Bluebirdin iskarit?

S3K

Sellainen ongelma etta tilasin luupäähan (2.0 -89 bensa T12) taka iskarit ja sit tuli ne tavalliset iskarit, mutta onko kyseisessä luupäässä mcperssonit vaiko tavalliset iskarit?

Terveisin asiasta tietämätön.

11

1135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkoitat

      Siis missäpäin autoa mcperssonit???

      Tietääkseni mcperssonia ei ole kuin etuiskareina, jossa se on osana kääntösysteemiä.

      Vai onko jollakin muuta tietoa??

    • McPersson

      nehän siellä on. iskari tulee jousijalan sisään. eli jousijalkaa ei vaihdeta, jos ei tarvitse.

      • S3K

        Taka Iskarit jotka sain on ulkonäöltään "tasainen putki" eli ei ole lautasta jota vasten jousi tulee. Vai tuleeko nämä vanhoihin jousijalan sisään. Vanhoissa ei ollut muuta vikaa kun tuli vaa öljyt pihalle, joten tarvetta ei ole vaihtaa muuta kuin iskarit.
        Mutta kun ei ole tietoa miten.


      • Tarkoitat
        S3K kirjoitti:

        Taka Iskarit jotka sain on ulkonäöltään "tasainen putki" eli ei ole lautasta jota vasten jousi tulee. Vai tuleeko nämä vanhoihin jousijalan sisään. Vanhoissa ei ollut muuta vikaa kun tuli vaa öljyt pihalle, joten tarvetta ei ole vaihtaa muuta kuin iskarit.
        Mutta kun ei ole tietoa miten.

        Ainakin etuiskareissa yläosassa on ollut kierreosa, joka ruuvataan auki. Sen jälkeen on voinut vanhan iskarin poistaa putken sisältä ja vaihtaa uuden tilalle -> kierreosa takaisin kiinni.

        Tosin tuossa hommassa on tarvinnut myös jousenpuristinta, jolla jouset on saanut pysymään kasassa operaation ajan.


      • homma
        Tarkoitat kirjoitti:

        Ainakin etuiskareissa yläosassa on ollut kierreosa, joka ruuvataan auki. Sen jälkeen on voinut vanhan iskarin poistaa putken sisältä ja vaihtaa uuden tilalle -> kierreosa takaisin kiinni.

        Tosin tuossa hommassa on tarvinnut myös jousenpuristinta, jolla jouset on saanut pysymään kasassa operaation ajan.

        myös takana. paitsi että vähän työläämpi vaihtaa.


      • S3K
        homma kirjoitti:

        myös takana. paitsi että vähän työläämpi vaihtaa.

        Ainakin taka iskarin yläpää on aika työläs irroittaa, taka penkin selkänoja sivuun ja sillei. Mutta ala pää ei taida lähtee plkästään iskari jousi systeemi vaan joutuu irroittaa tukivarsista alhaalta 2 pulttia sillei et lähtee mukaa jarru rummutkin, vai?


      • ei näin
        S3K kirjoitti:

        Ainakin taka iskarin yläpää on aika työläs irroittaa, taka penkin selkänoja sivuun ja sillei. Mutta ala pää ei taida lähtee plkästään iskari jousi systeemi vaan joutuu irroittaa tukivarsista alhaalta 2 pulttia sillei et lähtee mukaa jarru rummutkin, vai?

        Yläpään irroittaminen on helppoa kuin heinänteko. Hattuhylly pois ja 2x3 mutteria irti.

        Alapäässä on vain kaksi pulttia, jotka pitävät jousijalkaa paikoillaan. Sitten vaan koko paketti irti. Ei rumpua, ei napaa, ei tukivarsia, vaan iskari jousineen.


      • murjaisin
        ei näin kirjoitti:

        Yläpään irroittaminen on helppoa kuin heinänteko. Hattuhylly pois ja 2x3 mutteria irti.

        Alapäässä on vain kaksi pulttia, jotka pitävät jousijalkaa paikoillaan. Sitten vaan koko paketti irti. Ei rumpua, ei napaa, ei tukivarsia, vaan iskari jousineen.

        aikoinaan tällein : vakaajan tanko irti, että jousijalka antaa periksi alaspäin.
        jousipuristimella jousi kasaan. iskarin yläpään mutteri irti. iskarin varsi alas(jos vuotaa menee itsestään). jousi kiepsautetaan pois, samoin suoja kumi. iskari ylös tukemaan, kun vääntää iskarin kiinnitys mutterin irti. rojut ulos ja uus patruuna sisään.
        luupäässähän on tämä takaiskareiden alapää rakennettu vähän tyhmästi, eli ei sama systeemi kuin etupäässä tai muissa japseissa.
        eli yhtä klönttiä kaikki. näillä helteillä hikoilua riittää.


      • S3K
        murjaisin kirjoitti:

        aikoinaan tällein : vakaajan tanko irti, että jousijalka antaa periksi alaspäin.
        jousipuristimella jousi kasaan. iskarin yläpään mutteri irti. iskarin varsi alas(jos vuotaa menee itsestään). jousi kiepsautetaan pois, samoin suoja kumi. iskari ylös tukemaan, kun vääntää iskarin kiinnitys mutterin irti. rojut ulos ja uus patruuna sisään.
        luupäässähän on tämä takaiskareiden alapää rakennettu vähän tyhmästi, eli ei sama systeemi kuin etupäässä tai muissa japseissa.
        eli yhtä klönttiä kaikki. näillä helteillä hikoilua riittää.

        Joo, Kyllä näillä säillä jo pelkkä ajatuskin iskarin vaihdosta hiostaa, mutta eiköhan se näillä neuvoilla onnistu.
        Kiitoksia vaan kaikille avusta.


      • S3K
        ei näin kirjoitti:

        Yläpään irroittaminen on helppoa kuin heinänteko. Hattuhylly pois ja 2x3 mutteria irti.

        Alapäässä on vain kaksi pulttia, jotka pitävät jousijalkaa paikoillaan. Sitten vaan koko paketti irti. Ei rumpua, ei napaa, ei tukivarsia, vaan iskari jousineen.

        Nyt kun olen kyseiset iskarit alle saanut niin toki täytyy sanoa että meikäläisen luupään hattuhyllyn saa irti rälläkällä eli se on sedanissa kiintee, eli takapenkin selkänoja irti yläpäästä niin että sai 3 mutteria auki ja sit sai jousen/iskarin yläpään irti.

        Alapää sitten taas piti irroittaa pitkittäistuki, kallistuksen vakaaja, poikittain olevat tukivarret, jotta saa koko paketin jarrurumpuineen napoineen pois, koko hoito oli ainoastaan käsijarru vaijerin varassa. jousijalka on napoineen yhtä möykkyä eli ei halkea vaikka irroitti kaikki pultit.

        Voi olla että muissa malleissa/ikäsissä on erillailla mutta näin käytännössä, minulla oli tällei, enkä usko että muuta vaihtoehtoa olisi ollut. (Bluebird 2.0 SLX -89 Sedan T12)

        Mutta aina on vaihtoehto jotta olen väärässä.


    • Luupää83

      Tänään vaihdettiin taakse ja tunti per puoli pihalla tunkin ja pukkien varassa. Ylhäältä mutu auki ja alhaalta tukivarsien pitkä pultti auki ja irti ja sivuttaisvakaajan puslasta auki. Lähtee jousi ja iskari lokarin alta veks ilman puristinta. Uudet vaan sisään ja menoks. Sedanissa riittää ku hattuhyllyltä irrottaa pahvin ni saa ylhäältä auki. T12 2.0 vm86

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2671
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1228
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1125
    4. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      998
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      964
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      939
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      13
      855
    8. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      845
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      845
    10. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      39
      822
    Aihe