Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Testi

Minä vaan

Mikähän kamera voitti järjestelmäkameroiden testin tietokone lehdessä.Painoitan kameran tärkeintä osaa elikkä objektiivia ja toiston laatua.Pankaa lukien.

10

1420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitäs

      Niin tiedetään. Mitä sitte ??
      Mahdatko omistaa kyseisen firman osakkeita kun hehkutat.
      Muussa tapauksessa en ymmärrä.

      • jos

        Tarkoitat Sonya niin sehän ei ole järjestelmäkamera : )


      • Minä vaan
        jos kirjoitti:

        Tarkoitat Sonya niin sehän ei ole järjestelmäkamera : )

        Ei ole järjestelmä mutta, pesee ne mennen tullen.Pistää ajattelemaan hintapolitiikkaa/ihmisten ohjailua tiettyihin merkkeihin. Nykyisellä tekniikalla ja hinnoilla järjestelmä....Ei kiitos.


      • Hoo Koo
        Minä vaan kirjoitti:

        Ei ole järjestelmä mutta, pesee ne mennen tullen.Pistää ajattelemaan hintapolitiikkaa/ihmisten ohjailua tiettyihin merkkeihin. Nykyisellä tekniikalla ja hinnoilla järjestelmä....Ei kiitos.

        ..oikein menee 1 kpl RAW-kuvia puskuriin...Käyttökelvoton kapistus. Etsinjärjestelmä on syvältä....

        Nörttipoikien lelu.


      • Minä vaan
        Hoo Koo kirjoitti:

        ..oikein menee 1 kpl RAW-kuvia puskuriin...Käyttökelvoton kapistus. Etsinjärjestelmä on syvältä....

        Nörttipoikien lelu.

        Nikon 50 ja viitisen kakkulaa tähän,sain paremman. Otti päähän esim.peilin vaimennus, kuin jokin vanha Praktiga olis lauennut. Toi RAW tallennus toki hidas mutta etsin riittävän tarkka ja huom.siinä myös nestekidenäyttö joka sallii kuvakulmia josta Nikonilla ilman kuiluetsintä ei voisi kuvitellakkaan. En riitele makuasjoista mutta,omistan useamman kameran ja tämä pitkästä aikaa antoi ahaa elämyksen. Kuva on pääasia ja tässä Sony suoriutuu loistavasti.


      • Hoo Koo
        Minä vaan kirjoitti:

        Nikon 50 ja viitisen kakkulaa tähän,sain paremman. Otti päähän esim.peilin vaimennus, kuin jokin vanha Praktiga olis lauennut. Toi RAW tallennus toki hidas mutta etsin riittävän tarkka ja huom.siinä myös nestekidenäyttö joka sallii kuvakulmia josta Nikonilla ilman kuiluetsintä ei voisi kuvitellakkaan. En riitele makuasjoista mutta,omistan useamman kameran ja tämä pitkästä aikaa antoi ahaa elämyksen. Kuva on pääasia ja tässä Sony suoriutuu loistavasti.

        Ei siitä kumminkaan tositoimiin ole.

        Vaikka en koskaan käytä sarjakuvausasentoa kuvatessani, niin usein pitää ottaa monta kuvaa nopeaan tahtiin ja siihen tarkoitukseen toi Sony ei vetele. Kuvaan yksinomaan RAW:tä koska sen jatkokäsittely on niin helppoa.


    • Minä vaan

      Taas hankkimassa.Sony Alpha 100,pankaas katsoen vaikkapa Rajalan sivuilta mitä pitää sisällään.Samalla voi katsoa mistä ne hyvät linssit tulevat.

      • Pilot 22

        Ne hyvät linssit tulee tietenkin Konica-Minoltalta ja niihin on vaan merkiksi laitettu Sony.Onhan siellä uutena myös kolme Zeissin objektiivia,mutta kyllä nuo KM:n G-sarjalaiset ovat aivan huippuja.Kamerahan on varmaan ihan hyvä,mutta olisin toivonut sen olevan ennemmin KM D7:n kuorissa kun nythan se on tehty hyvin pitkälle KM 5D:n rungolle.


      • ja KM 5D
        Pilot 22 kirjoitti:

        Ne hyvät linssit tulee tietenkin Konica-Minoltalta ja niihin on vaan merkiksi laitettu Sony.Onhan siellä uutena myös kolme Zeissin objektiivia,mutta kyllä nuo KM:n G-sarjalaiset ovat aivan huippuja.Kamerahan on varmaan ihan hyvä,mutta olisin toivonut sen olevan ennemmin KM D7:n kuorissa kun nythan se on tehty hyvin pitkälle KM 5D:n rungolle.

        Mielestäni Sonyn aloitus suosikkiluokassa järkkärimarkkinoilla oli järkevä teko. KM 7D olisi ollut runkona liian kallis. Eiköhän 7D:n runkokin tupsahda markkinoille Sonyn nimellä ja spekseissä melkoisen pian. Vaikka mitään ennakkotietoja ei ole liikkeellä, Sonyn objektiivi- ja lisävarustevalikoima on selvästi suunnattu myös vähintäänkin "puoliammattikäyttöön", jossa isommalla rungolla on tarvetta.


      • Minä vaan
        Pilot 22 kirjoitti:

        Ne hyvät linssit tulee tietenkin Konica-Minoltalta ja niihin on vaan merkiksi laitettu Sony.Onhan siellä uutena myös kolme Zeissin objektiivia,mutta kyllä nuo KM:n G-sarjalaiset ovat aivan huippuja.Kamerahan on varmaan ihan hyvä,mutta olisin toivonut sen olevan ennemmin KM D7:n kuorissa kun nythan se on tehty hyvin pitkälle KM 5D:n rungolle.

        Uuden järjestelmän tulo markkinoille on vaikea juttu.Markkinasuosikit Ganon ja Nikon ovat aika suvereeneja suosion suhteen.Uutukaisissa ei saa olla minkäänlaisia lastentauteja ja hinnan pitäisi olla kilpailijoita selvästi halvempi.Elikkä toivotaan halpoja pakettitarjouksia.Pilot 22,en muista lukeneeni Konica-Minolta laseista yhtään huonoa arvostelua joten kyllä niillä varmaan kuvailee mutta, kuten sanoin,raha ratkaisee.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2384
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      60
      2114
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      100
      1951
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1682
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1602
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1400
    Aihe