Ajoin vaimon perässä toisella autolla ja huomasin, että kun pistää vilkun päälle niin takavalot välkkyvät vilkun tahdissa. Jarruvalojen palaessa ongelmaa ei ollut tai ainakin se oli selvästi lievempi. Tämä vika näyttää vaivaavan varsin usein ranskalaisvalmisteisia autoja, jopa hieman uudempiakin mutta mikä sen aiheuttaa ja miten korjata?
Jarruvalot välkkyy vilkun tahdissa
10
5874
Vastaukset
- kun...
luopuu ranskiksista ja hankkii auton
nimim. kahta en vaihda: V8:a ja vaihdetta - ei kunnossa
Huono maadoitus takavaloissa.
Iän tai kosteuden myötä tuleva ongelma, joka korjaantui ainakin vanhoissa romuissa vetämällä kunnollinen maadoitustouvi valosysteemistä auton runkoon. - JJJ
Usein ranskalaisssa vetokoukullisissa autoissa olen huomannut tuollaisia sähköongelmia, liittynevät koukkuliitännän sähköjohtoihin ?!?
- Megane 2,0 RT -99
Maadotusjuttuja minäkin epäilin. Täytynee avata ja raaputella kontaktikohdat puhtaaksi.
- Köpi69
Megane 2,0 RT -99 kirjoitti:
Maadotusjuttuja minäkin epäilin. Täytynee avata ja raaputella kontaktikohdat puhtaaksi.
Kiristä niiden takavalojen liittimien pinnejä niin ongelma häviää.
- aikoinaan
Köpi69 kirjoitti:
Kiristä niiden takavalojen liittimien pinnejä niin ongelma häviää.
Uusi -98 Megane temppuili aikoinaan kanssa. Moni ehdotteli maadoitusvikaa. Vika kuitenkin oli juuri siinä missä Köpi69:kin kirjoitteli, eli takalampun liittimien pienissä kosketuspinneissä. Työnsin myös muistaakseni johtoja tiukempaa liittimeen.
- vikoja Relluissa
aikoinaan kirjoitti:
Uusi -98 Megane temppuili aikoinaan kanssa. Moni ehdotteli maadoitusvikaa. Vika kuitenkin oli juuri siinä missä Köpi69:kin kirjoitteli, eli takalampun liittimien pienissä kosketuspinneissä. Työnsin myös muistaakseni johtoja tiukempaa liittimeen.
Itse olisin veikannut maavikaa niin kuin jotkut muutkin!!
- vanha auto
vikoja Relluissa kirjoitti:
Itse olisin veikannut maavikaa niin kuin jotkut muutkin!!
Toi auto on jo 7 vuotta vanha... joten kyllä niitä "vikoja" alkaa tulla. Monessako 90 lukulaisessa ei jotain olisi?
- vikoja Relluissa
vanha auto kirjoitti:
Toi auto on jo 7 vuotta vanha... joten kyllä niitä "vikoja" alkaa tulla. Monessako 90 lukulaisessa ei jotain olisi?
Joo jossain vaiheessa vikoja väistämättä tulee, mutta tommisina ??
- reiska2
vikoja Relluissa kirjoitti:
Joo jossain vaiheessa vikoja väistämättä tulee, mutta tommisina ??
juuri korjasin saman vian scenic 2000. vas takavaloliittimen pinni hapettunut,löystynyt. puhdistus ja pieni taulukoukun naula sinne väliin...toimii taas :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818