Tyttö halus maailmaan vähän aikasemmin ja tiputti painoaan vielä tuostakin. K7 rautaisella ammattitaidolla ja asiansa täydellisesti osaavilla omahoitajilla, tuosta pippurisesta likasta on kasvanut 2,5 vuotias täysin terve tyttö. Vaikeusittakaan ei selvitty..
Kehoitettiin keskittymään omaan lapseen, koska erittäin murheellisiakin kohtaloita tapahtui naapuri "kaapeissa". Onneksemme pääsimme Ronald McDonald taloon, josta pääsimme joka päivä hoitamaan itse vauvaamme, kylvettämään ja syöttämään yms. Itse dokumentoin videolle kaiken ja pidimme päiväkirjaa tapahtumista.
950 grammanen tulisielu
8
7817
Vastaukset
- pusut
suukko ja hali kaikille teille!
- Joopa joo
Sellainen selviytymis tarina.
- olipas taas...
...tosi asiallinen kommentti. Jätettänee sen suuremmitta huomioitta!
Onnea teille alkuper. =)
Vaikea itse kuvitella etes, mitä on pienen pienen vauvan kanssa, kun oma painoi syntyessään(rv42 ) 4,5kg, mutta koskaan kun ei tulevasta ym. tiedä (ja myötätunnosta/mielenkiinnosta) luen näitä..
Tuttavan lapsi on niin kovin pieni keskonen, tällä hetkellä, mutta pirun sitkeä pieni ihminen, hyvälä näyttää!! =D
Jokainen lapsi yhtä rakas, sama se "milloin" syntyy!! - faija 2
olipas taas... kirjoitti:
...tosi asiallinen kommentti. Jätettänee sen suuremmitta huomioitta!
Onnea teille alkuper. =)
Vaikea itse kuvitella etes, mitä on pienen pienen vauvan kanssa, kun oma painoi syntyessään(rv42 ) 4,5kg, mutta koskaan kun ei tulevasta ym. tiedä (ja myötätunnosta/mielenkiinnosta) luen näitä..
Tuttavan lapsi on niin kovin pieni keskonen, tällä hetkellä, mutta pirun sitkeä pieni ihminen, hyvälä näyttää!! =D
Jokainen lapsi yhtä rakas, sama se "milloin" syntyy!!Oma tyttäreni painoi ruhtinaalliset 580g syntyessään rv 26 vaikean raskausmyrkytyksen seurauksena,siinä meinasi kuolla tytär sekä äiti,mutta kiitos ammattitaitoiselle sairaala henkilökunnalle nyt on terve ja energinen tyttö sekä elossa oleva puoliso.
- pipsa53
faija 2 kirjoitti:
Oma tyttäreni painoi ruhtinaalliset 580g syntyessään rv 26 vaikean raskausmyrkytyksen seurauksena,siinä meinasi kuolla tytär sekä äiti,mutta kiitos ammattitaitoiselle sairaala henkilökunnalle nyt on terve ja energinen tyttö sekä elossa oleva puoliso.
Olipa hienoa kuulla komenntisi ja onnea ja kesää elämäänne....20v:sitten sain ihanan pienen pojan, neljän tyttären seuraxi, toivottuna.
Tänäpäivänäkään ei ole selitystä tämän pojan ennenaikaiselle maailmaantulolle.Tyttäret kun kaikki yli nelikilosia.
Poika synt.viikolla 29 2 1680g 42cm, vesi oli mennyt jo viikolla 24 4 joten sitkeästi hän yritti pysyä äitinsä masussa rauhallisena, hyvässä lämmössä ja minun sydänääniä kuunnellen.
Kaikki meni hyvin 1ikävuoteen saakka, sitten aloin itse olla huolissa et kaikki ei hyvin. Yritin sanoa neuvolassa lääkärille, eivät ottaneet tosissaan.Pojan ollessa 6v ja oli tarkastus kouluun menoa varten, silloinen uusi terveydenhoitaja otti asiakseen minun mainitsemat huolet ja poika lähetettiin tutkimuksiin. Selvisi että synnytyksessä hänellä oli veren purkauma ollut aivojen vasemmassa etulohkossa ja siellä oleva imukanava ei toiminut.Viikon sisällä poika leikattiin ja asennettiin suntti joka ei toiminut ja neljän kuukauden päästä vaihdettiin toinen joka on toiminut nyt sit tähän saakka. Poika on älykäs, hurmaava, ihana kaikkien kanssa toimeen tuleva rakastettu oma itsensä Härkä, hidas mutta lujaa tekoa...tässä tällainen tarina...Jaksamista ja pitäkää sitä typyä paljon sylissä,läheisyys tärkeää, yölläkin...*pikkumummo*
- itsekin keskonen (1500g)
mun pikkusiskokin tuli maailmaa
aikaisessa vaiheessa, painoi vain
600g :) ja nyt on niin reipas tyttö :) - pikkuiita
juu olen itse keskonen..synnyin v -77 ja painoin juuri nuo ruhtinaalliset 810g(2kk liian aikaisin)..
pikkusiskoni 11v.on myös keskonen(3kk aikasemmin)..
kun odotin omaani niin olin huolissani että jos itsellenikin syntyy keskonen..muttaei tullut vaan neiti painoi3300g ja pituutta oli 51cm..
On tässä kesällä tullut mietittyä elämää vähän tarkemmin kun henki meinasi mennä keväällä..keuhkoveritulppa oli molemmissa keuhkoissa..lääkärien mukaan ehkäisylaastarista johtuen.
Muistan kun juttelin mummoni kanssa n.2vkoa sitten että mummo huokasi:kyllä sinä olet ollut niin vahva ja sitkeä jo pienestä pitäen että kyllä tiesin että ei sinua vielä pois viedä!
tsemppiä ja jaksamista kaikille keskosten vanhemmille! - faija
mä oon sama faija, joka tämän jutun kirjoitti. syntyi kolmas lapsi ja jälleen keskosena. Kova hinku maailmaan näillä mun muksuilla. kovat on elämän ensiaskeleet.. toisiks vanhin syntyi vk 37 ja hänkin aika pienenä. Faijana ja lähes kaksimetrisenä, 130 kiloisena järkäleenä, itse ajateltuna se on uskomaton juttu. karusta ulkonäöstäni huolimatta olen onnekseni helvetin rela tyyppi. eka, eli "clou" syntyi alle kiloisena ja "wipe" 2,7 sena. ja poju "R" tonnikolmesatasena, mutta ei aivan ongelmitta selvitty kuitenkaan..
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408