Hampunsiemenöljy

SIrkku.

Onko kellään kokemusta hampunsiemenöljystä? Jotenkin sana hamppu kalskahtaa vähän epäilyttävältä mutta olen lukenut paljon positiivista siitä. Pitääköhän sitä syödä kuureittain. Jostain luin että 4 vk öljyä ja 4 vk taukoa. Entä jos sitä vain sivelee iholle eikä käytä sisäisesti. Onkohan apua psoriasikseen?

http://www.elixioil.fi/finola.html

14

14344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takku

      Itse käytän sitä säännöllisesti,kivun lievennykseen(hermosärky),MS-tauti,iho vaikutukset tulivat iloisena yllätyksenä Luulen(en ole lääkäri)että siitä on psoriin apua,mutta se vaatii sisäisen käytön jolloin oma elimistö levittää oikeat ainesosat(omegat,ym)oikeisiin paikkoihin,ja koko kehon alueelle.Luulin ennenkun aloitin hamppuöljyn syönnin ettei ihossani ole mitään vikaa,mutta nyt olen täysin eri mieltä.Kannattaa kokeilla mitään haittavaikutuksia en ole havainnut(2,5 vuoden aikana päinvastoin ennemminkin lisä yllätyksiä,iloisia)suosittelen sydämellisesti.

      • saa ?

        Itse nappailen rypsi- tai rapsiöljyä muutaman rkl/päivä mutta hammppuöljyssä olisi E-vitamiinia huomattavasti enemmän joten siksi olen ollut siitä kiinnostunut,en vain ole onnistunut sitä löytämään.


      • saa ? kirjoitti:

        Itse nappailen rypsi- tai rapsiöljyä muutaman rkl/päivä mutta hammppuöljyssä olisi E-vitamiinia huomattavasti enemmän joten siksi olen ollut siitä kiinnostunut,en vain ole onnistunut sitä löytämään.

        on aivan loistava tuote!Ainakin liike nimeltä ruohonjuuri myy sitä.Toinen liike on the body shop sieltä saa hamppuvartalovoita.Käy katsomassa näistä linkeistä!

        http://www.bosoy.fi/ruohonjuuri/index.html
        http://www.thebodyshop.fi/


      • prian

        joka päivä----3 rkl hampusiemenija, 3rkl goji maria, vähän chlorella yaeyama,1\2 rkl kookospähkinäöljy
        1rkl omenaviinietikka,,,ja amulla ensiksi 1 sitrunan mehua lasillinen lämminveden kanssa,,,,,,jaaaaaaa
        ALL THE BEST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi

        Hamppu-öljy - http://tonzes.com/hamppufi.htm Hyvä tuote. Toimii nopeasti ja tehokkaasti.


    • öljyä

      Aika monesta luontaistuotekaupasta löytyy hamppuöljyä. Hampunsiemenissä ei ole mitään päihdyttäviä aineita.

    • hamppumies

      Itse olen syönyt sitä jo pidemmän aikaa hampunsiemeninä kenties paras kun siinä saa samalla myös valkuaisaineita. Hampunsiemenöljy on vähän kuin muutkin öljyt mutta poikkeuksellisen monipuolinen koostumukseltaa vertaus pellavansiemenöljy. Itse liikun paljon en luulen että tuo hampunsiemenöljy on aivan hyvä lisä siinämielessä. Ei ainakaan niveliä ole kolottanut kun tuota on syönyt.

      Hamppu on niiiin monimutkainen asia että en viitsi edes alkaa kertomaan kaikkea historiaa siitä. Päihteenäkin käytetty hamppu on myös paljon muuta, ravintona(siemenet), kuituina(hamppuköydet kankaat jne jne.)

      Jos olet ollut tarkkana olet myös luultavammin syönyt oopiumjohdannaisia yskänlääkkeitä. HAmppu on siihen verrattuna kevyttä kauraa ja ei noissa siemenissä ole edes niitä päihdyttäviä aineita vaan ainoastaa valkuaisaineita ja omega rasvahappoja.

    • hampun siemnöljyssä

      Hampunsiemenöljyssä on merkittävässä määrin hyodyllistä gammalinoleenihappoa. Parempi lähde tähän on kuitenkin helokki ja varsinkin purasruoho.

      • suosittelen

        Mulla on tuota hampusiemenöljyä ja olen käsittänyt että niissä siemenissä ei ole mitään päihdyttävää ainetta. Ja öljy tehdää kuituhampusta joka on ihan eri lajike kuin päihdyttävä hamppu. Todella tehokasta kuivan ihon hoitoon, syön pari teelusikallista päivässä ja jo parin viikon jälkeen atoopi-ihottuma rauhoittui, kynnet ovat vahvemmat ja hiukset kiiltävät. Ainut huono puoli on öljyn maku joka on jotenkin todella voimakas. En ymmärrä miten tuotte suositellaan esim salaatin kastiikkeeksi tosin makunsa kullakin. Olen myös miettinyt pitääkö öljyn käytössä pitää välillä taukoa vai voiko sitä käyttää jatkuvasti. Mulla on Finolan öljyä mutta haluaisin löytää jonkun edullisemman vaihtoehdon.


      • -T.L.-
        suosittelen kirjoitti:

        Mulla on tuota hampusiemenöljyä ja olen käsittänyt että niissä siemenissä ei ole mitään päihdyttävää ainetta. Ja öljy tehdää kuituhampusta joka on ihan eri lajike kuin päihdyttävä hamppu. Todella tehokasta kuivan ihon hoitoon, syön pari teelusikallista päivässä ja jo parin viikon jälkeen atoopi-ihottuma rauhoittui, kynnet ovat vahvemmat ja hiukset kiiltävät. Ainut huono puoli on öljyn maku joka on jotenkin todella voimakas. En ymmärrä miten tuotte suositellaan esim salaatin kastiikkeeksi tosin makunsa kullakin. Olen myös miettinyt pitääkö öljyn käytössä pitää välillä taukoa vai voiko sitä käyttää jatkuvasti. Mulla on Finolan öljyä mutta haluaisin löytää jonkun edullisemman vaihtoehdon.

        Finola on kylläkin suomessa kehitetty öljyhamppu mutta samoja aineita saa päihdytävänkin hampun siemenistä ja myös kuitua.
        Hampun siemenissä ei ole päihdyttäviä aineita.


      • TarkkanaLuonnossa

        Helokkiöljy ei sovi kaikille, se voi aiheuttaa vakaviakin oireita, joita en nyt tässä ala erittelemään, mutta sen suhteen suosittelen varovaisuutta, jos on vähänkään herkkyyksiä millekään.


    • Hitsinhitsit

      Helokkiöljy ei sovi minulle, onko vaara, että hamppuöljykään ei sovi ? Tuli ruusu jalkaan, kun söin helokkikapseleita ja todella huono olo.

      • korwis

        -suuri riski on ,jos aiheuttajana on juuri tuo gammalinoleenihappo, jota hamppuöljysä on runsaasti.

        Itse aion tuota Finolaa pian ostaa ,ELIXIN omassa nettikaupassa edullista.


    • HamppuÖljyä

      Hamppuöljystä, ei ainakaan tähän mennessä, ole tullut mitään huonoja oloja, tai oireita. Helokki todellakin, voi poksauttaa ruusut ym vakavaa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1505
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    7. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe