Kun ei viitsi sijoittaa reilua tonnia lcd/plasmatelkkuun, niin minkälainen kuvaputki kannattaisi hankkia ja mistä? Aika vähiin ovat kaupoissa menneet, mutta JVC:n, Philipsin ja Samsungin malleja tuntuu olevan saatavilla; onko esim. niistä minkälaisia kokemuksia? Mikä kannattaisi yleensä tällähetkellä hankkia?
Mistä / mikä KUVAPUTKItelevisio
12
11208
Vastaukset
- Jäsen R
Samsungin noista vaihtoehdoista, sitten, philips, ja ihan viimosena JVCn.
- Old-fashioned
Jees... Perustuuko tuo paremmuusjärjestys empiirisiin havaintoihin, vaiko onko se muodostettu ihan mutu-pohjalta?
Thomsoniakin näkyisi saavan aika halvalla, mutta sen kohdalla alkaa jo vähän arveluttaa - selitä
Old-fashioned kirjoitti:
Jees... Perustuuko tuo paremmuusjärjestys empiirisiin havaintoihin, vaiko onko se muodostettu ihan mutu-pohjalta?
Thomsoniakin näkyisi saavan aika halvalla, mutta sen kohdalla alkaa jo vähän arveluttaaMiksi Thomsonin kohdalla alkaa arveluttamaan? Hyvän hintalaatu-suhteen omaavia toosia, ilman sen kummempia vikoja kuin muissakaan telkkareissa. Samoista osista ne on koottu kuin muutkin toosat (ja itse asiassa Thomsoneissa on kahden vuoden takuu aivan kuten Samsungeissakin, Philipsillä ja JVC:llä vain yhden vuoden takuu).
- Old-fashioned
selitä kirjoitti:
Miksi Thomsonin kohdalla alkaa arveluttamaan? Hyvän hintalaatu-suhteen omaavia toosia, ilman sen kummempia vikoja kuin muissakaan telkkareissa. Samoista osista ne on koottu kuin muutkin toosat (ja itse asiassa Thomsoneissa on kahden vuoden takuu aivan kuten Samsungeissakin, Philipsillä ja JVC:llä vain yhden vuoden takuu).
Tälläkertaa ihmismieli muodosti käsityksen tuotteen laadusta sen perusteella missä ympäristössä ko. laite oli myytävänä, eli marketissa joidenkin bulkkitelkkujen vieressä.
Mutta tarkemmin katsottuna tuo Thomson voisi olla järkevä ostos kun hintakin oli sopiva.
Miten vaan kun se on 50Hz laitos, niin kannattaisiko panostaa satanen enemmän että saisi sadan hertsin Samsungin? - pödöllö
Old-fashioned kirjoitti:
Tälläkertaa ihmismieli muodosti käsityksen tuotteen laadusta sen perusteella missä ympäristössä ko. laite oli myytävänä, eli marketissa joidenkin bulkkitelkkujen vieressä.
Mutta tarkemmin katsottuna tuo Thomson voisi olla järkevä ostos kun hintakin oli sopiva.
Miten vaan kun se on 50Hz laitos, niin kannattaisiko panostaa satanen enemmän että saisi sadan hertsin Samsungin?Tuolla on kappale "Pitäisikö minun valita 100 Hz tai 50 Hz televisio?". Sanottakoon, ettei 50 hertsisessä Thomsonin 28wm100 mallissa näy kuvan välkkymistä, ja käytäjäkommenttien mukaan myöskään 32wm100 (ilmeisesti sama mitä kitymarketti myy) mallissa ei huomaisi välkkymistä. Taitaa olla aika yksilöllinen juttu, näkeekö sitä vai ei.
http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/faq/sfnet.harrastus.audio video/video.html
Kommenttia thompan 32wm100-mallista, en tiedä mitä samsungia tarkoitat, kannattaa kokeilla vaikkapa dvdplazan hakua tarkoittamasi toosan mallimerkinnällä (Muropaketin foorumeilta ei kyllä ole tullut kovin hyvää yleisvaikutelmaa Samsungin kuvaputkimalleista):
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=31410&highlight=32wm100 - Old-fashioned
pödöllö kirjoitti:
Tuolla on kappale "Pitäisikö minun valita 100 Hz tai 50 Hz televisio?". Sanottakoon, ettei 50 hertsisessä Thomsonin 28wm100 mallissa näy kuvan välkkymistä, ja käytäjäkommenttien mukaan myöskään 32wm100 (ilmeisesti sama mitä kitymarketti myy) mallissa ei huomaisi välkkymistä. Taitaa olla aika yksilöllinen juttu, näkeekö sitä vai ei.
http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/faq/sfnet.harrastus.audio video/video.html
Kommenttia thompan 32wm100-mallista, en tiedä mitä samsungia tarkoitat, kannattaa kokeilla vaikkapa dvdplazan hakua tarkoittamasi toosan mallimerkinnällä (Muropaketin foorumeilta ei kyllä ole tullut kovin hyvää yleisvaikutelmaa Samsungin kuvaputkimalleista):
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=31410&highlight=32wm100Eli vastakkain on Samsung WS28M206 (349€) ja Thomson 28wm100 (249€).
On tuo samppa kyllä suhteessa sen verta kalliimpi, että ei taida 100Hz tekniikka olla niin paljon parempi kuin mitä hintaa tulee lisää.. - ehdottomasti
Old-fashioned kirjoitti:
Eli vastakkain on Samsung WS28M206 (349€) ja Thomson 28wm100 (249€).
On tuo samppa kyllä suhteessa sen verta kalliimpi, että ei taida 100Hz tekniikka olla niin paljon parempi kuin mitä hintaa tulee lisää..Thomson 28wm100 on ihan hyvä perustelkkari, vanhemmat osti sen Gigantista hintaan 289. Mitä heidän luona olen tlaitetta katsonut, niin hinta-laatusuhde on todella mainio. Epäilen paljon, että Samsung olisi sadan euron verran parempi...
- meilläkin
ehdottomasti kirjoitti:
Thomson 28wm100 on ihan hyvä perustelkkari, vanhemmat osti sen Gigantista hintaan 289. Mitä heidän luona olen tlaitetta katsonut, niin hinta-laatusuhde on todella mainio. Epäilen paljon, että Samsung olisi sadan euron verran parempi...
Thomson on yksi Euroopan eniten myydyistä telkuista. Meille Suomeen se on rantautunut vasta viime vuosina. Olen ostanut 2 Thomsonia (28" ja 14") ja ne on älyttömän helppo ohjelmoida katsottavaan kuntoon. Kuvan laatu on molemmissa hyvä. Eikä se haittaa, että sitä myydään Citymarketeissa, itse ostin laitteet Mustasta Pörssistä 3 vuotta sitten ja tyytyväinen olen ollut.
- löytyy
Old-fashioned kirjoitti:
Eli vastakkain on Samsung WS28M206 (349€) ja Thomson 28wm100 (249€).
On tuo samppa kyllä suhteessa sen verta kalliimpi, että ei taida 100Hz tekniikka olla niin paljon parempi kuin mitä hintaa tulee lisää..saisinko tiedustella, mistä löytäisi tuon Thomson 28wm100 hintaan 249?
- ari
löytyy kirjoitti:
saisinko tiedustella, mistä löytäisi tuon Thomson 28wm100 hintaan 249?
Gigantin tarjouksena 249€.
- luu
ari kirjoitti:
Gigantin tarjouksena 249€.
en tiiä onko täällä enää ketään mutta kysytään kumminkin kun olen kahden vaiheilla television ostossa ja vaihtoehdot ovat tämä Thomson 28WM100 mistä on jo puhuttu täällä ja hieman kalliimpi Philips 28pw6451 jossa on crystal clear ja jotain muita näytönparannus heepeleitä verrattuna tomppaan.Molemmat löytyy netanttilasta.Onko kokemuksia kun on ollut puhetta tuosta thompsonin *piip* äänestä ja kuvan sijainnista joka on vissiin hieman pielessä?
- windfall
meilläkin kirjoitti:
Thomson on yksi Euroopan eniten myydyistä telkuista. Meille Suomeen se on rantautunut vasta viime vuosina. Olen ostanut 2 Thomsonia (28" ja 14") ja ne on älyttömän helppo ohjelmoida katsottavaan kuntoon. Kuvan laatu on molemmissa hyvä. Eikä se haittaa, että sitä myydään Citymarketeissa, itse ostin laitteet Mustasta Pörssistä 3 vuotta sitten ja tyytyväinen olen ollut.
Terve.
Löytyiskö sulta käyttöohjeita tai neuvoa kun mun Thomson 32WR100:n kuvaruutuun ilmestyi P-kirjain joka ei tahdo lähteä pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432130Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711893- 1161310
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711150- 96942
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73889Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki43836Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931772- 54691