Ollaan niin käpertyneitä

että.--.

Tiedetään vaikka ei tiedetä. Esimerkiksi tästä esimerkkinä Owashi.

15

1014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se alkaa rasittaan

      Ja paljon. :(

      • Onneksi meillä on kuitenkin henget jotka kertovat todisteet, j33!

        Varmasti rasitan koska ette osaa vastata luotettavasti, todistettavasti ja järkevästi kysymyksiini, vaan pitää piiloutua joihinkin henkiselityksiin tai sitten vain olla vastaamatta millään tavalla.

        Jooei näin. Olen itsekin harrastanut meditaatiota, suggestiota ja hypnoosia jossain määrin ja tiedän tasan tarkkaan mitä se on, mutta henkiä tai ruumiista irtautumista sillä ei vielä ole tavannut - eikä ole moni muukaan.

        On parempi siis, että jätän omalta osaltani kaikki vakaasti ja perusteetta henkiin, jumaliin tai muukalaisiin uskovat rauhaan niin kauan, kunnes ne kykenevät ajattelemaan maailmaa myös _todellisuuden kautta_, eivätkä pelkästään oman mielikuvituksensa.

        Omaksi parhaaksenne kannattaisi asettaa jalkoja maahan ja miettiä uudelleen asioiden todenmukaisuuksia.


      • Kadun-nainen
        Owashi kirjoitti:

        Onneksi meillä on kuitenkin henget jotka kertovat todisteet, j33!

        Varmasti rasitan koska ette osaa vastata luotettavasti, todistettavasti ja järkevästi kysymyksiini, vaan pitää piiloutua joihinkin henkiselityksiin tai sitten vain olla vastaamatta millään tavalla.

        Jooei näin. Olen itsekin harrastanut meditaatiota, suggestiota ja hypnoosia jossain määrin ja tiedän tasan tarkkaan mitä se on, mutta henkiä tai ruumiista irtautumista sillä ei vielä ole tavannut - eikä ole moni muukaan.

        On parempi siis, että jätän omalta osaltani kaikki vakaasti ja perusteetta henkiin, jumaliin tai muukalaisiin uskovat rauhaan niin kauan, kunnes ne kykenevät ajattelemaan maailmaa myös _todellisuuden kautta_, eivätkä pelkästään oman mielikuvituksensa.

        Omaksi parhaaksenne kannattaisi asettaa jalkoja maahan ja miettiä uudelleen asioiden todenmukaisuuksia.

        prosessien ymmärtäminen ei riitä, jos halutaan tavoitella yli ihmisen tietoisuuden meneviä asioita. Kasvat todennäköisesti tälläkin saralla.
        Itsetietoinen tajunta poistaa roskapostin, mutta
        olisi hyvä säilyttää ennakkoluuloton asenne, josko siellä olisikin jotain.


      • kadun naisen kanssa
        Kadun-nainen kirjoitti:

        prosessien ymmärtäminen ei riitä, jos halutaan tavoitella yli ihmisen tietoisuuden meneviä asioita. Kasvat todennäköisesti tälläkin saralla.
        Itsetietoinen tajunta poistaa roskapostin, mutta
        olisi hyvä säilyttää ennakkoluuloton asenne, josko siellä olisikin jotain.

        Enpä usko, että kukaan tällä palstalla on kovin tosissaan miettinyt, että mitä itselleen tapahtuisi jos tosiaan tapaisi alienin tai jonkun muun satuolennon, jonka on nähny kirjoissa.
        Sitä menee kyllä omat uskonnot uusiksi, elämä ja kaikki muu mahdollinen.
        Enkä edes usko, että kukaan joka ei ole valmis henkisellä tasolla tapaamaan tälläistä,
        sellaista tapaakaan.
        Eiköhän he itsekkin tiedä, milloin on aika esittäytyä. :)

        Owashi on kieltämättä hiukan rasittava näin palstalla,
        mutta ihmisenä varmasti ihan mukava.


      • seuraillut
        kadun naisen kanssa kirjoitti:

        Enpä usko, että kukaan tällä palstalla on kovin tosissaan miettinyt, että mitä itselleen tapahtuisi jos tosiaan tapaisi alienin tai jonkun muun satuolennon, jonka on nähny kirjoissa.
        Sitä menee kyllä omat uskonnot uusiksi, elämä ja kaikki muu mahdollinen.
        Enkä edes usko, että kukaan joka ei ole valmis henkisellä tasolla tapaamaan tälläistä,
        sellaista tapaakaan.
        Eiköhän he itsekkin tiedä, milloin on aika esittäytyä. :)

        Owashi on kieltämättä hiukan rasittava näin palstalla,
        mutta ihmisenä varmasti ihan mukava.

        OW on tällä palstalla toista ääripäätä edustava kirjoittaja, jota ilman palsta olisi paljon köyhempi.
        Ihmisenä en oikein välittäisi häneen tutustua.
        Ego tuntuu aika suurelta.


      • Kadun-nainen kirjoitti:

        prosessien ymmärtäminen ei riitä, jos halutaan tavoitella yli ihmisen tietoisuuden meneviä asioita. Kasvat todennäköisesti tälläkin saralla.
        Itsetietoinen tajunta poistaa roskapostin, mutta
        olisi hyvä säilyttää ennakkoluuloton asenne, josko siellä olisikin jotain.

        Yli ihmisen tietoisuuden vai ymmärryksen? Jos yli tietoisuuden, niin sitten asiaa kuuluu tutkia, jos yli ymmärryksen (mitä tuo viesti vaikutti tarkoittavan), niin keskustelemme taas vanhoista ja uusista sieluista - jostain minkä todisteet saadaan näkymättömien olentojen, harhailevien henkien avulla. Hyväksyttäkööt, että ihmiset uskovat näihin. Kautta aikainhan ihminen on uskonut jumaliinkin. Itse kuitenkin olen päättänyt mieleni ja en usko Jumalaan, palataan asiaan kun siitä saadaan jotain todisteita. Ennakkoluuloton olen tutustuessa asioihin, en enää sen jälkeen kun olen ne jo käsitellyt ja ymmärtänyt mihin ne perustuvat.


      • seuraillut kirjoitti:

        OW on tällä palstalla toista ääripäätä edustava kirjoittaja, jota ilman palsta olisi paljon köyhempi.
        Ihmisenä en oikein välittäisi häneen tutustua.
        Ego tuntuu aika suurelta.

        Ei huolta, egoni ei ole niin suuri kuin pelätään. Olen vieläpä sangen nöyrä ihminen, mutta pidän todistettavasta totuudesta kiinni henkeen ja vereen ja toisinaan tulee ylimieliseltä vaikuttavaa ivailua keskustelijoita kohtaan jotka kirjoittavat jostain, josta eivät vaikuta tietävän kuin otsikon. Noh, en kuitenkaan ole täällä ystäviä hakemassa, vaan edustamassa skeptistä näkökulmaa kaiken kahlitsemattoman mielikuvituksen keskelle.


      • pohjoisen tietäjä
        Owashi kirjoitti:

        Onneksi meillä on kuitenkin henget jotka kertovat todisteet, j33!

        Varmasti rasitan koska ette osaa vastata luotettavasti, todistettavasti ja järkevästi kysymyksiini, vaan pitää piiloutua joihinkin henkiselityksiin tai sitten vain olla vastaamatta millään tavalla.

        Jooei näin. Olen itsekin harrastanut meditaatiota, suggestiota ja hypnoosia jossain määrin ja tiedän tasan tarkkaan mitä se on, mutta henkiä tai ruumiista irtautumista sillä ei vielä ole tavannut - eikä ole moni muukaan.

        On parempi siis, että jätän omalta osaltani kaikki vakaasti ja perusteetta henkiin, jumaliin tai muukalaisiin uskovat rauhaan niin kauan, kunnes ne kykenevät ajattelemaan maailmaa myös _todellisuuden kautta_, eivätkä pelkästään oman mielikuvituksensa.

        Omaksi parhaaksenne kannattaisi asettaa jalkoja maahan ja miettiä uudelleen asioiden todenmukaisuuksia.

        Owashi onkin valinnut helpon tien. Skeptikko siellä, skeptikko täällä, skeptikko tieteen kehityksen tiellä.

        Vaikea on tavallisen ihmisen todistaa sellaista, mitä systeemi jatkuvasti peittelee ja kieltää sen olemassaolon. Ja kyllä se sinäkin Owashi siitä heräät kun 20-30 vuoden sisään lopullisetsi tieteellisesti todistetaan että ihminen on muutakin kun biologinen ja fyysinen organismi. Kyllähän sen jo suurin osa lääkäreistäkin myöntää että mielellä, ajatusmalleilla (oletko negatiivinen vai positiivinen tyyppi) on suuri merkitys terveydelle tai sairastumiselle. Ilmesiesti sinä et ajattele näin, koska eihän siitä ole laboratoriokokeen tyyppisiä todisteita. Jos et ole itsesuggestiolla tai meditaatiolla aavuttanut haluamiasi tuloksia, et ole ollut tarpeeksi kärsivällinen. Meditaatio kun onkin sellainen juttu että kun sen kerran aloittaa, kannataa sitä jatkaa elämänsä lsoppuun asti, se varamsti kantaa hedelmää tiedostaa sitä itse sitten tai ei.


      • kjvee
        Owashi kirjoitti:

        Onneksi meillä on kuitenkin henget jotka kertovat todisteet, j33!

        Varmasti rasitan koska ette osaa vastata luotettavasti, todistettavasti ja järkevästi kysymyksiini, vaan pitää piiloutua joihinkin henkiselityksiin tai sitten vain olla vastaamatta millään tavalla.

        Jooei näin. Olen itsekin harrastanut meditaatiota, suggestiota ja hypnoosia jossain määrin ja tiedän tasan tarkkaan mitä se on, mutta henkiä tai ruumiista irtautumista sillä ei vielä ole tavannut - eikä ole moni muukaan.

        On parempi siis, että jätän omalta osaltani kaikki vakaasti ja perusteetta henkiin, jumaliin tai muukalaisiin uskovat rauhaan niin kauan, kunnes ne kykenevät ajattelemaan maailmaa myös _todellisuuden kautta_, eivätkä pelkästään oman mielikuvituksensa.

        Omaksi parhaaksenne kannattaisi asettaa jalkoja maahan ja miettiä uudelleen asioiden todenmukaisuuksia.

        Et muuten tasan tarkkaan tiedä hypnoosin syvintä olemusta. Kun ei sitä tiedä asiaa tutkineetkaan. Minä tiedän siitä yhden oleellisen asian, ja se on se, ettei kaikkien tumpeloiden pitäisi sitä käyttää.


      • tie on
        pohjoisen tietäjä kirjoitti:

        Owashi onkin valinnut helpon tien. Skeptikko siellä, skeptikko täällä, skeptikko tieteen kehityksen tiellä.

        Vaikea on tavallisen ihmisen todistaa sellaista, mitä systeemi jatkuvasti peittelee ja kieltää sen olemassaolon. Ja kyllä se sinäkin Owashi siitä heräät kun 20-30 vuoden sisään lopullisetsi tieteellisesti todistetaan että ihminen on muutakin kun biologinen ja fyysinen organismi. Kyllähän sen jo suurin osa lääkäreistäkin myöntää että mielellä, ajatusmalleilla (oletko negatiivinen vai positiivinen tyyppi) on suuri merkitys terveydelle tai sairastumiselle. Ilmesiesti sinä et ajattele näin, koska eihän siitä ole laboratoriokokeen tyyppisiä todisteita. Jos et ole itsesuggestiolla tai meditaatiolla aavuttanut haluamiasi tuloksia, et ole ollut tarpeeksi kärsivällinen. Meditaatio kun onkin sellainen juttu että kun sen kerran aloittaa, kannataa sitä jatkaa elämänsä lsoppuun asti, se varamsti kantaa hedelmää tiedostaa sitä itse sitten tai ei.

        kadottaa realismi päiväuniin ja haaveisiin.


      • pohjoisen tietäjä
        kjvee kirjoitti:

        Et muuten tasan tarkkaan tiedä hypnoosin syvintä olemusta. Kun ei sitä tiedä asiaa tutkineetkaan. Minä tiedän siitä yhden oleellisen asian, ja se on se, ettei kaikkien tumpeloiden pitäisi sitä käyttää.

        Jaa minä vai? Noh, enpä tuota ole väittänytkään tietäväni. Tiedän kyllä sen, että hynoosia ei todellakaan ei tunneta tarkasti, ja kiistellään siitä voiko hypnoosi olla sellainen tila jossa ihminen nimenomaisesti luo haluamiaan muistoja. Tämä selvennee aikanaan. Mutta juttu onkin niin että tieteen pitäisi kehittyä roimasti ennen kuin tällaisia asioita voidaan tutkia tarkalleen -mutta se kehittyy hitaasti koska yleinen näkemys "yliluonnollista" kohtaan on kielteinen, koetaan että ei ole edes tarpeellista tuhlata voimavaroja yliluonnollisen tutkimisen ja tutkintatapojen kehittämiseen. Samoin tieteellinen tutkimus ei kehity koska parapsykologiaa ei tunnusteta omaksi tieteenalakseen, mitä sen kyllä pitäisi jo olla.


      • antaa haaveilla
        tie on kirjoitti:

        kadottaa realismi päiväuniin ja haaveisiin.

        Antaa ihmisten haaveilla ja keskustella keskenään haaveistaan. Ns. "realistien" ei kannata sotkeentua haaveilijoiden asioihin. Albert Einstein oli myös suuren luokan haaveilija, niin kuin kvanttimekaniikan guru Richard Feynmann. Joskus haaveilu kannattaa ;-)


      • pohdiskelija
        pohjoisen tietäjä kirjoitti:

        Jaa minä vai? Noh, enpä tuota ole väittänytkään tietäväni. Tiedän kyllä sen, että hynoosia ei todellakaan ei tunneta tarkasti, ja kiistellään siitä voiko hypnoosi olla sellainen tila jossa ihminen nimenomaisesti luo haluamiaan muistoja. Tämä selvennee aikanaan. Mutta juttu onkin niin että tieteen pitäisi kehittyä roimasti ennen kuin tällaisia asioita voidaan tutkia tarkalleen -mutta se kehittyy hitaasti koska yleinen näkemys "yliluonnollista" kohtaan on kielteinen, koetaan että ei ole edes tarpeellista tuhlata voimavaroja yliluonnollisen tutkimisen ja tutkintatapojen kehittämiseen. Samoin tieteellinen tutkimus ei kehity koska parapsykologiaa ei tunnusteta omaksi tieteenalakseen, mitä sen kyllä pitäisi jo olla.

        Tuli tuosta parapsykologian tunnustamattomuudesta semmoinen asia mieleen, että kyllä asia pikku hiljaa etenee. Valmistelevia askeleita siihen suuntaan on otettu.

        Mm. transpersoonallinen psykologia alkaa olla yhä enemmän tunnustettu psykologian haara tieteenkin piirissä. Sen lisäksi esim. Tampereen Yliopisto on julkaissut oppimateriaalia NLP:stä omille kursseilleen. NLP:tähän (neurolingvistinen ohjelmointi) on aikaisemmin pidetty huuhaana.

        Transpersoonallista psykologiaa kun nyt tutkitaan, niin voi olla, että se alkaa lähestyä parapsykologiaa - tosin ehkä eri termejä käyttäen. Ufologiaa tuskin sinne sellaisenaan mukaan otetaan, mutta tunnustetaan erilaisten Ylitajunnan ilmiöiden olemassaolon mahdollisuus Jungilaiseen tyyliin. Nyt on jo mietinnässä, miten esim. telepatia saadaan yhdistettyä transpersoonallisen psykologian piirin.

        Ensin kuitenkin tarvitaan väitöskirjat, jotka mahdollisesti vahvistavat telepatian olemassaolon . Tieteen tutkimusmenetelmät ovat aika armottomia, ja mitä tahansa ei tieteeseen voida hyväksyä, oli se sitten vaikka kuinka "itsestäänselvyys" joillekin (ja minulle itsellenikin).

        Ehkä ufot tullaan näkemään ensin jonkinlaisina hyvyyden tai irrationaalisuuden arkkityyppeinä ensi alkuun, en osaa sanoa..


      • .log
        pohdiskelija kirjoitti:

        Tuli tuosta parapsykologian tunnustamattomuudesta semmoinen asia mieleen, että kyllä asia pikku hiljaa etenee. Valmistelevia askeleita siihen suuntaan on otettu.

        Mm. transpersoonallinen psykologia alkaa olla yhä enemmän tunnustettu psykologian haara tieteenkin piirissä. Sen lisäksi esim. Tampereen Yliopisto on julkaissut oppimateriaalia NLP:stä omille kursseilleen. NLP:tähän (neurolingvistinen ohjelmointi) on aikaisemmin pidetty huuhaana.

        Transpersoonallista psykologiaa kun nyt tutkitaan, niin voi olla, että se alkaa lähestyä parapsykologiaa - tosin ehkä eri termejä käyttäen. Ufologiaa tuskin sinne sellaisenaan mukaan otetaan, mutta tunnustetaan erilaisten Ylitajunnan ilmiöiden olemassaolon mahdollisuus Jungilaiseen tyyliin. Nyt on jo mietinnässä, miten esim. telepatia saadaan yhdistettyä transpersoonallisen psykologian piirin.

        Ensin kuitenkin tarvitaan väitöskirjat, jotka mahdollisesti vahvistavat telepatian olemassaolon . Tieteen tutkimusmenetelmät ovat aika armottomia, ja mitä tahansa ei tieteeseen voida hyväksyä, oli se sitten vaikka kuinka "itsestäänselvyys" joillekin (ja minulle itsellenikin).

        Ehkä ufot tullaan näkemään ensin jonkinlaisina hyvyyden tai irrationaalisuuden arkkityyppeinä ensi alkuun, en osaa sanoa..

        JUNG RULES THE WORLD!


      • tyhjyys
        Owashi kirjoitti:

        Ei huolta, egoni ei ole niin suuri kuin pelätään. Olen vieläpä sangen nöyrä ihminen, mutta pidän todistettavasta totuudesta kiinni henkeen ja vereen ja toisinaan tulee ylimieliseltä vaikuttavaa ivailua keskustelijoita kohtaan jotka kirjoittavat jostain, josta eivät vaikuta tietävän kuin otsikon. Noh, en kuitenkaan ole täällä ystäviä hakemassa, vaan edustamassa skeptistä näkökulmaa kaiken kahlitsemattoman mielikuvituksen keskelle.

        Oletkos Owashi katsellut koskaan tähtitaivasta?

        http://photos1.blogger.com/blogger/5406/570/1600/hubble_ultra_deep_field_1.0.jpg


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe