puhelinmyyjät

entinenm

Monet kirjoittelevat useilla sivustoilla inhottavasti puhelinmyyjistä, aivan kuin huono sopimus tai huijatuksi tuleminen olisi myyjien syytä.Oletteko tulleet ajatelleeksi että suurin osa puhelinmyyjistä on tosi nuoria,yleensä 15-17-vuotiaita,jotka eivät saa mistään muualta esimerkiksi kesätöitä ja joutuvat pakon edestä menemään puhelinmyyntifirmoihin-mitään muuta ei yksinkertaisesti ole tarjolla jos olet alaikäinen ja sinulla ei ole suhteita.Lisäksi puhelinmyynti on henkisesti todella raskasta ja asiakkaat ovat usein törkeitä.Ja silti pitäisi koko ajan pysyä pirteänä ja iloisena.Ja myyjät eivät itsekään saa tietää koukuista ja jipoista, vaan heille syötetään samat asiat kuin asiakkaillekin.Vähin mitä voisitte tehdä on olla edes ystävällinen.Joku oli kirjoittanut että hän tahallaan leikkii kiinnostunutta ja tyrmää sitten myyjän.Miltä itsestänne tuntuisi jos niin tehtäisiin teille kahdeksan tuntia päivässä?

37

10121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totta on

      Tuo on totta. Olen itsekin ollut puhelinmyyjänä, koska en vain saanut mistään muualta töitä. Olisihan sitä tietty voinut mennä sossun kassalle verorahoja kuluttamaan...

      Palkka oli surkea, ja työtoverit köyhiä opiskelijoita tms. Soittaminen on sitä työtä, eikä sitä lopeteta hankalien asiakkaiden takia.

    • myyjä itsekin

      Puhelinmyynnin lehtitilaustarjoukset ovat yleensä älyttömän halpoja jopa puoleen hintaan verrattuna kestotilauksiin tai tilauslomakkeisiin joita löytyy lehtien välistä. Kannattaa kuunnella tarjous, jos joku lehti kiinnostaa. Eikä tämä ole tyrkytystä vaan fakta.

      • Mitä Äksyin Ämmä

        pitäisi ajatella, että ihminen siellä linjan toisessa päässäkin on - eikä myyntikone. Kieltäytymisenkin voi tehdä kohteliaasti. Joku puhelinmyynnin tms. kohteeksi joutunut saattaa ajatella, että innokas (tai epätoivoinen) myyjä tulkitsee kohteliaan "ei, kiitos" -vastauksen "ehkä,kiitos" -viestiksi ja soittaa pian uudelleen tarjouksineen. Kiinnostumaton asiakasehdokas voi kuitenkin selvästi artikuloiden sanoa, ettei ole kiinnostunut kyseisen myyjän kaupittelemista tuotteista nyt eikä todennäköisesti myöhemminkään. Epäkohteliasta kieltä tai äänensävyä ei silti tarvitse käyttää.
        Puhelinmyyjän kannalta inhottavimpia kontakteja ovat he, jotka kiinnostunutta esittäen jaarittelevat ummet lammet ja kyselevät mitä erilaisinta nippelitietoa kuluttaen niin myyjän työaikaa, ja lopuksi sanovat, ettei tuote tai palvelu kiinnosta. Itse en rupeaisi moiseen, vaikka äksy olenkin.


      • hjkklölööö
        Mitä Äksyin Ämmä kirjoitti:

        pitäisi ajatella, että ihminen siellä linjan toisessa päässäkin on - eikä myyntikone. Kieltäytymisenkin voi tehdä kohteliaasti. Joku puhelinmyynnin tms. kohteeksi joutunut saattaa ajatella, että innokas (tai epätoivoinen) myyjä tulkitsee kohteliaan "ei, kiitos" -vastauksen "ehkä,kiitos" -viestiksi ja soittaa pian uudelleen tarjouksineen. Kiinnostumaton asiakasehdokas voi kuitenkin selvästi artikuloiden sanoa, ettei ole kiinnostunut kyseisen myyjän kaupittelemista tuotteista nyt eikä todennäköisesti myöhemminkään. Epäkohteliasta kieltä tai äänensävyä ei silti tarvitse käyttää.
        Puhelinmyyjän kannalta inhottavimpia kontakteja ovat he, jotka kiinnostunutta esittäen jaarittelevat ummet lammet ja kyselevät mitä erilaisinta nippelitietoa kuluttaen niin myyjän työaikaa, ja lopuksi sanovat, ettei tuote tai palvelu kiinnosta. Itse en rupeaisi moiseen, vaikka äksy olenkin.

        Eteekö te tajua, että yksi ihminen, juuri sinä, ei ole se päivän pääasia? Soitettavia on tuhansittain, eikä soittaminen lopu, vaikka joku asiakas käyttäytyisikin lapsellisesti. TYhmä käytös vain on tyhmää.

        Myyjät on koulutettu myymään, ja on naurettavaa luulla, että he toimisivat vastoin ohjeita. Myyjät koulutetaan suostuttelemaan, vaikka he kuulisivatkin pari ei:tä. Se ei ole heidän vikansa, joten vihan purkaminen heihin on typerää. Kun yksi myyjä lähtee, tulee tilalle heti seuraava. Jos puhelu päättyy, eikä asiakas halua lehteä, ei sinne kyllä samasta firmasta yleensä heti soiteta. Joskus saattaa mennä vahingossa tietoja päällekkäin, ja soittoja voi tulla toiseltakin myyjältä , tms. Tälle ei voi mitään.


      • RMR

        Jos ihminen on fiksu, on hän fiksu myös silloin kun hänelle soitetaan suoramarkkinointitarkoituksessa. Vaikka asiakas sanoisikin ei, voi siitä silti saada itselleen (myyjälle) hyvän mielen, jos asiakas on muutoin ollut mukava ja kohtelias. Itse olen kesätöissä lähes pakon edestä puhelinmyyjänä. Palkka ei ole kehuttavaa (provikka)ja työ on hyvin raskasta henkisesti. Onneksi työilmapiiri firmassamme on kehuttava, sen avulla jaksankin päivästä seuraavaan. Haluan toivottaa onnea ja jaksamista kaikille kollegoilleni!


      • antoisaa
        RMR kirjoitti:

        Jos ihminen on fiksu, on hän fiksu myös silloin kun hänelle soitetaan suoramarkkinointitarkoituksessa. Vaikka asiakas sanoisikin ei, voi siitä silti saada itselleen (myyjälle) hyvän mielen, jos asiakas on muutoin ollut mukava ja kohtelias. Itse olen kesätöissä lähes pakon edestä puhelinmyyjänä. Palkka ei ole kehuttavaa (provikka)ja työ on hyvin raskasta henkisesti. Onneksi työilmapiiri firmassamme on kehuttava, sen avulla jaksankin päivästä seuraavaan. Haluan toivottaa onnea ja jaksamista kaikille kollegoilleni!

        Siinä hommassa näkee läpileikkausken ihmisitä mitä ovat ja todellisen yhteiskuntamme ilmapiirin.

        Moni vanhus on yksin joka haluaa jutella sairauksistaan jollekin tuntemattomalle ja tilaan jotain mitä mieleen pälkähtää.

        Puhelinmyytipomot painaa, että lisää kauppaa ja puhelinpuhekieli pitää laittaa sellaiseksi, että se puree myyntiin hyvin.

        Monet ovat sen oppineetkin. Tää homma on täysin rehellistä toimintaa moni luulee sitä "rikolliseksi".

        Markkinointikiellon voi hankkia, mutta 2 v kuluttua se menee "päältä pois".

        Kaikkein edullisinta on juuri tilata puhelinmyyjiltä esim. lehdet, jos itse menet tilaamaan jostain aikakausilehden tilaussivumainoksesta, maksat jotain enemmän???

        Ota huomioon myös, että kaikki tilaukset menee vielä isoon arvontaan, jonka pääpotti on jopa 100.000 euroa ja paljon muuta kivaa palkintoa! Työ on psyykkisesti muutoin aika rankkaakin, mutta antoisaa.


    • Kiellettävä heti

      Ei paljon kiinnosta tyrkyttäjän tausta, mutta häiritsee työntekoa, millä taas kustannetaan niitä sossurahoja. Samanlainen laki kuin roskapostiviesteihin, niin päästään eroon näistä turhan tuputtajista.

      • häirikköjä ovat

        Kaikki puhelinmyynti heti vaan lailla kieltoon. Nykyään ei ole ongelma saada ostetuksi kaikkea mitä ihminen tarvii. Käytääkää herran tähden järkeänne ja hommatkaa itsellenne jokin ammatti? Perseen myyntikin olisi reilumpaa hommaa jos niin kamalasti on rahasta pula että pitää ruveta ihmisiä kiusaamaan.

        Tunnetteko itsenne oikeen tarpeelliseksi tyrkyttäessänne kaiken maailman paskaa ja lehtiä ihmisille?


      • Anonyymi
        häirikköjä ovat kirjoitti:

        Kaikki puhelinmyynti heti vaan lailla kieltoon. Nykyään ei ole ongelma saada ostetuksi kaikkea mitä ihminen tarvii. Käytääkää herran tähden järkeänne ja hommatkaa itsellenne jokin ammatti? Perseen myyntikin olisi reilumpaa hommaa jos niin kamalasti on rahasta pula että pitää ruveta ihmisiä kiusaamaan.

        Tunnetteko itsenne oikeen tarpeelliseksi tyrkyttäessänne kaiken maailman paskaa ja lehtiä ihmisille?

        Katsokaa Kimmo sarja😁


    • puhelinmyyjä

      On todella törkeää kohdella vaan työtänsä tekevää ihmistä, huutamalla tai lyömällä luurin korvaan. Ja minua loukkaa kovasti jos asiakas luurin toisessa päässä väittää minun huijaavani. Ainakin meidän firmassa keskitytään nimenomaan siihen että asiakkaalle selitetään kaikki juurtajaksain, ettei jää mitään epäselvyyksiä.
      On ikävä tunne mennä pitkän työpaivan jälkeen kotiin jos on saanut kuulla törkeyksiä ja haukkuja monta tuntia. No ne täytyy vaan unohtaa ja jaksaa seuraavana päivänä soittaa soittoja pirteänä ja energisenä. Onneksi on kuitenkin kohteliaitakin ihmisiä, joiden ansiosta jaksaa tehdä tätä henkisesti joskus raskastakin työtä!

      • törkeää

        etteivät puhelinmyyjät ymmärrä kun sanon että ei. Eräs lehtimyyjä kerran luetteli minulle ensin jokaisen lehtensä, kun olin sanonut että ei. Tämän jälkeen kysäisi että jos lahjaksi jollekkin tutulle? Ja sama lehtilitania tuli uudestaan ja jokaiseen lehteen odotti erikseen vastausta.

        Nykyään en kuuntele tarjouksia, koska kaikki lehdet jotka haluan, tulevat jo. Onpa puhelinmyyjä ehdotellut mikrobitin kestotilauksen lopettamista ja tarjouksen ottamista häneltä. Ei osannut kertoa miten kävisi vuosia käytössä olleen sähköpostiosoitteeni.

        Niin ja olen muistanut jokaiselta heiltä kysyä, notta jos olisi myydä manga-pokkareita kotiin kannettuna, kellään ei vielä ole ollut.


    • Kyllästynyt puhelimen omistaja

      Minua ei kiinnosta, mitä puhelinmyyjä ajattelee. Minua kiinnostaa se, mitä minä itse ajattelen ajankäytöstäni ja ennenkaikkea siitä, että joku tulee tuputtamaan reviirilleni jotain turhaketta, jota en kuitenkaan tarvitse.

      Kun puhelinmyyjä soittaa, tehokkaimmaksi havaitsemani torjuntakonsti on sanoa myyjälle "anteeksi, voitko odottaa pienen hetken", jonka jälkeen pistän luurin pöydälle ja jätän sen siihen. Ennen pitkää puhelu katkeaa kuin itsestään. Ja mikä parasta, omaa aikaa ei kulu juuri yhtään.

      • idiootti

        miksi teet tuollaista etkö arvosta puhelin myyjiä? hekin tekevät työtään ja sinunlaisiin paskiaisiin ei ole meilläkään varaa aikaa tuhlata kun pitää saada palkkaa ja ruokaa perheelle. soitan sinulle seuraavan kerran ja lupaan että voitit arvonassa 10 tonnia ja jätän luurin pöydälle katsotaan oletko siellä vielä 2 tunnin päästä???? kuola valuu suustasi


      • Anonyymi
        idiootti kirjoitti:

        miksi teet tuollaista etkö arvosta puhelin myyjiä? hekin tekevät työtään ja sinunlaisiin paskiaisiin ei ole meilläkään varaa aikaa tuhlata kun pitää saada palkkaa ja ruokaa perheelle. soitan sinulle seuraavan kerran ja lupaan että voitit arvonassa 10 tonnia ja jätän luurin pöydälle katsotaan oletko siellä vielä 2 tunnin päästä???? kuola valuu suustasi

        Miksi kenenkään pitäisi arvostaa puhelinmyyjiä😁


    • myyntikone

      puhelinmyynti on hauska ammatti. alalla on tosiaan paljon muitakin ihmisiä kuin nuoria, jotka ei mitään muuta työtä saa. parhaissa firmoissa onkin lähinnä vain kokeneita myyjiä. itse pääsen halutessani vaikka lääkärin tuloihin. työajat joustaa ja töissä voi käydä ihan miten huvittaa. minkäälaisia koulutusvaatimuksia ei ole ja hommaa voi tehdä vaikka 16-vuotias. kun homman hallitsee, niin tuntiansiot nousee todella hyviksi ja työ on helppoa toimistossa istuskelua. ihmisten kitinät ja säälittävät yritykset ärsyttää minua lähinnä huvittaa. lyön luuria korvaan pahimmille idiooteille. mutta noita idiootteja on todella vähän. lähes kaikki ihmiset käyttäytyy ihan hyvin. hassuimpia on ihmiset, jotka ei kehtaa sanoa ei, vaan keksii mitä ihmeellisimpiä keinoja päästäkseen minusta eroon ilman että joutuu sanomaan "ei kiitos". :D

    • Älkää jauhako...

      Puhelinmyyjät ovat kotien terroristeja. Minua ei heidän taustansa kiinnosta. Minulle on tärkeintä, että he soittavat pyytämättä minulle KOTIIN ja häiritsevät vapaa-aikaani. Yksi täällä kirjoitti, että "myyjät koulutetaan suostuttelemaan, vaikka he kuulisivatki pari eitä." Juuri siinä on villakoiran ydin. Se "suostuttelukin" kun on suhteellista, pikemmin se on painostusta. Eihän heidän puhetulvaansa saa edes keskeytymään. Soittajat luottavat suomalaisten fiksuuteen, että toisten puhetta ei keskeytetä, mutta joskus pinna kyllä palaa. En ole pyytänyt heitä soittamaan, en ole kiinnostunut heidän tarjouksistaan, siksi minun ei tarvitse kuunnella heidän jaarituksiaan. Minulle on myös opetettu uskomaan sana "EI". Niin kauan kuin puhelinmyyjät eivät tätä sanaa opi ymmärtämään, niin kauan he joutuvat roikkumaan valituksineen netissä. Suosittelen kaikille puhelinestoa, joka karsii puhelinmyyjien painostuksen. Se onneksi toimii.

      • jsaoij

        juu sä voit mun puolesta vetää vitun päähäs ja painua norjaan. just sun kaltasia pirttuhirmuja tulee aina pari kipaletta pilaamaan päivän. mikä vittu siinä sun mielestä on niin vaikeaa? Et pysty soittamaan väestörekkariin ja ottaa suoramarkkinointi estoa? et vaan yksinkertaisesti kykene sanomaan sanaa "ei kiitos, en tilaa juuri nyt mitään" kahta kertaa peräkkäin? Sanon ihan suoraan että jos sulla palaa pinna omasta laiskuudesta niin et voi syyttää kuin itseäsi. Me ainakin tehdään porukan kanssa niin että kaikkein mulkuimmat ihmiset, joihin äskeinen kirjottaja epäilemättä kuuluu, laitetaan erikseen omaan listaansa joka postitetaan jokaiselle puhelinmyyntifirmalle tehorinkiin. Kaava on maailman yksinkertaisin. jos rupeat tekemään meidän työstä vaikeaa niin me tehdään sun elämästä erittäin vaikeaa. suosittelen siis suoramarkkinointi estoa.


      • pmyyjä
        jsaoij kirjoitti:

        juu sä voit mun puolesta vetää vitun päähäs ja painua norjaan. just sun kaltasia pirttuhirmuja tulee aina pari kipaletta pilaamaan päivän. mikä vittu siinä sun mielestä on niin vaikeaa? Et pysty soittamaan väestörekkariin ja ottaa suoramarkkinointi estoa? et vaan yksinkertaisesti kykene sanomaan sanaa "ei kiitos, en tilaa juuri nyt mitään" kahta kertaa peräkkäin? Sanon ihan suoraan että jos sulla palaa pinna omasta laiskuudesta niin et voi syyttää kuin itseäsi. Me ainakin tehdään porukan kanssa niin että kaikkein mulkuimmat ihmiset, joihin äskeinen kirjottaja epäilemättä kuuluu, laitetaan erikseen omaan listaansa joka postitetaan jokaiselle puhelinmyyntifirmalle tehorinkiin. Kaava on maailman yksinkertaisin. jos rupeat tekemään meidän työstä vaikeaa niin me tehdään sun elämästä erittäin vaikeaa. suosittelen siis suoramarkkinointi estoa.

        Monessa firmassa nimenomaan on olemassa tälläinen epävirallinen "kostorinki" mihin kaikkein mulkuimmat asiakkaat laitetaan kiertämään. En itse ainakaan tälläiseen ole vielä törmännyt muttä tiedän että omassa firmassakin sellainen on. Suosittelen siis käyttäytymään ihan kiltisti.


      • Anonyymi

        Olen joskus vastannu kyllä ja antanu laskun mennä ulosottoon.


      • Anonyymi
        jsaoij kirjoitti:

        juu sä voit mun puolesta vetää vitun päähäs ja painua norjaan. just sun kaltasia pirttuhirmuja tulee aina pari kipaletta pilaamaan päivän. mikä vittu siinä sun mielestä on niin vaikeaa? Et pysty soittamaan väestörekkariin ja ottaa suoramarkkinointi estoa? et vaan yksinkertaisesti kykene sanomaan sanaa "ei kiitos, en tilaa juuri nyt mitään" kahta kertaa peräkkäin? Sanon ihan suoraan että jos sulla palaa pinna omasta laiskuudesta niin et voi syyttää kuin itseäsi. Me ainakin tehdään porukan kanssa niin että kaikkein mulkuimmat ihmiset, joihin äskeinen kirjottaja epäilemättä kuuluu, laitetaan erikseen omaan listaansa joka postitetaan jokaiselle puhelinmyyntifirmalle tehorinkiin. Kaava on maailman yksinkertaisin. jos rupeat tekemään meidän työstä vaikeaa niin me tehdään sun elämästä erittäin vaikeaa. suosittelen siis suoramarkkinointi estoa.

        Mitä helvettiä😃😃


      • Anonyymi
        pmyyjä kirjoitti:

        Monessa firmassa nimenomaan on olemassa tälläinen epävirallinen "kostorinki" mihin kaikkein mulkuimmat asiakkaat laitetaan kiertämään. En itse ainakaan tälläiseen ole vielä törmännyt muttä tiedän että omassa firmassakin sellainen on. Suosittelen siis käyttäytymään ihan kiltisti.

        Hulluja ootte kyl😁


    • kolmivuorotyöläinen

      Ei ihmisille tarvitse lankoja pitkin tyrkytellä mitä ihmeellisempiä juttuja.Jos tarvitsen jotain netistä ,kaupoista saan kyllä infoa.Pitkän työpäivän jälkeen kun saa unen päästä kiinni joku hyväkäs alkaa tyrkyttämään erinomaisia esim tv-kanava tarjouksia entisissä paskoissakin kestämistä.

      • Anonyymi

        Mulla on puhelin äänettömällä kun en halua puheluita.


    • NiCa

      Lähdetään liikkeelle siitä että jos jostain mitä tekee saa rahaa, niin se on aina työtä. Puhelinmyynti on siis myös työtä, mutta kaikille se ei sovi. Sama kuin joku hallitsee tietokoneet ja joku toinen ei niin työ jossa tulee käyttää tietokonetta, ei sovellu ihmiselle joka niitä ei osaa käyttää.

      Itse myyn puhelimitse kotoa käsin, ja mikäli näillä tuloilla mitä itselle jää käteen kaikkien kulujen jälkeen (4000-6000 euroa/kk), ei tulisi mieleenikään vaihtaa titteliäni siivoojaksi! Ennemmin opiskelisin johonkin hyvin tienaavaan ammattiin, mutta kun tällä hetkellä tulot ovat näin korkeat(ollakseni vasta 22-vuotias PUHELINMYYJÄ), niin en näe tarpeelliseksi siirtyä opiskelemaan.

      Siitä en tiedä ovatko puhelinmyyjät tarpeellisia vai ei, varmaankaan ei (ilmankin tulisi toimeen), mutta jos rahaa voi tehdä niinkin helposti kuin istua kotona tietokoneen äärellä pelaillen ja jutellen ihmisten kanssa, niin silloin en voi sanoa muuta kuin että minkä ihmeen takia menisin kouluun tai hakisin töitä, mistä lukion käyneenä tienaisin korkeintaan 1500 euroa/kk!

      PS: Jos ette halua että teille soitetaan, niin olkaa järkeviä sen sijaan että olette tyhmiä, ja hankkikaa suoramarkkinointikielto!    

    • Missä kirj. kokemus?

      Come on, jos tietäisit miten puhelinmyyntiala edes on, niin kommentoi siinä tapauksessa. Olen 17 vuotias opiskelija, aloitin yhdessä firmassa tekemään töitä ja ehdin tehdä noin 15-20 tuntia töitä kyseisessä firmassa ennen kun kesän myynnit alkoivat. Silloin tuntipalkka ei kovin hyvä ollut, MUTTA kun olet soittanut sen 20 tuntia niin ne tulokset alkavat syntyä. 20 ensimmäisten tuntien aikana palkkasi voi olla vaikka 6 e tunnissa, joka ei ole niin paha kun voisi olla. Kun rupesin tajua mikä on homman nimi, tuli semmosia päiviä kun tein yli 100 e 6 tunnin päivällä. Se tekee yli 17 e tunnissa. SE ON HYVÄ PALKKA ollakseen puhelinmyyntiä. Tein yhden kokonaisen kuukauden töitä, 18 päivää ja palkka oli 11 e tunnissa. Jos et myy yli 7e tunnissa 20 tunnin jälkeen puhelinmyynti ei ole juttusi. Miettikää yhdellä kaupalla ( 5 min. ) voi tulla parhaimmillaan 18 e. Ja mikä parasta, firmallamme on erittäin hyvä provisiopalkka joka tekee keskimäärin PER KAUPPA 9-10e. Se tarkoittaa sitä, että jos myyt yhden kaupan tunnissa sinulla on jo 9-10e tuntipalkka. Jos jäät firmaan vaikka saat 20e päivässä (kyseisiä tapauksia sattui firmallamme) niin olet tyhmä. Kannattaa siis miettiä että kannattaako jäädä jos saat 20e 6 tunnin aikana. Keskimäärin myyjä myy yhden kaupan tunnissa.
      Huijareita ovat ne firmat jotka antavat 10e tilauksesta jonka arvo on yli 70e. Luotettavat firmat ovat ne jotka antavat yli 50e kaupasta keskimäärin yli 14e. Yhteenveto; Jos et onnistu 20 tunnin jälkeen puhelinmyynti ei ole juttusi, jos taas onnistut kannattaa jatkaa työn parissa, ja hyvä kirjoittaja tein töitä varmaan 35-40 päivää, ja sen aikana tuli täsmälleen 5 (!) kiukkuista asiakasta, kaikki riippuu miten itse käyttäydyt kyseistä asiakasta kohden.
      KIITOS! toivottavasti ymmärrätte mitä puhelinmyynti on, ja älkääpä sanotko mitä se on ennen kuin tiedätte.

      • I just want to be fair

        Pitää kertoa, että tänään minulle soitti yksi ERITTÄIN TÖRKEÄ PUHELINMYYJÄ ENIROLTA.

        Aluksi:Olen itsekin toiminut puhelinmyyjänä joskus (myynyt dna-liittymiä) ja olen muutenkin tällä hetkellä asiakaspalvelualalla, joten tiedän millaista hommaa se on. Tiedän kyllä milloin asiakasta ei kiinnosta enää ja jos asiakas sanoo ei, sitä pitää kunnioittaa! Lisäksi yritän aina suhtautua myyjiin ystävällisesti.

        No joka tapauksessa, tänään soitti tosiaan naishenkilö enirolta yrityksen hakupalveluiden liittyvistä asioista (maksullisia!!) Hän ei hyväksynyt ollenkaan 'ei-vastausta' ja puhui lähes KOKO AJAN päälle. Sanoin valehtelematta ainakin kymmenen kertaa 'ei' ystävällisesti ja perustelin miksi en ole kiinnostunut ko. palvelusta. Hän ei ollenkaan kuunnellut vaan väitti vastaan ja yritti väkisin myydä palveluaan. Jouduin lopulta sanomaan ei kiitos ja hyvään päivänjatkoa ja laitoin luurin hänelle korvaan (jota en ole koskaan tehnyt aikaisemmin!).
        Puistattavaa käytöstä,ei voi muuta sanoa!!
        Toki tämä ko.myyjä oli varmasti poikkeus,mutta kyllä niitä törkeitä puhelinmyjiäkin löytyy!
        Eikä siis pelkästään törkeitä tai ymmärtämättömiä asiakkaita!


    • häiriköintiä liikaa

      Minulla on itselläni Robinson-esto, eli suoramarkkinointisoittoja ei pitäisi tulla.
      Mutta tästä huolimatta tulee lähes viikottain soittoja. Osa firmoista kun ei kuulu tähän asiakasyrityslistaan, tai käyttää sokkona nroihin soittavaa tietokonetta tai puhelinluetteloa. yrittäjänä firman nron on pakko olla luettelossa. Lisäksi maistraatti antaa nimi-ja osoitetiedot kysyjille.

      Tiettyyn rajaan asti jaksan olla ystävällinen ja yritän lopettaa puhelut lyhyeen. Sanon heti, että minulla on markkinointikielto ja kiellä ko. yritystä ikinä enää soittamasta. Mutta jos näitä soittoja tulee monta vkossa, oikeasti alkaa keittää. Tai usein siitä huolimatta, että sanon heti kiellon olevan voimassa, tämä ei menen myyjälle jakeluun.

      Samoin esim lehtien myyminen dementoituneelle äidilleni on huipputörkeää. Puhelinmyynnin ehdoton kielto yli 70-vuotilaille pitäisi saada lakiin.

      Totta, työ kun työ on puhelinmyyntikin, eikä varmasti kivaa ja palkka provisiopohjainen.
      Jokin oikeus pitäisi olla silti myös asiakkaalla, kielto pitäisi olla aina ymmärretty ja pitävä. Sillä säästetään sekä myyjän aikaa - ei turhia soittoja - ja asiakkaan hermoja - ei jatkuvaa häiriköintiä.

    • Mutta..

      Puhelinmyyjiä käy kyllä pääasiassa hieman sääliksi. Homman arvostus ei juuri huonommalla tolalla voisi olla, ja voin hyvin kuvitella asiakkaiden reaktiot. Toisaalta täytyy ymmärtää asiakastakin.

      Ei noiden kanssa yleensä ongelmaa ole ollut, ja muutamaa väkisinmyyntiä lukuunottamatta pelkkä oikealla äänenpainolla todettu "ei" on riittänyt. Ne pari hankalampaa saivat kuitenkin aikaan sen, että nykyään jos huomaan soittajan olevan puhelinmyyjä totean heti suunvuoron saatuani, että en ole ostamassa mitään, kiitos ja hyvää päivänjatkoa, ja luuri sitten korvaan. Vähän tyly veto, mutta siinä säästyy kummankin aikaa, koska en todellakaan ole tilaamassa mitään. Koskaan.

      • Antaa tulla ;)

        Satutteppa vaan olemaan nii helvetin kateellisia ku puhelinmyyjät nettoo kuukaudessa enemmän ku moni teistä koulunne käyneistä "kunnollisista aikuisista" Mitä vikaa siinä on missä työssä ihminen käy? Miksette samantien puhu paskaa jostain ulosottomiehistä tai muista samankaltaisista...


      • Jättäkää minut rauha
        Antaa tulla ;) kirjoitti:

        Satutteppa vaan olemaan nii helvetin kateellisia ku puhelinmyyjät nettoo kuukaudessa enemmän ku moni teistä koulunne käyneistä "kunnollisista aikuisista" Mitä vikaa siinä on missä työssä ihminen käy? Miksette samantien puhu paskaa jostain ulosottomiehistä tai muista samankaltaisista...

        Ei voi vittumaisempaa olla, kun olet juuri paneutunut töihin, olet kenties huonossa asennossa, johon on vaikea mennä ja sitten te soitatte. Yrittäjänä on pakko vastata ja lopetettava työnteko ja purettava kaikki mitä olet juuri käsiin saanut, että pääset vastaamaan jonnin joutavaan puheluun. Juokset puhelimeen, että ehtisit kuulla, kuka siellä tällä kertaa on. Kenttiä ei ole joka paikassa, joten kännykästä ei ole apua ko. tilanteesta. Ja kun kiirekkin olisi saada tehdä asikkalle valmista. Eikä puhelinestokaan auta teihin. Jotkut aikoinaan hellitti, kun kertoi estosta, mutta nykyisin olette niin röyhkeitä, ettei puhelinesto estä teitä paskanjauhamisesta. En ole pyytänyt teitä soittamaan, miksi te kiusaatte minua? Mitä helvettiä minä tekisin naistenlehdillä, enhän niitä edes lue. Ei voi vähempää kiinnostaa. Ammattilehdet osaa tilata itse, ilman teitä.


    • metall-leidi

      Olen koettanut kieltäytyä kohteliaasti puhelinmyyjien tekemistä tarjouksista, koska mulla ei yksinkertaisesti ole varaa eikä mielenkiintoakaan tilailla mitään. Ei auttanut estot ja kun netissä osallistuin kilpailuihin niin sain m yyjien armeijan kimppuuni. He tekevät työtä, mutta niin minäkin teen työtä.
      Nyt olen keksnyt millä saan myyjän lopettamaan. Rauhallisen kohteliaasti kerron, että mulla on kymmeniä tuhansia €uroja ulosotossa ja talouteni on kuralla ja olen velkajärjestelyssä ja minä en näin ollen pysty maksmaan laskuja ja velkojien ja perintätoimistojen lista on pitkä kuin kirkonmatto.
      Tämän tietysti sanon kohteliain sanankääntein ja toivotan vielä hyvää päivänjatkoa.

      • myyyyjä

        ihan kiva jos luulet että joku puhelinmyyjä ton uskoo.. nimittäi näitä selityksiä kuulee joka tunti. ei oo helppoo hommaa mut minkäs teet kun muuta "kunnon ihmisten" huipputyötä ei oo tarjolla.
        ps. vihaan sanaa moniosaaminen! jos haet rekkakuskin hommaa ni kas kun kysytää kaike maailman putkimiehen ja venäjänkielen opettajan osaamista>:(


    • lisäansio

      Olen itse puhelinmyyjä, oikeammin varainhankkija, viisikymppinen nainen ja pidän työstäni!

      Ketju on säästövinkkisivuilla, joten laitan vinkin "ikuisille säästäjille": menkää tekemään lisätienestiä puhelinmyyntiin. Jos menot on elämässä liian suuret, täytyy tienata enemmän!

      Itse tienaan lisätienestinä 15 tunnilla viikossa yli tonnin kuussa. Käy mukavasta harrastuksesta, liikuntaakin tulee työmatkoilla. Asiakkaat on mukavia, työkaverit kivoja ja kauppa käy.

      Mukavinta työtä, mitä olen koskaan tehnyt!

      Tosiaan, kiukkupusseja sattuu tietenkin, enkä minä niistä nokkiini ota. Itsekin olen ollut kiukkuinen joskus, kun puhelinmyyjä soittaa kiireiseen aikaan "kiukkupäivänä".

    • törkeää käytöstä.

      On ymmärrettävää että puhelinmyyjät tekevät vain työtään ja ovat tavallisia ihmisiä. Mutta käytös saisi myös olla sen mukaista. Itselleni soitti tänään eräs tyttö ja kaupitteli lehteä. Sanoin kauniisti että ei kiitos. Siinä sitten koitettiin tarjota lyhyempää jaksoa ko. lehteä. Kieltäydyin kauniisti "ei kiitos, en tällä kertaa tilaa." No, myyjä päätti lyödä luurin korvaan sanomatta sanaakaan. Jos itse olen kohtelias niin odotan sitä myös minulle soittavilta puhelinmyyjiltä. Tämä ei ollut kohteliasta käytöstä.

      Toki minulle on soittaneet mukavatkin myyjät ja heidän kanssaan on tullut jopa keskusteltua tilauksesta kieltäytymisen jälkeenkin vielä pitkään maailman menosta joten en yleistä, löytyy maastamme mukaviakin puhelinmyyjiä ja joskus he jopa onnistuvat soittamaan juuri silloin kun kaipaisikin juttuseuraa. :D

    • lulu4

      Vanha ketjuhan tämä on, mutta juuri puhelinmyynnin aloittaneeni haluaisin sanoa teille asiakkaille:
      1) suhtaudu aina positiivisesti: saatat saada älyhyvän tarjouksen - aivan upeat tilaajalahjat, joiden arvo on moninkertainen tilauksesi euromäärään nähden.
      2) Puhelinmyyjä on aina ihminen - hänellä on lainat maksettavana, hänen ansionsa riippuu siitä, mitä hän pystyy myymään. Monetkin ihmiset ovat sanoneet minulle, että he ottavat suoraan yhteyttä kustannusosakeyhtiöön, jos haluavat lehden tilata. Ihan kiva, mutta olisin minäkin ottanut mielelläni provision, jonka olisin saanut lehden myynnistä. Se olisi auttanut minua pitämään talouttani yllä.
      3) Ei puhelinmyyjä myy turhaan. Pyrin aina kartoittamaan asiakkaan tarpeet. En myy sokealle lehteä, mutta juttelen kyllä, ja näin ollen pidän yllä hänen elämänlaatuaan.
      4) Ihminen on fyysis-psyykkis-sosiaalinen kokonaisuus. Elämä vaatii työntekoa, fyysisia harrastuksia, mutta myös pysähdyksiä.. Haluan lehtimyyjänä tarjota sen mahdollisuuden pysähdykseen - ota hetki aikaa itsellesi, LUE LEHTI! Sen jälkeen olet hieman viisaampi, vastaanottavaisempi, ajattelevampi ja rennompi. Ehkä enemmän ihminen, koska olet lukenut toisten ihmisten elämänkokemuksista.

      Kiitän teitä mukavia ihmisiä, jotka pidätte puhelinmyyjää ihmisenä.

      • Nythän homma muuttuu ja pyhelinmyynti ainenkin lehtien osalta loppunee.

        Enää pelkkä puhelin soitto ei riitä. Asiakkaan pitää vielä netissä hyväksyä tilaus. Sen varmaan tehnee 10 - 20 prosenttia ns tilaajista. Asiakas voi sanoa että pistä kaikki kestotilauksella tulemaan eikä se velvoita asiakasta mihinkään.

        Lehtien osalta homma loppunee, ja ehkä hyvä niin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4499
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe