Siivoojan

työstä

Kuinka jaksatte tehdä siivoustyötä? Eikö se ole kuin Elämäni murmelina. Joka päivä toistuu sama rutiini, toimistoissakin samat ihmiset. Eikö se ole melko yksitoikkoista?

16

2860

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ella

ja melkein ainoo homma missä 100% varmuudella ei kiitosta saa. Pelkkää arvostelua ja valitusta, useimmissa paikoissa. Valitettavasti. helvetin huono palkka.

• Japi66..

Olisko hyvä jos kukaan ei koskaan siivoaisi.Kaikkialla olisi roskaa ja likaa.Kukaan ei siivoisi sairaaloiden leikkaus-saleja jne....Oli siivoaminen kuinka vastenmielistä se ei milloinkaan lopu.Vai onko usein niin,että ne ihmiset jotka eivät työkseen siivoa heillä on tarve olla muiden yläpuolella ja pitää siivoajia huonompina ihmisinä ja näin nostaa omaa statustaan.Sanokaapa se.

• jepulisjee

Taas yx homekorva joka ei tee töitään hyvin ja sitten ihmettelee kun saa vain valituksia ja halukkuja. Ei koira turhaan hauku!

Tee työs hyvin ja varmasti saat kiitosta vaikka joka päivä. Itse olen siivoomassa yksityiskoteja ja kyllä kiitosta on piisannut. Siitä saa puhtia ja hyvän mielen :)

• Ihminen.
        jepulisjee kirjoitti:

Taas yx homekorva joka ei tee töitään hyvin ja sitten ihmettelee kun saa vain valituksia ja halukkuja. Ei koira turhaan hauku!

Tee työs hyvin ja varmasti saat kiitosta vaikka joka päivä. Itse olen siivoomassa yksityiskoteja ja kyllä kiitosta on piisannut. Siitä saa puhtia ja hyvän mielen :)

Hieno juttu sulle, jos sulla on noin upea työ. Ite oon myös kotisiivooja ja vihaan yli kaiken tätä hommaa, tai pikemmin asiakkaita, siivous on kyllä kivaa. Työsuhteen alussa minulle vakuutettiin kuinka vastuullista työ on ja kuitenkin, jos tulee mieleen vaikka mennä shoppailemaan koko päiväksi, niin ilmoitus vain! Kiitosta tulee kyllä toisinaan (teen aina työt HYVIN) mutta kun vain uskallan muuttaa siivousaikataulua esim. pakollisen menon takia, niin saan kyllä tuntea nahoissani kun USKALLAN sotkea rouvien TÄRKEÄÄ aikataulua! Kerran kärsin mahakivusta, joka äityi aamun edetessä niin pahaksi, että lapsia sain viedä hoitoon kaksinkerroin, peruin viimein vastentahtoisesti siivouksen ja sain vihaisen viestin siitä kun olisin voinut ilmoittaa aikaisemmin peruutuksesta. Olisihan se ollut mahdollista jos vatsani olisi ilmoittanut ensin minulle ajoissa että kipu vain pahenee... Tai kun lapsellani oli neuvola-aika ja jouduin lopettamaan työt aikaisemmin, sain huudot siitä kun olin kuulemma jo muutenkin velkaa kyseiselle asiakkaalle (yhden kerran lähdin aikaisemmin kun pojalla jonka tukiperheenä toimimme, oli syntymäpäivä ja olin luvannut järjestää hänelle juhlat). Tekisi mieleni huutaa että uskomatonta, mutta MINULLAKIN on ELÄMÄ. Kai se on vain ihmisistä kiinni, minä en ole sopiva henkilö tähän työhön, vaikka siivouksesta pidänkin kovasti ja siinä olen hyvä. Mutta se ei riitä, pitää olla sitoutunut vain ja ainoastaan huushollien kunnossapitoon, minusta on pelottavaa että toisinaan laiminlyön mielummin itseni ja perheeni kuin tuotan pettymyksen asiakkaalleni...

