Onko joku hankkinut vauvalleen Bumbo sitterin? Onko hyvä ja tarpeellinen? Meillä tyttö 3kk ja kovasti tykkäisi istuskella, mutta ei tuon ikäistä voi vielä istuttaa. Bumboa taas mainostetaan, että siinä voi tuonkin ikäistä jo istuttaa. Olen kovasti miettinyt kyseisen tuolin ostoa. Kannattaako se ostaa?
Entäs sitten sen värit? Nuppuliina nimisessä nettikaupassa myydään ko. sitteri punaisena, mutta mistään muualta en sen väristä löytänyt. Onkohan se siis ainoa paikka mistä sitä saa punaisena?
Bumbo sitteri?
15
31738
Vastaukset
- höp¤
Hei!
Meillä ainakin neuvolassa ottivat Bumboon kantaa, eivätkä hirveän tärkeänä pitäneet. Alle puolivuotiailla lapsilla saattaa aiheuttaa verenkiertohäiriöitä jalkoihin, kun se istuinosa on niin kuppi ja jalat tulee korkeammalle. Ja voi ehkä myöhemmin aiheuttaa hankaluuksia potalle opetellessa...
Eikös se mene vähän niin, että jos lasta pitää kovasti tukea istumaan, niin sen ei ole vielä tarpeen istua? - tyttö8kk
Hei.
Itse ostin bumbo sitterin 8kk ikäiselle lapselle,ja vaikka sitä suositellaan 3kk iästä lähtien niin en istuttais siinä kuin vasta puolivuotiasta tai vanhempaa kun kyllä sitä painoa sinne selkärangalla tulee.että en suosittele vielä niin pienelle,että ihan normaali sitteriä kannattaa pitää.
www.lastentarvike.fi
www.babystyle.fi
nuista löytyy ainakin niitä istuimia,mutta en tiää punaisesta,mutta suosittelen odottamaan sen oston kanssa.Meillä tyttö punnaa itsensä melkein pois penkistä. - Hippiäinen76
Kiitos vastauksista. Ehkä sitten vielä mietin Bumbon ostoa, jos se ei kerran ole ihan sitä mitä sen sanotaan olevan. Meillä tosiaan neiti punkee itseään ylös jopa puoli-istuvassa asennossa ollessaan. Eli sitterissäkään ei hänen mielestään pääse tarpeeksi istuvaan asentoon. Tarkoitukseni ei tietenkään ole istuttaa vauvaa pitkiä aikoja istuimessa, mutta edes vähän aikaa (jotta saisin esim. itse syödä, ilman että lapsi huutaa lattialla maatessaan tai on sylissä). Mutta ehkä tosiaan sitten tarvitsee vielä miettiä ko. istuimen ostoa.
- Päippi
Meidän poika aloitti ylöspäin punkeamisen n. 2kk vanhana. Bumbossa on könöttänyt nyt parisen kuukautta ja on huomattavasti tyytyväisempi! Bongasin ainakin www.pikkupingviini.fi sivuilla paria väriä Bumboa.
- Hippiäinen76
Ostin sittenkin Bumbon meidän neidille ja tuntui viihtyvän kovasti, vaikka ei istunutkaan siinä kuin hetken. Ehkä se sittenkin oli hyvä ostos!
- bumbo
tyttö on nyt reilu 7kk ja käytän bumboa kun suihkutan neidin, tosi kätevä :) toimii myös hyvin matkasyöttötuolina.. olen sitä mieltä että ilman bumboa pärjää hyvin mutta kun se on tullut ostettua niin kovasti on käytössä ollut..
- äippä
Olen miettinyt bumbon ostamista, pojan suihkuhetkiä varten, on niin kova meno päällä aina ja ammeessa meinaa kokoajan liukastua. Luin kuitenkin nuppuliinan sivuilta ettei sitä saa käyttää kylpyssä? mistähän syystä? kai se materiaali kuitenkin vettä kestää? Ajattelin että siinä pysyisi hyvin istumassa kun käydään suihkussa? kertokaa jolla on kokemusta tästä..
- maants
äippä kirjoitti:
Olen miettinyt bumbon ostamista, pojan suihkuhetkiä varten, on niin kova meno päällä aina ja ammeessa meinaa kokoajan liukastua. Luin kuitenkin nuppuliinan sivuilta ettei sitä saa käyttää kylpyssä? mistähän syystä? kai se materiaali kuitenkin vettä kestää? Ajattelin että siinä pysyisi hyvin istumassa kun käydään suihkussa? kertokaa jolla on kokemusta tästä..
Kylpyyn ei sen takia koska bumbo on kumminki kevyt ja kelluu eli voi kipata koko satsin muksuineen päivineen kyljelleen. Mut kyllä itse olen käyttäny suihkutellessa ja eihä sitä ole "kiellettykkään" vaan se kylpy :)
- suihkuttaakkaan!
maants kirjoitti:
Kylpyyn ei sen takia koska bumbo on kumminki kevyt ja kelluu eli voi kipata koko satsin muksuineen päivineen kyljelleen. Mut kyllä itse olen käyttäny suihkutellessa ja eihä sitä ole "kiellettykkään" vaan se kylpy :)
Meillä on käytetty Bumboa "suihkutuolina" ja tänään huomasin että se on täynnä vettä! Materiaali on siis jotenkin imenyt vettä itseensä ja sitä ei varmaan millään saa enää kuivaksi. Taitaa olla roskiskamaa meidän Bumbomme :((
- Tööriäinen
Hei. meillä ainakin käytössä vauvauinnissa ja on paljon kätevämpi kuin turvakaukalo kosteissa tiloissa...
- vauvasta..
Meillä oli tuttavilta lainassa tämä tuoli.
Lapsi oli niin koipeliini ja laiha, ettei pysynyt istumassa millään. Reiden paikan reiät ovat ihan valtavan suuret.
Ja kun mittaa oli paljon (lähti 6kk:n vanhana kävelemään tukia pitkin) ja kyky liikkua, pääsi jo 7kk:n ikäisenä pois tuolista, heittämällä vain kädet lattiaan.
Meillä ei siis toiminut ihan ollenkaan, onneksi en ostanut itse.
- tilastoa
DUMBO BABYSITTERI
Liike: Hinta: Värejä:
www.babystyle.fi 41.90 € 5
www.vaunuaitta.fi 49 € 4
www.lastentarvike.fi 49 € 5
www.pikkupingviini.fi 44 € 5
www.nuppuliina.fi 40 € 1 - jenkeissä onnettomuus
Bumbossa voi olla turvallisuusriski.
Jenkeissä isä oli laittanut lapsensa Bumboon keittiön pöydälle ja lapsi oli nojannut taaksepäin ja bumbo oli skipannut ja lapsi tippui bumboineen lattialle ja kallo halkesi, selvisi hengissä.
Ironisesti Bumbon omilla nettisivuilla tuotetta mainostetaan vauvojen kuvilla, jotka istuvat pöydällä Bumbossa....ja itse tuolin kyljessä lukee pienellä präntillä, että Bumboa ei saa käyttää millään korkealla tasolla (siis ainoastaan lattialla).....
Myös pienet alle 1 v lapset voivat päästä Bumbosta ulos, joten ei saa tai kannata jättää istumaan valvomatta edes lattialle.
Tuoreet ABC:n uutiset näkyy täältä, videoklippi, jossa mm. haastatellaan onnettomuuden kohdannutta perhettä (syyskuu 7, 2007) tämän linkin takaa:
http://abclocal.go.com/kgo/story?section=7...&id=5664881- *ÖÖ*
jos laittaa lapsensa missä tahansa tuolissa PÖYDÄLLE istumaan!!! järki käteen nyt hei!
itse ainakin suunnittelen bumbon ostoa ja jos lapsi siinä viihtyy, en näe siinä mitään pahaa.
- army
katselin itsekkin ko. sitteriä ja törmäsin tuolla myös punaiseen eli osoitteessa:
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=525&valikoimaid=12
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791