Akupunktiota jännetulehdukseen?

Akukokeiluun

Onko kenelläkään kokemusta akupunktion tehosta jännetulehdukseen? Onko akupunktion antaja ollut lääkäri vai fysioterapeutti? Itselläni on jalkapohjan jänteet pahasti tulehtuneet eivätkä perinteisen lääketieteen keinot tunnu auttavan. Hyviä vinkkejä vastaanotetaan!

8

5147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sssssss

      heippa! Itsellä on myöskin jalkaholvin keskeltä ja reunasta jänne tosi kipeänä ja samaa olen miettinyt kuin sinä. Käden ojentajalihasten kiinnityskohdan tulehdus lähti paranemaan akupuntiolla, mikään muu ei ollut auttanut. Oli mahtava tunne, kun eka hoitokerran jälkeen oli moneen kuukauteen kivuton käsi. TOsin vain yhden vuorokauden mutta siitä ne oireettomat jaksot pitenivät.Joten uskon että aku on kokeilemisen arvoinen juttu. Kerro tällä palstalla miltä tuntui jos menit akupunktioon.

      • kävit?

        Kävitkö lääkärillä, fysioterapeutilla, aidolla kiinalaisella vai kiinalaista lääketiedettä opiskelleella suomalaisella terapeutilla?


    • Kyllä vaan

      Hei,

      Jos lääkäri tai fysioterapeutti osaa asiansa, hoituu tulehdus länsimaisellakin akupunktiolla eli kivunlievitysakupunktiolla. Kiinalainen akupunktioterapeutti hoitaa vaivaasi laajemmin, mutta käyttää myös tarvittaessa paikallispisteitä vaivan taltuttamiseksi.

      Teen itse akupunktiota työkseni kiinalaisen lääketieteen koulutuksella, mutta olen kesälomalla :), joten juuri nyt en voi auttaa. Suosittelen kuitenkin !

    • Akukokeilussa

      Olen nyt käynyt kaksi kertaa kiinalaisen lääketieteen mukaisessa hoidossa ihan kehutussa paikassa, mutta ainakaan vielä ei ole taivas auennut. Viime käynti oli toissa päivänä ja tällä hetkellä koko jalka on jotenkin "jäykkänä", onkohan se sitten hyvä vai huono merkki... Tällä toisella kerralla muutamat neulat myös jonkin verran sattuivat, lieneekö sekin asiaan kuuluvaa - olen lukenut erilaisia kommentteja tästäkin. Aion kuitenkin käydä vielä kolmannen kerran, kokemus on ollut kuitenkin mielenkiintoinen ja tutut ovat vihjaisseet, että yleensä hoitokertoja täytyy olla vähintään kolme. En sitten tiedä, olisiko tulos erilainen, jos olisin mennyt "länsimaiseen" (enempi kivunlievitykseen keskittyvään???) akupunktioon.

    • Kärsivä

      Onko kukaan saanut akupunktiota jännetupintulehdukseen? MInulla on niin paha tulehdus että lääkärit olisivat leikkaamassa, mutta olen niin nuori että en oikeastaan haluaisi. Entä onko jollain leikattu jännetuppitulehdusta? Miten käytännössä tapahtuu? Mitä siinä tehdään?

      • J85

        Kannattaa kyllä kokeilla ehdottomasti akupunktiota, tai muita vaihtoehtoista lähestymistapaa ennen kuin menee leikkaukseen. Useimmin jännetuppitulehdus on kuitenkin lihas- ja verenkiertoperäinen ongelma (esimerkiksi aktiivisia triggeripisteitä tietyissä lihaksissa), ja akupunktiolla ongelman pitäisi kyllä ratketa mikäli vain asiantunteva hoitaja, jolla on aikaisempaa kokemusta vastaavanlaisten ongelmien hoidosta, löytyy. Leikkauksessa on sekin ongelma, että sen peruuttaminen jälkeenpäin ei ole enää mahdollista, ja jos siinä menee jotain vikaan (mikä ei ole mitenkään mahdotonta), asian korjaaminen vaikeutuu huomattavasti.

        Pidempää aikaväliä ajatellen kannattaisi varmaankin opetella jonkinlainen kehonkäyttöä parantava "harraste". Esim. astangajooga, taichi tai alexander-tekniikka


    • Eve 38

      Mullakin on molempien jalkapohjien jänteet todella tulehtuneet. Jo 3 viikkoa olen syönyt tulehduskipulääkettä ja venytellyt viikkoja, mutta pahemmaksi vaan menee. Mulla särkee koko jalkaterä ja pohje polveen asti.

      Nyt käytössä yölasta, joka vaan pahentaa oiretta.

      Kaikenmailman pohjallista olen kokeillut ilman mitään apua.

      Ja kesäloma alkaa 2 viikon päästä ja lomatmatkat sovittu.

      Kerrotko mulle vaikka sähköpostilla auttoiko tuo akupunktio sinua, niin menen itsekkin akupunktioon. Täällä Turussa on ainakin yksi hyvä siihen perehtynyt henkilö.

      Email: [email protected]

      • Ketjun aloittaja

        Oireesi kuulostavat valitettavan tutuilta, minua kipu on vaivannut jo muutaman kuukauden eikä tunnu menevän ohi. Ortopedin ohje on venyttely, mutta alkaa jo homma turhauttaa kun ei muutosta näy. Välillä oireilee koko jalka takapuoleen asti. Tänään kävin kolmannen kerran akupunktiossa, en voi kommentoida vähään aikaan tuloksia, kun painun mökille nettiyhteyden ulottumattomiin. Tsemppiä sulle, kerro, jos kävit akupunktiossa ja mitkä oli kokemukset tai jos et käynyt, helpottiko vaiva muuten.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2027
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1480
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      107
      1463
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1164
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      480
      1094
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      56
      1037
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      902
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe