Onko nää pöljiä?

ei kärpäsiä

Onko yleistä, että navettatiloilla väki vie navetassa pitämänsä työvaatteet aina sisälle kotitaloon asti?

Olen seurannut eloa tuossa lähinaapurissa, enkä ollut uskoa silmiäni kun asian totesin. Siis nää hoopot vielä myrkyttää huusholliaan kunnon härätappoaineilla valtavia kärpäsparvia vastaan, kun eivät tajua, että ensimmäinen torjuntakeino on jättää paskaset vaatteet paskan luo!

9

1407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paalinpyörittäjä

      Minulla on työvaatteille oma komero, johon käynti tuulikaapista.
      Kärpäsiä ei ole myrkytetty sisältä, eikä navetalta ainakaan kymmeneen vuoteen eikä sisällä käytetä kärpäspapereitakaan. Ne yksittäiset sisälle eksyneet kärpäset voi hoitaa lätkällä. Tärkeintä on keittiön siisteys. Kun ruokatavarat pidetään jääkaapissa ja jäteastiat tyhjätään ja puhdistetaan säännöllisesti, niin kärpäsiä ei tule sisätiloihin.

    • kahvihetki

      Miksi maanviljelijät tuntuu niin tosikoilta tällä palstalla? Mun mielestä työvaatteet vois riisua navetan ulkopuolelle narulle tuulettuun ja sitte viedä ne navetan eteiseen odottamaan seuraavaa käyttöä. Välillä ne tietysti pantais koneeseen.

    • tapahtuu

      siellä tuotantolaitosessa eikä kotona, se raadan on hyvä aine pörriäisiä vastaa.
      Sinähän riisut tietystivitauolle työhaalarisi.
      On se hienoo kun on korree.
      Kyllähän se on pakon sanelema juttukin tulla porstupaan haalareissa, siitä sitten kipin kapin työvaatehuoneeseen ja askarevaatteet pois.Tulis vaan himpun kylmä jos työvaatehuone olisi navetan yhteydessä.
      Kukin tyylillään ei ne "tuoksut" oletettavasti sinun nenuusi leijaile vaikka omalla pihallaan kuka kävelisi missäkin vaatteissaan.

      • ........

        Enhän mä nyt rehdin paskan hajua pelkää. Itekin levittelen sitä pellolle. Mutta ihmetyttää tuollanen järjetön meuhkaaminen kärpäsistä, kun vie ite ensin toukat paikalle. Tyhmää vaan, yksinkertaisesti!


    • Terttu

      Varsinkin vanhemmissa navetoissa ei työvaatteille ole kunnollista säilytystilaa, ei ainakaan sellaista, missä saappaat ja muu vaatetus kuivuisivat töiden välillä.On aika ikävää laittaa nihkeitä vaatteita päälle ja usein jos talosta löytyy, säilytyspaikkana toimii esim: pannuhuone tai erillinen työvaatteille suunniteltu tila, josta navetanhaju vähemmän pääsee asuintiloihin.

      Harva sitä navettavaatteita sohvan selkänojalle kuivaan asettelee, kai näitäkin löytyy, mutta suurin osa haluaa asumuksesta navetanhajun ja kärpäset minimoida.Ainahan kärpäsiä on pihapiirissä, missä eläimiä on, mutta se ei liene hengenvaarallista, ehkä korkeintaan hivenen epämiellyttävää.

    • ei leviä

      vaatteiden kautta vaan vasikansonta ym.sotku edesauttaa kärpäsentoukkien leviämistä. Navettavaatteet levittävät tiettyä ominaishajua mutta seon taas jokaisen oma asia mitä nuuhkii...

    • Paskaset vaatteet paskan luo,,kyllä se onnistuu, mutta sitten on ne siirtymävaatteet jotka kuitenkin haisee navetalta, kun niitä navetassa pitää säilyttää.. ne on ongelmallista säilytyksen kannalta. Himaan ne on säilöttävä ja pyrkiä minimoimaan hajujen leviäminen. Eli paskakaset vaatteet paskan luo ei käytännössä mahdollista. Paitsi jos ilkosilteen poistuu navetasta. Sekin on vaikeaa nän talvipakkasilla.. sitten jos oon maatilalomittaja niin ajellaanko työmatkat munasilteen? Vois herättää ihmetystä sekin.

    • Anonyymi

      Sivusta seuranneena maatalousväki harvoin sairastaa influenssaa saatikka korona tautia....tämäkin pitäisi tutkia ,miksi heillä on vahva vastustuskyky..ja kyllä se rahaki haisee paskalle ..kaupoissa nuollaan sormia,pyyhitään räkää,käydään kusella ja sitten käytetään sormia suussa ja avataan muovipusseja,käydään kusella nurkan takana ja. Sitten kauppaan ostelen..

      • Anonyymi

        Tomaatit on kynnenjälkiä täynnä...kuka haukka niitä poimii..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe