Talvikko vai rodorovski??

apua tarvitseva

Tahtoisin kaksi hamsua, johon rodorovski ja cambelli kävisivät hyvin kumpikin. Pidän kuitenkin enemmän rodorovskeista, mutta joidenkin mielestä ne eivät oikein viihdy kädessä. Tahtoisin kuitenkin sellaisen hamsterin, jokka tykkäsi olla kädessä( tietenkin kaikki hamsut ovat yksilöllisiä).
AUTTAKAA!!!!!!!!!!!!!!!!!

4

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gegs

      voit ottaa kaksi samaa sukupuolta olevaa, mutta kannattaa kuitenkin varautua siihen etteivät ne välttämättä tule toimeen keskenään koko elämäänsä. tiedetään kyllä tapauksia missä talvikot ovat eläneet aina yhdessä kuolemaansa saakka. ;) mut se on vähän harvinaisempaa ikäväkyllä..

      roborovskit ovat lähes poikkeuksetta vain katseltavia. ne eivät viihdy kädessä, ovat hyvin vilkkaita.

      minusta paras vaihtoehto on talvikko.
      se on kääppäreiden kingi ;)
      lisätietoa talvikoista
      http://varjoyrtin.urli.net

    • hamsteri oikeasti pitää kädessä olemisesta. Ne harvat ovat yleensä syyrisuroksia.

      Eli siis, haluaisit kaksi hamsteria. Silloin sinulle käy vain roborovski tai campbelli. Mutta haluat, että se myös pysyy kädellä, jolloin ainoa vaihtoehto on campbelli. Roborovskeista on hyvin vaikea saada niin käsikesyä, että ne viihtyisivät kädellä. Kuitenkin niiltä on hoidettava samat toimenpiteet kuin muiltakin kääpiöiltä: kynsien leikkaaminen ja mahdollinen hampaiden leikkaaminen. Niissä on kuitenkin hyvä puoli niiden loputon vilkkaus ja puuhailuinto, jota on hauska katsella.
      Campbellit ovat samankaltaisia kuin talvikot, mutta niillä on hieman enemmän omanarvontuntoa. Talvikot ovat yleensä rauhallisempia kuin campbellit, mutta niitä ei kannata ottaa kahta, sillä ne joutuu melko varmasti erottamaan jossain vaiheessa niiden elämää.

      Paras laji sinulle olisi campbelli, koska niitä voi pitää kaksin tai laumassa ja niitä on helpompi käsitellä kuin roborovskeja. Mutta päätös on yksin sinulla. Kannattaa miettiä kauan, ettet tule ostaneeksi lajia, joka ei miellytäkään sinua.

    • H.a.m.s.t.e.r.i.9.5

      Itselläni on robo, ja huomasin heti alussa, että siitä ei saisi käsi kesyä vaikka kuinka yrittäisi. Robot ovat vain katseltavia hamsuja. Ei käteen tarkoitettu. Sen kasvattajakin sanoi, että roboja ei oikein voi kesyttää. Eli jos tahdot käsissä pidettävän hamsun, valitse jokin toinen kääppäri tai syyris olis kaikkein parhain. Ja tiedät kai, että hamsteria ei hankita vain sen takia että sitä pidetään käsissä ja leikitään niinku pikku nallella!! Niilläkin on sentään elämä. Ja vieläpä lyhyt sellainen...

    • ichigo__

      Pieni korjaus: se kirjoitetaan ROBOROVSKI, ei RODOROVSKI, ja CAMPBELL eikä cambelli..

      Roborovskit ovat kaikkein alkukantaisimpia hamsterilajeja, niitä voi kyllä pitää kädessä hetken mutta ne haluavat pian pois vaikka muuten ihmisistä pitävätkin. Eli roborovskit ovat enemmänkin katselu, eivät käsittelyeläimiä.

      Campbellit ovat suunnilleen samankokoisia kuin talvikot, ja niitä voi pitää pareittainkin. Noita on kuulemma aika helppo käsitelläkin (itsellä ei kokemusta cämpsyistä), mutta valitettavan useasti nämä kuolevat ennenaikaisesti diabetekseen, ja campbellit voivat usein olla aggressiivisia ihmistä kohtaan - muutaman kasvattajan mukaan ainakin.
      Paras vaihtoehto kääpiöhamsterilajeista sinulle olisi talvikko tai kiinankääpiöhamsteri, tosin kumpaakaan ei kannata pitää pareittain koska ovat enemmänkin erakoita. Itsellä on oikeaa kokemusta vain talvikoista, joita minulla oli ennen 2, mutta kiinareista olen kuullut vain puhetta. Talvikkouroksesta voi kyllä saada oikein mukavan ja melko seurallisen tuntuisenkin sylilemmikin, joka on hereillä hieman enemmän päivälläkin :) Toinen talvikkoni oli todella kiltti ja ihana, en usko että koskaan tapaan samanlaista! Toinen talvikkoni taas oli hieman äksy, eikä koskaan oikein kiintynyt muihin kuin minuun, puri herkästi muita, välillä jopa minua. Onnea kääppärin hankintaan! Muistathan, että tulee turvallisemmaksi, mukavammaksi, selkeämmäksi ja halvemmaksi hankkia kääpiöhamsteri kasvattajalta kuin epäilyttävistä eläinkaupoista. Ja, muista toki vielä että kääpiöhamsteria ei saa pitää sitten häkissä, vaan joko muovidunassa tai terraariossa. Mini Duna-malli, jonka mitat ovat n. 55x35x30 on juuri kääpiöhamsterille tehty, ja sopii hyvin yhdelle hamsulle, mutta mikäli saisit vielä isomman dunan tai terran (esimerkiksi n. 60 eurolla saa 95cm pitkän, 50cm leveän ja muistaakseni 40cm korkean dunan Lemmikkiexpressistä hamsterille sopivalla pinnavälillä, www.lemmikkiexpress.net) hamsulle mahtuisi enemmän virikkeitä, ja ison asumuksen hankintaa ei kadu koskaan. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe