vai vahaus? Eli pohdimme parketin pintakäsittelyä.
Ostimme vanhan talon jossa on kaunis mutta kulunut mosaiikkiparketti. Talo on nyt tyhjillään, joten lattia kannattaa "huoltaa" nyt, sittenkun huonekalut ovat paikoillaan ( eli loppuelämämme !? ) se on jo hankalampaa.
Tarkoitus on hioa entinen lakkaus kokonaan pois eli parketti "puupinnalle". Alkuperäinen tarkoitus oli lakata lattia, mutta sitten jostain tuli mieleen vahaus. Onko kokemuksia?
parketin lakkaus
2
473
Vastaukset 2
- Öljyä
Vahauksesta ja öljyämisestä kannattaa ottaa selvä.
Öljyä voi joutua ja joutuu lisäämään, mutta ei tarvitse hioa lattiaa ja voi käsitellä vain kuluneet kohdat. - Anonyymi00003
Minä ostin kerrostalo kaksion. Siinä oli puinen tammiparketti, joka oli jossain vaiheessa lakattu ilmeisesti kiiltävällä liotinohenteisella venelakalla. Se oli upean näköinen. Ei hajuja/ tuoksuja. Asuin siinä 8 vuotta, eikä mitään omgelmia, murtumia, halkeamia, ääniä. tms. Kun aurinko paistoi ikkunasta se kiilsi komeasti, mutta pilvisenä päivänä kiiltoa ei huomannut.
Sitten muutin vanhaan kerrostaloon, jossa oli tehty juuri pintaremontti. Mänty lautalattia oli hiottu ja lakattu kirkkaalla vesiohenteisella lakalla.
Parin vuoden päästä se vesilakka kului pois kulkuväyliltä ja tuolien alta. Oli tosi surkean näköinen.
En ikinä lakkaa lattioitani vesiohenteisella lakalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.3931028Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei301952- 102895
- 78771
- 78752
- 82736
- 50665
- 37656
- 45641
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui39630