Olen parin kuukauden ajan jahkaillut makuuhuoneen lattiapäällysmateriaalipäätöksen kanssa. Lopulta päädyin korkkiin, koska minulla on siitä todella hyviä kokemuksia. Korkkilattia näyttää kuitenkin olevan todella arvokasta ja nyt pähkäilenkin, onko korkkilattia helppo asentaa itse vai kannattaisiko minun ostaa asennus samalta liikkeeltä, josta korkkilattiankin ostan. En oikein uskalla "harjoitella" 54 e/m2 -hintaisella materiaalilla, jollei joku teistä samanlaisista poropeukaloista rohkaise minua omalla kokemuksellaan.
Korkkilattian asennus
6
8493
Vastaukset
- M-A
Onnea valinnastasi, korkkimatto aivan ykkönen lattiapinnoitteen, harmittavan arvokas vaan (kun joku kuitenkin vertaa sitä suoraan 5 euron muovilattiaan).
Et varmaankaan voi pilata korkkimattolautojasi ellei sulla ole aivan onnettomat työvehkeet tai työskentelytavat. Liimattava matto ei varmaan ole kyseessä?
Sääli jos et voi itse asentaa, kun noilla liikkeillä on m2-veloitus lähes järjetön.- Maija747
Korkki on tietty paloina jotka liimataan. Valmis lattia täytyy sitten vielä jyrätä.
Miten olette jyrän tehneet - täyttäneet jonkin rullan hiekalla vai vuokranneet? - M-A
Maija747 kirjoitti:
Korkki on tietty paloina jotka liimataan. Valmis lattia täytyy sitten vielä jyrätä.
Miten olette jyrän tehneet - täyttäneet jonkin rullan hiekalla vai vuokranneet?Miten niin tietty? Tervetuloa 1990-luvulle.. :)
http://www.korkkitrio.fi/tuotteet.htm#viite2
- ALP
Asensimme juuri eteiseen lukkopontillista korkkia. Aiemmin emme ole juuri remonttihommia tehneet, mutta oli kyllä helppo aloittelijankin asentaa. Ainoat "ongelmakohdat" olivat ovien kohdat, kun niitä oli käytävän molemmin puolin, ja lautaa piti saada karmien alle, mutta mittailemalla niistä selviää. Lisäksi eteiskäytävämme on aika pitkä ja seinät eivät tietenkään ole ihan suorat, mutta kun alussa näki vähän vaivaa, ja suunnitteli, miten laudat menevät, niin hyvä tuli. Aikaahan meni tietysti paljon enemmän kuin ammattilaisella, mutta mielestäni suht. nopeasti sitä sai asennettua. Tavallisella käsisahalla sai hyvin sahattua poikki, joten mtään erikoisia työkalujakaan ei tarvita. Meillä on Wicandersin korkkia, mutta tuskin niissä on eroa. Rohkeasti vaan tekemään.
- huhfhs
Liimattu korkkilaatta on paljon fiksumpi valinta kuin nämä lukkoponttiuutuudet,niistä on pitkät ja hyvät kokemukset,eli varma valinta.Jyränä voit käyttää jalkojasi tai hieroa ilmat pois alta.pahin virhe asennusessa on liian liiman käyttö,pursuilee ilkeästi saumoista.
- korkkilattian_asennus
Tarvitsetko apua korkkilattian asennukseen tai haluatko selvittää tarkempia hintoja? https://kodinplaza.fi/ sivuston avulla tavoitat yhdellä tarjouspyynnöllä useita lattiayrityksiä. Vertaile asennusten ja materiaalien hinnat helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti8413434Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2322430Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori771996Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks141825- 991528
Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1821450Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos241326- 541186
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_2231165- 311085