Painepesuri

Kahimooni

Kärscher 720 -mallinen painepesuri ei nosta painetta. Veden tulopuolella ei ole ongelmia, mutta paine ei vain nouse riittävästi. Tilasimme uudet mäntien tiivisteet, mutta niiden vaihdosta ei välttämättä hyötyä ole, sillä vanhatkin näyttävät ehjiltä.

Mikä avuksi?

16

33949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kärcher 570

      Itsellä viitisentoista vuotta vanha Kärcher 570.
      Siinä paine nousee, mutta, jos löysään liipaisimen, sen jälkeen ei enää nousekaan.
      Vuosia olen jo kikkaillut tuon kanssa sillä konstilla, että, kun paine ei nouse, irrotan letkun päästä sen suutinputken.
      Sitten painan liipaisinta kahvassa ja löysään.
      Sitten taas suutinputki paikalleen ja painetta piisaa aina niin kauan kuin en löysää liipaisinta.

      Tuskin oli apua, sillä, jos olet jo koneen sisuskalut tutkinut, olet varmaan jo kokeillut yksinkertaisemmat konstitkin.

      Mutta silti.

      Nykyään saa kyllä pesureita tuhottoman halvalla verrattuna siihen, mitä tuokin silloin maksoi, melkein 2000 mk.

      • Kpu

        Sama ongelma 570:n kanssa. Olen tullut toimeen vuosikausia tämän ongelman kanssa. Kun suihkuputken päästä kääntää hieman sinne pesuaineenlevitysasentoon päin ja sieltä sitten takaisin, niin paine nousee. Tämä ongelma esiintyy tosiaan melkein joka kerta kun paineen löysää.
        Pientä öljyvuotoa on ollut, mutta muuten varma peli.


    • veikkaisn

      Paineventtiili vikaa veikkaisin.

      Sieltä on joko jousi poikki tai kuoleutunut, taikka vaikka liikkuvat osat takertelee.

      • tuntevan painepesurit

        Olet tainnut avata painepesureita? Osaisitko sanoa miksi pikku-Kärcher (101 tai joku sellainen, aivan perusmalli ilman paineensäätöä) "pumppaa" edestakaisin, eli käynnistyy noin sekunniksi tai pariksi, sammuu suunnilleen yhtä pitkäksi ajaksi ja taas käynnistyy, ja edelleen ja edelleen ...

        Oudointa tässä on se, että tuo ilmiö alkoi sillä Kärcherin turbosuuttimella, jossa synnyttää jonkinlaisen pyörivän liikkeen. Yritin putsata suutinta paineilmalla ja teräslangalla, mutta tuloksetta. Se suora suutin toimi hienosti sen jälkeen lähes pari vuotta, kunnes kuukausi sitten ostin sellaisen terassipesurin. Terassipesuri toimii hienosti, vaikka ei olekaan alkuperäisosa, vaan alle puolet siitä maksava italialainen kapistus.

        Kun terassipesurin käytön jälkeen kokeilin sitä suoraa suutinta, alkoi painepesurin saman "pumppauksen" kuin sen turbosuuttimen kanssa.

        Pitkähkö selitys, mutta löytyisikö vinkkejä mistä konetta lähtisi avaamaan? Se suuttimeen kiinnittyvä liipasin-kahva on näköjään avattavissa torx-ruuveilla kahteen puoliskoon. Lentääköhän sieltä jotain jousia pahasti ulos jos sen avaa. Edelleen, löytyneeköhän vika sieltä vai lieneekö pumpun ja moottorin puolella? Kiitokset etukäteen avusta!


      • ei se edellinen heppu
        tuntevan painepesurit kirjoitti:

        Olet tainnut avata painepesureita? Osaisitko sanoa miksi pikku-Kärcher (101 tai joku sellainen, aivan perusmalli ilman paineensäätöä) "pumppaa" edestakaisin, eli käynnistyy noin sekunniksi tai pariksi, sammuu suunnilleen yhtä pitkäksi ajaksi ja taas käynnistyy, ja edelleen ja edelleen ...

        Oudointa tässä on se, että tuo ilmiö alkoi sillä Kärcherin turbosuuttimella, jossa synnyttää jonkinlaisen pyörivän liikkeen. Yritin putsata suutinta paineilmalla ja teräslangalla, mutta tuloksetta. Se suora suutin toimi hienosti sen jälkeen lähes pari vuotta, kunnes kuukausi sitten ostin sellaisen terassipesurin. Terassipesuri toimii hienosti, vaikka ei olekaan alkuperäisosa, vaan alle puolet siitä maksava italialainen kapistus.

        Kun terassipesurin käytön jälkeen kokeilin sitä suoraa suutinta, alkoi painepesurin saman "pumppauksen" kuin sen turbosuuttimen kanssa.

        Pitkähkö selitys, mutta löytyisikö vinkkejä mistä konetta lähtisi avaamaan? Se suuttimeen kiinnittyvä liipasin-kahva on näköjään avattavissa torx-ruuveilla kahteen puoliskoon. Lentääköhän sieltä jotain jousia pahasti ulos jos sen avaa. Edelleen, löytyneeköhän vika sieltä vai lieneekö pumpun ja moottorin puolella? Kiitokset etukäteen avusta!

        minun pesuri on pikku CoTech, 100bar, mutta samat periaatteet niihin pätee. Alkoi tekemään samaa, päälle, pois, päälle jne. Syy oli pistoolissa lymynnyt roska. En muista että oliko kahva vai suutinosassa, mutta vettä tuli suht hyvin. Kuitenkin tuo roska jarrutti sen verran että paine nousi liikaa jolloin painesäädin katkaisi, ja kun paine aleni niin taas lähti käyntiin. koska tekee kaikilla suuttimilla, niin veikkaisin että roska on kahva-osassa. Putsaappa perusteellisesti ja kato alkaako pelittämään.


      • teenkin noin
        ei se edellinen heppu kirjoitti:

        minun pesuri on pikku CoTech, 100bar, mutta samat periaatteet niihin pätee. Alkoi tekemään samaa, päälle, pois, päälle jne. Syy oli pistoolissa lymynnyt roska. En muista että oliko kahva vai suutinosassa, mutta vettä tuli suht hyvin. Kuitenkin tuo roska jarrutti sen verran että paine nousi liikaa jolloin painesäädin katkaisi, ja kun paine aleni niin taas lähti käyntiin. koska tekee kaikilla suuttimilla, niin veikkaisin että roska on kahva-osassa. Putsaappa perusteellisesti ja kato alkaako pelittämään.

        Roska olisikin se helpoin vaihtoehto, täytyy avata se kahva. Se ikävämpi vaihtoehto on, että siellä on joku jousi taikkas muu mekanismin pikkuosa rikki. Kärcherin tuntien varaosaa ei saa, tai jos saa se maksaa noin puolet koko masiinan hankintahinnasta.

        Kiitokset neuvosta!


      • Anne vaan
        tuntevan painepesurit kirjoitti:

        Olet tainnut avata painepesureita? Osaisitko sanoa miksi pikku-Kärcher (101 tai joku sellainen, aivan perusmalli ilman paineensäätöä) "pumppaa" edestakaisin, eli käynnistyy noin sekunniksi tai pariksi, sammuu suunnilleen yhtä pitkäksi ajaksi ja taas käynnistyy, ja edelleen ja edelleen ...

        Oudointa tässä on se, että tuo ilmiö alkoi sillä Kärcherin turbosuuttimella, jossa synnyttää jonkinlaisen pyörivän liikkeen. Yritin putsata suutinta paineilmalla ja teräslangalla, mutta tuloksetta. Se suora suutin toimi hienosti sen jälkeen lähes pari vuotta, kunnes kuukausi sitten ostin sellaisen terassipesurin. Terassipesuri toimii hienosti, vaikka ei olekaan alkuperäisosa, vaan alle puolet siitä maksava italialainen kapistus.

        Kun terassipesurin käytön jälkeen kokeilin sitä suoraa suutinta, alkoi painepesurin saman "pumppauksen" kuin sen turbosuuttimen kanssa.

        Pitkähkö selitys, mutta löytyisikö vinkkejä mistä konetta lähtisi avaamaan? Se suuttimeen kiinnittyvä liipasin-kahva on näköjään avattavissa torx-ruuveilla kahteen puoliskoon. Lentääköhän sieltä jotain jousia pahasti ulos jos sen avaa. Edelleen, löytyneeköhän vika sieltä vai lieneekö pumpun ja moottorin puolella? Kiitokset etukäteen avusta!

        Hei, me avattiin painepesurin sisuskalut ja tarkistettiin sitä sun tätä sieltä sisältä, mutta kaikki oli kunnossa. Painepesurin käynnin humppaamiseen löytyi ratkaisu lopulta pesurin käsikahvasta (kiitos täältä saadusta vinkistä!). Syötimme siihen hieman öljyä ja annettiin vaikuttaa hetken, jonka jälkeen laitettiin painesuutin paikoilleen käsikahvaan ja pesuri päälle. Kohta painepesurin koneen humppaaminen loppui. Paine nousi ja pesuri toimi kuin "rasvattu"!


    • jukka

      mistähän voi johtua ettei painepesuri lähde käyntiin ennenkuin otan veden tuloletkun irti. Sitten kun laittaa letkun taas kiinni niin automatiikka ei käynnistä pesuria?
      kun vähän ravistelin konetta niin lähti hetkeksi käyntiin
      Vehje on muistaakseni alto merkinen Hobby hallista joskus ostettu pari vuotta sitten

    • Töttis

      Siinä voi olla parikin vikaa ottaen huomioon että koneesi on todennäköisesti hieman iäkäs niin ensimmäinen vika on paine venttiilien jousien kuoleentuminen ja toinen on epäpuhtauksia pumpussa tai pistoolissa vaikka laite on pieni ja yksinkertainen niin vaatii sekin vuosittaista huoltoa ja arvaan että et ole käyttänyt sitä huollossa sen jälkeen kun ostist laitteen Kärcherillä in Klaukkalassa maahantuonti ja huolto

      terv. nimim. jo vuodesta -86 myynnyt merkkiä

    • Heli-mummu

      Kärcher 520 toimi ja pelitti eilen ihan hienosti. Tänään ei inahdakaan. Ei käynnisty !!
      'Mikääs tänään mättää ???

      • Heli-mummu

        *Kaikki piuhat ja letkut irti, noin 50 metrin kävelytys (auton perään) ja sitten vaiheessa takasin vielä kerran, piuhat ja letkut paikalleen. Huh !!!!!!!!!! Nyt toimii !!!!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Hyvin ne toimii ellei niitä käytä.


    • Anonyymi

      Noilla kärsserin halpamalleilla ei kyllä tee yhtään mitään. Eikä kyllä tee muidenkaan halpamalleilla.

    • Anonyymi

      Vaikuttaako kuuma helle että kärcher kuumenee ja menee paineet. Lakkasi toimimasta ..

    • Anonyymi

      Vuosien kokemuksella Älkää Ostako Nilfiskiä. Jatkuvasti joku rikki ja merkkihuoltoa ei ole oikein missään. Samalla rahalla saa hyvän keltaisen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      979
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      727
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      725
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      42
      691
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      100
      637
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      42
      539
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      488
    Aihe