S-kauppaan

Töihin haluava

Tarkoitus olisi tässä hakea useampaan S-ryhmän kauppaan töihin. Tarkemmin Prismoihin ja S-marketteihin.

Vapaamuotoisten hakemusten kyseisiin kauppoihin vieminen olis homman nimi, vaikka niillähän on siellä omatkin hakemukset. Omaan tilanteeseeni sopii paremmin näin.

Tällä hetkellä töissä nollapalkalla: Myyntityötä pelkällä provikalla - välttäkää kuin ruttoa. (Työnkuva on siis Ständimyyntiä S-ryhmän kaupoissa.)

Ensiksikin haluaisin tietää, että mikä on virallinen työnimike kassan tehtäviin. Kun eikös siihen kuulu myöskin hyllytys(?) Jotain "MYYJÄ, HYLLYTTÄJÄ" tapaista luultavimmin.

Kuinkakohan paljon pärstäkerroin vaikuttaa noin kassahommiin haettaessa?

Miten uuden työpaikan löydyttäessä tulisi toimia vanhan työn suhteen? Sieltä sanoisin itsenin irti vaikka samantien, mutta kun uuttakaan paikkaa ei ole tiedossa, niin minkäs teet. Olen siis koeajalla ja työsuhde on voimassa toistaiseksi. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa ja mitä tulee ottaa huomioon paikasta lähdettäessä?

Opiskelen vielä ja kesälomalla olen, kouluni alkaa taas elokuun lopulla. Aikuislukiossa nuo päivät alkavat aikaisintaan neljältä, luulisi olevan mahdollista sopia työajat niin, että voisin jatkaa työtä koulun ohella? Vakituista, kokopäiväistä työtä siis haen. Ehkä myöhemmin osa-aikaista, kun koulut alkavat. Voiko tämä vaikuttaa ratkaisevasti työn saamiseen?

Toivottavasti joku jaksaa vastata edes osaan kysymyksistä. Kiitos jo etukäteen.

18

9257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulle

Olet nimikkeeltäsi myyjä, prismoissa ainakin. Tai kassamyyjä. Olen itse koulussa, ja meidän talossa ainakin on mahdollisuus tulla neljään/viiteen töihin, kun siitä on sovittu heti.

Olet vaan oma asiallinen ittes, eipä sillä pärställä niin paljon ole väliä. Riippuu tietty missä päin olet, mutta kyllä etelä-suomessa kauppaan pääsee aika iisisti.

Jos olet koeajalla, voit sanoa ittes irti ja lähteä saman tien!

• sulle

Eli tuskin saat kovin helposti kokoaikaisen työtä, sillä kaupan alalla ovat harvinaista herkkua.

Mutta uskon että päiväsi pystyt suunnittelemaan kertomalla työvuoroista vastaavalle hlölle, millaisia vuoroja voi tehdä...

• Töihin haluava

Kiitos molemmille.

Eli hakemukseen tulee siis: "MYYJÄ". :) Eikö silti kassan hommiin kuulu muutakin? Eräältä kassalta kysyin ja sanoi, että kolme tuntia kassalla on ehdoton maksimi, sen jälkeen pitää mennä tekemään jotain muuta. Tampereella asun ja kuuteen paikkaan oon hakemassa. Sanoit, että aika iisisti pääsis... Katotaan nyt. Todella haluan pois tuolta *askaduunista. Ja aattelin ton pärstäkertoimen lähinnä niin, että jos siitä olis jotain hyötyä, ettei oo seinästä revityn näkönen. :D

Ei sen väliä jos ei oo kokopäivänen työ, kunhan pääsis töihin ja olis vakituinen homma. (Paino sanalla vakituinen.) Ku sais vaan ne säännölliset tulot. Kuulostaako täysin mahdottomalta? Sillä vaan, että kuinkakohan helppo/vaikea on päästä töihin tällaisessa tilanteessa? Mulla ei siis aikaisempaa kokemusta kassan hommista, mutta nykyisistä töistä kokemusta asiakaspalvelusta on kertynyt. Yhdessä ässässä olin ständillä ja tulin hieman tutuksi sen myymäläpäällikön kanssa ja uskon, että ottais mut töihin kun paikka vaan vapautuis...

Merkitseekö mitään tulevaisuutta ajatellen, sanonko itseni irti vai sanooko työnantaja minut irti? Minähän sen teen, mutta hän varmaan laittais sen kummin päin vaan. Jostain luin, että jollekin oli tehty niin, että vaikka sanoi itse itsensä irti, niin esimies laittoi sen irtisanomiseksi työnantajan toimesta. Onko tästä jotain hyötyä?

• !!!!!
        Töihin haluava kirjoitti:

Kiitos molemmille.

Eli hakemukseen tulee siis: "MYYJÄ". :) Eikö silti kassan hommiin kuulu muutakin? Eräältä kassalta kysyin ja sanoi, että kolme tuntia kassalla on ehdoton maksimi, sen jälkeen pitää mennä tekemään jotain muuta. Tampereella asun ja kuuteen paikkaan oon hakemassa. Sanoit, että aika iisisti pääsis... Katotaan nyt. Todella haluan pois tuolta *askaduunista. Ja aattelin ton pärstäkertoimen lähinnä niin, että jos siitä olis jotain hyötyä, ettei oo seinästä revityn näkönen. :D

Ei sen väliä jos ei oo kokopäivänen työ, kunhan pääsis töihin ja olis vakituinen homma. (Paino sanalla vakituinen.) Ku sais vaan ne säännölliset tulot. Kuulostaako täysin mahdottomalta? Sillä vaan, että kuinkakohan helppo/vaikea on päästä töihin tällaisessa tilanteessa? Mulla ei siis aikaisempaa kokemusta kassan hommista, mutta nykyisistä töistä kokemusta asiakaspalvelusta on kertynyt. Yhdessä ässässä olin ständillä ja tulin hieman tutuksi sen myymäläpäällikön kanssa ja uskon, että ottais mut töihin kun paikka vaan vapautuis...

Merkitseekö mitään tulevaisuutta ajatellen, sanonko itseni irti vai sanooko työnantaja minut irti? Minähän sen teen, mutta hän varmaan laittais sen kummin päin vaan. Jostain luin, että jollekin oli tehty niin, että vaikka sanoi itse itsensä irti, niin esimies laittoi sen irtisanomiseksi työnantajan toimesta. Onko tästä jotain hyötyä?

Jos työtodistuksessa lukee että sinut on irtisanottu työnantajan toimesta niin sillä työtodistuksella on aika kurja hakea töitä jatkossa. Työnantajat nääs vetävät heti yhtäläisyysmerkit siihen että jos sinut on irtisanottu niin olet ollut jotenkin huono työntekijä. Jos itse irtisanot itsesi ja todistuksessakin lukee niin, sinun on helpompi saada töitä jatkossa.
        Ainoastaan siinä tapauksessa, että olet jäämässä työttömäksi, kannattaa todistukseen pyytää merkintä 'irtisanottu' - silloin nääs saat työkkärin korvaukset. Itse irtisanoutuneella on työttämyyskorvauksissa karenssi.

• Töihin hakeva
        !!!!! kirjoitti:

Jos työtodistuksessa lukee että sinut on irtisanottu työnantajan toimesta niin sillä työtodistuksella on aika kurja hakea töitä jatkossa. Työnantajat nääs vetävät heti yhtäläisyysmerkit siihen että jos sinut on irtisanottu niin olet ollut jotenkin huono työntekijä. Jos itse irtisanot itsesi ja todistuksessakin lukee niin, sinun on helpompi saada töitä jatkossa.
        Ainoastaan siinä tapauksessa, että olet jäämässä työttömäksi, kannattaa todistukseen pyytää merkintä 'irtisanottu' - silloin nääs saat työkkärin korvaukset. Itse irtisanoutuneella on työttämyyskorvauksissa karenssi.

Kiitos tiedosta. Itseäni ei toi karenssi niin haitanne kun en muutenkaan ole oikeutettu korvauksiin, opiskelija kun olen. Mulla tää tilanne menee muutenkin niin, että uuden paikan kun saan, niin vanhan jätän, ettei luulis olevan mitään ihmeellisyyksiä. Työtodistuksen kun saan, niin kaikki on hyvin... Niin ja vien verokortin, että saan ne vähäisetkin tulot ilman veroprosenttia 60.

• varmaankin

Kiitos molemmille.

talokohtaista, mutta meidän puljussa kyllä kassat tekee kassahommia, ihan jopa 9 h päivässä pelkkää kassaa. S-market on varmaan eri asia kuin isompi prisma, koska siellä kaikki tekevät kaikkea...Tampereesta en oikein tiiä, koska olen pk-seudulta.

Kyllä sä varmaan saat vakiduunin. Mullakin on, eli oon osa-aikanen, mutta vakituinen se on sekin. Eri asia on joku tarvittaessa töihin kutsuttava.

• MJM

Kiitos molemmille.

Itse työskentelen tamperelaisessa s-ryhmän liikkeessä ja voin sanoa, että tämä ajankohta ei ole kaikkein otollisin työnhakuun. Kesätyöntekijät on palkattu eikä päälliköillä ole näin lomien alla aikaa eikä kiinnostusta selailla työhakemuksia.

Suosittelenkin hakemaan esim. elokuussa, kun vakituisten työntekijöiden opiskelut ym taas alkavat ja lisätyövoimaa tarvitaan. Silloin päällikötkin ovat levänneitä ja kiinnostunut mahdollisista työnhakijoista :)

Ja hakemuksen voit lähettää ihan vapaamuotoisena, niihin saa ainakin sisällytettyä enemmän tietoa kuin valmiisiin lomakkeisiin. Kannattaa hakea nimenomaan MYYJÄN töitä ja eritellä, että kaikki käy kassasta hyllytyksiin.

• Ässään haluava...
        MJM kirjoitti:

Itse työskentelen tamperelaisessa s-ryhmän liikkeessä ja voin sanoa, että tämä ajankohta ei ole kaikkein otollisin työnhakuun. Kesätyöntekijät on palkattu eikä päälliköillä ole näin lomien alla aikaa eikä kiinnostusta selailla työhakemuksia.

Suosittelenkin hakemaan esim. elokuussa, kun vakituisten työntekijöiden opiskelut ym taas alkavat ja lisätyövoimaa tarvitaan. Silloin päällikötkin ovat levänneitä ja kiinnostunut mahdollisista työnhakijoista :)

Ja hakemuksen voit lähettää ihan vapaamuotoisena, niihin saa ainakin sisällytettyä enemmän tietoa kuin valmiisiin lomakkeisiin. Kannattaa hakea nimenomaan MYYJÄN töitä ja eritellä, että kaikki käy kassasta hyllytyksiin.

Eihän tämä otollisin hetki kyllä ole, mutta eikös nyt jätetty hakemus oteta huomioon myöhemmin, kun töitä taas on tarjolla? Kyllä yhden kaverin hakemus vaan otettiin ilolla vastaan, vaikka kaikki paikat olikin jo täytetty.

Vapaamuotoiset hakemukset vien ihan paikan päälle. Myyjä siinä haettavan paikan kohdalla lukee, mutta hakemuksessa on ilmoitettu, että mikä tahansa muu kuin ensisijaisesti haettu myyjän työkin käy mainiosti. (Onko hyvä? :) )

• juu juu

Taidat todella haluta töihin, ainakin näitten parin keskusteluavauksen perusteella.
      Sinuna ottasin todistukset ja muut mukavat mukaan ja lähtisin paikanpäälle kysymään töitä. Kesätyöntekijät on valittu, mutta aina sattuu jotain yllättävää ja voikin olla joku paikka vapaana. Esi. meillä kävi nii että kesätyöntekijä kerkisi olla töissä reilun viikon. Sitten tapahtui ikäviä, hänen mies kuoli. Sairaslomaa pari viikkoa ja päätös ettei jaksa tulla töihin enää. Nyt on pomo tulisilla hiilillä mistä löytää nopeasti työntekijä.

• olen

samaa mieltä. Hakemukset vaan sisään! Mistäs sitä ikinä tietää? Onnea työnhakuun.

• Töihin hakeva
        olen kirjoitti:

samaa mieltä. Hakemukset vaan sisään! Mistäs sitä ikinä tietää? Onnea työnhakuun.

Tämä piristi päivää. Kiitos. :) Tänään olis tarkotus lähtee viemään hakemuksia - hyvillä mielin.

• viipu
        Töihin hakeva kirjoitti:

Tämä piristi päivää. Kiitos. :) Tänään olis tarkotus lähtee viemään hakemuksia - hyvillä mielin.

osaako kukaan kertoa tarkemmin noista henkilökunta-eduista. ja saako sen tarran myös perheenjäsenen korttiin?

• MJM
        viipu kirjoitti:

osaako kukaan kertoa tarkemmin noista henkilökunta-eduista. ja saako sen tarran myös perheenjäsenen korttiin?

Henkilökuntaedut SOK:lla ovat seuraavanlaiset: päivittäistavaroista -3%, käyttötavaroista -15%, lisäksi alennuksia esim. Sokos-Hotelleissa ja yhteistyökumppaneilla (vaihtelevat partnerista riippuen). Tarran saa oman kortin lisäksi (oltava pääjäsen) lisäksi samassa taloudessa asuvien perheenjäsenten rinnakkaiskortteihin.

• eräs POK:lainen
        MJM kirjoitti:

Henkilökuntaedut SOK:lla ovat seuraavanlaiset: päivittäistavaroista -3%, käyttötavaroista -15%, lisäksi alennuksia esim. Sokos-Hotelleissa ja yhteistyökumppaneilla (vaihtelevat partnerista riippuen). Tarran saa oman kortin lisäksi (oltava pääjäsen) lisäksi samassa taloudessa asuvien perheenjäsenten rinnakkaiskortteihin.

...lisäisin, että minä olin ainakin ensin 3-4kk töissä, ennenkuin tarran sain, siinäkin on omat "pykälänsä". Käsittääkseni kesätyöntekijä voi saada tarran vain itselleen, ei perheenjäsenille, vakituinen/määräaikainen saa muutaman kuukauden kuluttua tarran itselleen ja perheenjäsenille. En voi väittää olevani täysin oikeassa, mutta muistaakseni oma päällikköni puhui asiasta joskus... Olin itse ensin yhtämittaisesti määräaikaisena, kolmella eri jaksolla, kunnes sitten pääsin vakituiseksi osa-aikaiseksi, ja olen asiasta erittäin onnellinen, täällä pienessä kaupungissa Pohjois-Pirkanmaalla on lottovoitto saada vakipaikkaa!
        Mutta haluan toivottaa onnea työnhakijalle, parhaiten töitä löytää, kun itse paikalle menee, sillälailla sain töitä minäkin! Tsemppiä!

• prismalainen
        eräs POK:lainen kirjoitti:

...lisäisin, että minä olin ainakin ensin 3-4kk töissä, ennenkuin tarran sain, siinäkin on omat "pykälänsä". Käsittääkseni kesätyöntekijä voi saada tarran vain itselleen, ei perheenjäsenille, vakituinen/määräaikainen saa muutaman kuukauden kuluttua tarran itselleen ja perheenjäsenille. En voi väittää olevani täysin oikeassa, mutta muistaakseni oma päällikköni puhui asiasta joskus... Olin itse ensin yhtämittaisesti määräaikaisena, kolmella eri jaksolla, kunnes sitten pääsin vakituiseksi osa-aikaiseksi, ja olen asiasta erittäin onnellinen, täällä pienessä kaupungissa Pohjois-Pirkanmaalla on lottovoitto saada vakipaikkaa!
        Mutta haluan toivottaa onnea työnhakijalle, parhaiten töitä löytää, kun itse paikalle menee, sillälailla sain töitä minäkin! Tsemppiä!

Perehdyttämisoppaassa sanotaan, että jos työsuhde on yli 1kk mutta alle 4kk voi tarran saada vain omaan korttiinsa, siis rinnakkaiskortti käy, ei tarvitse olla omissa nimissä pääkortti. Jos työsuhde on yli 4kk saa omissa nimissään olevaan korttiin rinnakkaiskortteihin tarrat.

Itse Prismaan olen päässyt nettihakemuksella, jonka lähetin kesäkuussa, työt aloitin heinäkuussa joten hakemus paikan päälle vain ja peukut pystyyn:)

• JIL8000
        prismalainen kirjoitti:

Perehdyttämisoppaassa sanotaan, että jos työsuhde on yli 1kk mutta alle 4kk voi tarran saada vain omaan korttiinsa, siis rinnakkaiskortti käy, ei tarvitse olla omissa nimissä pääkortti. Jos työsuhde on yli 4kk saa omissa nimissään olevaan korttiin rinnakkaiskortteihin tarrat.

Itse Prismaan olen päässyt nettihakemuksella, jonka lähetin kesäkuussa, työt aloitin heinäkuussa joten hakemus paikan päälle vain ja peukut pystyyn:)

Paljonko on henk.kunta etu Sokoksella? Onko kaikki 15%, myös elektroniikka? Kun Prismassa on tuo alennus elektroniikasta sen 8%...

• paikasta
        JIL8000 kirjoitti:

Paljonko on henk.kunta etu Sokoksella? Onko kaikki 15%, myös elektroniikka? Kun Prismassa on tuo alennus elektroniikasta sen 8%...

Ensinnäkin Prismojen välillä on eroja. Toiset antavat kaikesta elektroniikasta sen 15%, mutta jotkut eivät anna joillekin tuotteille alennusta ollenkaan. Joissain Prismoissa lisätään sisäänostohintaan 8%..

Sokoksissa saattaa olla sama käytäntö.
        Mutta henkilökunnalta KYSYMÄLLÄ selviää. Ei pidä olla niin ujo, ettei uskalla moista asiaa kysyä. Joissain Prismoissa joutuu sen alennuksenkin neuvottelemaan.

• wanilla89
        prismalainen kirjoitti:

minä sain nyt vasta tarran korttiini vaikka töissä tullu oltua 3kk. tätä ennen olin viime kesän ajalla kesä-lokakuu töissä ja sitte talvilomat tuurasin.. kyselin henkilökunta tarraa mutta sano vaa ettei lomittajille niitä anneta... toki se tarra otetais pois jos työsuhde päättyy. Tuokin ollu nii paikkakohtasta, kaveri meni kesätöihi smarkettiin ni sai heti henkilökunta tarran, itse olen sitte joutunu koko ajan kyselemään saisko sen jo.. Ku sehä jos saa sen tarran ni täytyy joku lappu täyttää? sillo tulee korkeampi korollinen s-tili tms? inhottavaa ruihnata jotai tarraa mutta en älyä miks se nii hankalaa on ku eihä se työnantajalta pois oo..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      91
      1909
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      277
      1733
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      305
      1540
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      178
      1425
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      88
      1028
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      997
    7. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      977
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      56
      958
    9. 67
      934
    10. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      931
    Aihe