Paljonko olisitte valmiita maksamaan Micrasta?

Ville Vallaton

Vuosimalli -89, ajettu 142tkm, kahdella naisella ollut, ikäänsä vastaavassa kunnossa, ehkä hieman paremmassakin. Vaatii pientä laittoa, ainakin yhden jarruputken verran...katsastettu 12/05

Paljonko siitä voisi pyytää?

12

1681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljon mitään

      Kahdella naisella ollut = mitään huoltoja / tarkistuksia ei ole tehty määräaikaishuoltojen lisäksi. Autolla on vain ajettu, vaikka mitä kolinoita olisi kuulunut !

    • Suurinpiirtein

      Kyllä se on 300 euron auto.

      Maksanut uutena 8500 euroa, nyt ikää jo 17 vuotta.

      Kun autot pudottavat arvoaan vuodessa noin 18%, tuosta kun laskee niin päädytään 300 euron hintaan.

      • Ville Vallaton

        Vähän ajetusta ja hyvin pidetystä ei makseta ekstraa?


      • ne kilometrit
        Ville Vallaton kirjoitti:

        Vähän ajetusta ja hyvin pidetystä ei makseta ekstraa?

        Olen itseasiassa tehnyt aikalailla tarkkaakin tutkimusta kilometrien vaikutuksesta hintoihin.

        Ikävä kyllä aika isotkin poikkeamat vaikuttavat alle 5% pyyntihintoihin. Tietysti poikkeuksena autot joilla ajettu muutama tuhat kilometriä tai sitten erittäin paljon.

        Tietysti hinta on se millä myyjä myy ja minkä ostaja maksaa, eli eihän tuohon mitään valmista laskukaavaa ole, vain suuruusluokka-arvioita.

        Isäni osti juuri siistin samanikäisen micran 200 eurolla.


    • Ville Vallaton jatkaa

      Edellinen omistaja oli vanhempi nainen joka käytti auton joka syksy ja kevät autokorjaamolla, vaihdatti renkaat, tarkastutti öljyt yms. nesteet. Eli ihan hyvällä hoidolla ollut tietääkseni, ainakin siihen asti ;). Tosin syystä tai toisesta toinen moottori jo menossa. Tällä nykyisellä ajettu noin 50 tkm, meni edellisen omistajan aikana.

      Ollut kakkosautona eli kauppakassina. Olen itse lisäillyt öljyä, jarrunesteitä yms. tarpeen vaatiessa. Hitsata en osaa, eli pellissä on vähän ruostetta, mutta kaupantekijäisenä saa molemmat takakaaret, joista vain vasenta tarvitsee juuri nyt ( jos haluaa sen laittaa.)

      Toinen helmapelti on laitettu joulukuussa -05, toisen voi vaihtaa (aprox 20 euroa maksaa) tai paikata pari reikää.

      Kiitän kaikkia jo etukäteen vinkeistä ja toivotan hyvää kesän jatkoa ja ennenkaikkea turvallisia ajokilometrejä noiden "isojen" autojen seurassa!

      • hieman ihmettelen

        "Olen itse lisäillyt öljyä, jarrunesteitä yms. tarpeen vaatiessa."

        Kunnossa oleva auto ei kuluta kumpaakaan nestettä.

        "Hitsata en osaa, eli pellissä on vähän ruostetta, mutta kaupantekijäisenä saa molemmat takakaaret, joista vain vasenta tarvitsee juuri nyt ( jos haluaa sen laittaa.) Toinen helmapelti on laitettu joulukuussa -05, toisen voi vaihtaa (aprox 20 euroa maksaa) tai paikata pari reikää."

        Varovainen arvio työn määrästä 6 - 8 tuntia hitsaukseen maalaus, kustannukset halvimmillaankin teetettynä 400 euroa.

        Vanha auto on aina vanha, mutta jos nuo edellämainitsemasi asiat estävät korjaamattomina katsastuksen, auto on käytännössä ongelmajätettä.

        400 euroa korjaukseen katsastus auton ostohinta... sillä rahalla saa monta katsastettua suurempaa autoa.


      • imhettelen minäkin
        hieman ihmettelen kirjoitti:

        "Olen itse lisäillyt öljyä, jarrunesteitä yms. tarpeen vaatiessa."

        Kunnossa oleva auto ei kuluta kumpaakaan nestettä.

        "Hitsata en osaa, eli pellissä on vähän ruostetta, mutta kaupantekijäisenä saa molemmat takakaaret, joista vain vasenta tarvitsee juuri nyt ( jos haluaa sen laittaa.) Toinen helmapelti on laitettu joulukuussa -05, toisen voi vaihtaa (aprox 20 euroa maksaa) tai paikata pari reikää."

        Varovainen arvio työn määrästä 6 - 8 tuntia hitsaukseen maalaus, kustannukset halvimmillaankin teetettynä 400 euroa.

