Ruostumaton pakoputki?

Eikös kaikissa uusissta toyotissa ole ruostumaton pakoputki? Tänään kun vein vuoden vanhan corollan huoltoon, niin hyvin se pakoputki oli jo ruostumisen alkuun päässyt. Suurelta osin täynnä pintaruostetta ja isompia ja pienempiä ruostetäpliä.

Vai ruostuuko ruostumatonkin teräs jonkinverran? Tuntuu kuitenkin, että jos pakoputki tuota samaa tahtia ruostuu, niin sen saa parin vuoden päästä vaihtaa.
Ilmoita


silloin siihen pyöreä lamppuiseen malliin.
Jos -98 ei ole pakoputki puhki niin sitä se tuskin on parivuotta vanhassakaan autossa. Tämä oli tietoa: meillä on pari tuollasta corollaa ollut uudesta asti käytössä. Eli rosteria se on.
11 VASTAUSTA:
Tässä nykyisessä mallissa ei ole ruostumattomasta yhtään osaa. Yhden talven jälkeen moottoritilan lähes kaikki osat alumiinisia ja muovosoa lukuunottamatta ovat paksussa ruosteessa. Ja pakoputkisto todella paksussa ruosteessa. Toyota ei ole sentään mikään BMW!
Corolla-02 kirjoitti:
Tässä nykyisessä mallissa ei ole ruostumattomasta yhtään osaa. Yhden talven jälkeen moottoritilan lähes kaikki osat alumiinisia ja muovosoa lukuunottamatta ovat paksussa ruosteessa. Ja pakoputkisto todella paksussa ruosteessa. Toyota ei ole sentään mikään BMW!
Puheesi perusteella tuntuu, että tukkilaisiin Toyotiin ei olekaan laitettu rosteriputkia, vaan tavalliset. Vanhemmissa rosterit oli. Niidenkään rosteriputki ei ole kallista laatua, vaan ruskettuu vanhetessaan, mutta se ei ruostu puhki - ei ainakaan kymmenessä vuodessa. Itse en luota turkkilaiseen laatuun enkä turkkilaista osta.
rosteriputkista kirjoitti:
Puheesi perusteella tuntuu, että tukkilaisiin Toyotiin ei olekaan laitettu rosteriputkia, vaan tavalliset. Vanhemmissa rosterit oli. Niidenkään rosteriputki ei ole kallista laatua, vaan ruskettuu vanhetessaan, mutta se ei ruostu puhki - ei ainakaan kymmenessä vuodessa. Itse en luota turkkilaiseen laatuun enkä turkkilaista osta.
Itseänikin askarruttaa tuo ruostumattomuus. Nimittäin käsittääkseni vanhemmissa Corollissa oli ruostumaton putkisto. Voi olla että on huononnettu nykyisessä mallissa. Joka tapauksessa -02 mallin (sedan) putkisto näyttää ruosteisemmalta kuin -97 mallin. Voi tosin olla pintaruostetta/likaa vain. Pari edellistä mallia tosiaan kun on ainakin ollut hyviä putkistoja joista huoltomieskin sanoi ettei yhtään ole tarvinnut korroosion takia vaihtaa kun muutama vuosi sitten tuli puheeksi.

Joku asiasta tietävä voisi tämän kertoa.
... kirjoitti:
Itseänikin askarruttaa tuo ruostumattomuus. Nimittäin käsittääkseni vanhemmissa Corollissa oli ruostumaton putkisto. Voi olla että on huononnettu nykyisessä mallissa. Joka tapauksessa -02 mallin (sedan) putkisto näyttää ruosteisemmalta kuin -97 mallin. Voi tosin olla pintaruostetta/likaa vain. Pari edellistä mallia tosiaan kun on ainakin ollut hyviä putkistoja joista huoltomieskin sanoi ettei yhtään ole tarvinnut korroosion takia vaihtaa kun muutama vuosi sitten tuli puheeksi.

Joku asiasta tietävä voisi tämän kertoa.
Mieti vähän tojon nykymeininkiä. Ne ovat siirtäneet valmistuksen halpatyömaihin, korottaneet hintaa ja samalla heikentäneet laatua. Rahat menevät formulapiirien taskuihin. Ja me maksamme - mutta emme kauan.
Corolla-02 kirjoitti:
Tässä nykyisessä mallissa ei ole ruostumattomasta yhtään osaa. Yhden talven jälkeen moottoritilan lähes kaikki osat alumiinisia ja muovosoa lukuunottamatta ovat paksussa ruosteessa. Ja pakoputkisto todella paksussa ruosteessa. Toyota ei ole sentään mikään BMW!
Toyota ei ole BMW, siksi se ei ruostu tuolla tavalla.
Corolla-02 kirjoitti:
Tässä nykyisessä mallissa ei ole ruostumattomasta yhtään osaa. Yhden talven jälkeen moottoritilan lähes kaikki osat alumiinisia ja muovosoa lukuunottamatta ovat paksussa ruosteessa. Ja pakoputkisto todella paksussa ruosteessa. Toyota ei ole sentään mikään BMW!
Korjaus kirjoitusvirheeseen. Toyota on halvan luokan tuote johon ei tarvitse panostaa kuten esim. Bemuun. Huushollissamme on -96 BMW ja -02 Corolla on nyt -05 ja molempien Corollien konehuoneen ne mustaksi maalatut kannattimet noin esimerkkeinä olivat ekan talven jäljiltä ympäriinsä paksussa ruosteessa.

Siihen -02 vaihdettiin niita takuunakin kuten myös kytkimen käyttövipu. Valitettuani ruostumista. Putkisto ei ole rosteria. Rosterista ei lähde raaputtamalla rautaoksidia vuoden jälkeen! vertailuosina mulla oli Corollassa -87 Saabin rosterikapselit. Ei pilkkuakaan ruostetta ja lähes 20v ikää.

Ai miksi silti taas Corolla? Vaihtohyvitys oli sellainen. Ero Volkkariin hyvityksissä oli noin 6000,-
Siksi ja vain siksi.
Corolla-02 kirjoitti:
Korjaus kirjoitusvirheeseen. Toyota on halvan luokan tuote johon ei tarvitse panostaa kuten esim. Bemuun. Huushollissamme on -96 BMW ja -02 Corolla on nyt -05 ja molempien Corollien konehuoneen ne mustaksi maalatut kannattimet noin esimerkkeinä olivat ekan talven jäljiltä ympäriinsä paksussa ruosteessa.

Siihen -02 vaihdettiin niita takuunakin kuten myös kytkimen käyttövipu. Valitettuani ruostumista. Putkisto ei ole rosteria. Rosterista ei lähde raaputtamalla rautaoksidia vuoden jälkeen! vertailuosina mulla oli Corollassa -87 Saabin rosterikapselit. Ei pilkkuakaan ruostetta ja lähes 20v ikää.

Ai miksi silti taas Corolla? Vaihtohyvitys oli sellainen. Ero Volkkariin hyvityksissä oli noin 6000,-
Siksi ja vain siksi.
Vai Saabin rosterikapselit. Olikos niissä Saabin kapseleissa yhtäkovat lämmönvaihtelut, kuin pakoputkessa??????.
Corolla-02 kirjoitti:
Korjaus kirjoitusvirheeseen. Toyota on halvan luokan tuote johon ei tarvitse panostaa kuten esim. Bemuun. Huushollissamme on -96 BMW ja -02 Corolla on nyt -05 ja molempien Corollien konehuoneen ne mustaksi maalatut kannattimet noin esimerkkeinä olivat ekan talven jäljiltä ympäriinsä paksussa ruosteessa.

Siihen -02 vaihdettiin niita takuunakin kuten myös kytkimen käyttövipu. Valitettuani ruostumista. Putkisto ei ole rosteria. Rosterista ei lähde raaputtamalla rautaoksidia vuoden jälkeen! vertailuosina mulla oli Corollassa -87 Saabin rosterikapselit. Ei pilkkuakaan ruostetta ja lähes 20v ikää.

Ai miksi silti taas Corolla? Vaihtohyvitys oli sellainen. Ero Volkkariin hyvityksissä oli noin 6000,-
Siksi ja vain siksi.
Kun siinä ei ole ruostetta missään?
Pena2 kirjoitti:
Kun siinä ei ole ruostetta missään?
Varmasti on ruostetta. Et vaan halua nähdä sitä. Ihmisen mieli toimii noin. Havaintojen tekeminen vaatii motivaatiota.
Corolla-02 kirjoitti:
Tässä nykyisessä mallissa ei ole ruostumattomasta yhtään osaa. Yhden talven jälkeen moottoritilan lähes kaikki osat alumiinisia ja muovosoa lukuunottamatta ovat paksussa ruosteessa. Ja pakoputkisto todella paksussa ruosteessa. Toyota ei ole sentään mikään BMW!
ole mikään bmw, jotain tasoa sentään pliis.
mutta ruostumaton ei tarkoita että materiaali olisi välttämättä rosteri(=ruostumaton teräs).
rosteriputkista kirjoitti:
Puheesi perusteella tuntuu, että tukkilaisiin Toyotiin ei olekaan laitettu rosteriputkia, vaan tavalliset. Vanhemmissa rosterit oli. Niidenkään rosteriputki ei ole kallista laatua, vaan ruskettuu vanhetessaan, mutta se ei ruostu puhki - ei ainakaan kymmenessä vuodessa. Itse en luota turkkilaiseen laatuun enkä turkkilaista osta.
Nimittäin sitä, että sellainen muovinen salaojaputkikin on ruostumaton. Mutta ei se silti rosteria ole. Oliskos niin että Tojon ruostumattomat putket ovat jotakin muuta ei-ruostuvaa seosterästä kuin kromi/nikkelinen rosteri joka on kova elämään lämmönvaihteluissa ja syöpyy happojen ja suolan vaikutuksesta.

-Pappa, kalsongit ruosteessa-
+Lisää kommentti
se putki ei ruostu puhki alle 20 vuodessa ja silloin taitaa olla autossa jo muita isompia murheen aiheita.
Ilmoita
Oli ruostumaton pakoputki, tai mitä lie ollut. Ajoin v:92 mallisella carinalla runsaat kolmesataatuhatta kilometriä kahdentoista vuoden aikana ei merkiäkään ruosteesta pakoputkessa.
Ilmoita
Kukahan olisi niin pystyvä etä otaisi ja kysyisi tuota pakoputkiasiaa ihan pääkallopaikalta(japanin toyotalta).Sähköpostitse tuo ilmeisesti onnistuisi.
Saataisiin ainakin selvyys siihen onko se pakoputki ruostumaton vai ei.
3 VASTAUSTA:
magneetti käteen ja käykää koklaamassa nappaako samalla tavalla pakoputkeen kiinni kuin peltiin. Rosteriin ei magneetti tartu. Rosteri ei myöskään kestä yhtään vääntövoimia, mitä pakopukessakin ajoittain ilmenee. Joten tojotissa ei enää ole ihan rosteri rosteri putkia koska putken kiinnitys tulee monimutkaiseksi, joten ollaan siirrytty semmoseen ei ihan niin "rosteriin". Tähän uuteen materiaaliin tulee "oksidikerros"(=ruoste) joka suojaa sitä.

Lisää rosteriputken ruostumisesta voi tiedustella niitä jälkiasentavilta firmoilta

http://www.eurostainless.fi

Kuva ruostumattomasta pukesta:

http://www.koeajo.tv/index.php?369
Suomessakin asia voidaan helposti tutkia. Ei tarvitse muuta kuin iskeä analysaattori putkeen kiinni ja sitten katsot tuloksen tietokoneen ruudulta. Se näyttää putken kemiallisen koostumuksen. Vertaa sitten tulosta erilaisten rosterien koostumuksiin ja määritelmiin. Tojon putkia on Suomessa tutkittu. Putkimateriaali on rosteria, tosin aika halpaa sellaista, mutta se kestää ainakin kymmenen vuotta, usein paljon enemmänkin. Tavalliset peltiputkethan eivät kesta kuin pari vuotta. Pököissökin merkkiputkia saa vaihtaa kolmen tai neljän vuoden välein. Eli kestossa on eroja. Tojon putken ruskeudesta ei kannata välittää. Reagoikaa vasta sitten kun se oikeasti vuotaa. Sitä hetkeä saatte nimittäin odottaa pitkään.
toyisti kirjoitti:
magneetti käteen ja käykää koklaamassa nappaako samalla tavalla pakoputkeen kiinni kuin peltiin. Rosteriin ei magneetti tartu. Rosteri ei myöskään kestä yhtään vääntövoimia, mitä pakopukessakin ajoittain ilmenee. Joten tojotissa ei enää ole ihan rosteri rosteri putkia koska putken kiinnitys tulee monimutkaiseksi, joten ollaan siirrytty semmoseen ei ihan niin "rosteriin". Tähän uuteen materiaaliin tulee "oksidikerros"(=ruoste) joka suojaa sitä.

Lisää rosteriputken ruostumisesta voi tiedustella niitä jälkiasentavilta firmoilta

http://www.eurostainless.fi

Kuva ruostumattomasta pukesta:

http://www.koeajo.tv/index.php?369
Ruostumattoimia teräksiä on erilaisia.. austeniittisia ja ferriittisiä ym.. toisiin tarttuu magneetti, toisiin ei.
+Lisää kommentti
Uuden aven/corollan putki on ihan normaalia ruostuvaa peltia. Ave I oli vielä rosteriputki kuten aiemmassa corollassa.

Tällaisen vastauksen sain huollosta kun käväisin ja myös oma kokemus sen osoittaa.
7 VASTAUSTA:
Aika pottumaista menoa tojolla, jos uutinen on totta. Ensin tehdään pari vuosikertaa hyviä autoja ja sitten mitään ilmoittamatta turkataankin rosteriputken tilalle tavallinen peltiputki. Näin auton huoltokustannukset saadaan maksimoitua. Mutta maine menee ja myynti vähenee. Se on varmaa.
on ne tojotat nykyään huonon laatuisia, eihän niihin tartu magneettikaan oikein mihinkään kohtaan. toista se on euroautoissa, joka paikkaan tarttuu kojelautaa ja pakoputkea myöden!
tojopeelo kirjoitti:
on ne tojotat nykyään huonon laatuisia, eihän niihin tartu magneettikaan oikein mihinkään kohtaan. toista se on euroautoissa, joka paikkaan tarttuu kojelautaa ja pakoputkea myöden!
Omas Carinas tuli pakokaasut alkuperäsen vaimentimen läpi viime kesänä ! paska laatu olihan se jo (silloin) 33 vuotta vanha vaimennin...
joojoojejejeje kirjoitti:
Omas Carinas tuli pakokaasut alkuperäsen vaimentimen läpi viime kesänä ! paska laatu olihan se jo (silloin) 33 vuotta vanha vaimennin...
Kannattais varmaan vaihtaa merkkiä jos se ei vastaa odotuksia. Mitä helvettiä sitä täällä itkee jos on valinnut väärin.
Ostin aikoinaan jenkin ja tankkaus oli yleensä n. 100 litraa 95sta, 130 litran "aavikko tankki". Ei se haitannut kun itesehän olin se ostanut ja vastasi käyttötarkoitustaan. Ja hölmöhän sitä olis ollu vaatia kulkemaan samalla kun rättäri.
Nyt joku järjenjättiläinen kitisee muutaman kympin putken pätkästä !? Eiks sitä vois vaatia takuuseen? Sais ainakin töidenvastaanotto viikon parhaat naurut.
aratus kirjoitti:
Kannattais varmaan vaihtaa merkkiä jos se ei vastaa odotuksia. Mitä helvettiä sitä täällä itkee jos on valinnut väärin.
Ostin aikoinaan jenkin ja tankkaus oli yleensä n. 100 litraa 95sta, 130 litran "aavikko tankki". Ei se haitannut kun itesehän olin se ostanut ja vastasi käyttötarkoitustaan. Ja hölmöhän sitä olis ollu vaatia kulkemaan samalla kun rättäri.
Nyt joku järjenjättiläinen kitisee muutaman kympin putken pätkästä !? Eiks sitä vois vaatia takuuseen? Sais ainakin töidenvastaanotto viikon parhaat naurut.
Ruosteläjä Toyon paskassa ruostumaton pakoputki.
Putki kestää Toyon paska häviää.
vanhassa vara parempi kirjoitti:
Aika pottumaista menoa tojolla, jos uutinen on totta. Ensin tehdään pari vuosikertaa hyviä autoja ja sitten mitään ilmoittamatta turkataankin rosteriputken tilalle tavallinen peltiputki. Näin auton huoltokustannukset saadaan maksimoitua. Mutta maine menee ja myynti vähenee. Se on varmaa.
Ostin itse pakoputken laihialta sijaitsevasta toritechistä. Löin kiinni toyotaan, ei sopinutkaan, vaikka perusläski myyjä niin väitti. Kävin palauttamassa, eipä saanutkaan enää takuuseen, kun myyjä kävi
takahuoneessa juttelemassa toisen kanssa.... ja totesi tässä on naarmu, ei mene takuuseen. Vaikka se naarmu oli siinä ollut kokoajan, varmaan itse tehnyt sen, ja laittanut käytettynä myyntiin.
En todellakaan tule ostamaan tästä yrityksestä yhtään mitään, ja suosittelen että ei kukaan muukaan tule ostamaan.
Pena Bimmeri kirjoitti:
Ruosteläjä Toyon paskassa ruostumaton pakoputki.
Putki kestää Toyon paska häviää.
Jopas on taas jutut "mopo" ikäisillä amis pojilla.
+Lisää kommentti
Olisit pytänyt hapokasta, rosteri on rosteria.
Ilmoita
Mä en ole semmosta ruostumatonta terästä vielä nähnyt joka ei ruostuisi, varsinkaan noissa olosuhteissa, mutta jos se on ruostumatonta niin se kestää sen mitä autokin vaikka rumalta näyttääkin.
Ilmoita
sama yhtälö kuin jää ilman vettä?
Ilmoita
Meillä on vm. 1999 corolla Japan, ajettu 280 tkm, ollut meillä uudesta asti,eli ikää 20 vuotta, myös pakoputki on alkuperäinen, huollot olen tehnyt huolto-ohjelman mukaisesti, etujarrupalat on pari kertaa uusittu, takajarrut olen kerran aukaissut jarrupölynpoistoa varten, jarrukengät on alkuperäiset, takaiskarit on kerran uusittu, etuiskarit on alkuperäiset, käsittämättömän vahvatekoinen ja erinomainen auto kaikinpuolin, myös kori on ruosteeton ja maalipinta on siisti. Taka vakaajatangon korihelat olen uusinut.
Vuosikatsastuksessa ei koskaan mitään korjauskehoitusta tai huomautusta.
Ennen katsastusta olen vaihtanut tarvittaessa palaneet polttimot ja rispaantunet pyyhkijän sulat.
Edellinen katsastus oli pari viìkkoa sitten, katsastusmiehen kommentti oli: Auto on timmissä kunnossa.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Ruostumaton pakoputki?

Eikös kaikissa uusissta toyotissa ole ruostumaton pakoputki? Tänään kun vein vuoden vanhan corollan huoltoon, niin hyvin se pakoputki oli jo ruostumisen alkuun päässyt. Suurelta osin täynnä pintaruostetta ja isompia ja pienempiä ruostetäpliä.

Vai ruostuuko ruostumatonkin teräs jonkinverran? Tuntuu kuitenkin, että jos pakoputki tuota samaa tahtia ruostuu, niin sen saa parin vuoden päästä vaihtaa.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta