erikoiset sauvakävelijät

topi-setä

Sauvakävely on tulemassa perinteiseksi suomalaiseksi lajiksi. Samalla se on nähtävästi saamassa myös uusia ilmenemismuotoja.

Taannoin oli lehdessä kuva, jossa oli mahakas mies ja lättärintainen nainen olivat sauvakävelyllä. Vartalon yksityiskohdat oli helppo todeta, sillä kummallakin oli vain lakki ja kengät. Muuta vaatetusta ei ollut.

Pari katselijaa oli tien varrella virnistelemässä. Kovin esteettiseltä näkymä ei tosin vaikuttanut.

Kyseinen alastomien sauvakävely oli järjestetty kai jossakin Päijänteen itäpuolella, kunnan nimi jääköön mainitsematta, kun ei jäänyt varmuudella mieleen.

Onko alastomuuskulttuuri tälläkin tavoin leviämässä? Ollaanko menossa kohti alkukantaisuutta?

15

1240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rallityttö60

      ajttelin että taidan ruveta nudistiksi kotonani kun on niin kuuma vaikea yö takanani. En kyllä ihan sauvakävelyä harrastaisi, jokainen menköön tyylillään. Jos kaikki kulkisimmin alasti ei siihen kiinnitettäisi huomiota, voisi olla monenlaista heiluvaa näkyvillä. Hattu pitää olla varsinkin päässä. Ei kun vaan sauvomaan mutta ei helteellä.

      • Voi ei, nudistiaatetta ei missään tapauksessa Suomen saloille. Pitäisi sakottaa yleisillä paikoilla keskivartaloaan esittelevät tapaukset tai sitten viedä hoitoon.

        Muinoin kuljin bikineissä Play de Inglesin hiekkarantaa Maspalomakseen saakka. Kuten muistatte, välillä on nudisti alue. Voi yksi oksetus, voin ihan pahoin katsellessa nakuilevia tyyppejä. Naiset pyllistelivät asetuessaan pyyhkeelle lepäämään, niin että koko katiskan kuva oli jokaisen nähtävillä. Olipa ne Antiikin riipuksetkin melkoista katseltavaa.

        Pois alastomuus yleisiltä paikoilta, ikärajoitus ainakin pitäisi olla. Kaikesta huolimatta lämmintä kesää nakuna tai sitten ei.


      • ullapulla (toisinpäin)
        reetta5 kirjoitti:

        Voi ei, nudistiaatetta ei missään tapauksessa Suomen saloille. Pitäisi sakottaa yleisillä paikoilla keskivartaloaan esittelevät tapaukset tai sitten viedä hoitoon.

        Muinoin kuljin bikineissä Play de Inglesin hiekkarantaa Maspalomakseen saakka. Kuten muistatte, välillä on nudisti alue. Voi yksi oksetus, voin ihan pahoin katsellessa nakuilevia tyyppejä. Naiset pyllistelivät asetuessaan pyyhkeelle lepäämään, niin että koko katiskan kuva oli jokaisen nähtävillä. Olipa ne Antiikin riipuksetkin melkoista katseltavaa.

        Pois alastomuus yleisiltä paikoilta, ikärajoitus ainakin pitäisi olla. Kaikesta huolimatta lämmintä kesää nakuna tai sitten ei.

        n25v sitten ollut itsekkin nudisti rannalla ,sillon ennen kun oli viel´ä entinen Jukoslavia . Kyllä sitä vähän ensin hävetti ,mutta kun huomasin että ne vanhat ukot ja akat joita siellä oli eivät piitanneet "tuon taivaalliata" sivullisista . Sieltä sai lähdön jokainen joka verhos itsensä . Taisi silloin minun takaosani saada liikaa aurinkoa.Olimme omalla autolla ja kohde oli silloinen Jukoslavia --kyllä se oli hieno reissu.Ostin sieltä sellaisen käsityön ja oli surullista tietää kuinka he siellä silloin melkein heti rupesivat sotimaan --ei olisi uskonut --olivat tosi ihania ihmisiä kaikki.


      • ullapulla (toisinpäin)
        reetta5 kirjoitti:

        Voi ei, nudistiaatetta ei missään tapauksessa Suomen saloille. Pitäisi sakottaa yleisillä paikoilla keskivartaloaan esittelevät tapaukset tai sitten viedä hoitoon.

        Muinoin kuljin bikineissä Play de Inglesin hiekkarantaa Maspalomakseen saakka. Kuten muistatte, välillä on nudisti alue. Voi yksi oksetus, voin ihan pahoin katsellessa nakuilevia tyyppejä. Naiset pyllistelivät asetuessaan pyyhkeelle lepäämään, niin että koko katiskan kuva oli jokaisen nähtävillä. Olipa ne Antiikin riipuksetkin melkoista katseltavaa.

        Pois alastomuus yleisiltä paikoilta, ikärajoitus ainakin pitäisi olla. Kaikesta huolimatta lämmintä kesää nakuna tai sitten ei.

        sovikkaan yleisille paikoille.Ja se tapaus niistä sauvakävelijöistä olisi kuulunut poliisille ilmoittaa.


