mikä on teidän mielestänne paras koskaan käyttämä vaappu? minkä merkkinen?
PARAS VAAPPU?
24
10827
Vastaukset
- kysymys!!
Mitä kalastusta tarkoitat? kuha, hauki, ahven, lohi, taimen, nieriä, siika? Eri kaloille eri vaappu, tai yleisvaappu kaikille joka ei varmasti olisi paras yhdelle tietylle kalalle. Anteeksi vilpittömästi! mutta joskus tyhmät kysymykset vituttaa, yritin kuitenkin vastata asiallisesti. Onhan mahdollista, että kysyjä on aloittelija. Parasta uistinta tai vaappua ei voi nimetä kuin valehtelija, tai typerys!
- paras
Parhaiten pyytävä on se, joka on vedessä.Pakissa olevalla en ole koskaan kalaa saanut:)
Pääasia,että vaappu ui hyvin ja väritys veden mukaan!
Kaikilla niillä kalaa tulee. Toisilla enemmän. Toisilla vähemmän.- on se vaan niinki.
Parhaiten pyytävä vaappu ei ui "hyvin", mitä "vammaisemman" näköisesti vaappuu ui, sitä helpompana saaliina petokala pitää sitä.
Vaapun väritys ja malli, pyydettävän kalan luontaisen ravintokalan mukaan.
- PauliJ
Uistelen järvellä ja menestynein vaappuni on n.9 cm muikkuvärinen Merimetso. Kuhalle ja hauelle, valitettavasti kerää myös pienehköjä ahvenia.
- hfdai
Siis ilman muuta Storm ThunderCrank!!! Sillää saa ennen kaikkea kuhaa! KOKEILKAAA
- tyytyväinen...
Meritaimenelle, järvitaimenelle ja järvilohelle ehdoton vaappu on iitin vaappu! Mene osotteeseen www.iitin-uistin.net. on sellainen vaappu että oksat pois
- gdhrdg
turunen 15cm on mulla antanu kaikki suurimmat hauet:
8kg, 7kg ja 4,5kg.
tuo toimii hyvin mutta hauellekin tuntuu kelpaavan melkein mikä vaan kunhan kohalle sattuu...- ytrew
Noh vaikka kysymys on vähän huono niin heitetään vaikka Nils Master Invincible.
- PaPeye(FIN)
Jesse-vaaput jyrää hauelle ja kuhalle.. Itse käytän sitä 18 vai 20 cm vaappua(ei muista tarkalleen kokoa) veto uistellessa ja alle 2000g pienempää kalaa en ole sillä saanutkaan.. Räikeät värit hyviä ja sitten semmoinen vaalea jossa on ruskeat raidat selästä melkein vaapun alareunaan asti.. Mutta värit ja koot ovat järvi-ja paikkakohtaisia, joten joka paikassa ei välttämättä ole hyvä..
Kireitä siimoja! - Kalapervo
13 ja 18 senttiset Karikot hauille sekä kuhille.Eipä tule juuri muuta vedeltyä ,paitsi takilassa professoria.Turunenkin ihan jees.
- gffr
STOORMMM THUNDER CRANKKKKK!!!! Se se vasta uistin on!!!!
- hande1
vetouistelu kokemusta on kertynyt yli 20 v, mutta parasta vaappua ei oo viel tullu vastaan, paljon on hyviä vieheitä ollut ja mennyt..
Olen ite suosinut Raatesalmen Karin Kosto "perhettä", sieltä löytyy joka kalalajille sopivia vieheitä... Kuten harrastajat tietää niin joka vesistöllä on omat suosikki vieheet, ite kalastelen oulunläänissä pääasiassa, mut muutamat sm-uistelutkin oon käyny katsastaan, huonolla menestyksellä.. Mini ja pikkukostoilla päjää hyvin keväällä matalassa ja kosto ja isokosto täsmähaukeen, doorista taimenelle ja iso D hauelle ja taimenelle, kuhalle käytän kölikostoja, isoa ja pientä. Lohellekin löytyy hyviä peltejä, mut ei niistä kokemusta, ei muuta kun vesille ja vieheet veteen, ei se kala kotiin ite tuu.. Saalisrikasta syksyä kaikille... - ij99
ahvenen värinen sivutissi nilsu on tuonut isoimman hauen eteen
- mestarikalamies
tietääkö kukaan mikä olisi hyvä uistin joko hauelle tai ahvenelle ku kalastetaan sillankupeessa rovaniemellä?
- usitelija
Siinä on kaksi todella hyvää vaappumerkkiä. Kuhaa nousee. Taimen tykkää myös.
http://personal.inet.fi/yritys/seppo.sipponen/new/main/tuotteet.htm jakki jerkki tuntu toimivan tänää, yläpuoli musta alapuoli punanen ja sivut neon vihreet missä on mustia pisteitä, tuloksena 5 kg hauki. Saman värisellä jesse vaapullakin tullu iha hyvin
- varma 1
paras vaappu taimenelle on Allun ahe-Vaappu, varma saanti ,varsinki alushousun väri
- Kummaltako
puolen,edestä vai takaako? ;)
- Ristiselkä
Jesse on ollut Päijänteellä itselläni ylivoimainen, useat eri värit. Etenkin kulta-musta ja muikku. Satula-nokkalevyllä. Kuha, taimen, hauki ja ahven ovat tarttuneet näihin selvästi paremmin kuin muihin.
- Bomber män
Bomber 15a
Valkoinen vatsa/hopea kylki selkä ahvenen vihertävä.
28kpl Ahvenanmaan reissua 4 krt norja suomenlahti( kotivedet) saimaa jne:
Kaikkien aikojen ehdottomasti paras yleisvaappu oikea jokapaikan höylä.
Pystyy heittämään döörillä tyydyttävästi parhainmillaan vetouistelussa ja tuo kaikkia petokaloja Haukea,Ahventa,Kuhaa ja ennenkaikkea MERITAIMENTA. Pääsiäisen vetouistelusaalis 4vkr/ 16kpl Meritaimenta josta kaksi mitallista, muut päästetty kiltisti takaisin ;) - itse kokenut
Jesse ja Karikko ovat hyviä, ennenkaikkea kuhan pyyntiin.
Sitten Östringin korkki on petojen peto pyytämään lohta, kelpaa muillekin petokaloille turhan hyvin. - Anonyymi
HAKU- vaappu lienee ollut kaikkien kovin!
- Anonyymi
Itsellä monista vaapuista hyvää sanottavaa, mutta luottopelit olleet viime vuosina jesset, karikot ja nyt uutena pakkiin tulleet JoJo vaaput. Kuhaa ja haukea vetelen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401