Toronto- New York

Kaksi kerralla

Olemme menossa halvoilla lennoilla Torontoon heinäkuun puolessa välissä pariksi viikoksi.
Olemme miettineet trippailua Kanadan sisällä, mutta mielessä on käynyt voisiko edullisesti piipahtaa Torontosta NeW Yorkin muutamaksi päiväksi. Netistä katsottuna lennot eivät ole halpoja, juna vie paljon aikaa ja kulkee vain päiväaikaan. Onko kenelläkään kokemuksia näiden kohteiden yhdistämisestä samalle reissulle?

5

1094

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaya

      mitens bussi? Itse joskus muutama vuosi sitten reissasin greyhoundilla paikasta toiseen ja ne meni kyllä yölläkin silloin....9 tunnin matkakaan ei tuntunu pahalta. Ja halpaa oli....tosin en tiedä ajaako greyhound edes kanadan puolelle.
      Itse olen Lentämässä Detroitiin, ja sieltä autolla Chicagoon ja myös Torontoon muutamaksi päiväksi, sillä Torontossa on just heinäkuun lopulla-elokuun alussa Caribana festarit.
      Paraateja ja paljon tanssi- yms. esityksiä ja klubit täynnä Karibian- ja lattarirytmejä. Tosin jos ei kyseinen musiikki innosta niin sitten siitä tuskin iloa on :D

    • Been there

      Pari vuotta sitten mentiin juuri Torontosta Nykiin yöbussilla. Onhan se aikamoista jurritusta,mutta suht edullista ja jos pystyy bussissa nukkumaan nii säästää vielä hotelliyön hinnan. Siihen maailman aikaan oli vielä jotain kaksi yhden hinnalla tmv. bussilippuja, joten ei todellakaan kukkaroa pakottanut. Voin kyllä suositella.

    • Josku

      Jos meet bussilla, teeppä pieni stoppi Niagaran putouksilla. On myös mukava paikka yöpyä. Putoukset ovat upeat valaistuna yöllä. Jos yövyt pienen matkan päässä itse putouksista, pääset edullisemmin. Itse yövyin ihan putousten luona, putousnäköalalla ja voin suositella jos haluaa vähän enemmän satsata.

    • maple leaf

      Bussilippuja:
      www.greyhound.ca

      Lentolippuja:
      www.westjet.ca
      www.aircanada.ca
      www.canjet.ca

      Auton vuokraaminen ei valttamata tule myoskaan kovin kalliiksi. Tosin valimatkat ovat talla mantereella hurjan pitkia Suomeen verrattuna...

      Jos muuten kaytte Niagaran putouksilla, niin poiketkaa myos Ontarion viinialueella, Niagara-on-the-Lake -nimisessa paikassa. Sopo pikkukaupunki. Ja viinitiloilla voi myos tehda maistiaiskierroksia... ;)

      Mukavaa matkaa!

    • Jorette

      Itse olen ajanut viikonloppukeikkana NYCstä Torontoon ja takaisin. Jos ei pelkää ajamista eikä persiin puutumista, niin siinä näkee kyllä paljon. Minä ajoin yksin, joten pitäisi kahdelta sujua helposti. Talvella en viitsisi, mutta kesällä tai erityisesti syksyllä on kyllä hienoa.

      Nähtävää kaupunkien välillä ovat esimerkiksi muutamat kuuluisat yliopistot, Niagra Falls ja ehkä myös kaupungit, joskin Buffalo, Albany, ja kaikki muut paikat välillä ovat kyllä aika järkkyjä.

      Parasta on jos liikutte ruska-aikaan. Delaware-joen laaksossa kulkeva pikkutie Hancockin pikkukylästä etelään on silloin niin jumalaisen kaunis, että sen takia ajaa melkein vaikka Torontosta asti. Samoin Hudson-joen laakso, joka nyt ei kyllä ihan osu matkalle.

      Jos lähtee tosi aikaisin ja jos ajaa tosissaan, niin Niagralta NYChen ajaa päivässä. Kannattaa siis edellisenä päivänä ajaa Torontosta ainakin putouksille asti ja jatkaa aikaisin aamulla.
      Varaa myös yösija valmiiksi, niin ei ole huolta. New Yorkissa autoilu tuntemattomalle, voi olla alkuun hankalaa, ja järjestä myös että sinulla on autolle paikka hotellilla. Muuten ei kun hanaa.

      Bussit-Aika sohlausta, ja etenevät hitaasti
      Junat-jos osuu sopivaan aikaan niin kätevä
      lento-luultavasti helpoin varsinkin jos lennät LaGuardialle
      vuokra-auto-olet vapaa tekemään mitä haluat, mutta auton parkkaaminen NYCssä voi olla ongelma, ja maksat auton seisottamisesta NYCssä, koska siellä et autolla mitään tee.
      Hyvä jos matka on tärkeä, huono jos pelkkä NYC on tärkeä.

      Jos aiot ajaa, niin kysy lisää.

      J

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9343
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2760
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      154
      2513
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1356
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe