Laivatyö

silja tai viking

Hei, onko eroa siljan ja viikkarin työolosuhteissa? kun eikö silja toimi ruotsinlipun alla, toimitaanko siellä myös ruotisin TES:n mukaan? eli onko palkka ja lisät eri tavoin määritelty kuin suomessa?

13

8160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kamu

      Mun työkaveri on Siljalla pääsääntöisesti töissä ja palkka maksetaan kruunuina,niin luulempa että myös Tes yms ovat ruotsin "lakien" mukaan.

      • maksetaan

        Osaako kukaan kertoa paljon laivalla tienaa baarimikkona? Kannattaako pistää paperit sisään, vaikka on nainen? tietääkseni lähes kaikki baarimikot laivalla on miehiä? Hirveä hinku olisi tienata rahaa, onnistuuko laivatyöllä? Informoikaa pliis, niin ei tule hypättyä suoraan ojasta allikkoon.


      • x-ktr
        maksetaan kirjoitti:

        Osaako kukaan kertoa paljon laivalla tienaa baarimikkona? Kannattaako pistää paperit sisään, vaikka on nainen? tietääkseni lähes kaikki baarimikot laivalla on miehiä? Hirveä hinku olisi tienata rahaa, onnistuuko laivatyöllä? Informoikaa pliis, niin ei tule hypättyä suoraan ojasta allikkoon.

        ..seilaavassa matkustaja-aluksessa hovi-ja baarimestari tienaa 1814,88€/kk.Plus mahdolliset ylityöt,ym.lisät.Ruotsalaisissa jotakuinkin samanverran.


      • on hyvä
        maksetaan kirjoitti:

        Osaako kukaan kertoa paljon laivalla tienaa baarimikkona? Kannattaako pistää paperit sisään, vaikka on nainen? tietääkseni lähes kaikki baarimikot laivalla on miehiä? Hirveä hinku olisi tienata rahaa, onnistuuko laivatyöllä? Informoikaa pliis, niin ei tule hypättyä suoraan ojasta allikkoon.

        Baarimikkona tienaa noin 3 000€ kk. Viikko töitä, viikko vapaata. Eli myyt itsesi ja elämäsi laivalle viikoksi. Sinkuille tosi hieno juttu, kun bailauspaikat on ihan lähellä! Mitä nyt töiltä ehtii...Verotuskin on n.7% pienempi kuin maatöissä. Ruokaa saat ilmaiseksi niin paljon ja usein huin haluat ja asuntokin on ilmainen (kimppahytti).Lisäksi saat ostaa halvalla tietyn määrän viinaa ja tupakkaa ym tuotteita.


      • XD

        Ei palkka maksetaan euroima ja kruunuin


    • Sillink

      Kyllä on työskentelyolosuhteissa ainakin jatkossa eroa, hehehehh.....

      • Laivailija

        Päästäksesi laivalle töihin,tai edes työnhakijaksi merivälitykseen tai varustamoiden listoille,pitää olla suoritettuna vähintään Basic Training-koulutus,merikoulut järjestävät,itse kävin Raumalla.Sen päälle olisi hyvä olla pelastusvenekurssi mutta se ei ole yhtä pakollinen.Merimieslääkärintodistus on myös oltava.Laivalla on ihan kivaa olla töissä ja palkka on maissa tehtävään ravintoladuuniin verrattuna hyvä mutta laivalle on vaikea päästä,saatat joutu odottelemaan ensimmäistä keikkaasi kuukausia.Nyt kun varustamot irtisanovat väkeä on ammattitaitoisia vikaeeraajia tulossa ovista ja ikkunoista,mutta kannattaa toki yrittää ahkerasti ja soitella.


      • ile
        Laivailija kirjoitti:

        Päästäksesi laivalle töihin,tai edes työnhakijaksi merivälitykseen tai varustamoiden listoille,pitää olla suoritettuna vähintään Basic Training-koulutus,merikoulut järjestävät,itse kävin Raumalla.Sen päälle olisi hyvä olla pelastusvenekurssi mutta se ei ole yhtä pakollinen.Merimieslääkärintodistus on myös oltava.Laivalla on ihan kivaa olla töissä ja palkka on maissa tehtävään ravintoladuuniin verrattuna hyvä mutta laivalle on vaikea päästä,saatat joutu odottelemaan ensimmäistä keikkaasi kuukausia.Nyt kun varustamot irtisanovat väkeä on ammattitaitoisia vikaeeraajia tulossa ovista ja ikkunoista,mutta kannattaa toki yrittää ahkerasti ja soitella.

        Useimmin Basic Safety Training kursseja ym. järjestää Sydväst Sjöfart eli tuttavallisemmin Turun merikoulu ja kurssi maksaa muistaakseni 450€

        Tällä hetkellä työtilanne on hyvä ja ammattitaitoisista tai nopeasti homman sisäistävistä kaksikielisistä talouspuolen ihmisistä on huutava pula!


      • ile
        Laivailija kirjoitti:

        Päästäksesi laivalle töihin,tai edes työnhakijaksi merivälitykseen tai varustamoiden listoille,pitää olla suoritettuna vähintään Basic Training-koulutus,merikoulut järjestävät,itse kävin Raumalla.Sen päälle olisi hyvä olla pelastusvenekurssi mutta se ei ole yhtä pakollinen.Merimieslääkärintodistus on myös oltava.Laivalla on ihan kivaa olla töissä ja palkka on maissa tehtävään ravintoladuuniin verrattuna hyvä mutta laivalle on vaikea päästä,saatat joutu odottelemaan ensimmäistä keikkaasi kuukausia.Nyt kun varustamot irtisanovat väkeä on ammattitaitoisia vikaeeraajia tulossa ovista ja ikkunoista,mutta kannattaa toki yrittää ahkerasti ja soitella.

        Useimmin Basic Safety Training kursseja ym. järjestää Sydväst Sjöfart eli tuttavallisemmin Turun merikoulu ja kurssi maksaa muistaakseni 450€

        Tällä hetkellä työtilanne on hyvä ja ammattitaitoisista tai nopeasti homman sisäistävistä kaksikielisistä talouspuolen ihmisistä on huutava pula!


      • Jukkeri
        ile kirjoitti:

        Useimmin Basic Safety Training kursseja ym. järjestää Sydväst Sjöfart eli tuttavallisemmin Turun merikoulu ja kurssi maksaa muistaakseni 450€

        Tällä hetkellä työtilanne on hyvä ja ammattitaitoisista tai nopeasti homman sisäistävistä kaksikielisistä talouspuolen ihmisistä on huutava pula!

        Raumalta saa myös ja suomen varmaan parhaan (oma kokemus ja muilta kuullu) basic trainingin, toten gookleta rauman merikoulu tai ammattiopisto.


      • Mewhtonen

        Siljan työntekijät on nykyyän Tallinkin piikoja, siis pääjohtajahan näin sanoi.


    • töihin vaan

      Ilmankin Basic pääsee töihin. Itse olin puoli vuotta töissä laivalla (siljalla) ilman basiciä, mut sit innostuin käymään sen myöhemmin.

    • mikko2233

      miten pääsen töihin laivalle ? siivous työ!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe