Tekemistä/näkemistä Vancouverissa

Räkä

Tarkoitus olisi lähteä juhlistamaan kolmekymppisiä syksyllä (syyslomaviikko) vancouveriin. Millaisia museoita siellä on? Tiedän laskettelumahdollisuudesta, entä merimatkat. Pääseekö Seattleen helposti?

14

1722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja hiihtoloma

      ja meinaat lähteä viikoksi Vancouveriin ? heh heh mukavaa reissua, miten olisi tuo Hyvinkään Sveitsi tai Himos ?

    • allrighty

      Kaunis kaupunki, upea ympäröivä luonto.

      www-sivuilta näet nähtävyydet, joita löytyy mm. P-A:n toiseksi suurin kiinalaiskaupunginosa (upea puutarha), upet urheiluaktiviteetit, teatterit, musikaalit yms.

      Jos aikaa riittää, suosittelen laivamatkaa Vancouverin saarelle. Täysin oma maailmansa. Toinen must nähtävä parin kolmen päivän trippi autolla Kalliovuorille, aina Lake Louiselle asti.

      Seattleen autolla ehkä 2-3 tuntia.

    • ...

      Oon nyt vuoden asunut Vancouverin saarella ja sinne kannattaa tehdä vaikkapa päivän tai kahden reissu. Lautalla pääsee Vancouverista (Tsawassen) Victoriaan (Swartz Bay) puolessatoista tunnissa 10 CAD:lla. Vancouverista myös pääsee Seattleen joko bussilla (hintaa en tiedä) tai lautalla. Myös Victoriasta pääsee lautalla (Victoria Clipper) Seattleen noin 2 tunnissa. Tuo lautta on sit vähän hintavampi, noin 80 dollaria, mutta hienoista maisemista (Kalliovuoret näkyvät upeasti jos on hieno keli) kannattaa maksaakin.

      En ole vielä Vancouverin downtownissa käynyt, mutta näkemisen arvoisia paikkoja siellä on varmasti paljon. Museoista tiedän vaan Museum of Anthropology:n (koulukaverini kävivät siellä) ja he kehuivat sitä kovasti.

      Laskettelumahdollisuuksista sen verran, että Vancouver Islandilla on Mt Washington, joka on todella laadukas ja hyvä laskettelukeskus. Vielä parempi taitaa olla Whistler, joka tosin on noin 2-3 tunnin ajomatkan päässä Vancouverin keskustasta.

      • oikaisu

        Rannikkovuoristo sinne näkyy. Kalliovuoret ovat B.C.n ja Albertan rajalla. Vancouverista 500-600 km itään.


      • ...
        oikaisu kirjoitti:

        Rannikkovuoristo sinne näkyy. Kalliovuoret ovat B.C.n ja Albertan rajalla. Vancouverista 500-600 km itään.

        Kiitos korjauksesta, Rannikkovuoret ne ovat totta kai. Sattui vain pieni ajatuskatko..


      • lbpc

        Missä opiskelet? Epäilykseni nimittäin heräsivät. Itse opiskelin koulussa, jonka lyhenne näkyy nimimerkin kohdalla. Vieläkin olen aivan rakastunut Kanadaan ja siksi täällä keskustelupalstallakin surffaan!


      • Joku vaan
        oikaisu kirjoitti:

        Rannikkovuoristo sinne näkyy. Kalliovuoret ovat B.C.n ja Albertan rajalla. Vancouverista 500-600 km itään.

        Kalliovuoret ne kyllä on...


    • ---

      Juu eli kertokaa lisää mitä voi tehdä (ei pelkästään museoita tai muita) Ja mitä lähikaupunkeja kantsii mennä kattoo ym. oon lähös sinne 7 kuukaudeks ja ois kiva nähä mahd. paljon

      • ensin ylempää:

        Tästä. Nimim. ehkä on apua. Sieltä löytyy yhtä ja toista. Lähikaupungeista nähtävä Vancouverin saarella sijaitseva Victoria, B.C.n pääkaupunki, jonne pääsee meri- ja ilmateitse. Whistler, noin 100 km vancouverista pohjoiseen. Siellä pidetään talviolympialaiset v 2010. Se on suosittu turistipaikka kesäkeleilläkin, (Mahdollisuus nähdä karhuja.) Seattlen joku mainitsikin.
        "Lähikaupunki" saattaa olla satojen kilometrien ajomatkan takana.
        Meren ja vuoriston vieressä olevassa miljoonakaupungissa on näkemistä ja tekemistä jokaisen makuun. Samana päivänä voi harjoittaa kesä- ja talviurheilua.


    • elämänmenoa

      http://www.pne.ca/
      PNE eli Pasific National Exhibition alkaa 19 elokuuta ja kestää muistaakseni 3 viikkoa. Siellä on jokaiselle jotakin. Logger's show on katsomisen arvoinen.
      Avajaisparaaati taitaa olla 18 elokuuta.

    • mäkimies

      Näkyykö siellä mitään vielä 2010 Olympialaisita kertovaa ?

      Mitä kaikkea sinne pitikään rakentaa, että saivat kisat ?

      • ja taivaat

        ja halvalla. $600 miljonaa vakuutettiin kustannuksiksi. Provinssin tilintarkastaja tässä taannoin rupatteli $2,4-2,5 miljardista jo tässä vaiheessa. Kaikkea luvattua ei rakenneta jne. Loppusumma tulee nähtävästi olemaan huikea, vaikka olympiakuluja siirretään muihin menoeriin. Lyhyesti sanoen suurta pulsettia koko homma. Muutama liikemies siinä kyllä rikastuu.
        Varoitus suomalaisille: Älkää koskaan anoko mitään suuria kisoja. Voitte saada ne.


    • ei pull shippia

      vaan kuinkas kavikaan??? taisi menna puolelle kisat,,kerrannaisvaikutuksineen ainakin..turismi ym..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      1992
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1897
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1875
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      19
      1587
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1380
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe