt vitonen ja pitkä kutonen.

        Eli onko mitä eroja tullut teknisesti ja muutenkin 502 ja 602 mallien kohdalla kun värisävy muuttui ruskeasta keltaiseksi joskus n.-80 vuonna?
        Eli tekniikka sama, hytin sisustaan ja konepeltiin hieman muutoksia vain?

        Eroavatko 502 ja 602 juurikaan muuten kuin rengaskooltaan ja koneen kooltaan(2,7/3,3 l)?


    • Amikola

      http://www.valtra.fi/extras/documents/valmet602.pdf

      Tuossa on moottori miehille valmet 602 käsikirja sieltä löytyy syy ja seuraus . kohta ,sivu 84

      http://www.valtra.fi/extras/documents/valmet602.pdf




      - Tarkista, että suotimesta ylivuotoputkeen tu-
      leva polttonestereikä on auki, sillä tukkeu-
      tuessaan se kerää ilmaa ruiskutuslaitteisiin.








      33. VAIHDA POLTTONESTESUODIN
      Polttonestesuodin on kaksi-osainen.
      Alaosassa on lasinen sakkakuppi johon poltto-
      nestettä raskaammat epäpuhtaudet kerääntyvät.
      Sen yläpuolella on määräajoin vaihdettava suo-
      din.
      Suotimen vaihdossa menetellään seuraavasti:
      - Puhdista suodin ulkopuolisesti
      - Aukaise suotimen kannen keskellä oleva
      r u u v i s a m a n a i k a i s e s t i k u n k a n n a t a t
      suotimen pohjasta.
      - Ruuvin irrottua ovat suotimen osat tiivistei-
      neen irti, joten poista ne yksitellen
      - Puhdista sakkakuppi ja pohjalevy
      - Tarkista, että suotimesta ylivuotoputkeen tu-
      leva polttonestereikä on auki, sillä tukkeu-
      tuessaan se kerää ilmaa ruiskutuslaitteisiin.
      - Ennen uuden suodinkennon asentamista
      tarkista, että tiivisteet ovat puhtaat ja hyvä-
      kuntoiset

    • trahata

      502-602 aikalailla ongelmattomia koneita ,ns.kertoja vaihde kannattaa kokeilla siis sen kytkeytyminen ja päälläpysyminen jos moottori on kunnossa on käyntiinlähtö pakkasellakin erittäin hyvä.602 on kyllä selvästi pirteempi .vaihteita on tietty vaan 6 eteen ja jarrut kuivat mutta helpot itekin huoltaa

    • masi 56

      Valmet 500 sai jatkoa 602:ta 5 tunnin testiajo ei näyttänyt mitään ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

      Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5346
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

      Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3701
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

      Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3263
    4. Ketä tietää

      Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2505
    5. Veikeä Satu

      Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2102
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

      Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2027
    7. Tietääkö kaivattusi että

      olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163
      1876
    8. Terveiset kaivatullesi

      kesän aluksi tähän ketjuun.
      Ikävä
      105
      1352
    9. Onko kaipaamallasi

      Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      14
      1318
    10. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

      Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      137
      1154
    Aihe