hanmoodo vyöt?

kustaanmies

minkäväriset vyöt on ja missä järjestyksessä ne menee ja kuinka kauan vöihin menee että ne saa esim kauanko pitää harrastaa että saa esim mustan vyön?

20

5759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niitä

      n2-3kk keltainen
      n.6kk-vuosi vuotta vihreä
      1,5n oranssi
      2v purppura
      2,5v sininen
      3v punainen
      3,5 ruskea
      3,5-5 ruskean natsat
      4-6 musta

      Eli suht nopeasti saa mustan jos jaksaa harjoitella ja käydä kaikissa kokeissa, tosin joitakin vöitä voi suorittaa nopeampaan tahtiin.

      • Hekka.

        Montako kertaa joutuu käymään treeneissä jos olis nyt valkoonen ja haluis mustan ?


      • tulee tässä
        Hekka. kirjoitti:

        Montako kertaa joutuu käymään treeneissä jos olis nyt valkoonen ja haluis mustan ?

        Ei tarvitse käydä kertaakaan, mustan vyön voi käydä ostamassa lähimmässä budokaupassa noin 10€ hintaan.


      • Hekka.
        tulee tässä kirjoitti:

        Ei tarvitse käydä kertaakaan, mustan vyön voi käydä ostamassa lähimmässä budokaupassa noin 10€ hintaan.

        Korealaiset lajit ei ole budoa vaan mudoa, joten budokaupasta ostettu vyö ei näihin lajeihin sovellu.

        Lähinnä tarkoitin tuolla treeni kertojen määrällä sitä etteivät vaikka budokat luule pelkällä vyön omistamisella ansaittavan dania. Kyllä harjoituksissakin joutuu useamman kerran käymään!

        Laske vaikka itse montako kertaa tulee jos vaikka pari kertaa viikossakin on treenit!


      • budokaupassa
        Hekka. kirjoitti:

        Korealaiset lajit ei ole budoa vaan mudoa, joten budokaupasta ostettu vyö ei näihin lajeihin sovellu.

        Lähinnä tarkoitin tuolla treeni kertojen määrällä sitä etteivät vaikka budokat luule pelkällä vyön omistamisella ansaittavan dania. Kyllä harjoituksissakin joutuu useamman kerran käymään!

        Laske vaikka itse montako kertaa tulee jos vaikka pari kertaa viikossakin on treenit!

        tai paremminkin sanottuna kamppailutarvikeliikkeessä löytyy niitä vöitä joka lähtöön ja brodeerauksiakin saa ihan omalla nimellä. Kyllä siinä kelpaa sitten mudoilla kavereille...


      • Hekka.
        budokaupassa kirjoitti:

        tai paremminkin sanottuna kamppailutarvikeliikkeessä löytyy niitä vöitä joka lähtöön ja brodeerauksiakin saa ihan omalla nimellä. Kyllä siinä kelpaa sitten mudoilla kavereille...

        Kyllä se on itsepetosta jos rahalla ostaa sellaisesta tavikeliikkeesstä. Treenia ja lenkkiä niin voi ylpeänä sanoa ansainneensa.

        Toiset treenaa ja toiset poseeraa tavikkeinensa!


      • sauvakävelijä
        Hekka. kirjoitti:

        Kyllä se on itsepetosta jos rahalla ostaa sellaisesta tavikeliikkeesstä. Treenia ja lenkkiä niin voi ylpeänä sanoa ansainneensa.

        Toiset treenaa ja toiset poseeraa tavikkeinensa!

        Myöntääkö hmd lenkkeilyn mustanvyön joku hmd guru vaiko Suomen Urheiluliitto?


      • MarkiisiDeFuckingÅmÅl
        Hekka. kirjoitti:

        Korealaiset lajit ei ole budoa vaan mudoa, joten budokaupasta ostettu vyö ei näihin lajeihin sovellu.

        Lähinnä tarkoitin tuolla treeni kertojen määrällä sitä etteivät vaikka budokat luule pelkällä vyön omistamisella ansaittavan dania. Kyllä harjoituksissakin joutuu useamman kerran käymään!

        Laske vaikka itse montako kertaa tulee jos vaikka pari kertaa viikossakin on treenit!

        Tuo on noin kielitieteellisesti ihan totta, että Japanissa kamppailu- ja itsepuolustuslajit kulkevat nimellä "budo", ja Koreassa "mudo", tai kirjoitusasusta riippuen myös "moo do". "Han Moo Do" tarkoittaa ihan sananmukaisesti suomennettuna "Korean sotataito".
        Ja mustan vyönhän tottakai saa jos ostaa sen kaupasta, mutta oikeutta sen pitämiseen ei saa ihan niin helposti.


      • Anonyymi
        Hekka. kirjoitti:

        Montako kertaa joutuu käymään treeneissä jos olis nyt valkoonen ja haluis mustan ?

        Mustaan voi mennä kymmenisen vuotta jos käy 3 kertaa viikossa treeneissä mahollisimma usein


      • Hekka. kirjoitti:

        Montako kertaa joutuu käymään treeneissä jos olis nyt valkoonen ja haluis mustan ?

        Noin 10-20 vuotta yleensä kestää päästä mustalle, jos tekee kovasti töitä ja harjoittelee treenien ulkopuolella. Itse harrastanut 4 vuotta harrastanut 2-3 kertaa viikossa ja sinisellä just nyt. Punasen vyön koe tänään. Mustalla vyöllä on aika kovat vaatimukset. Sillä on kuntokoe jos pitää juosta tietyssä ajassa jotain 10km, tehä 1000 kyykkyä ja paljon muuta. Pitää olla opettanut jotain ryhmääkin! Jos pääset ruskeelle asti niin kannattaa alkaa heti treenaamaan kuntoas.


    • AntiHMD

      Siis 3 vuotta ja vyökoemaksu. Aivan sama osaatko mitään.

      • anttihmd

        Höpö höpö 5-vuotta


      • Mustaan vyöhön menee yleensä 10-20 vuotta. Kuntokoe on paha


    • MarkiisiDeFuckingÅmÅl

      9.kup valkoinen(alkeiskurssi)
      8.kup keltainen
      7.kup vihreä
      6.kup sininen
      5.kup purppura
      4.kup punainen
      3,kup ruskea
      2.kup ruskea
      1.kup ruskea

      i.dan musta

      ja siitä eteenpäin... toivottavasti muistin nuo oikein, korjatkaa joku jos meni väärin

      • oikeasti näin

        10.kup valkoinen(alkeiskurssi)
        9.kup keltainen
        8.kup vihreä
        7.kup oranssi
        6.kup lila
        5.kup sininen
        4.kup punainen
        3.kup ruskea
        2.kup ruskea 1natsa
        1.kup ruskea 2natsaa
        0.kup ruskea 3natsaa
        1.dan musta jne


      • Valkoinen keltainen virheä oranssi purppura sininen punainen ruskea musta


      • oikeasti näin kirjoitti:

        10.kup valkoinen(alkeiskurssi)
        9.kup keltainen
        8.kup vihreä
        7.kup oranssi
        6.kup lila
        5.kup sininen
        4.kup punainen
        3.kup ruskea
        2.kup ruskea 1natsa
        1.kup ruskea 2natsaa
        0.kup ruskea 3natsaa
        1.dan musta jne

        Älä lue sitä mun yhtä jossa sain et jotai meni väärin päin en vaan osaa poistaa sitä. Lue vaan se jos sanon ne kaikki värit oikees järkäs


    • 4.kup menossa

    • hulki

      Mikset ite kato netistä ?

    • Anonyymi

      Valkoinen, keltainen, vihreä, oranssi, violetti, sininen, punainen, ruskea ja musta.

      Valkoinen on juuri aloittaneiden vyö. Sen saa ostamalla vain valkoisen puvun.

      Tästä eteen päin olevat vyöt saa suorittamalla vyökokeen. (HUOM: Harjoittelun kesto riippuu harrastajan osaamisesta!)

      Alemmat värivyöt:

      Keltaiseen kestään noin 5 kk harjoittelua tai riippuu harrastajan aktiivisuudesta.

      Vihreään noin 5 tai enemmän.

      Oranssiin tarvitaan noin 7kk harjoittelua

      Ylemmät värivyöt:

      Violettiin tarvitsee vähän alle vuoden harjoitusta.

      Sininen on jo aika vaikea saada. Noin vuosi on tarpeellinen monelle.

      Punaisesta minulla ei ole tarkkaa tietoa, mutta luulisin vähän yli vuoden riittävän.

      Minulla ei ole yhtään tietoa ruskeasta koska olen itse violetilla, joten en voi antaa tietoa.

      Mustaan vyöhän tarvitaan monia vuosia (ainakin noin 3-5) harjoittelua vielä sen jälkeenkin kun on saavuttanut ruskean! (Mustaan vyöhän pitää läpäistä myös kuntotesti!)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1432
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1193
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe