Platanias/Evropi

lomalle lähtijä

Olisiko jollakin jotain kerrottavaa Evropi hotellista ja Plataniaksen kylästä, noin lapsiperheen kannalta? Mitä olisi hyvä huomioida ensikertalaisen matkaajan? Onko netissä jossain kuvia Plataniaksen seudulta? Miten helposti pääsee Haniaan tai muualle päin saarta? Täytyykö vuokrata auto ja millainen liikenne saarella on?

11

10385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cat*

      lähdössä Kreikkaan ja kohteena meilläkin Platanias. Niinpä en siis osaa omasta kokemuksestani sinulle kummoisia kertoa, mutta näitä palstoja on tullut sen verran luettua, että jotayin osaan sanoa.

      Platanias tuntuu olevan kylänä ihan kiva, hieman turistirysä ehkä, mutta meitä se ei ainakaan haittaa. Sehän tarkoittaa sitä, että palvelut on tehty turisteille ja sehän on vain hyvä, varsinkin lapsiperheelle. Kaikki pakollinen ja hieman ylimääräistäkin on tarjolla. Plataniaksen keskusta on rakentunut päätien varteen, jolla ilmeisestikkään ei ole mitkään maailman parhaat jalkakäytävät ja tie on vilkas liikenteinen, eli tämä voi olla lasten kanssa hankalaa, varsinkin rattaiden kanssa. Lapsiystävällisiä ravintoloita tuntuu olevan paljonkin ja rannat ovat hyvät. Esimerkiksi vesipuistoon on helpppo tehdä retki, matkan sinne voi taittaa hauskasti pienellä "junalla", joka lähtee Plataniaksen keskustasta.

      Kuvia Plataniaksesat löytää esim siten, että laitat googleen kuva osioon hauksi Platanias, niin kyllä sieltä jonkin verran kuvia löytyy.

      Haniaan on ilmeisen helppo liikkua bussilla, joita kulkee aika tiuhaan Plataniaksen ja Hanian väliä. Taksillakin pääsee, matka on n. 10-12 euroa suuntaansa. Haniaan päin mentäessä oikealle jää Jumbo, jossa myydään kaikenlaista tavaraa lapsille. Kuitenkin valikoima on ilmeisesti suunnattu suht nuorille. Mutta lasten paratiisi kuulostaa olevan :)

      Noista busseista vielä sen verran, että olen ymmärtänyt niiden olevan ihan hyvä kuntoisia ja busseilla pääsee helposti liikkumaan Haniasta moniin eri kohteisiin. Se helppous busseissa on, ettei itse tarvitse lukea karttaa eikä mitään muutakaan, sen kuin vain istahtaa penkkiin ja nauttii matkasta. Omalla autolla matkustamisessa taas on puolensa, esim. hienoja maisemia voi pysähtyä ihailemaan ihan milloin vain jne.

      Tässä nyt joitain vastauksia, toivotaan että joku, joka on paikan päällä ollut voi täydentää kirjoitustani :)

    • -SB-

      Itte olin AgiaMarinan kyläs -04.Se on iha naapuri kylä,kävelymatkan päässä. Haniaan pääsee ihan helposti Taksilla. Halpaa on. :) Liikenne on melko hurjaa,olin Minijunassa kerran istumassa perheeni kanssa ja pysähdyimme hetkeksi jostain kumman syystä. Kun lähdimme taas,hetken päästä minijuna ajoi niin läheltä autoa,että sivupeili lähti. Istuin ihan sillä
      kohtaa ja sivupeili pomppasi syliini. :D Että semmosta liikennettä. Siellä ajetaan mopoilla ilman kypäriä ja tuollasta. :) Muuten ihana paikka,tahdon palata uudelleen sinne! :D Olin Iolida Village-hotellissa.

      • santtu

        ..Plataniaksesta kotiin tossa pari pvää sitten ja oli kyllä ihan jees reissu.
        Tosin voisi sanoa että itse Platanias on melkeinpä parissa päivässä kävelty läpi.
        Halpaa siellä ei todellakaan ole,saattaa jopa olla kalliimpaa kuin Suomessa.
        Ruokapaikoista kannattaa käydä sellaisessa kuin Haroupia, se on siellä ylhäällä. Tosi hyvää ruokaa ja "halpaa".
        Itse kävimme Haniassa bussilla,meni n.puolisen tuntia ja makso 1,50€ suunta.
        Minijunalla ajeltiin ja käytiin vesipuistossakin.
        Liikenne on aivan tajutonta ja ei todellakaan kannata vuokrata skootteria yms.

        Ainii joo..Platanias on muuten sitten ruotsalaisia täynnä!


      • Lelle
        santtu kirjoitti:

        ..Plataniaksesta kotiin tossa pari pvää sitten ja oli kyllä ihan jees reissu.
        Tosin voisi sanoa että itse Platanias on melkeinpä parissa päivässä kävelty läpi.
        Halpaa siellä ei todellakaan ole,saattaa jopa olla kalliimpaa kuin Suomessa.
        Ruokapaikoista kannattaa käydä sellaisessa kuin Haroupia, se on siellä ylhäällä. Tosi hyvää ruokaa ja "halpaa".
        Itse kävimme Haniassa bussilla,meni n.puolisen tuntia ja makso 1,50€ suunta.
        Minijunalla ajeltiin ja käytiin vesipuistossakin.
        Liikenne on aivan tajutonta ja ei todellakaan kannata vuokrata skootteria yms.

        Ainii joo..Platanias on muuten sitten ruotsalaisia täynnä!

        Ei se liikenne mitään tajutonta ole, mielestäni päinvastoin hyvinkin sujuvaa ja ehdottomasti kannattaa vuokrata auto (tosin sillä ei kyllä kannata Hanian keskustaan lähteä, kun ei ole tuttu kaupunki, siellä on vilkas liikenne). Skootterillakin siellä on ihana ajella mutta lapsiperheelle tosiaan taitaa auto sopia paremmin.


      • Cat*
        santtu kirjoitti:

        ..Plataniaksesta kotiin tossa pari pvää sitten ja oli kyllä ihan jees reissu.
        Tosin voisi sanoa että itse Platanias on melkeinpä parissa päivässä kävelty läpi.
        Halpaa siellä ei todellakaan ole,saattaa jopa olla kalliimpaa kuin Suomessa.
        Ruokapaikoista kannattaa käydä sellaisessa kuin Haroupia, se on siellä ylhäällä. Tosi hyvää ruokaa ja "halpaa".
        Itse kävimme Haniassa bussilla,meni n.puolisen tuntia ja makso 1,50€ suunta.
        Minijunalla ajeltiin ja käytiin vesipuistossakin.
        Liikenne on aivan tajutonta ja ei todellakaan kannata vuokrata skootteria yms.

        Ainii joo..Platanias on muuten sitten ruotsalaisia täynnä!

        Osaatko Santtu sanoa paLjonko maksoi tuo minijuna vesipuisto paketti?


      • santtu
        Cat* kirjoitti:

        Osaatko Santtu sanoa paLjonko maksoi tuo minijuna vesipuisto paketti?

        makso muistaakseni 23€. Ostettiin se Finnmatkojen kautta. Ihan hauska reissu,kannattaa kyllä käydä!=)


    • Käynyt

      katsopa kreikka.net keskustelu ja hakusanaksi evropi.

    • Kokemusta löytyy

      Olen ollut hotel evropissa, loistava ja pieni hotelli, platanias on mukava paikka joka on rakennettu pääkadun varrelle, ravintoloita on joku 50 joten valinnanvaraa löytyy, olen ollut plataniaksessa 6 kertaa ja menen tänä kesänä uudestaan, aivan mahtava paikka !!! Liikenne on vilkkaissa pikkukylissä ruuhkaisaa esim platanias, mutta auto on kätevä koska saarella on todella upeat maisemat ja on kiva kierrellä saarta autolla, koska saarella on melko hyvät moottoritiet..

      • ITERONOMI

        Hotel Evropi on kodikas ja siisti huoneistohotelli aivan Plataniaksen keskustan tuntumassa.
        Hotellin vieressä on Supermarket, josta saa ruokaa ja juomaa. Hotel Evropista on noin 200 metrin matka
        Plataniaksen pääkadulle, samoin yläkylään on lyhyt matka. Plataniaksessa on loistava valikoima ravintoloita, joten oikean paikan valinta voi olla vaikeaa. Suosittelen yläkylän Haroupia tai sitten jotain tunnelmallista tavernaa. Jos haluat löytää hyvän kalaravintolan, niin mene sellaiseen ravintolaan kuin Limanaki. Limanaki
        on Plataniaksessa rannan vieressä aivan jalkapallokentän äärellä. Heillä on tuoretta kalaa, joka on tuotu
        ravintolan edessä olevalla kalastusveneellä. Viihteen ystäville Plataniaksesta löytyy musiikkibaareja ja 2-3 discoa. Kannattaa mennä Mylos Tavernan vierestä rantaan parkkipaikan läpi. Siellä on nimittäin Mylos beach bar, jossa iso uima-allas ja baaritiskeineen ja kaunisvartaloisia kreikkalaisia bikiniasuisia naisia ja tietenkin atleettisia gigoloita. Platanias on muuten sitten Scandinaaveja täynnä!!!!


    • jub1

      Just lähdössä Kreetalle ja hotelli ois Evropi. Eka reissu mulle Kreikkaan, saa nähdä minkälainen reissu tulee.

    • heinkuussa2011...

      Perusruuat hotellille kannattaan hakea paikallisesta Lidlistä jossa paikallisetkin käyvät. On muuten halpaa ja löytyy myös halvat alkoholijuomat. Matkamuistot ym. "rihkama" kannattaa hakea Haniasta jossa on selvästi laadukkaamppaa ja enemmän valinnan varaa. Ravintolasuosituksena Plataniaksessa Drosia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3544
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2022
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1598
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1435
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1129
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      101
      1093
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      874
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe