Korkkilattian asennus

Pämmy

Olen parin kuukauden ajan jahkaillut makuuhuoneen lattiapäällysmateriaalipäätöksen kanssa. Lopulta päädyin korkkiin, koska minulla on siitä todella hyviä kokemuksia. Korkkilattia näyttää kuitenkin olevan todella arvokasta ja nyt pähkäilenkin, onko korkkilattia helppo asentaa itse vai kannattaisiko minun ostaa asennus samalta liikkeeltä, josta korkkilattiankin ostan. En oikein uskalla "harjoitella" 54 e/m2 -hintaisella materiaalilla, jollei joku teistä samanlaisista poropeukaloista rohkaise minua omalla kokemuksellaan.

6

9093

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M-A

Onnea valinnastasi, korkkimatto aivan ykkönen lattiapinnoitteen, harmittavan arvokas vaan (kun joku kuitenkin vertaa sitä suoraan 5 euron muovilattiaan).

Et varmaankaan voi pilata korkkimattolautojasi ellei sulla ole aivan onnettomat työvehkeet tai työskentelytavat. Liimattava matto ei varmaan ole kyseessä?

Sääli jos et voi itse asentaa, kun noilla liikkeillä on m2-veloitus lähes järjetön.

• Maija747

Korkki on tietty paloina jotka liimataan. Valmis lattia täytyy sitten vielä jyrätä.
        Miten olette jyrän tehneet - täyttäneet jonkin rullan hiekalla vai vuokranneet?

• M-A
        Maija747 kirjoitti:

Korkki on tietty paloina jotka liimataan. Valmis lattia täytyy sitten vielä jyrätä.
        Miten olette jyrän tehneet - täyttäneet jonkin rullan hiekalla vai vuokranneet?

Miten niin tietty? Tervetuloa 1990-luvulle.. :)

http://www.korkkitrio.fi/tuotteet.htm#viite2

• ALP

Asensimme juuri eteiseen lukkopontillista korkkia. Aiemmin emme ole juuri remonttihommia tehneet, mutta oli kyllä helppo aloittelijankin asentaa. Ainoat "ongelmakohdat" olivat ovien kohdat, kun niitä oli käytävän molemmin puolin, ja lautaa piti saada karmien alle, mutta mittailemalla niistä selviää. Lisäksi eteiskäytävämme on aika pitkä ja seinät eivät tietenkään ole ihan suorat, mutta kun alussa näki vähän vaivaa, ja suunnitteli, miten laudat menevät, niin hyvä tuli. Aikaahan meni tietysti paljon enemmän kuin ammattilaisella, mutta mielestäni suht. nopeasti sitä sai asennettua. Tavallisella käsisahalla sai hyvin sahattua poikki, joten mtään erikoisia työkalujakaan ei tarvita. Meillä on Wicandersin korkkia, mutta tuskin niissä on eroa. Rohkeasti vaan tekemään.

• huhfhs

Liimattu korkkilaatta on paljon fiksumpi valinta kuin nämä lukkoponttiuutuudet,niistä on pitkät ja hyvät kokemukset,eli varma valinta.Jyränä voit käyttää jalkojasi tai hieroa ilmat pois alta.pahin virhe asennusessa on liian liiman käyttö,pursuilee ilkeästi saumoista.

• korkkilattian_asennus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1409
    2. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      911
    3. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      841
    4. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      67
      786
    5. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      92
      765
    6. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      158
      715
    7. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      689
    8. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      51