        Vanha auto on aina vanha, mutta jos nuo edellämainitsemasi asiat estävät korjaamattomina katsastuksen, auto on käytännössä ongelmajätettä.

        400 euroa korjaukseen katsastus auton ostohinta... sillä rahalla saa monta katsastettua suurempaa autoa.

        "Kunnossa oleva auto ei kuluta kumpaakaan nestettä."

        Tuonikäinen saa kuluttaa jo hieman.

        "Varovainen arvio työn määrästä 6 - 8 tuntia hitsaukseen maalaus, kustannukset halvimmillaankin teetettynä 400 euroa."

        Mutta katsastus on ilmeisesti voimassa vuoden loppuun eli joku voi hyvin ostaa auton.

        "Vanha auto on aina vanha, mutta jos nuo edellämainitsemasi asiat estävät korjaamattomina katsastuksen, auto on käytännössä ongelmajätettä."

        Tuollaisen täysin ehjän auton arvo on aina 1000€. Siitä voi vähentää tiedossa olevien korjausten hinnat.

        "400 euroa korjaukseen katsastus auton ostohinta... sillä rahalla saa monta katsastettua suurempaa autoa."

        Joissa on vielä enemmän fiksattavaa ja kalliimmat ja hankalemmat korjaukset, vakuutukset ja polttoainekulut.


      • Niin se menee
        imhettelen minäkin kirjoitti:

        "Kunnossa oleva auto ei kuluta kumpaakaan nestettä."

        Tuonikäinen saa kuluttaa jo hieman.

        "Varovainen arvio työn määrästä 6 - 8 tuntia hitsaukseen maalaus, kustannukset halvimmillaankin teetettynä 400 euroa."

        Mutta katsastus on ilmeisesti voimassa vuoden loppuun eli joku voi hyvin ostaa auton.

        "Vanha auto on aina vanha, mutta jos nuo edellämainitsemasi asiat estävät korjaamattomina katsastuksen, auto on käytännössä ongelmajätettä."

        Tuollaisen täysin ehjän auton arvo on aina 1000€. Siitä voi vähentää tiedossa olevien korjausten hinnat.

        "400 euroa korjaukseen katsastus auton ostohinta... sillä rahalla saa monta katsastettua suurempaa autoa."

        Joissa on vielä enemmän fiksattavaa ja kalliimmat ja hankalemmat korjaukset, vakuutukset ja polttoainekulut.

        "Tuonikäinen saa kuluttaa jo hieman."

        Olen eri mieltä, jos auto alkaa kuluttaa jarrunestettä, se voi olla hengenvaarallinen laite.

        "Tuollaisen täysin ehjän auton arvo on aina 1000€. Siitä voi vähentää tiedossa olevien korjausten hinnat."

        Eli hinta on käytännössä 300 euroa, aivan kuten on veikkailtukin.

        "Joissa on vielä enemmän fiksattavaa ja kalliimmat ja hankalemmat korjaukset, vakuutukset ja polttoainekulut."

        Ja turvallisempi korirakenne, enemmän tilaa ja mahdollisesti sittenkin vähemmän korjattavaa.

        No, käytetty on aina käytetty. 1989 mallisen auton myynti on hankalaa, niillä alkaa olla ikää ja vuosi 1989 oli se vuosi jolloin Suomessa on myyty kaikkein eniten autoja. Muutenkin nyt on ostajan markkinat, autoja on enemmän markkinoilla kuin on kysyntää.

        Itse jos meinaisin autoa ostaa, valitsisin max 5 kappaletta joista olisin kiinnostunut, tekisin tarjoukset, pyyntihinnasta välittämättä ja jäisin odottamaan kuka myyjistä kyllästyy kauppaamiseen ensimmäisenä.


    • tonttulainen

      300 euroa siitä voisi pyytää

    • diplinssi

      Eihän niistä saa enää kuin renkaiden hinnan, vaikka olis hyviäkin. Niitä on niin paljon tarjolla. Siis nuorisolle halpoja autoja, jos ovat kunnossa tai osaa itse laittaa.
      Auto ei kuluta jarrunestettä, jos jarruputket ehjät ja samoin jarrusylinterien tiivisteet.
      Ruostehitsautus tulee kalliiksi, jos on isompia vikoja. Vanha Micra nuorison autotekniikan opiskeluun helppo ja yksinkertainen auto.

    • Delta-Auto hyvittää autosta 2000 euroa vaihdossa uuteen tai käytettyyn, kunhan se on ajokuntoinen, katsastettu ja ajoneuvovero maksettuna. En tiedä, onko tarjous aina voimassa, mutta ihan hiljattain oli sellainen mainos.

      • ap.

        Myös minulle on tuo tarjous tullut.
        Kiitos kuitenkin vastauksesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe