miten on mahdollista että en pysty nukkumaan hyvin, pyörin sängyssä monta tuntia aina ennen nukahtamista, heräilen jatkuvasti ja aamulla on ihan mahdottoman väsynyt olo kun ei ole nukkunut kunnolla. apuja on kokeiltu, mutta unilääkkeistä lähinnä menen vain sekaisin ja melatoniinia syödessä minulle tulee kaikki mahdolliset narkolepsian oireet? onko kellään kokemusta tai ideoita mikä auttaisi?
unilääkkeet vain haitaksi
-n21-
71430
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 7
Vanhimmat
Uni lääkkeen oton jälkeen pitää mennä sänkyyn, ja laittaa silmät kiinni.
kukapa ny seisaalleen nukahtas, tai koneen ääreen.
en ole lähtenyt kuin kerran unilääkkeen oton jälkeen sängystä, ja silloinkin se oli 2 tunnin kuluttua lääkkeen vaikutusajan alettua, siis kun olin jo maannut 2 tuntia sängyssä ja torkahdellut... (kun olin tarpeeks sekaisin ja iski inspiraatio piirtää)
masennuslääkkeistä ei ole kuin haittavaikutuksia, ei oikeasti mitään tehoa, viiden vuoden kokemuksella.
stressi pahentaa joten on vain pakko koittaa välttää kaikkea mahdollista stressiä ja liikkua paljon!
Hei! Kun olen pyörinyt sängyssä tunnin verran unen tulematta, otan puolikkaan Imovane 7,5 mg -tabletin. Vaikutus tulee tarkalleen puolen tunnin päästä - tämän ajan luen sängyssä, jotta en kyttäisi tuntemuksia. Samoin toimin, kun herään aamuyöstä, enkä saa enää nukutuksi. Aamulla ei ole yhtään tokkurainen ole, vaikka olisin aamuyöstä vasta puolikkaani ottanut.
Entä jos Imovanen laittaa kielen alle. Silloin se ainakin imeytyy nopeammin.
Eräät masennuslääkkeet (siis huom. vaikka et kärsisikään masennuksesta!) auttavat uniongelmiin. Niitä käytetään usein hyvin pienellä annoksella unettomuuden hoidossa. Kysele lääkäriltä, merkkejä on useita!
Imnovane. Se on nukahtamislääke, vaikutus alkaa tunnin päästä ja kestää kolme-neljä tuntia. Otan sitä puolikkaan illalla ja tarvittaessa aamuyöllä toisen. Ei tee tokkuraa eikä ole muita haittoja.
Aiemmin oli Tenoxia. Nukuin kyllä hyvin, mutta päivällä olin hirveän hermostunut. Kuulemma vaikuttaa joihinkin näin.
Hae lääkäriltä Imovane-resepti niin pääset univaikeuksista.
Hei Imovane-ihminen!
Olet ilmeisesti käyttänyt ko. nukahtamislääkettä jo pitkään. Käytätkö säännöllisesti lähes joka yö? Vai kausittain? Miten lääkärisi suhtautuu, jos käyttö jatkuvaa? Itselläni oli unettomuus aikaisemmin kausiluonteista, mutta nykyään joudun turvautumaan lääkkeeseen usein. Nukkumaanmeno hermostuttaa, mikä tietysti vaikeuttaa unen saantia. Onneksi Imovane auttaa ja toistaiseksi vielä se puolikas, mutta silti arveluttaa tuo riippuvuus. Millaistahan se on?