Bluebirdin iskarit?

S3K

Sellainen ongelma etta tilasin luupäähan (2.0 -89 bensa T12) taka iskarit ja sit tuli ne tavalliset iskarit, mutta onko kyseisessä luupäässä mcperssonit vaiko tavalliset iskarit?

Terveisin asiasta tietämätön.

11

1228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkoitat

      Siis missäpäin autoa mcperssonit???

      Tietääkseni mcperssonia ei ole kuin etuiskareina, jossa se on osana kääntösysteemiä.

      Vai onko jollakin muuta tietoa??

    • McPersson

      nehän siellä on. iskari tulee jousijalan sisään. eli jousijalkaa ei vaihdeta, jos ei tarvitse.

      • S3K

        Taka Iskarit jotka sain on ulkonäöltään "tasainen putki" eli ei ole lautasta jota vasten jousi tulee. Vai tuleeko nämä vanhoihin jousijalan sisään. Vanhoissa ei ollut muuta vikaa kun tuli vaa öljyt pihalle, joten tarvetta ei ole vaihtaa muuta kuin iskarit.
        Mutta kun ei ole tietoa miten.


      • Tarkoitat
        S3K kirjoitti:

        Taka Iskarit jotka sain on ulkonäöltään "tasainen putki" eli ei ole lautasta jota vasten jousi tulee. Vai tuleeko nämä vanhoihin jousijalan sisään. Vanhoissa ei ollut muuta vikaa kun tuli vaa öljyt pihalle, joten tarvetta ei ole vaihtaa muuta kuin iskarit.
        Mutta kun ei ole tietoa miten.

        Ainakin etuiskareissa yläosassa on ollut kierreosa, joka ruuvataan auki. Sen jälkeen on voinut vanhan iskarin poistaa putken sisältä ja vaihtaa uuden tilalle -> kierreosa takaisin kiinni.

        Tosin tuossa hommassa on tarvinnut myös jousenpuristinta, jolla jouset on saanut pysymään kasassa operaation ajan.


      • homma
        Tarkoitat kirjoitti:

        Ainakin etuiskareissa yläosassa on ollut kierreosa, joka ruuvataan auki. Sen jälkeen on voinut vanhan iskarin poistaa putken sisältä ja vaihtaa uuden tilalle -> kierreosa takaisin kiinni.

        Tosin tuossa hommassa on tarvinnut myös jousenpuristinta, jolla jouset on saanut pysymään kasassa operaation ajan.

        myös takana. paitsi että vähän työläämpi vaihtaa.


      • S3K
        homma kirjoitti:

        myös takana. paitsi että vähän työläämpi vaihtaa.

        Ainakin taka iskarin yläpää on aika työläs irroittaa, taka penkin selkänoja sivuun ja sillei. Mutta ala pää ei taida lähtee plkästään iskari jousi systeemi vaan joutuu irroittaa tukivarsista alhaalta 2 pulttia sillei et lähtee mukaa jarru rummutkin, vai?


      • ei näin
        S3K kirjoitti:

        Ainakin taka iskarin yläpää on aika työläs irroittaa, taka penkin selkänoja sivuun ja sillei. Mutta ala pää ei taida lähtee plkästään iskari jousi systeemi vaan joutuu irroittaa tukivarsista alhaalta 2 pulttia sillei et lähtee mukaa jarru rummutkin, vai?

        Yläpään irroittaminen on helppoa kuin heinänteko. Hattuhylly pois ja 2x3 mutteria irti.

        Alapäässä on vain kaksi pulttia, jotka pitävät jousijalkaa paikoillaan. Sitten vaan koko paketti irti. Ei rumpua, ei napaa, ei tukivarsia, vaan iskari jousineen.


      • murjaisin
        ei näin kirjoitti:

        Yläpään irroittaminen on helppoa kuin heinänteko. Hattuhylly pois ja 2x3 mutteria irti.

        Alapäässä on vain kaksi pulttia, jotka pitävät jousijalkaa paikoillaan. Sitten vaan koko paketti irti. Ei rumpua, ei napaa, ei tukivarsia, vaan iskari jousineen.

        aikoinaan tällein : vakaajan tanko irti, että jousijalka antaa periksi alaspäin.
        jousipuristimella jousi kasaan. iskarin yläpään mutteri irti. iskarin varsi alas(jos vuotaa menee itsestään). jousi kiepsautetaan pois, samoin suoja kumi. iskari ylös tukemaan, kun vääntää iskarin kiinnitys mutterin irti. rojut ulos ja uus patruuna sisään.
        luupäässähän on tämä takaiskareiden alapää rakennettu vähän tyhmästi, eli ei sama systeemi kuin etupäässä tai muissa japseissa.
        eli yhtä klönttiä kaikki. näillä helteillä hikoilua riittää.


      • S3K
        murjaisin kirjoitti:

        aikoinaan tällein : vakaajan tanko irti, että jousijalka antaa periksi alaspäin.
        jousipuristimella jousi kasaan. iskarin yläpään mutteri irti. iskarin varsi alas(jos vuotaa menee itsestään). jousi kiepsautetaan pois, samoin suoja kumi. iskari ylös tukemaan, kun vääntää iskarin kiinnitys mutterin irti. rojut ulos ja uus patruuna sisään.
        luupäässähän on tämä takaiskareiden alapää rakennettu vähän tyhmästi, eli ei sama systeemi kuin etupäässä tai muissa japseissa.
        eli yhtä klönttiä kaikki. näillä helteillä hikoilua riittää.

        Joo, Kyllä näillä säillä jo pelkkä ajatuskin iskarin vaihdosta hiostaa, mutta eiköhan se näillä neuvoilla onnistu.
        Kiitoksia vaan kaikille avusta.


      • S3K
        ei näin kirjoitti:

        Yläpään irroittaminen on helppoa kuin heinänteko. Hattuhylly pois ja 2x3 mutteria irti.

        Alapäässä on vain kaksi pulttia, jotka pitävät jousijalkaa paikoillaan. Sitten vaan koko paketti irti. Ei rumpua, ei napaa, ei tukivarsia, vaan iskari jousineen.

        Nyt kun olen kyseiset iskarit alle saanut niin toki täytyy sanoa että meikäläisen luupään hattuhyllyn saa irti rälläkällä eli se on sedanissa kiintee, eli takapenkin selkänoja irti yläpäästä niin että sai 3 mutteria auki ja sit sai jousen/iskarin yläpään irti.

        Alapää sitten taas piti irroittaa pitkittäistuki, kallistuksen vakaaja, poikittain olevat tukivarret, jotta saa koko paketin jarrurumpuineen napoineen pois, koko hoito oli ainoastaan käsijarru vaijerin varassa. jousijalka on napoineen yhtä möykkyä eli ei halkea vaikka irroitti kaikki pultit.

        Voi olla että muissa malleissa/ikäsissä on erillailla mutta näin käytännössä, minulla oli tällei, enkä usko että muuta vaihtoehtoa olisi ollut. (Bluebird 2.0 SLX -89 Sedan T12)

        Mutta aina on vaihtoehto jotta olen väärässä.


    • Luupää83

      Tänään vaihdettiin taakse ja tunti per puoli pihalla tunkin ja pukkien varassa. Ylhäältä mutu auki ja alhaalta tukivarsien pitkä pultti auki ja irti ja sivuttaisvakaajan puslasta auki. Lähtee jousi ja iskari lokarin alta veks ilman puristinta. Uudet vaan sisään ja menoks. Sedanissa riittää ku hattuhyllyltä irrottaa pahvin ni saa ylhäältä auki. T12 2.0 vm86

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

      (Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

      Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

      Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

      …ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

      Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

      Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

      Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

      Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

      Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

      Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22
      512
    Aihe