• kokemusta 10 v
        Ihminen. kirjoitti:

Hieno juttu sulle, jos sulla on noin upea työ. Ite oon myös kotisiivooja ja vihaan yli kaiken tätä hommaa, tai pikemmin asiakkaita, siivous on kyllä kivaa. Työsuhteen alussa minulle vakuutettiin kuinka vastuullista työ on ja kuitenkin, jos tulee mieleen vaikka mennä shoppailemaan koko päiväksi, niin ilmoitus vain! Kiitosta tulee kyllä toisinaan (teen aina työt HYVIN) mutta kun vain uskallan muuttaa siivousaikataulua esim. pakollisen menon takia, niin saan kyllä tuntea nahoissani kun USKALLAN sotkea rouvien TÄRKEÄÄ aikataulua! Kerran kärsin mahakivusta, joka äityi aamun edetessä niin pahaksi, että lapsia sain viedä hoitoon kaksinkerroin, peruin viimein vastentahtoisesti siivouksen ja sain vihaisen viestin siitä kun olisin voinut ilmoittaa aikaisemmin peruutuksesta. Olisihan se ollut mahdollista jos vatsani olisi ilmoittanut ensin minulle ajoissa että kipu vain pahenee... Tai kun lapsellani oli neuvola-aika ja jouduin lopettamaan työt aikaisemmin, sain huudot siitä kun olin kuulemma jo muutenkin velkaa kyseiselle asiakkaalle (yhden kerran lähdin aikaisemmin kun pojalla jonka tukiperheenä toimimme, oli syntymäpäivä ja olin luvannut järjestää hänelle juhlat). Tekisi mieleni huutaa että uskomatonta, mutta MINULLAKIN on ELÄMÄ. Kai se on vain ihmisistä kiinni, minä en ole sopiva henkilö tähän työhön, vaikka siivouksesta pidänkin kovasti ja siinä olen hyvä. Mutta se ei riitä, pitää olla sitoutunut vain ja ainoastaan huushollien kunnossapitoon, minusta on pelottavaa että toisinaan laiminlyön mielummin itseni ja perheeni kuin tuotan pettymyksen asiakkaalleni...

olet kotisiivous on maailman viheliäisintä hommaa
        joskus oikein pistää vihaksi kun aikataulua tarttee muuttaa,vanhat rouvat jotka ovat koko päivän kotonaan menevät ihan tolaltaan kun siivous ei ala 8.30 kun se on AINA alkanut silloin.kivoja paikkoja ovat sellaiset paikat johon pääsee omalla aikataululla ja ihkaomilla avaimillaan.niistä tulee kiitostakin eikä tartte kuunnella mitä serkun kumminkaima on taas sanonnut.pitää pinnaa näissä hommissa tarvitaan

• levykehys

on mulle se oikea ala. Oon tehny toimistotöitä ja hoitopuolen hommia aiemmin. Vahingossa ajauduin siivoustyöhön, enkä oo katunu päivääkään. Palkka on mitä on, mutta harvoin ihminen on tyytyväinen millään alalla. Jos kokee, ettei työtä arvosteta, on parempi nousta tällaisen ajattelun yläpuolelle. Pääasia, että itse arvostaa tekemäänsä työtä.

• Keltainen Jopo

jeps..olen itsekkin miettinyt että siivous saattais olla mun juttu. Suht itsenäistä työtä, tekemisen meininkiä eikä tietsikan ääressä istumista, papereitten pyörittämistä. Olen tehnyt monenmoista hommaa myös toimistovirkailijan tehtäviä ja suoraan sanoen työpaikallani ainoat hauskat tyypit olivat siistijöitä :)

• hör

kuinmyös olen ollut toimistotoissä, aina samat naamat, jonninjoutavat kahvitaukojutut yms. Kun menen siivoamaan ei vapaa-ajan tekemisiä tarvitse selvitellä kellekkään. Riittää kun keskittyy tekemiseen ja lähtee seuraavaan kohteeseen.

• siivojaksi enää

jottei rutiinit toistuisi, on pakko vaihtaa järjestystä tai keksiä jotain ekstraa itselleen (joka voi kyllä sitten sekoittaa rytmin ja työt kasaantuu - toisaalta on vain joustettava jostakin hetkeksi ja satsattavaa toiseen).

Maailman kamalin, tylsin ja huonosti arvostetuin työ. Onneksi tämä ei ole E L Ä M Ä Ä mulle. Opiskeltuani loppuun pääsen nauttimaan rahoista ja vapautesta.
      (sen verran hyvä ala myös palkaltaan. Toivottavasti ei jää kuvitelmaksi ;)

Ei enää pelkoa että yksi tahra on lattialla ja teenkö sille jotakin vai en - huomaavatko muut ihmiset sen vai huomaako kotkankatseinen pomo vai olenko minä vain kreisi tahroineen.

(Työajatukset ovat pienet: milloni rumpu lopettaa, ehtiinkö käymään siivouskomerossa, ei kai nää paperit lopu kesken kaiken (ikävää hakeaa lisää) miten on viikkosiivousken laita)

KAKS kertaa olen kuullut "hyvää jälkeä työstä". Se oli kai kiitosta pomolta :) Töissä on oltu yhteensä 8 kk.

Yksitoikkoisin työ!!!

En tajuu miks vakkarit ei menis kouluttautumaan amikseen tai johonkin muuhun kouluun. Ei tarvi tehdä fyysistä työtä ja kenties koulun loputtua saa paremman työpaikan joka edes olisi parempi kuin siivoustyö.

• levykehys

Sen verran kommenttia, että itselläni on hoitoalan koulutus sekä myös kauppaopisto käytynä. Kuitenkin siivoustyö on tähän asti ollut palkitsevaa, lopputuloksen kun näkee työnsä tehtyä. Fyysinen työ ei kaikille sovi, onhan ihmisiä, jotka mieluummin odottavat suurta palkkaa ja valikoivat työpaikkoja tällä perusteella. Varsinkin nuorten vaatimukset ovat sitä, vaikka työkokemusta koulun jälkeen ei olisikaan, on palkan oltava suuri ja työn helppo. Siivoojia tarvitaan ja tullaan aina tarvitsemaan. Taisi olla olemassa vitsikin, kuinka leijonalle syötettiin ensin muutama insinööri ja sitten siivooja. Tästähän nousi iso haloo, miksi siivojan leijonalle syötit, insinöörejä kun riittää...

• jaffat

Ei mun siivoustyö ainakaan ole yksitoikkoista. Joka päivä erilaisia töitä vaikka olen samassa kohteessa kokopäiväisesti. Pitemminkin voisi sanoa, että viikkoisesti on samanlainen ohjelma, mutta päivittäisesti ei.
      Vaikka onkin samat ihmiset talossa, niin saan ainakin kiertää taloa ja tavata monia ihmisiä kuin kököttää 1 tilassa samoja naamoja katsomassa tunnista toiseen.
      Sen minäkin allekirjoitan, että harvoin kehutaan. Kyllä muistetaan moittia, jos on moittimisen aiheitta, mutta missä ne kehut on vaikka aihetta olisi. Hyvin harvat kehuvat ja kiittävät siivouksesta. Onneksi kuitenkin sellaisia asiakkaita on olemassa, jotka kehuu ja kiittää. Se lämmittää aina mieltä.

• lmf

Siivoojan työ ei oo sen huonompi kun mikään muukaan työ!!! Nuoriso puhuu paskahommista...Se on ihan siinä miten siihen työhön asennoituu!! On totta, et siivoojan töitä ei arvosteta ja se jos mikä on väärin... Ajatelkaa hyvät ihmiset... jos esim kerrostaloissa ei kävis ollenkaa siivoojia... ensinnäkin pääovien lasit olis niin täynnä käsien jälkiä (rasvatahroja ym) ettei niistä näkis läpi! Taloissa joissa on ns tuulikaappi,siellä olisi niin paljon hiekkaa ym ettei sisempi ovi avautuisi. Ja kun pääset käytävään sisälle hukkuisit hiekkaan ym roskiin!!!! Kuvittele käytävä jossa et erottaisi minkävärinen lattia tai seinä mahtoi alunperin olla...Uusissa taloissa, joissa on hissit ja hisseissä itsestään aukeavat ovet...Ne eivät kauan toimisi jos siivooja ei imuroisi ovenrakosia, että ovi pääsee liikkumaan vapaasti. Saunan lauteetkin jouduttaisiin varmaan uusimaan kerran vuodessa jos niitä ei viikottain pestäisi...se hien haju...hyi yök!!! pesuhuoneiden lattiakaivot täyttyisivät irtokarvoista ja lattioilla olisi kaiken maailman liat ja tahrat...
      kaikenkaikkiaan jos siivoojat jäisivät esim. 2 kk:n lakkoon niin alkaisivatkohan ihmiset arvostamaan tätäkin ammattia hiukan enemmän???????????? Kun joutuisivat itse siivoamaan työpisteensä ja kerrostalojen asukkaat joutuisivat itse siivoamaan oman talonsa....massa ei tajua ennenkuin itse joutuvat tekemisiin asian kanssa.
      Työ on rankkaa, mutta kyllä siitä nauttiikin kun oman käden jälki näkyy heti ja saa kiitosta työstään....Sitäpaitsi hyötyliikunta ennenkaikkea!!! kyllä paikat kiinteytyy kun saa liikkua niin paljon päivän aikana ja mieli pysyy virkeänä!!! Ei ole niin paljon selkävaivoja kun seisoma-, istumatyöntekijöillä....ei huonoa jos ei jotain hyvääkin!!!!!! Positiivisella ajattelulla pääsee jo pitkälle...mitä sitä turhaan murehtimaan...Ehkä ne meidänkin palkat joskus nousee normaalille tasolle!!!

• itsekin

Siivojan työssä tulee muita ongelmia jos ei osaa siivota oikein

esim.
        -> tukielinten vaivoja
        -> jalat kipeet

Eikä siivojan työ ole mikään kiva hyötyliikunta. Kyllä kantsisi harrastaa sen ohessa jotain muutakin liikuntaa, jotta pysyis pirteämpänä ja voimallisena.

Uskon palkkojen nousevan kun asialle jotakin tehtään eikä kökötetä siivouskomerossa piilossa.

• ei ole..

Minullakin on kolmesta eri ammatista tutkinto. Mutta yhtäkään en haluaisi tehdä työkseni.
      Tulin siivoojaksi koska sain vapaan työn, ei ole ikäviä (eivät aina) työkavereita. Saa suunnitella työnsä itse. Voi olla kotona iltapäivät. Ja harrastaa.
      Minä joudun työssäni jonkin verran ihmisten kanssa tekemisiin. En ole ottanut heitä samoina naamoina. Aika monessa työpaikassa mennään sinne samaan työhön joka aamu ja siellä on ne samat työkaverit ja samat työt. Vaihtelua voi itse keksiä. Ja kun yrittää ajatella positiivisesti. Aina joku joskus yllättää iloisesti. En kaipaa kiitosta työstäni. En minäkään mene kiittelemään hyvin hoidetuista hommista. Vaikka arvostankin jokaisen työtä.
      Mutta on työpaikalla mukava rupatella jonkun kanssa, tulevat joskus kysymään neuvoja. On mukava auttaa. Ja itse saa apua jos pyytää.
      Tämä on työtä siinä missä lääkärin tai toimisto sihteerin työkin.
      Minä pidän työstä jossa saa liikkua, on erilaista hommaa pitkin päivää, Ei tarvitse istua yhdessä paikassa tuntitolkulla.
      Joten iloista mieltä jokaisen työpäivään!

• mkts

Minä arvostan siivoojan työtä! Se että joku siivoaa kotonani, että minulle jää aikaa töiden, lastenhoidon ja muiden kotihommien (pyykkäys, ruuanlaitto, kaupassa käynti jne) lisäksi ehkä johonkin muuhunkin on minulle arvokasta. Sen lisäksi vielä siivooja osaa tehdä työnsä paljon paremmin kuin mitä minä siivoaisin. Olen myös tuonut arvokseni ilmi ja kiittänyt.

Itse arvostan joustavuutta siivoustyössä kummaltakin puolelta. Jos lapset on kipeitä, että siivous voidaan siirtää ja vastaavasti jos siivoojalla omia menoja joustaa niissä. Ikäviä ihmisiä on valitettavasti kummallakin puolella. Itselläni siivoja perui sovitun keikan, kun sai paremman. Meillä oli ristiäiset seuraavana päivänä ja anoppi tulossa ja itse jo ihan poikki pikkuvauvan kanssa. Ei sekään kovin mukavaa ollut. Myös firmat saatavat jättää siivouksia väliin, kun eivät saa sijaisia.

Aika harvasta työstä saa kiitosta. Mutta mottimassa olla herkemmin. Siihen kannattaa kyllä varautua oli ala mikä hyvänsä.

• yks siiv.

minä pidän työstäni ei kai sitä 26v olisi jaksanutkaan.Täytyy käyttää mielikuvitusta eikä tehdä aina samallalailla, palkkapäivä on aika hyvä kannustin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe