Kärppä ongelma

Trasseli

Kärpät ovat onnistuneen löytämään tiensä mökin seinien väliin ja välikatolle. Otuksia vilistää ainakin nelisen kappaletta. Mitenhän niistä otuksista pääsisi eroon? Metsästyslain mukaan ovat kesäsin rauhoitettuja, mökki ei kuitenkaan ole käsittääkseni niiden luonnollinen elinympäristö.

5

2608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja ymmärtäminen

      Vaikka ko. ympäristö ei ole niiden ns. luontaista elinympäristöä, voit vain "levitellä käsiä" eli jos ovat asuttautuneet, niin joudut "kestämään" riesan. Mutta käsittääkseni voit "karkoittaa" eläimet, rikkomatta lakia. Eli et metsästä, vaan ainoastaan karkoitat ne.

      • aprikoija

        Jollain tavalla ajattelisin, ettei se noin voi olla. Että pitäisi vaan yrittää hätistää ja jos eivät lähde, niin pitäisi tyytyä siihen. Kyseessä on sentään asuinrakennnus. Aika kohtuutonta se olisi asukkaille.

        Luulisin, että kun on käytetty kaikki konstit hätistämiseksi ja se ei onnistu, niin voisi sitten napsasta ne hengiltä. En tiedä kyllä miten se onnistuisi, jos ei pyydystäminenkään onnistuisi.


      • rautakauppaaan
        aprikoija kirjoitti:

        Jollain tavalla ajattelisin, ettei se noin voi olla. Että pitäisi vaan yrittää hätistää ja jos eivät lähde, niin pitäisi tyytyä siihen. Kyseessä on sentään asuinrakennnus. Aika kohtuutonta se olisi asukkaille.

        Luulisin, että kun on käytetty kaikki konstit hätistämiseksi ja se ei onnistu, niin voisi sitten napsasta ne hengiltä. En tiedä kyllä miten se onnistuisi, jos ei pyydystäminenkään onnistuisi.

        Osta niittaja ja myyräverkkoa.


    • ........

      Ajatteleppa asian hyviä puolia.Ei varmasti tule ainuttakaan hiirtä,kärpät pitävät siitä huolen.

    • gadda

      Meidän pihakumpareella hyppelee utelias kärppäpariskunta (myönnän, että se on eri asia kuin rakenteissa). Me taas olemme olleet iloisia asukeista, sillä ne syövät myyriä ja hiiriä, jotka syövät meidän ruokiamme. Kärpät ovat petoja eivätkä syö ihmisen ruokia maasta eikä kaapeista. Taisivat talvella asua talon alla, ei niistä muuta haittaa ollut kuin julmettu rapina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      908
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      777
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      693
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      570
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      469
    Aihe