Lintu

......

Tuskin tunnen häntä ja kuitenkin
tulin häntä tapaamaan.
Hän on niin kovin kaunis vieläkin
kun kääntyy minua katsomaan.

"Tämä yö on minulle viimeinen"
kuulen hänen sanovan.
"Olen sairas ja väsynyt ihminen
ja siksi lähteä haluan.

Sinä tiedät jo jotakin elämästä
jotain tiedän minäkin,
kun vain uskallat lakata pelkäämästä
paratiisin saat takaisin"

Hän vielä jatkaa kyyneleet silmissään
sanaa jokaista painottaen.
Hän pitää kättäni tiukasti kädessään
ja sanoo silmiin katsoen:

"En kadu ketään niistä joita syliini suljin
heitä sentään rakastin.
Itken kaikkia niitä joiden ohitse kuljin,
joita väistin ja pakenin.

Sillä aina kun ihmisen lähelle päästin
löysin lähelle itsekkin.
Mutta jos itseäni varjelin ja säästelin
heti eksyin ja palelin.

Hänen katseensa sammuu, hän huokaisee
hänen otteensa raukeaa.
Siinä samassa silmiäni häikäisee
ja huoneen ikkuna aukeaa.

Kun jälleen katson häntä, hän muuttunut
onkin linnuksi edessäin.
Ja linnun siipeä puhtaan valkoista
minä pidänkin kädessäin.

Lintu nousee ja lentoon jo lehahtaa
minä paikalle yksin jään
hahmo taivaan korkeuksiin loittoaa.
Huone humisee tyhjyyttään.

Istun vielä ja muistelen
hänen viime sanojaan.
Niitä puoliääneen toistelen
kun hän on mennyt menojaan.

"En kadu ketään niistä joita syliini suljin
heitä sentään rakastin.
Itken kaikkia niitä joiden ohitse kuljin
joita väistin ja pakenin.

Sillä aina kun ihmisen lähelle päästin
lähelle löysin itsekkin.
Mutta jos itseäni varjelin ja säästelin
heti eksyin ja palelin"

12

656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Millie J Trassila

      Ei nyt kuulostanut tutulta kuitenkaan. Kaunishan se oli.

      • Koskettava ja

        kaunis laulu! Esittäjänä Timo Rautiainen ja Trio niskalaukaus ja laulun nimi on Lintu! Suosittelen!


      • Millie J Trassila
        Koskettava ja kirjoitti:

        kaunis laulu! Esittäjänä Timo Rautiainen ja Trio niskalaukaus ja laulun nimi on Lintu! Suosittelen!

        oisin varmaan tunnistanut sävelen kanssa, vaikka kuuntelenkin Rautiaista vain satunnaisesti. (nyt kyllä nolostuin, kun en tunnistanut...)


    • ------

      Miten kaunis.

      Kiitos.

    • satunnainen matkailija

      jos kyseessä on lainaus,
      olisi niin sanotusti fiksua.

      Kaunista kylläkin, ei siinä mitään.

      • kuuluu yleensä

        tapoihin merkitä... muuten voidaan puhua jopa varastamisesta.. harhaanjohtamisesta.

        :(


      • tuohon alemmaksi
        kuuluu yleensä kirjoitti:

        tapoihin merkitä... muuten voidaan puhua jopa varastamisesta.. harhaanjohtamisesta.

        :(

        heti perästä enkä yrittänytkään sitä omana tekstinäni esitellä! Tahdoin laittaa ne sanat tänne muidenkin iloksi koska ne on koskettavat ja erittäin kauniit!


      • selvä... ;)
        tuohon alemmaksi kirjoitti:

        heti perästä enkä yrittänytkään sitä omana tekstinäni esitellä! Tahdoin laittaa ne sanat tänne muidenkin iloksi koska ne on koskettavat ja erittäin kauniit!

        Sanat olivat kauniit - kiitos, että toit ne palstalle kaikkien luettavaksi - minulle ainakin olivat oudot - älä pahoita mieltäsi siis - asia ok jo.

        p.s. Lähdeviittauksiin vaan on perehdytetty.. siksi varmaan ärhentelyt.. jokainen haluaa, että omat tekstit tulisivat tunnetuksi oikeilla tekijöillään?

        Hyvää kesää!


    • HUIKEE TEKSTI

    • voi miten

      Kaunis teksti....
      Kiitos, kun toit esille.

    • Helmikankare

      ... ja mykistynyt todella upea teksi. Aivan mahtava. Koskettaa ja syvältä.

    • lempi

      kaunis runo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe