Kerro kokemuksesi työstä!

Tapio Puhakka

Teen Taideteollisen korkeakoulun Medialaboratoriossa lopputyötä siitä, miten digitalisoi(tu)va, nopeasti muuttuva työ vaikuttaa tekijöidensä kokemuseen elämäntilanteestaan. Kokeeko digiammattilainen renessanssineron tavoin toteuttavansa työssään syvintä itseään vai kehuuko hän itsensä ja "fantastisen tiiminsä" vain pysyäkseen verkostossa mukana ainakin vielä seuraavan projektin ajan?

Tilastollisten totuuksien sijaan tavoitellaan kokonaisvaltaisempaa kokemusta. Pyrin ammattilaisten tarinoista saamaan aikaan laajemman kertomuksen, puolidokumentaarisen digityöntekijän elämäkerran. Jotta kokonaisuudesta tulisi aidosti moniääninen, tarvitsen apua hyvin erilaisilta ihmisiltä: nuorilta, varttuneemmilta, naisilta, miehiltä, johtajilta, alaisilta, insinööreiltä, humanisteilta, tutkijoilta, bisnesihmisiltä, taiteilijoilta jne. Juuri sinun puolestasi ei voi puhua kukaan muu!

Digiammattilaisten nimimerkillä kirjoitettujen kokemusten kokoamista varten on perustettu Nykyaika -verkkosivusto ( http://mlab.uiah.fi/nykyaika ). Sivusto sisältää myös taustoittavan kyselyn, jota myös hyödynnetään lopputyössä.

Lisätietoa projektista on saatavilla Nykyaika-verkkosivustolta. Vastaan mielelläni jatkokysymyksiin myös suoraan.

Ystävällisin terveisin,

Tapio Puhakka
http://mlab.uiah.fi/nykyaika
[email protected]

6

892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töpsel

      ... vaan kun teidän "digiammattilaisten" sivusto ei toimi.

      Henkilötietojen jälkeen kun painan "jatka", niin vastassa on pelkkä valkoinen sivu. Pyydä Ortila pistämään sivu kondikseen, niin eiköhän ala taas pelittää.

      • Tapio Puhakka

        Testatessamme emme pysty toistamaan virhettä.
        Osaatko kertoa millä käyttöjärjestelmällä/selaimella yritit täyttää lomaketta, jotta voisimme saada vihjeen siitä missä menee pieleen?


      • Töpsel
        Tapio Puhakka kirjoitti:

        Testatessamme emme pysty toistamaan virhettä.
        Osaatko kertoa millä käyttöjärjestelmällä/selaimella yritit täyttää lomaketta, jotta voisimme saada vihjeen siitä missä menee pieleen?

        Mac OS 10.4.6 Safari 2.0.3


      • os x 10.2.8
        Töpsel kirjoitti:

        Mac OS 10.4.6 Safari 2.0.3

        ja kaikki futaa??
        mikäs se olikaan selaimena... safari toimii.


      • Tapio Puhakka
        Töpsel kirjoitti:

        Mac OS 10.4.6 Safari 2.0.3

        Suurkiitokset sinulle tiedosta. Kannasta näen, että on ollut muitakin, joilla vastaaminen on tyssännyt ensimmäisen sivun jälkeen.

        Olen vian suhteen ymmälläni, sillä sekä sivun koodi että kanta näyttävät olevan täysin kunnossa. Yritän selvittää asiaa vielä.

        Hätäapuna pistin kuitenkin sivulle varoituksen, jossa kehotetaan käyttämään Operaa, Firefoxia tai Internet Exploreria.

        Pahoittelen vaivannäköä, jonka olen sinulle aiheuttanut.


      • VITUSTA, TIESITHÄN??
        Tapio Puhakka kirjoitti:

        Suurkiitokset sinulle tiedosta. Kannasta näen, että on ollut muitakin, joilla vastaaminen on tyssännyt ensimmäisen sivun jälkeen.

        Olen vian suhteen ymmälläni, sillä sekä sivun koodi että kanta näyttävät olevan täysin kunnossa. Yritän selvittää asiaa vielä.

        Hätäapuna pistin kuitenkin sivulle varoituksen, jossa kehotetaan käyttämään Operaa, Firefoxia tai Internet Exploreria.

        Pahoittelen vaivannäköä, jonka olen sinulle aiheuttanut.

        täyttä paskaa lykkää olemaan tuo ihana korkeaälyisen ihmispolon luoma sontapakkitekniikka!

        Ihan vain perusjutuissakin menee vituilleen ja sekoaa - aivankuin sinä ja minä.

        Itse olen ollut graafiselöla alalla vuodesta 82 ja voin sanoa että nyt VITUTTAA kyllä karvaasti.
        Nykyäään ei sisältöä ajatella juurikaan - vaan väliäkös sillä - paskaa lykkää joka tuutti ja media ja meedio ja muut. HALLELUJAAAAAAAAAAAAAA!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3576
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      12
      2088
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1584
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1424
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1381
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1292
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1208
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1134
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 23
      1059
    Aihe