kuopukselle nimi

Eija1

Tuomas 7v. Topias 5v. ja Tiitus 2v. saavat piakkoin pikkusiskon tai -veljen.

Tytölle tulee nimeksi Ellen,Ella,Taika,Tanja,Tinja ,Tiia-Noora tai Titta-Mari. Tällä hetkellä Ellen on eniten sekä äidin että isän mieleen. Kertokaapa oma mielipiteenne.

Pojan nimen keksiminen on hankalaa...mieluiten haluaisin samantyylisen nimen kuin veljillä, mutta T-alkuista ja S-loppuista on vaikea keksiä. Ollaan mietitty näitä nimiä: Teemu, Eelis, Leevi tai Atte. Näistäkin kaipaan mielipidettä ja lisää samantyylisiä nimiäkin saa ehdottaa.

17

1077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eve 2

      tanja alisa
      taika ellen

      muita
      Totti ja Tino

      Teresa ja Tuulia

      • Eija1

        Kiitos ehdotuksista. Totti, Tino ja Teresa nimet ei, mutta Tuulia ja Alisa toisena nimenä harkintaan, jos tulee tyttö.


    • rozel

      Ellen ja Eelis aivan ihania nimiä.t-alkuisia ja s-loppuisia en itse liioin keksinyt mitään. Poikien nimistä tulee mieleen vielä s loppuisia mm.Rasmus, Remus, Luukas, Paulus, Petrus, Markos, Erasmus, Erastus.Kaikilla näillä nimillä on kastettu suomessa lapsia.Tyttöjen nimistä löytyi Marjos

    • nimi ->

      Teivas (Teivo -nimen muunnos).

    • Minusta Ellen on kaunis nimi ja mukavalta kuulostaa noi veljesten nimet. Mutta sanokaapa, mikä on maksimi aika Suomessa, ennenkuin vauva on kastettava?

      • bertta

        2 kuukautta minkä aikana lapi nimineen on rekisteröitävä. Se voi tehdä ilman mitään seremonioita myös 'siviilisti'. Tai sitten asian voi hoitaa myös ristiäisten kautta - lapsen ottaminen seurakunnan jäseneksi rekisteröi hänet.

        Mikäli on vaikeuksia saada ristiäisiä järjestetyiksi määräajan kuluessa voi toki tehdä niin että hoitaa nimen rekisteröinnin määräajan kuluessa ja sitten kastetoimitukse myöhemmin.
        Monethan kuitenkin pitävät kastetoimitusta nimenantotilaisuutena..


    • tarja 2

      Tuukka...ja tytölle laittaisin tuon Titta-Marin,ihana.....

    • ehkä?

      Niin, mitä mieltä Thomas nimestä?
      Entä Timoteus, Travis, Tom, Tommi, Timo, Toivo, Tellu, Timjami, Tim, Tino.

      Tytölle Tanja in hyvä. Tia-Maria, Tilda, Tove, Teija, Taija, Tuuli.

      Taika on kauhea!

    • Eisley

      Voi,tytöstä tulee Tinja ja jos poikakatras saa jatkoa,niin nimeksi sopisi Elias! :) Onnea masuasukkaan johdosta!

    • Tanja ja

      Thomas

      ovat mielestäni hyviä vaihtoehtoja.

      • bertta

        lapsikatraan ensimmäinen on jo Tuomas - ei pikkuveljeä voi kastaankaimaksi. Se kieltää lakikin.

        Joku ehdotti Teivasta - se voisi kyllä käydä, samoin Timoteus (voitaisiin ehkä käytännössä kutsua Timoksi..).

        Oma mielinimeni tytölle alkuperäisistä ehdotuksista on Ellen. ehdottomasti.


    • petra

      Tytölle
      Ellen
      Alina
      Emmiina

      pojalle s-loppuisia
      aatos
      matias
      esaias

      Parhaat
      Teemu ja Ellen

    • nimittäjä

      Tuomas, Topias, Tiitus ja
      --Taddeus
      --Tahvo
      --Taisto
      --Tarmo
      --Terho
      --Tertius
      --Theo
      --Timoteus
      --Tornia
      --Torpes (ehkä liikaa kuin herpes?)
      --Torsti
      --Tyyni

      TAI siskon tullessa

      --Tiina
      --Taimi
      --Tuisku
      --Tellervo/Tellu
      --Tessa
      --Rauha (jos se lopulta tuli teidän taloon?)

      Minusta tytön nimessä saisi olla A-kirjainkin. Ellen on kyllä nätti nimi. :) Miten olisi ELIAS, rimmaisi hyvin jonon jatkona?

    • Liisa-Maria

      Taddeus, Taras, Tertius, (=kolmas, joten ei sopine neljännelle pojalle) Timoteus.

      Lisäksi on tietysti paljon kreikkalaisia s-loppuisia kuten Tarasios, Teonas, Theodoros, Theodosios, Theodotos, Theofilos, Terentios jne.

    • sisiliskosisko

      että lopette nyt t-linjan.

      Jos teille vielä tämän jälkeen tulee lapsia, niin sitten voi jatkaa sillä kirjaimella millä nyt nimeätte lapsen.

      Ehdotan Eliasta ja Elleniä, tosi kivoja.

      Tuota -s linjaa jos ette tytön kohdalla tahdo katkaista, niin mites ois Iiris`?

    • alkup.

      Kiitokset kaikille vastanneille. Jos tyttö, nimeksi tulee Ellen Kristiina (minun toinen nimi), pojasta Eelis Albert.

      • ade

        mutta ehdotan silti pojalle vielä nimeä Taneli Elias!!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1050
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      486
    Aihe