puheen aiheen oli matka, eli mitä tarkoittaa?
skal du på tur i år, vært der før?
oma arvaukseni on:
"aiotko sinä turistina(?)tänä vuonna, vai miksi?"
mutta en olisi niin varma onko tuo oikein suomennettu eli kiitoksia paljon sille joka suomentaa :) !
suomeksi?
6
837
Vastaukset
- De e greit pa tur
ja minne päin aiot?
- ordbok
http://www.ilmainensanakirja.fi/?Q2=&Q=støttepunkt&P=71
- .......
tuolta vain ei itselle tullut kaikkia sanoja suomeksi:)
- parempi
....... kirjoitti:
tuolta vain ei itselle tullut kaikkia sanoja suomeksi:)
Tarkoititko esim. vært sanaa? Koeta være, sama sana, eri aikamuoto.
Perinteinen sanakirja tietysti parempi, voi helpommin etsiä eri aikamuotoja, mutta silloinkin pitäisi olla vähän hajulla, mitä etsii.
- jkk
(aiotko) matkalle tänä vuonna, ollut siellä ennen?
- verkkofan
gå på tur merkitsee yleensä aina patikkamatkaa. Talvella hiihtomatkaa, kesällä patikkamatkaa.
Kyseessä voi myös olla järjestetty kävelykierros milloin missäkin, esim Alpeilla tai Lofooteilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034593Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743881363- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86960Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10867- 64866