      • Loistava.polku
        reetta5 kirjoitti:

        Voi ei, nudistiaatetta ei missään tapauksessa Suomen saloille. Pitäisi sakottaa yleisillä paikoilla keskivartaloaan esittelevät tapaukset tai sitten viedä hoitoon.

        Muinoin kuljin bikineissä Play de Inglesin hiekkarantaa Maspalomakseen saakka. Kuten muistatte, välillä on nudisti alue. Voi yksi oksetus, voin ihan pahoin katsellessa nakuilevia tyyppejä. Naiset pyllistelivät asetuessaan pyyhkeelle lepäämään, niin että koko katiskan kuva oli jokaisen nähtävillä. Olipa ne Antiikin riipuksetkin melkoista katseltavaa.

        Pois alastomuus yleisiltä paikoilta, ikärajoitus ainakin pitäisi olla. Kaikesta huolimatta lämmintä kesää nakuna tai sitten ei.

        Onhan täällä meilläkin Seurasaaressa aidattu nudistiuimaranta. Eipä ole tullut koskaan käytyä... hyvin tuntuvat pikkupojat viihtyvän aidanreikien ääressä.


      • eevakaarina
        Loistava.polku kirjoitti:

        Onhan täällä meilläkin Seurasaaressa aidattu nudistiuimaranta. Eipä ole tullut koskaan käytyä... hyvin tuntuvat pikkupojat viihtyvän aidanreikien ääressä.

        Helsingin Seurasaaressa on erikseen alue naisille ja erikseen miehille, eikä näy ulkopuolisille.
        Saa sitten ottaa aurinkoa koko nahkaan ja käydä uimassa.


      • reetta5 kirjoitti:

        Voi ei, nudistiaatetta ei missään tapauksessa Suomen saloille. Pitäisi sakottaa yleisillä paikoilla keskivartaloaan esittelevät tapaukset tai sitten viedä hoitoon.

        Muinoin kuljin bikineissä Play de Inglesin hiekkarantaa Maspalomakseen saakka. Kuten muistatte, välillä on nudisti alue. Voi yksi oksetus, voin ihan pahoin katsellessa nakuilevia tyyppejä. Naiset pyllistelivät asetuessaan pyyhkeelle lepäämään, niin että koko katiskan kuva oli jokaisen nähtävillä. Olipa ne Antiikin riipuksetkin melkoista katseltavaa.

        Pois alastomuus yleisiltä paikoilta, ikärajoitus ainakin pitäisi olla. Kaikesta huolimatta lämmintä kesää nakuna tai sitten ei.

        Sehän meille taottiin päähän jo pienenä. Niin hyvin meni, että häpeän vieläkin alastomuuttani, enkä ole sen vuoksi nudistirannoilla käynyt. MUTTA onko se järkevästi ajatellen sitä? Jossakin Etelä-Amerikassa asustelee intiaaniheimo Amazonin latvoilla, joka käyskentelee ilkosillaan koko elämänsä. Juhliin pukeudutaan "juhlaroolivaatteeseen". Miehet tuntevat itsensä alastomaksi, ellei heiluri ole sidottu reiteen. Se narunpätkä riittää alastomuuden peitoksi ja ujouden estoksi.

        Oletko ihastellut kukkia? Nehän ovat vain kukkien lisääntymiselimiä! Haistelitko ihan? Hävettikö kun nuuskit toisen lajin lisääntymisvälinettä? Katiskan malli on ruma, mutta kukka kaunis?

        Missähän meidän kotikasvatus ja moraalitavat menevät pieleen? Vai menevätkö?

        Onneksi on kesä ja kukkaset ;-)


      • *Satu
        reetta5 kirjoitti:

        Voi ei, nudistiaatetta ei missään tapauksessa Suomen saloille. Pitäisi sakottaa yleisillä paikoilla keskivartaloaan esittelevät tapaukset tai sitten viedä hoitoon.

        Muinoin kuljin bikineissä Play de Inglesin hiekkarantaa Maspalomakseen saakka. Kuten muistatte, välillä on nudisti alue. Voi yksi oksetus, voin ihan pahoin katsellessa nakuilevia tyyppejä. Naiset pyllistelivät asetuessaan pyyhkeelle lepäämään, niin että koko katiskan kuva oli jokaisen nähtävillä. Olipa ne Antiikin riipuksetkin melkoista katseltavaa.

        Pois alastomuus yleisiltä paikoilta, ikärajoitus ainakin pitäisi olla. Kaikesta huolimatta lämmintä kesää nakuna tai sitten ei.

        DDD
        Minusta

        kaikenlaiset ihmiset ovat hyväksyttäviä.

        Kaikki eivät ole osanneet hoitaa itseänsä taikka eivät ole jaksaneet, mutta jos sää sallii, silloin alasti rannoille, se olisi ihanne.

        Jos kaikki kulkisivat helteellä alasti, ei se olisi mikään ihmejuttu. Maspalomaksen ihmisten yksityiskohtiin en kiinnittänyt huomiota, eräs heistä tuli tuosta edestämme rantaan ja hymyili. Hänellä olivat iloiset silmät.

        Tosin ultravioletti säteily voi olla liian voimakasta.

        Miksi kaikki ihana on vaarallista?

        D


      • eevakaarina
        vaarivaari kirjoitti:

        Sehän meille taottiin päähän jo pienenä. Niin hyvin meni, että häpeän vieläkin alastomuuttani, enkä ole sen vuoksi nudistirannoilla käynyt. MUTTA onko se järkevästi ajatellen sitä? Jossakin Etelä-Amerikassa asustelee intiaaniheimo Amazonin latvoilla, joka käyskentelee ilkosillaan koko elämänsä. Juhliin pukeudutaan "juhlaroolivaatteeseen". Miehet tuntevat itsensä alastomaksi, ellei heiluri ole sidottu reiteen. Se narunpätkä riittää alastomuuden peitoksi ja ujouden estoksi.

        Oletko ihastellut kukkia? Nehän ovat vain kukkien lisääntymiselimiä! Haistelitko ihan? Hävettikö kun nuuskit toisen lajin lisääntymisvälinettä? Katiskan malli on ruma, mutta kukka kaunis?

        Missähän meidän kotikasvatus ja moraalitavat menevät pieleen? Vai menevätkö?

        Onneksi on kesä ja kukkaset ;-)

        Aivan luonnollista on olla saunassa alasti, niinkuin luonnon uimarannallakin. Mutta en menisi kirkon penkille alastomana istumaan, niinkuin siinä TV:stä tulleessa filmissä näytettiin.
        Hyvät tavat ja luontainen kainous kuitenkin kunniaan.


    • Viikonloppuna oli ympäri maailmaa järjestetty nakupyöräilyjä ympäristösuojelun hyväksi. Erikoisesti tämä mielenosoitus oli autoilua ja sen aiheuttamia ympäristötuhoja vastaan.
      Katselin sitä menoa TV:stä. Moneen ahteriin oli maalattu iskulauseita :))

    • Tosikko minäkin

      Tunnustan sitten olevani tosikko minäkin mutta nakuilu yleisillä paikoilla ei minun mielestä ole sopivaa. Kotona, omalla mökillä jne se on ihan ok. Alastomuudella haetaan ilmeisesti julkisuutta näihin sauvakävely- ja muihin tapahtumiin. Katselenhan minä tietysti mielelläni kauniita naisvartaloita, minusta jokainen nainen on omalla tavallaan kaunis, alastomana tai vaatteet päällä. Tirkistelijä en myönnä kuitenkaan olevani. Olen joidenkin mielestä varmaan oikea tosikko mutta minusta olisi ihan paikallaan että esim torikahvioissa ja vastaavissa kesäpaikoissa pidettäisiin paidat päällä. Tälläisiä mietteitä kirjasi keski-ikäinen, keskikeholtaan hyvin kehittynyt mies. Hyvää ja aurinkoista kesää teille kaikille, nauttikaa.

      • rallityttö60

        telkarissa nudismista joku ohjelma. Talon väki alastomana otti vieraat vastaan ja vieraat heittivät myös vaatteet pois. Mutta ei tuo näky ollut ihanata katsella kun miehen "vehkeet" riippui kahvipöydän reunallla kun nousi nousi seisomaan mies nimittäen. Minusta ne kuuluvat pöydän alle. Yksin voi "nakustella" kotonaan kuka vaan. Ei se kyllä yleisille paikoille sovi. Eikös ne toiset harrasta pakkasella alasti juoksuakin.


    • mummi44

      Olikohan kokemuksesi sauvakävelijöden asuista tosi vai huumoria?
      Tuntuu hiukan liioitellulta. Että ei vain ollut omaa fantasiaa. Mutta jos oli tosi tapahtuma, kiinnittäisin mielelläni huomioni tapaan jolla olit arvostellut nakuja sauvakävelijöitä ulkomuotonsa perusteella. Olemme luojan luomia kaikki ja myöhemmin omien elämän tapojemme muovaamia, yhtälailla fyysisesti kuin psyykkisestikin - Alastomuus sopimattomassa paikassa ja tilanteessa toki on arvostelun paikka, mutta ei ihmisen ulkomuoto.

    • nakuna

      Muutama vuosi sitten ajalin kotiin juhannusaattoiltana. Tien vieressä urheilukentällä miehet potkivat palloa ilkosillaan. Edellä ajava tietysti hidasti joten syntyi vähältä piti tilanne, ettei tullut ketjukolaria. Kaikkea se juhannus teettää.

    • Näin kerran TV:stä kun olivat filmanneet erään laskuvarjokerhon jäsenten yhteistä - alastomana suoritettua - taitohyppyä.
      Perhekalleudet vipattivat tuulessa ja mahtoivat olla kohmeessa ennen maahan tuloa.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe