Tarkoitus olis vaihtaa ajokkiini parempi soitin. Alkuperäisessä mersun "rokkikoneen" pahin puute on RDS. Ottaa päähän kun yhtäkkiä radio hiljenee, kun mennään kuuluvuusalueen ulkopuolelle. Ala siinä sitten hakemaan kanavan uutta taajuutta. 24V:n soittimet maksavat hunajaa, joten houkuttaisi laittaa 12V n.~150€ soitin. Onko olemassa joitain muuntajia joilla voidaan muuntaa 24V->12V? Onko sellaisen asentaminen kuinka yksinkertaista?
Kiitos vastauksista!
Radion vaihtaminen 24V->12V
9
10238
Vastaukset 9
- Jalmari
Ota oma virransyöttö 12V.n sarjaankytkettyjen akkujen napojen välistä. Siis sieltä missä ja miinusnapa on yhdistetty "lenkillä" toisiinsa. Siihen vaan sitten välittömästi syöttöpiuhan alkuun akunpuoli päähän johtosulakekotelo ja on turvallinen ja halpa ratkaisu.
- RK-Asentaja2
Tulet saamaan sähköongelmia ja mahdollisesti hiiltyneen auton...Mulla ois tuossa kaapinpäällä ylimääräinen blaukkarin RDS/CD soitin (24v)
- täällä toisia neuvovat!!!!!!
jos haluat et sulla on aina akut paskana niin ota ihmeessä 12.v toisesta akusta......
Helppo kytkeä. Kolme johtoa, muuntajaan tulee maa ja 24voltin syöttö, kolmannesta johdota ulos 12v.
http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?valikko=powerit&sivu=powerit
http://www.adita.fi/?3;2;4700;2900.4700.html
En ole ikinä törmännyt autoradioon joka olisi 24v järjestelmällä.
Oletko varma ettei sielä autossa ole jo muuntaja vaihtamassa 24v 12volttiin?- tumpelo
harrastaa noita 24v systeemejä. ainakin vanhassa artturimallissa oli. en sit tiä uudesta.
- oli jo -98
24 volttinen ratio
- RK-asentaja2
Esimerkiksi MAN-käyttää 24v:n radioita. Saa tilattua myös 12 volttisena.
- Toni
Meiltäkin löytyy niitä, mutta tarvis testata toimiiko niistä mikään. Helppo se asentaa, mutta aikoinaan myin yhelle kaverille testaamatta tollaisen laitteen ja se tuli vaihtamaan 3 kertaa ja joka kerta se oli rikki. Testasin sitten yhen että 100 % varmasti toimii, niin eikös sekin tullut takas...siinä oli asentajassa vikaa mutta niistä kolmesta en koskaan rahoja saanut, kun en pystynyt todistamaan toimivuutta.
Sähköpostiosoitteeni on [email protected] jos haluat siellä jatkaa kauppoja. - Migu
Millä merkeillä on olemassa 24V:n soittimia? Blaukkarilla nyt on ainakin pari mallia, mutta mites muilla? Noi mersun laitteet taitaa olla Blaupunktin tekeleitä ja vastaava tuota Rotterdamia Veholla maksaa ~550e. Minkähän hintainen tuo Rotterdami olisi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinkahan monen
Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran99919Mies, kumman ottaisit mieluummin
176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?150849- 64720
Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."
Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y26682Anteeksi mies
En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.47674Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi
Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.46644- 47604
Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla
Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä31562Oot komea
etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n20533- 31531
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.27526Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan
Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee445511- 6496
Se oli molemminpuolinen limerenssi
Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭81489Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.31476- 44471
- 30456
- 41451
Rydman, herätys!
"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 364437En laita sulle viestiä
Toivottavasti ymmärrät jo mies hyvä, että en tule koskaan laittamaan sulle viestiä enkä soittamaan sulle. Minusta ei sii39424