Disney world

Mikki hiiri

Hei!
Olisin kiinnostunut saamaan tietoa Disney worldista, kun sinnepäin matkaa suunnittelen. Lähdössä on kaksi aikuista, mutta päivämääriä emme ole vielä päättäneet. Milloin puistossa olisi hieman väljempää? Ja hintataso kiinnostaa myös, paljonko arviositte kahdelta aikuiselta menevän kymmenen päivän reissulla? Kiitos jo etukäteen

6

816

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viime talvena

tietoa kun viime talvena käytiin pari kertaa. Paikka ei hiljene koskaan, ihmistä riittää aamusta iltaan ja ei voi sanoa milloin olisi väljempää kun käy muistaakseni miljoona ihmistä joka päivä. Matka 2 hengeltä lippuineen maksaa 2000 euroa. Rahaa kuluu toinen mokoma helposti sillä jenkkilä on kallis maa vaikka dollari on alle euron.

• infoa

Olin itse noin kk. sitten Orlandossa ja vietin siellä 11 päivää. Disney Worldissa on neljä pääpuistoa muutama muu. Magic Kingdom, MGM Studiot, Epcot (tiedepuisto) sekä Animal Kingdom. Jos useassa puistossa aikoo vierailla niin kannattaa ostaa esim. neljän puiston lippu, joka maksaa n.200$/pää. Yhteen puistoon hinta taisi olla 72$. Jos ostat liput esim. hotellin respasta he saattavat tarjota porkkanana lomaosake-esittelyä, jolloin hinnasta saa pois 65$, kun käy kuuntelemassa eityksen. Itse käytin tätä porkkanaa, kun kävin Magic Kingdomissa.

Orlandossa on lukuisia muitakin puistoja ja itse ostin Orlando flexi ticketin, joka makso 200$ sisältäen neljä teemapuistoa, joissa saa käydä rajattomasti 14 päivän ajan (Sea World, Universal studiot, Universal Island of adventure ja Wet'nd wild vesipuiston. Lisäksi tuohon oli mahdollista liittää Busch Gardens (Tampassa) vuoristoratapuisto myös muutaman kympin lisähintaan. Varsinkin Sea World kaikkine esityksineen on kokemisen arvoinen paikka. Myös Kennedy Space center on käymisen arvoinen paikka mikäli avaruus yhtään kiinnostaa. Puistoissa oli toukokuussa kohtuullisen väljää liikkua vaikka väkeä olikin paljon eikä jonoja suuremmin ollut. Nuo puistot ovat Disneyn kilpailijoita eivätkä ne kalpene yhtään Disneyn rinnalla ja ovat hyvin saman tyyppisiä.

Orlandon alueesta muuten:

Puistot sijaitsevat Lake Buena Vista alueella, joka on noin 20 mailia itse Orlandon keskustasta. Alueella sijaitsevat myös kaikki turistihotellit. Alue on erittäin laaja ja välimatkat ovat pitkät puistojen ja hotellien välillä. Auto on ehdoton tuolla mikäli aikoo liikkua paljon. Muuten matkat joutuu taittamaa taksilla, sillä julkista liikennettä ei juurikaan ole. Hotellin varauksen yhteydessä kannattaa tarkistaa kuuluuko hintaan ilmaiset shuttle kuljetukset puistoihin. Hintataso on Suomen luokkaa mutta esim. vaatteet ovat kohtuu edullisia mall:eissa. Rahaa menee tuolla yllättävän paljon.Ilman lippuja ja hotelliyöpymisiä alle 1000€/pää tuskin pääsette mikäli aiotte ostoksia yhtään tehdä.

• tammikuusa kaikissa puistoissa oli hiljaista,ei tarvinnu jonottaa!nyt tilanne varmasti toinen!

• Starmichael

Olette oikealla pohjalla kun mietitte milloin Walt Disney Worldiin on järkevintä mennä. Kävijöitä on ruuhka-aikoina paljon (ei nyt sentään miljoonia ;-) )
      Magic Kingdomissa pahimpina päivinä on noin 80-90000 vierailijaa. Hiljaisina päivinä vierailijoita on 15-25000, joten eron todella huomaa.

Hiljaisimmat ajat vuodesta ovat kiitospäivä viikon jälkeen noin 20.12. asti ja tammikuun 4. Helmikuulle. Pahimmat ajat ovat joulun-uudenvuoden aika, pääisiäinen ja kesä.

Hiljaisin aika on tietysti "kylmää" kautta kelien puolesta eli aurinkoisina päivinä on 17-25 astetta välissä ja sateisina sen alle. Ukkoset ja rankkasateet ovat Floridassa melko yleisiä ympäri vuoden, mutta talvi on hiukan parempi tässä suhteessa.

Moninkertaisena kävijänä voisin auttaa matkan suunnittelussa, mutta tarvitsin hiukan lisää perustietoja, jotta voisin antaa paremmin teille sopivia neuvoja. Laitatko lisää tietoa mielenkiintonne kohteista ym. joko tänne tai mailiin [email protected]

Mukaaa lomaa joka tapauksessa!

t: Mikko

• anniepannie

Itse käytiin tammikuun alussa ja oli mukavan "hiljaista". Tietysti porukkaa oli, mutta eipä tarvinnu paljon jonotella (muutenkin kun puistoissa harrastetaan speed pass-systeemiä, pääsee jonojen ohi sukkelasti)
      Itse maksettiin lipuista about $50/päivä. Yovyttiin jossain kauemmassa, ei niin luxus hotellissa, yo maksoi vain $25 ja hintaan sisältyi aamupalat ja ilmaiset kuljetukset Disney worldiin ja takaisin. Eipä sitä paljon muuta tule hotellilla tehtyäkään kuin nukuttua, on sitä nähtävää niin paljon!
      Rahaa saa helposti kulumaan mielettomiä summia ja ainakin jos yopyy Disney worldin omissa hotelleissa! vähän kauempanakin on ihan kohtuu kuntoisia/hintaisia hotelleja!

• anniepannie

vielä lisäyksenä..itse oltiin 5 päivää ja se $50/päivä oli jonkunlainen pakettihinta kahdelle aikuiselle viidele päivälle..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      42
      5702
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      44
      5223
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3668
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3623
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3096
    6. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      88
      3053
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      51
      2793
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      56