Ghost`s of Lahti

I need evidence

Kertokaas, löytyykö Lahdesta tai sen läheisyydestä paikkoja joissa olisi tavattu paranormaalia toimintaa? Suhtaudun aika skeptisesti henkiin yms. Mutta olisin kiinnostunut kuitenkin tutkimaan asiaa vähän tarkemmin.

31

5707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihmeessä?

      En tiedä mitään Lahden alueen kummituksista, mutta miksi ihmeessä olet käyttänyt englantia tässä kysymyksessäsi? Olisit voinut otsikoksi panna "Lahden (alueen) kummitukset" ja nimimerkiksi "tarvitsen todisteita", sillä elämmehän Suomessa, emmekä Englannissa tai USA:ssa ja käytämme siis suomea.

      • I need evidence

        Miksi ihmeessä yhtään mitään missään? Ehkä siksi kun
        tykkään sekoittaa englantia ja suomea, että siksi:)


      • pilkunviilaaja

        Muuten olisi ollut Ghosts of Lahti oikeinkirjoitettu otsikko... Ei tuossa mitään genetiiviä tarvita = ghost´s


    • sinna

      Mäkin olen kiinnostunut Lahden alueen paikoista että jos joku vaan tietää niin kertokaa! :)

      • toki

        Onhan se taannoinen poltergeist paikka, josta on eräässä kirjassakin


      • I need evidence
        toki kirjoitti:

        Onhan se taannoinen poltergeist paikka, josta on eräässä kirjassakin

        Tarkoitat luultavasti vuoden 1974 "poltergeistiä" sammonkatu 26:dessa? Tietäisikö joku jotain muuta paikkaa?


      • sinna
        I need evidence kirjoitti:

        Tarkoitat luultavasti vuoden 1974 "poltergeistiä" sammonkatu 26:dessa? Tietäisikö joku jotain muuta paikkaa?

        lukenut tuosta poltergeististä netistä pitkät pätkät.. aika kiinnostava!


      • se---
        sinna kirjoitti:

        lukenut tuosta poltergeististä netistä pitkät pätkät.. aika kiinnostava!

        olikin mummelin pilaa ja tapa saada tuohta ja kuuluisuutta


      • I need evidence
        se--- kirjoitti:

        olikin mummelin pilaa ja tapa saada tuohta ja kuuluisuutta

        Minä taas kuulin sellaisen version tapauksesta että se olisi ollut perheen poika joka siellä kolkutteli :D


    • Hirveät gilpertit

      Lahti itsessään on iso kummitus. Täysin kuollut mesta, joka silti ikäänkuin elää. Lisäksi kaduilla tulee vastaan merkillisen näköistä sakkia sekä aivokuolleita.

    • hautuumaalla

      kummittelee. 1867-68 haudattiin yli tuhat ihmistä
      joukkohautoihin tuonne kukkulalle.

      • I need evidence

        Tuosta en ole ikinä kuullutkaan, missähän päin Lahtea paikka sijaitsee?


      • Bong
        I need evidence kirjoitti:

        Tuosta en ole ikinä kuullutkaan, missähän päin Lahtea paikka sijaitsee?

        En aivan tarkkaan muista, mutta Nastolasta kun tullaan Lahteen päin, jossain siinä vanhan Lahti-Nastola tien varrella, Lahden puolella kuitenkin.


      • Hautuu-juu-tuu

        Paikka on vt12 käännyttäessä Villähteelle/ Levolle vanhaa tietä heti vasemmalla. Ns. Raudanrakentajien hautuumaa. Kimppakyytiläiset suosivat parkkipaikkaa.


    • Imoder

      No onhan tuo Isosaari, muutama kilometri Lahdesta Asikkalaan päin, taitaa olla Hollolan kuntaa. Pari sivua taaempana on keskustelua tästä paikasta.

    • Bong

      Nykyisin nimeltään Puu-Harjula, (Harjulan kansanopiston tila), Lounaankatu 2:ssa. Puinen 2 1 kerroksinen rakennus jossa toimi aiemmin Lahden kuvataideoppilaitos. 20-luvulla rakennuttu rakennus on toiminut ainakin 30-luvulla lastentarhana. Rakennus toimi sodan aikana sairaalana ja sen jälkeen evakkojen asuntoina.
      Rappukäytävien kaiteissa kerrotaan nähdyn hohtavia käsiä, jotka pitävät kiinni kaiteesta. Joku tutkija oli sitä tutkinut ja todennut että energia on siirtynyt ihmisten käsistä kaiteisiin ja se vieläkin välittyy niistä.
      Onhan siinä talossa kieltämättä kohtaloita ollut. Sodan aikana kellarissa oli ruumishuone.

      • Parantaja

        1. Hyppyrimäkien takana olevat maastot
        2. Mustankallionmäen hautausmaan alue
        3. Hennalan kasarmi ja sen ulkopuoliset alueet

        Liittyy vuoden 1918 tapahtumiin, niissä menehtyneisiin ja levottomiin sieluihin.
        Rukousapu: Mikäli vierailet näillä paikoilla, rukoile Isä meidän- rukous kuolleiden puolesta.


      • Anonyymi

        Mä olen lapsena asunut puuharjulassa tarinoita riittäisi.
        Asuttiin siellä alakerrassa äiti vainaa oli siellä talonmiehenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen lapsena asunut puuharjulassa tarinoita riittäisi.
        Asuttiin siellä alakerrassa äiti vainaa oli siellä talonmiehenä.

        Mä haluaisin käydä siellä joskus yö aikaan. No tiedä sodan aikana muistaakseni toisessa kerroksessa oli kuolevien huone kun ei ollut toivoa sinne laitettiin. No itte siellä olen lapsena varttunut ja kuullut tarinoita. Uskon että kai
        kki p
        itää paikkansa. Toivottavasti tämä viesti menee jonkun sen ajan tarhan tädin korviin. Jotkut on mun kanssa samaa mieltä. Ville. 55.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä haluaisin käydä siellä joskus yö aikaan. No tiedä sodan aikana muistaakseni toisessa kerroksessa oli kuolevien huone kun ei ollut toivoa sinne laitettiin. No itte siellä olen lapsena varttunut ja kuullut tarinoita. Uskon että kai
        kki p
        itää paikkansa. Toivottavasti tämä viesti menee jonkun sen ajan tarhan tädin korviin. Jotkut on mun kanssa samaa mieltä. Ville. 55.

        Itsestään aukenevia ovia ja laahaavia askelia. Ja alhaalla oli keittiön vieressä iso perunan kuorimis kone. Muistan että näin silloin painajaisia että joku kuristaa ja toinen nousen portaita ja sama. Kaikki mielessä pitäkää hulluna. Ei haittaa.


      • Anonyymi

        Tiedän asuin siellä lapsena.


      • Anonyymi

        Kannan niitä muistoja ajasta siellä loppuikäni.


      • Anonyymi

        Juupa olen asunut lapsena siellä ja tiedän.


      • Anonyymi
        Parantaja kirjoitti:

        1. Hyppyrimäkien takana olevat maastot
        2. Mustankallionmäen hautausmaan alue
        3. Hennalan kasarmi ja sen ulkopuoliset alueet

        Liittyy vuoden 1918 tapahtumiin, niissä menehtyneisiin ja levottomiin sieluihin.
        Rukousapu: Mikäli vierailet näillä paikoilla, rukoile Isä meidän- rukous kuolleiden puolesta.

        Tuo on todella hyvä huomio ja kehoitus. Kiitos! Lisäksi ehkä vielä Herran siunaus. Ei mene koskaan hukkaan missään tilanteessa.


    • keijukaisprinssi

      Viimeksi olin tässä lähistöllä Ähtärissä. Mm. Ähtärin lentokenttä ja sen rakennukset on ollut meidän porukan testauspaikka. Testaus on tapahtunut hienoenergiatasolla, jota ihmiset sanoo "nukkumiseksi". Videoita testauksen tuloksesta löytyy You Tubesta, joten jonkinlaista evidenssiä löytyy.

    • Anonyymi

      Tyhmät kakarat. Lahden mukkulan kummituksesta kirjoitti Seura lehti, Ilta-sanomat ja sitä oli poliisit tutkimassa. Sammon katu 26. Vanhassa ilmakuvassa näkyy kyseinen tönö. Vuosi oli 1974.

    • Anonyymi

      Vähäntalonkadun kummitus
      linnassa ainakin sattui ja tapahtui...

    • Anonyymi

      Lahden mäkimontun luona on nähty Matti Nykäsen haamun liitävän ilmassa öiseen aikaan sukset jalassa ja mitallit kaulassa kilisten. Öisessä ilmassa tuoksui koskenkorvan tuoksu jonka kylmä tuulenhenkäys toi hyppyrimäen suunnalta haamun saattelemana.

      • Anonyymi

        Matti on kyllä tuolla taivaan kirkkaudessa täysin raittiina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matti on kyllä tuolla taivaan kirkkaudessa täysin raittiina.

        Tai sitten se on saanu uuden elämän uudessa ruumiissa.


    • Anonyymi

      Netissä on lista hylätyista taloista ja rakennuksista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6689
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4330
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2760
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2080
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1633
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1071
    Aihe