kannukset

jokuvaann%%%

niin mitenkä nämä kannukset leikataan?? kun kyseessä on n.3 päivän ikäinen pentu kun huomenna mennään tuttujen pennuilta leikaamaan niin kysyisin etä mitenkä tämä tapahtuu??

24

17020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannustenleikkaaja/tatuoija...

      SIIS MITÄ......olet menossa leikkaamaan kannuksia, etkä tiedä asiasta mitään......hoh hoh.....

    • veitsellä

      Ne vain terävällä kirurginveitsellä nappaistaan pois. Käy salamannopeasti ja haava paranee todella nopeasti. Kannukset pitää leikata alta 4 päivän ikäiseltä pennulta.

      • näitä ohjeita

        SIIS!

        Eläinrääkkäystä!

        Onkos kysymys Valkealan uudestisyntyneestä tehtaasta, vai mistä tehtaasta. Jos omat tietosi ovat tuota tasoa, niin ÄLÄ ainakaan jaa kakkaohjeitas toisille onnettomille !


      • ihmettä?!
        näitä ohjeita kirjoitti:

        SIIS!

        Eläinrääkkäystä!

        Onkos kysymys Valkealan uudestisyntyneestä tehtaasta, vai mistä tehtaasta. Jos omat tietosi ovat tuota tasoa, niin ÄLÄ ainakaan jaa kakkaohjeitas toisille onnettomille !

        SIIS! Olipa kummallinen kommentti.

        Jos sinulla on parempaa tietoa, niin kerro!

        Olemme kerran käyneet eläinlääkärissä poistattamassa pennuilta takakannukset, ja eläinlääkäri kertoi sen tapahtuvan juuri noin kuin tuossa kerrotaan. Ne pitää poistaa siksi alle 4 päiväiseltä pennulta, koska silloin pennun hermorakenne ei ole kuulemma vielä kehittynyt eikä kannusten poistaminen satu.

        Mutta mielelläni kuulen, miten se tapahtuu, jos eläinlääkäri vaikka valehtelikin. Tapahtumaa emme nähneet, mutta en voi kuvitella kannusten poiston tapahtuvan millään muullakaan tavalla.

        Takakannukset poistetaan monelta rodulta, koska ne voivat aikuisena revetä esim. kovassa lumessa ja on todella tuskallista.


      • m-li
        näitä ohjeita kirjoitti:

        SIIS!

        Eläinrääkkäystä!

        Onkos kysymys Valkealan uudestisyntyneestä tehtaasta, vai mistä tehtaasta. Jos omat tietosi ovat tuota tasoa, niin ÄLÄ ainakaan jaa kakkaohjeitas toisille onnettomille !

        Kyllähän se kannusten poisto näin tapahtuu. Itse sitä ei luonnollisestikaan pidä lähteä harjoittelemaan, jos ei ole asiasta tietoa. Ell hoitaa homman nopeasti ja halvalla.


      • Näpäytys
        ihmettä?! kirjoitti:

        SIIS! Olipa kummallinen kommentti.

        Jos sinulla on parempaa tietoa, niin kerro!

        Olemme kerran käyneet eläinlääkärissä poistattamassa pennuilta takakannukset, ja eläinlääkäri kertoi sen tapahtuvan juuri noin kuin tuossa kerrotaan. Ne pitää poistaa siksi alle 4 päiväiseltä pennulta, koska silloin pennun hermorakenne ei ole kuulemma vielä kehittynyt eikä kannusten poistaminen satu.

        Mutta mielelläni kuulen, miten se tapahtuu, jos eläinlääkäri vaikka valehtelikin. Tapahtumaa emme nähneet, mutta en voi kuvitella kannusten poiston tapahtuvan millään muullakaan tavalla.

        Takakannukset poistetaan monelta rodulta, koska ne voivat aikuisena revetä esim. kovassa lumessa ja on todella tuskallista.

        Meinaan se etteikö alle 4 vrk ikäinen pentu tuntisi kipua!! Voi jeesus ja maaria, näinhän sitä on aikanaan selitelty myös näitä typistyshommia, kun eihän se pentuun satu... Jostain kumman syystä vaan on sekin saatu kielletyksi, eläinsuojelun nimissä!

        Toisekseen noiden takakannusten poisto on aivan turhaa, ne eivät tosiaankaan repeydy helposti, kuten typistämätön häntäkään ei helposti mene poikki tai vaurioidu.. Itselläni on 4 suurta koiraa (laumanvartijoita) joilla kaikilla takajaloissa kannukset, eikä kova lumi tai edes metsän kävyt (oksista puhumattakaan) niitä saa rikki...


      • hirviherra;D
        Näpäytys kirjoitti:

        Meinaan se etteikö alle 4 vrk ikäinen pentu tuntisi kipua!! Voi jeesus ja maaria, näinhän sitä on aikanaan selitelty myös näitä typistyshommia, kun eihän se pentuun satu... Jostain kumman syystä vaan on sekin saatu kielletyksi, eläinsuojelun nimissä!

        Toisekseen noiden takakannusten poisto on aivan turhaa, ne eivät tosiaankaan repeydy helposti, kuten typistämätön häntäkään ei helposti mene poikki tai vaurioidu.. Itselläni on 4 suurta koiraa (laumanvartijoita) joilla kaikilla takajaloissa kannukset, eikä kova lumi tai edes metsän kävyt (oksista puhumattakaan) niitä saa rikki...

        Hyvän tuttavaperheen sekarotuiselta (suomenpystykorvaa, beaglea...) koiralta kannus melkein "irtosi" vuosi sitten metsällä. Eläinlääkärissä kannus leikattiin ja samoin toisesta jalasta.
        Huomasimme kannuksen haavoittuneen makkaratulilla kun koira palasi metsästä ja nuoli jalkaansa.
        Joillekkin sattuu joillekkin ei...


    • olla totta...

      Vie nyt pennut jonnekkin joka osaa.. tai kokeile ensin itseesi.. Ne kannukset olis kannattanu ottaa heti pois.

    • paivansadeko

      Kuten Eläinsuojelu asetus kertoo, koirille sallituista toimenpiteistä seuraavaa:
      Kannusten poisto:
      vastasyntynyt-> pätevä henkilö
      iäkkäämpi -> eläinlääkäri

      Te ette, todellakaan ole päteviä ihmisiä koiranpennun kannuksia alkaa leikkelemään. Jättäkää se niille jotka homman todellakin osaavat.

      • TuittuTiu

        Mitähän maksaa poistaa kannukset n.kahden vuoden ikäiseltä koiralta?(n.suunnilleen) Koirallani ne ihan roikkuu melko "irtonaisen" näköisinä,ja näistäkin kirjoituksista päätin että menen poistattamaan ne etteivät vaan repeä :( Kiitos jo etukäteen jos joku viitsii vastata!


    • eläinlääkäriin

      Eivätköhän he olekin menossa juuri eläinlääkärille? Varmasti vain huonoa suomea!

      • jokuvaan%%%%%

        niin siis eläinlääkärillä tottakai käytiin.=) kyselin vaan noin mielenkiinnon vuoksi että mitenkä tämä hoituu... Kuulostaisi aivan järjettömältä idealta ruveta laikkaamaan itse kannuksia. Pahoittelen huonoa "kirjoitelmaani" oli nimittäin hieman hoppu. Hyvinhän se meni ja ihan asiallisesti =)


      • paivansadeko
        jokuvaan%%%%% kirjoitti:

        niin siis eläinlääkärillä tottakai käytiin.=) kyselin vaan noin mielenkiinnon vuoksi että mitenkä tämä hoituu... Kuulostaisi aivan järjettömältä idealta ruveta laikkaamaan itse kannuksia. Pahoittelen huonoa "kirjoitelmaani" oli nimittäin hieman hoppu. Hyvinhän se meni ja ihan asiallisesti =)

        anteeksi että, pillastuin. Sain sen kuvan kirjoituksestasi että, itse menette niitä kannuksia leikkelemään. Vielä kerran anteeksi.


      • jokuvaan%%%%
        paivansadeko kirjoitti:

        anteeksi että, pillastuin. Sain sen kuvan kirjoituksestasi että, itse menette niitä kannuksia leikkelemään. Vielä kerran anteeksi.

        Olisin itsekkin säikähtänyt ja raivostunut jos joku tietämättömältä kuulostava olisi ruvennut pennun kannuksia omin päin leikkaamaan...


    • minähänsevaan

      Kannusten leikkaaminen on eläinrääkkäystä! Ootteko koskaan olleet mukana kun kannuksia leikataan? Pentu parka huutaa kuin syötävä! Vaikka ne sen kannukset puudutetaan! Ja kun ne kannukset puudutetaan, niin silloinkin ne huutaa. Kyllä alle 4 päivän ikäisetkin pennut tuntee kipua. Ihan varmasti! En ymmärrä miksi niin pitää tehdä. Kertokaa ihmeessä minulle.

      • tytöntyllerö666

        Sul ei oo kyl kaikki kotona!


      • kannukset pois
        tytöntyllerö666 kirjoitti:

        Sul ei oo kyl kaikki kotona!

        Kun vastasyntyneeltä poistaa kannukset ei se kuule huuda! Ei edes vinkase.Olisi kiva tietää kuinka monesti ootte olleet kannuksia poistamassa? Kennelliiton suositus on että niille roduille joille ei kannukset kuulu ne tulee poistaa vastasyntyneeltä pennulta tai pennun olessa alle 4 päivää.Sellaisella koiralla jolle ei kuulu kannukset ne on vain pienen nahanpalan varassa ja taatusti repee metsässä ja hangessa.Niillä roduilla jolle kannukset kuuluu on kannuksessa myös ns.luu eli ei se mihinkään silloin repee.Kannukset tosiaan voi poistaa eläinlääkäri tai kasvattaja itse.Poistetaan esim desifioiduilla terävillä saksilla napsasemalla ja putsataan vielä betadinellä.Eivät yleensä edes vuoda koska vastasyntyneet pennun raajojen verenkierto on vielä heikkoa.Se mikä eläinsuojeluun tulee..siellä on juuri samainen maininta ja tieto.


      • voi vttu

        Stanan tietämätön kettutyttö.

        Itsekin vihaan eläinrääkkäystä, mutta

        KANNUKSET TULEE POISTAA JOS NE EIVÄT RODULLE KUULU.

        Ihmisiltäkin pitää poistaa känsät tai vaaralliset luomet... Onko se ihmisen rääkkäystä?

        Kunpa tuollaiset olisivat hiljaa.


      • ollaan tietävinään
        voi vttu kirjoitti:

        Stanan tietämätön kettutyttö.

        Itsekin vihaan eläinrääkkäystä, mutta

        KANNUKSET TULEE POISTAA JOS NE EIVÄT RODULLE KUULU.

        Ihmisiltäkin pitää poistaa känsät tai vaaralliset luomet... Onko se ihmisen rääkkäystä?

        Kunpa tuollaiset olisivat hiljaa.

        Vai kettutyttö! No minä tiedän paremmin. Olen opiskellut alalle. Tiedän että monet keskustelijoista luulevat tietävänsä jotakin koirista. Mutta ei haittaa. Sen minä vaan sanon että kannusten leikkauskin on eläinrääkkäystä jollakin tavalla. Se on sallittua, mutta onko siinä järkeä. Ei ole. Miksi leikata kannuksia vaan sen takia, että ne ei jollekin rodulle kuulu. Ajatelkaa nyt hyvät ihmiset vähän. Kunpa tuollaiset tietämättömät olisivat hiljaa.


      • asiaa selvitellyt
        ollaan tietävinään kirjoitti:

        Vai kettutyttö! No minä tiedän paremmin. Olen opiskellut alalle. Tiedän että monet keskustelijoista luulevat tietävänsä jotakin koirista. Mutta ei haittaa. Sen minä vaan sanon että kannusten leikkauskin on eläinrääkkäystä jollakin tavalla. Se on sallittua, mutta onko siinä järkeä. Ei ole. Miksi leikata kannuksia vaan sen takia, että ne ei jollekin rodulle kuulu. Ajatelkaa nyt hyvät ihmiset vähän. Kunpa tuollaiset tietämättömät olisivat hiljaa.

        Eläinsuojelulaki kieltää sekä tarpeettoman kivun tuottamisen eläimelle että eläimen ulkonäön kirurgisen muuttamisen.

        Kannusten poisto on yhtälailla eläinsuojelulain piirissä oleva asia kuin aiemmin tapahtunut häntien typistys, samoilla perusteilla. Jostain syystä asia ei vaikuta olevan yleisessä tiedossa. Olen keskustellut asiasta eläinlääkärin kanssa. Kannusten poisto ei siis ole sallittua, vaikka täällä monet niin kirjoittavat.
        http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1996/19960247


      • Asiasta kokemusta
        ollaan tietävinään kirjoitti:

        Vai kettutyttö! No minä tiedän paremmin. Olen opiskellut alalle. Tiedän että monet keskustelijoista luulevat tietävänsä jotakin koirista. Mutta ei haittaa. Sen minä vaan sanon että kannusten leikkauskin on eläinrääkkäystä jollakin tavalla. Se on sallittua, mutta onko siinä järkeä. Ei ole. Miksi leikata kannuksia vaan sen takia, että ne ei jollekin rodulle kuulu. Ajatelkaa nyt hyvät ihmiset vähän. Kunpa tuollaiset tietämättömät olisivat hiljaa.

        Kyllä meidän luottoeläinlääkäri joka on hyvinkin ammattitaitoinen kertoi, että pennun kannukset poistetaan nukutuksessa jolloin se ei tunne lainkaan kipua ja kannukset saadaan huolellisesti poistettua. Näin minimoidaan myös niiden takaisin kasvaminen. Eläinrääkkäykseenhän tätä ei voi verrata millään tavalla! Vanhemmalla koirallani (Suomenpystykorva) teimme sen virheen ettei kannuksia poistettu ja talvipakkasen kovilla hangilla kannukset sitten repeytyivät ja vuosivat runsaasti ja koira oli selvästi tuskissaan nuollen niitä jatkuvasti. Olen siis ehdottomasti kannuksien poiston puoltaja.


      • Anonyymi
        Asiasta kokemusta kirjoitti:

        Kyllä meidän luottoeläinlääkäri joka on hyvinkin ammattitaitoinen kertoi, että pennun kannukset poistetaan nukutuksessa jolloin se ei tunne lainkaan kipua ja kannukset saadaan huolellisesti poistettua. Näin minimoidaan myös niiden takaisin kasvaminen. Eläinrääkkäykseenhän tätä ei voi verrata millään tavalla! Vanhemmalla koirallani (Suomenpystykorva) teimme sen virheen ettei kannuksia poistettu ja talvipakkasen kovilla hangilla kannukset sitten repeytyivät ja vuosivat runsaasti ja koira oli selvästi tuskissaan nuollen niitä jatkuvasti. Olen siis ehdottomasti kannuksien poiston puoltaja.

        Olen myös kannusten poiston puolella. Kunhan sen tekee oikein. Itselläni chihu jolla takakannukset ja niissä huonnointa se ettei saa kynsii leikattua ja kasvaa liian pitkiksi ja sitten tekee kipeää... metsällä pelkään aina että repeävät....


    • tietämätöntyttö

      Mitkä ovat koiran kannukset? :D ikinä kuullutkaan moisista...

      • hyvin tietoa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4020
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3872
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      606
      3794
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      17
      2518
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      74
      2380
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      329
      2017
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      2000
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1839
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1529
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1392
    Aihe