Bluebirdin iskarit?

S3K

Sellainen ongelma etta tilasin luupäähan (2.0 -89 bensa T12) taka iskarit ja sit tuli ne tavalliset iskarit, mutta onko kyseisessä luupäässä mcperssonit vaiko tavalliset iskarit?

Terveisin asiasta tietämätön.

11

1167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkoitat

      Siis missäpäin autoa mcperssonit???

      Tietääkseni mcperssonia ei ole kuin etuiskareina, jossa se on osana kääntösysteemiä.

      Vai onko jollakin muuta tietoa??

    • McPersson

      nehän siellä on. iskari tulee jousijalan sisään. eli jousijalkaa ei vaihdeta, jos ei tarvitse.

      • S3K

        Taka Iskarit jotka sain on ulkonäöltään "tasainen putki" eli ei ole lautasta jota vasten jousi tulee. Vai tuleeko nämä vanhoihin jousijalan sisään. Vanhoissa ei ollut muuta vikaa kun tuli vaa öljyt pihalle, joten tarvetta ei ole vaihtaa muuta kuin iskarit.
        Mutta kun ei ole tietoa miten.


      • Tarkoitat
        S3K kirjoitti:

        Taka Iskarit jotka sain on ulkonäöltään "tasainen putki" eli ei ole lautasta jota vasten jousi tulee. Vai tuleeko nämä vanhoihin jousijalan sisään. Vanhoissa ei ollut muuta vikaa kun tuli vaa öljyt pihalle, joten tarvetta ei ole vaihtaa muuta kuin iskarit.
        Mutta kun ei ole tietoa miten.

        Ainakin etuiskareissa yläosassa on ollut kierreosa, joka ruuvataan auki. Sen jälkeen on voinut vanhan iskarin poistaa putken sisältä ja vaihtaa uuden tilalle -> kierreosa takaisin kiinni.

        Tosin tuossa hommassa on tarvinnut myös jousenpuristinta, jolla jouset on saanut pysymään kasassa operaation ajan.


      • homma
        Tarkoitat kirjoitti:

        Ainakin etuiskareissa yläosassa on ollut kierreosa, joka ruuvataan auki. Sen jälkeen on voinut vanhan iskarin poistaa putken sisältä ja vaihtaa uuden tilalle -> kierreosa takaisin kiinni.

        Tosin tuossa hommassa on tarvinnut myös jousenpuristinta, jolla jouset on saanut pysymään kasassa operaation ajan.

        myös takana. paitsi että vähän työläämpi vaihtaa.


      • S3K
        homma kirjoitti:

        myös takana. paitsi että vähän työläämpi vaihtaa.

        Ainakin taka iskarin yläpää on aika työläs irroittaa, taka penkin selkänoja sivuun ja sillei. Mutta ala pää ei taida lähtee plkästään iskari jousi systeemi vaan joutuu irroittaa tukivarsista alhaalta 2 pulttia sillei et lähtee mukaa jarru rummutkin, vai?


      • ei näin
        S3K kirjoitti:

        Ainakin taka iskarin yläpää on aika työläs irroittaa, taka penkin selkänoja sivuun ja sillei. Mutta ala pää ei taida lähtee plkästään iskari jousi systeemi vaan joutuu irroittaa tukivarsista alhaalta 2 pulttia sillei et lähtee mukaa jarru rummutkin, vai?

        Yläpään irroittaminen on helppoa kuin heinänteko. Hattuhylly pois ja 2x3 mutteria irti.

        Alapäässä on vain kaksi pulttia, jotka pitävät jousijalkaa paikoillaan. Sitten vaan koko paketti irti. Ei rumpua, ei napaa, ei tukivarsia, vaan iskari jousineen.


      • murjaisin
        ei näin kirjoitti:

        Yläpään irroittaminen on helppoa kuin heinänteko. Hattuhylly pois ja 2x3 mutteria irti.

        Alapäässä on vain kaksi pulttia, jotka pitävät jousijalkaa paikoillaan. Sitten vaan koko paketti irti. Ei rumpua, ei napaa, ei tukivarsia, vaan iskari jousineen.

        aikoinaan tällein : vakaajan tanko irti, että jousijalka antaa periksi alaspäin.
        jousipuristimella jousi kasaan. iskarin yläpään mutteri irti. iskarin varsi alas(jos vuotaa menee itsestään). jousi kiepsautetaan pois, samoin suoja kumi. iskari ylös tukemaan, kun vääntää iskarin kiinnitys mutterin irti. rojut ulos ja uus patruuna sisään.
        luupäässähän on tämä takaiskareiden alapää rakennettu vähän tyhmästi, eli ei sama systeemi kuin etupäässä tai muissa japseissa.
        eli yhtä klönttiä kaikki. näillä helteillä hikoilua riittää.


      • S3K
        murjaisin kirjoitti:

        aikoinaan tällein : vakaajan tanko irti, että jousijalka antaa periksi alaspäin.
        jousipuristimella jousi kasaan. iskarin yläpään mutteri irti. iskarin varsi alas(jos vuotaa menee itsestään). jousi kiepsautetaan pois, samoin suoja kumi. iskari ylös tukemaan, kun vääntää iskarin kiinnitys mutterin irti. rojut ulos ja uus patruuna sisään.
        luupäässähän on tämä takaiskareiden alapää rakennettu vähän tyhmästi, eli ei sama systeemi kuin etupäässä tai muissa japseissa.
        eli yhtä klönttiä kaikki. näillä helteillä hikoilua riittää.

        Joo, Kyllä näillä säillä jo pelkkä ajatuskin iskarin vaihdosta hiostaa, mutta eiköhan se näillä neuvoilla onnistu.
        Kiitoksia vaan kaikille avusta.


      • S3K
        ei näin kirjoitti:

        Yläpään irroittaminen on helppoa kuin heinänteko. Hattuhylly pois ja 2x3 mutteria irti.

        Alapäässä on vain kaksi pulttia, jotka pitävät jousijalkaa paikoillaan. Sitten vaan koko paketti irti. Ei rumpua, ei napaa, ei tukivarsia, vaan iskari jousineen.

        Nyt kun olen kyseiset iskarit alle saanut niin toki täytyy sanoa että meikäläisen luupään hattuhyllyn saa irti rälläkällä eli se on sedanissa kiintee, eli takapenkin selkänoja irti yläpäästä niin että sai 3 mutteria auki ja sit sai jousen/iskarin yläpään irti.

        Alapää sitten taas piti irroittaa pitkittäistuki, kallistuksen vakaaja, poikittain olevat tukivarret, jotta saa koko paketin jarrurumpuineen napoineen pois, koko hoito oli ainoastaan käsijarru vaijerin varassa. jousijalka on napoineen yhtä möykkyä eli ei halkea vaikka irroitti kaikki pultit.

        Voi olla että muissa malleissa/ikäsissä on erillailla mutta näin käytännössä, minulla oli tällei, enkä usko että muuta vaihtoehtoa olisi ollut. (Bluebird 2.0 SLX -89 Sedan T12)

        Mutta aina on vaihtoehto jotta olen väärässä.


    • Luupää83

      Tänään vaihdettiin taakse ja tunti per puoli pihalla tunkin ja pukkien varassa. Ylhäältä mutu auki ja alhaalta tukivarsien pitkä pultti auki ja irti ja sivuttaisvakaajan puslasta auki. Lähtee jousi ja iskari lokarin alta veks ilman puristinta. Uudet vaan sisään ja menoks. Sedanissa riittää ku hattuhyllyltä irrottaa pahvin ni saa ylhäältä auki. T12 2.0 vm86

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tapahtunut

      Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5911
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

      Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      58
      3446
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

      Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      186
      2749
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      12
      2654
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

      Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2299
    6. Missäpäin,,,

      Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      31
      2228
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      18
      2017
    8. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      18
      1805
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

      Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      148
      1399
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      279
      1296
    Aihe