Ostokset USA:sta?

zainab81

Olen lähdössä New Yorkiin tässä kuussa ja olen ettiny siitä netistä kaikenlaista tietoa,mutta sitä en ole löytäny että mitä kannattaisi sieltä erityisesti ostaa??Eli on USA:ssa halvempaa kuin Suomessa,sille ominaista tai mitä ei juuri Suomesta löydäkään?Kenties musiikkia?Ja mikä on aivan must jos jenkkeihin lähtee?Vaatteita ajattelin ettiä alennusrekeistä ja outlet-myymälöistä kun opiskelijabudjetilla tässä mennään...

9

4417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käynyt

Vaatteita,kenkiä, laukkuja ym löytyi outlet-myymälöistä todella edullisesti.
      Samoin meikit (varsinkin jenkkimerkit) ovat halpoja eli niitä tuli ostettua.
      Jos matkalaukuissa olisi ollut tilaa olisin tuonut myös kaikkia kodintekstiilejä, päiväppeittoja, pyyhkeitä ym.
      Urheiluvaatteet, jalkineet ym. ovat myös edullisia.

• kannatti

Ota Port Athoritystä bussi Woodbury Common Outletiin. Siellä on kaikkea. Varaa koko päivä ja takuulla palaat kaupunkiin väsyneenä mutta onnellisena. Minä tein superhyviä löytöjä.
      Armania, DKNY:a, Calvin Klenia, Benettonia... Mm. Benettonin kesätoppeja 4,99 ja ihania farkkuja. Kleinit n. 40 dollaria, Armanit (Exchange) 69,90. Conversen All Starsit löysin 28 dollarilla.
      Matka kestää noin tunnin ja busseja lähtee ainakin yksi tunnissa. Port Authorityssä mene pääovista, vasemmalla on liukuportaat, niitä ylös ja siinä vasemmalla on lippuluukku. Voit kysyä ohjeita myös infosta. Edestakainen matka oli jotain 30 dollaria, mutta kannatti panostaa sen verran.

Tiettyjä kosmetiikkatuotteita kannattaa ostaa Yhdysvalloista, esim. Clinique. Ja monet hiustuotteet (Paul Mitchell esim.) ovat siellä edullisempia, saa K-Martistakin.

• edellisiin

Että Ipod on todella kannattava tuoda USA:sta. Ainakin itse käydessäni tammikuussa New Yorkissa niin kyseinen soitin (30gt video ipod) maksoi 250€ ja Suomessa samaisesta soittimesta sai maksaa silloin 400€.

Common Outletissa suosittelen myös käymään, mutta jokaisessa liikkeessä ei käynyt Visa electron (->sanoit olevasi opiskelija).

• hmmm
        edellisiin kirjoitti:

Että Ipod on todella kannattava tuoda USA:sta. Ainakin itse käydessäni tammikuussa New Yorkissa niin kyseinen soitin (30gt video ipod) maksoi 250€ ja Suomessa samaisesta soittimesta sai maksaa silloin 400€.

Common Outletissa suosittelen myös käymään, mutta jokaisessa liikkeessä ei käynyt Visa electron (->sanoit olevasi opiskelija).

Muistakaa sitten, että USAsta saa tuoda Suomeen vain määrätyllä summalla tavaraa. Lopuista täytyy maksaa tulli ja verot.

• matkustaja
        hmmm kirjoitti:

Muistakaa sitten, että USAsta saa tuoda Suomeen vain määrätyllä summalla tavaraa. Lopuista täytyy maksaa tulli ja verot.

Olen tuonut itse aika paljonkin tavaraa (tuliaisia, vaateostoksia, laukkuja, kirjoja yms) enkä ole tehnyt tulli-ilmoitusta, eikä sitä ole koskaan kysyttykään.

Vaatteista yms. kannattaa ottaa hintalaput pois ja varsinkin jos niitä on kertaalleenkin käytetty, ovat jo "käyttövaatetta".

• zainab81

Kiitos jo vastanneille,hyviä vinkkejä on tullu.Toi Woodbury mua todella kiinnostaakin koska haluaisin noita merkkivaatteita suht edullisesti :) Mies ei vaan koko päivän shoppailusta kauheesti innostu,mut onneks meitä onkin lähdössä suurempi porukka.Ja kiitos myös siitä vinkistä että hintalaput vaan pois...

• tss

Hajuvesiä olen ostanut Broadwaylta outlet-myymälöistä, pari korttelia Macy's-tavaratalosta etelään. Liikkeet ovat aika varastomaisia, mutta tuotteet ovat aitoja ja paljon edullisempia kuin tavarataloissa tai tax freessa, suurin osa taisi ollla pakkauksissa, joissa on eua de toiletten tai eau de perfumen lisäksi pieni suihkugeeli ja vartalovoide samaa sarjaa.

Monissa liikkeissä ja tavarataloissa on aina jotain alennuksia suuresta osaa tuotteista, joten jos aika on rajattu, en lähtisi Manhattanilta pois vain ostosten takia, edullisia löytöjä tekee kaupungissakin ja New York on varsinainen ostosparatiisi, kaikkea mahdollista on tarjolla. Jos reittinne muuten menee esim Woodburyn läheltä, kannattaa siellä pistäytyä.

Muistakaa, että hintalapun hintaan tulee se osavaltion vero päälle, muistaakseni 8,5% New Yorkissa.

• vaate- ja kenkäostoksissa

ei ole enää veroa.

• poispois

Ottakaa tosiaan ne hintalaput pois ja älkää pitäkö kuitteja. Kyllä sinne tullin haaviin shoppailijoitakin jää ja sitten kitistään kun joudutaan maksamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3616
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2993
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2896
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1659
    Aihe