Kerro kokemuksesi työstä!

Tapio Puhakka

Teen Taideteollisen korkeakoulun Medialaboratoriossa lopputyötä siitä, miten digitalisoi(tu)va, nopeasti muuttuva työ vaikuttaa tekijöidensä kokemuseen elämäntilanteestaan. Kokeeko digiammattilainen renessanssineron tavoin toteuttavansa työssään syvintä itseään vai kehuuko hän itsensä ja "fantastisen tiiminsä" vain pysyäkseen verkostossa mukana ainakin vielä seuraavan projektin ajan?

Tilastollisten totuuksien sijaan tavoitellaan kokonaisvaltaisempaa kokemusta. Pyrin ammattilaisten tarinoista saamaan aikaan laajemman kertomuksen, puolidokumentaarisen digityöntekijän elämäkerran. Jotta kokonaisuudesta tulisi aidosti moniääninen, tarvitsen apua hyvin erilaisilta ihmisiltä: nuorilta, varttuneemmilta, naisilta, miehiltä, johtajilta, alaisilta, insinööreiltä, humanisteilta, tutkijoilta, bisnesihmisiltä, taiteilijoilta jne. Juuri sinun puolestasi ei voi puhua kukaan muu!

Digiammattilaisten nimimerkillä kirjoitettujen kokemusten kokoamista varten on perustettu Nykyaika -verkkosivusto ( http://mlab.uiah.fi/nykyaika ). Sivusto sisältää myös taustoittavan kyselyn, jota myös hyödynnetään lopputyössä.

Lisätietoa projektista on saatavilla Nykyaika-verkkosivustolta. Vastaan mielelläni jatkokysymyksiin myös suoraan.

Ystävällisin terveisin,

Tapio Puhakka
http://mlab.uiah.fi/nykyaika
[email protected]

6

966

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töpsel

... vaan kun teidän "digiammattilaisten" sivusto ei toimi.

Henkilötietojen jälkeen kun painan "jatka", niin vastassa on pelkkä valkoinen sivu. Pyydä Ortila pistämään sivu kondikseen, niin eiköhän ala taas pelittää.

• Tapio Puhakka

Testatessamme emme pysty toistamaan virhettä.
        Osaatko kertoa millä käyttöjärjestelmällä/selaimella yritit täyttää lomaketta, jotta voisimme saada vihjeen siitä missä menee pieleen?

• Töpsel
        Tapio Puhakka kirjoitti:

Testatessamme emme pysty toistamaan virhettä.
        Osaatko kertoa millä käyttöjärjestelmällä/selaimella yritit täyttää lomaketta, jotta voisimme saada vihjeen siitä missä menee pieleen?

Mac OS 10.4.6 Safari 2.0.3

• os x 10.2.8
        Töpsel kirjoitti:

ja kaikki futaa??
        mikäs se olikaan selaimena... safari toimii.

• Tapio Puhakka
        Töpsel kirjoitti:

Suurkiitokset sinulle tiedosta. Kannasta näen, että on ollut muitakin, joilla vastaaminen on tyssännyt ensimmäisen sivun jälkeen.

Olen vian suhteen ymmälläni, sillä sekä sivun koodi että kanta näyttävät olevan täysin kunnossa. Yritän selvittää asiaa vielä.

Hätäapuna pistin kuitenkin sivulle varoituksen, jossa kehotetaan käyttämään Operaa, Firefoxia tai Internet Exploreria.

Pahoittelen vaivannäköä, jonka olen sinulle aiheuttanut.

• VITUSTA, TIESITHÄN??
        Tapio Puhakka kirjoitti:

Suurkiitokset sinulle tiedosta. Kannasta näen, että on ollut muitakin, joilla vastaaminen on tyssännyt ensimmäisen sivun jälkeen.

Olen vian suhteen ymmälläni, sillä sekä sivun koodi että kanta näyttävät olevan täysin kunnossa. Yritän selvittää asiaa vielä.

Hätäapuna pistin kuitenkin sivulle varoituksen, jossa kehotetaan käyttämään Operaa, Firefoxia tai Internet Exploreria.

Pahoittelen vaivannäköä, jonka olen sinulle aiheuttanut.

täyttä paskaa lykkää olemaan tuo ihana korkeaälyisen ihmispolon luoma sontapakkitekniikka!

Ihan vain perusjutuissakin menee vituilleen ja sekoaa - aivankuin sinä ja minä.

Itse olen ollut graafiselöla alalla vuodesta 82 ja voin sanoa että nyt VITUTTAA kyllä karvaasti.
        Nykyäään ei sisältöä ajatella juurikaan - vaan väliäkös sillä - paskaa lykkää joka tuutti ja media ja meedio ja muut. HALLELUJAAAAAAAAAAAAAA!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Herkkyydestä

Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l
      Sinkut
      239
      754
    2. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      655
    3. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      36
      610
    4. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      34
      538
    5. En pyytele enää koskaan anteeksi mitään sinulta

Olet ollut kohtuuttoman kylmä ja tyly tilanteeseen nähden.
      Ikävä
      45
      427
    6. Onko meillä

Kaikki hyvin? 🤨 Miehelle
      Ikävä
      30
      424
    7. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      38
      416
    8. Olen kiinnostunut sinusta, en seksistä

Vihjailuja toiseen suuntaan on tullut niin paljon, että asia on korjattava. En näe sinua esineenä, vaan hienona persoona
      Ikävä
      27
      406
    9. Mies.. rehellisesti

Mitä haluat nyt sun elämään?
      Ikävä
      37
      387
    10. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      41