Romaniaan kuukauden päästä - rokotteet etc ???

Tesno

Kysymys Romania-asiantuntijoille.

ensinnäkin... Mitä rokotteita tarvitsisi hommata (viimeksi mua on neulalla pistetty varmaan neuvolassa 20v sitten) ?

Oon menossa joillekkin festareille soittamaan ja en tunne organisaatiotahoa lainkaan entuudestaan. 3 päivää pitäis siellä viettää ja sit takaisin. tuli vain mieleen noi hepatiitit sun muut.

toiseksi... viisumeitahan siellä ei tarvitse ??

ja mitä erityisiä dont do- juttuja (esim ei pidä syödä rafloissa etc) ??

kaikki informaatio on tarpeen -- lähtö 14.7 ja sitä ennen pitäs kaikki asiat saada kuosiin.

kiitos

8

1887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuskinpa

      tarvitset mitään rokotteita. Itse en ainakaan ottanut. Kraanavettä ei kyllä pidä mennä juomaan.

      • Tesno

        ...tullut hepatiittia ??


      • minulla on

        kyllä hepatiittirokote voimassa, mutta en ottanut sitä Romaniaa varten. Romaniaan ei ainakaan Aurinkomatkatkojen mukaan tarvita mitään pakollisia rokotteita.


      • TTT
        minulla on kirjoitti:

        kyllä hepatiittirokote voimassa, mutta en ottanut sitä Romaniaa varten. Romaniaan ei ainakaan Aurinkomatkatkojen mukaan tarvita mitään pakollisia rokotteita.

        Perusrokotteet kannattaa päivittää. Romaniassa on paljon hepatittiia, hiviä ja aidsia (no näihin ei rokotteet auta). Itse olen Bukarestin kraanavettä juonut (pahan makuista) ilman dramaattisia seurauksia (Havrix otettu vuosia sitten kun tulee paljon matkustettua).

        Ruoka oman kokemukseni mukaan täyttävää ja rasvaista. Riippuu vähän mihin päin Romaniaa on menossa, turistipaikoissa (Mamaia yms) en ole käynyt. Ciorba di burta on lehmän vatsalaukusta tehtyä keittoa joka on kuullemma erittäin herkullista (en maistanut).


    • nannaa0606

      mitaan rokotteita ei vaadita mutta a ja b hepatiitit mahdollisia saada. lapselleni otin havrix rokotteen ennen reissuun lahtoa. talla hetkellakin romaniassa ollaan. puoltoista vkoa takana, ei ainaskaan viela oo ollu ongelmia. viisumia ei tartte, passi oltava voimassa ainaskin 3kk reissusta paluun jalkeen. jos herkka vatsa, syo maitohappobakteereita jo muutama pva ennen reissuun lahtoa. kaikkea voi syoda, tuoretta siis.. :)lintuinfluenssaahan romaniassa on joissain kaupungeissa, joten muistettava pesta kasia jne.. hauskaa reissua!

    • nannaa0606

      kraana vetta ei kannata juoda.. pullovetta vaan.. mineraali tai tavalista..

    • voimassa

      Olettaisi jo tähän maailmanaikaan, että ulkomailla matkaavalla on Havrix tai muu hepatiittirokote kunnossa. Jäykkäkouristuspiikki on myös hyvä ottaa, vaikka ei ikinä kävisi nakkikioskia kauempana. Vaikka rokotuksien hinnoista kuuluu silloin tällöin jäkätystä, niin tautien iskiessä on rahan- ja terveydenmeno takuulla suurempi.

      • Tesno

        se hepatiitti rokote pitää ottaa ?? riittääkö pari viikkoa ennen matkaa ????

        ennyt kyl muista et mitä rokotteita mul on voimassa, olin tuossa vaihtarinakin vuoden italiassa eikä siellä mitää onkelmia tullu vaik joskus rahapulassa tuli vettä raanasta juotuakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe