Heip
Minulla on kuukautiskipuja muistuttavia, välillä hyvin kovia kipuja, jotka alkavat 3-4 päivää ovulaation jälkeen. Kivut jatkuvat noin viisi päivää. Kipu ei ole jatkuvaa, eikä joka kierto yhtä pahaa. Joissan kierroissa kipu on vain tuntemuksia alavatsassa ja toisinaan, niin kuin tässä kierrossa, heräsin yöllä kipuun ja oli pakko ottaa lääkettä.
Voivatko nämä olla oireita endometrioosista?
Kipuja ovulaation jälkeen
5
8022
Vastaukset
- Sara
Tietty voi olla mut vähä epäilen.. Itte oon endometrioosin sairastanu ja kyllä kivut oli vaan kuukautisten aikana. Tietysti kaikki tuntee kivun niin eri tavalla et vaikee tässä lähtee selittään kipua, mutta itelläni oli niin kovat että aina piti pitää pari pvää sairaslomaa. Leikkauksen jälkeen oli pari kuukautta iha ok,mut nyt puol vuotta jälkeen oon taasen menossa tutkimuksiin, josko ois uusinu.. Toivottavati ei!
Ei muuta ku tohtorille vaan, sieltä lähete ultraan, ni saat ainaki sen osalta mielenrauhan :)- Endo
Kiitos vastauksesta Sara
Kokemuksia asiasta kaipasinkin. Lääkärillä ja ultrassa olen käynyt. itsellä jäi vain sellainen olo, että ottikohan lääkäri asian tosissaan. Ei endosta mitään maininnnut, mutta jos endon kivut keskittyvät kuukautisiin tai yhdyntäkipuihin niin samasta asiasta ei varmaankaan sitten ole kyse.
Ikävää jos se on sinulla uusiutunut, mutta se kai lienee aika tyypillistä. Kuulemma hormoonikierukka auttaa, mutta se ei ainakaan edesauta muita hankkeita...
- Pikku Myy
kyse myös keltarauhasen aiheuttamasta oviksen jälkeisestä kivusta.. itselläni epäilen samaa! Luin asiasta muistaakseni Perhesuunnitelusivuilta!
- Endo
No tuo kuullostaa uskottavalta. En ole ennen kuullut, että keltahormooni aiheuttaisi kipuja. Samaan aikaan tissejä alkaa kuumottaa ja niistä tulee kosketusherkät. Eikös sekin ole juuri keltahormoonin oireita.
- Lumikki
Endo kirjoitti:
No tuo kuullostaa uskottavalta. En ole ennen kuullut, että keltahormooni aiheuttaisi kipuja. Samaan aikaan tissejä alkaa kuumottaa ja niistä tulee kosketusherkät. Eikös sekin ole juuri keltahormoonin oireita.
ovulaation aikaan ja kuukautisten aikaan. Itselläni on endo ja minulla on pieniä nipistelyitä vähän milloin sattuu, mutta suurimmat kipupiikit ovat kyllä nuo kaksi. Luulisin kanssa, että tuossa yllä on kuvattu todennäköisempi vaihtoehto, tosin kaikki on mahdollista. Endossahan on kaikenlaisia muitakin oireita, mitä voi olla. Löydät aika kattavan listan Endometrioosiyhdistyksen sivuilta ja samalla lisätietoa endosta: www.endometrioosiyhdistys.fi tai sama sivu: www.endometrioosi.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192198Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021207- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632