En tiedä, onko tämä oikea palsta, mutta tarvitsisin mielipiteitä.
Juttu on nimittäin se, että tänä kesänä on TAAS NELJÄT häät, joihin minut on kutsuttu vieraaksi. Sama juttu oli viime kesänä. Ilmeisesti olen "siinä iässä" että kaveri alkaa mennä naimisiin, mutta liika on liikaa...
Häät ovat kivoja tapahtumia, ja viihdyn niissä, mutta suoraan sanoen v--ttaa, että jälleen neljä kesäviikonloppua menee musta puku päällä ystävien sukulaisten kanssa rupatellessa. Ja aina vieraalla paikkakunnalla, jonne pitää mennä junalla ja varata majoitus yöksi.
Miten voisi sanoa ystävilleen hienovaraisesti, että haluaisin ehkä mieluusti maata vaikka rannalla tai mennä mökille viikonlopuksi... kun noita kesäviikonloppuja ei kuitenkaan ole ylenmäärin.
Liika on liikaa
82
39897
Vastaukset
- kaisis
No mutta hyvänen aika. Ei ole pakko jos ei halua.
Tarviiko muuta syytä sanoa kuin että "en pääse valitettavasti tulemaan" Voihan sitä sitten lähettää vaikka kortin tai ottaa osaa johonkin porukkalahjaan, ettei jää huomiotta.
Totta on että 4 häät on liikaa... mutta ei oo pakko ei.- hpp
Ei ole mikään pakko mennä. Kun järjestin omia häitäni jopa toivoin että osa kutsutuista ei pääsisi tulemaan, jotta tilaa riittäisi ja kustannukset pysyisivät kurissa. Joskus voi olla, että hääparikin on lähettänyt kutsun vain kohteliaisuuttaan. Kieltäytyminen ei ole epäkohteliasta, typerämpää on se, jos ei vastaa kutsuun mitenkään.
Eräs parhaimmista ystävistäni ei päässyt osallistumaan häihini, koska hänellä oli sukulaisten juhlat samaan aikaan. Olin kuitenkin erittäin ilahtunut, kun löysin hänen nimensä kavereiden yhteisen lahjan ohessa olleesta kortista. Muistaa voi muutenkin kuin olemalla läsnä!
- itse päätätä lomastasi
Mulla on ollut parina vuonna ihan sama juttu, mutta tosiaan ihan itse jokainen päättää lomastaan!
Minä valikoin mihin hippoihin/häihin menen, muille lähetän kiitoskortin kutsusta ja ehkä pienen lahjan muistoksi. Ainoastaan lähimpien ystävien häihin menen, ajankäyttö on jokaisen oma asia. Jos joku siitä suuttuu, ei kannata välittää, tuskin kenenkään häät tai juhlat parin vieraan puutteesta pilalle menevät =) - jos huvittaa
ja jos menet, olet mukana juhlinnassa etkä hapannaamaisena penkissä - jos tuntuu ettei kiinosta, kaikki voittavat, kun jätät menemättä.
Tiedän tunteen kyllä, toissakesänä / - keväänä meillä oli kuudet häät ja viidet polttarit, joista melkein kaikki samaa kaveripiiriä; siitä voi laskea montako "omaa" viikonloppua jäi...
Mutta toisaalta, kavereita ja ystäviä ei kuitenkaan useimmilla ole satamäärin, pääosa avioituu samoihin aikoihin, mutta ei näitä tällaisia ryppäitä joka kesälle riitä, johan ne kaikki on jo kohta naimisissa!- vanhako jo?
Tuntui että toissakesänä kaikki kaverit halusivat mennä naimisiin: kahdeksat häät, kuusissa polttareissa ehdin myös käydä. Rahaa paloi ja loppukesästä oli kyllä kurkkua myöten täynnä kaikkea häihin liittyvää. Onneksi omat häät olivat jo pari vuotta aikaisemmin, muuten olisi varmasti kestänyt pari vuotta ennenkuin olisi voinut edes ajatella ko. juhlia.
Toisaalta nyt on hiljaista, eipä ole yhtään hääjuhlaa tälle kesälle
- *vieras*
Itse aina sanon että minulla on jotkin muut juhlat samaan aikaan ja menen muka toisiin juhliin.
- ystäviä
neljät häät ovat tietysti liikaa, mutta ajattelehan, että Sinäkin jossain vaiheessa varmaan menet naimisiin ja kutsut ystäviäsi, entä jos kaikki päättävät eitteivät tule..!?
- Charles
Kaverisi ovat todella törkeitä. Miten ihmeessä he voivat päättää hääpäivästään kysymättä Sinulta ensin? Onhan se tärkeintä, että heidän hääpäivänsä sopii ensisijaisesti Sinulle. Kyllä he voisivat joustaa niin, että pitäisivät häänsä silloin, kun Sinulle sopii.
Mitenkähän pitkälle ihmisen itsekkyys voi mennä...- joku vaan
Ei kaverit voi joustaa vain hänen mukaan, onhan heillä muitakin ystäviä, aivan varmasti. Ja sitä paitsi, jos he joustaisivat niin, että se kelpaa hänelle, niin se ei enää voi kelvata välttämättä toisille vieraille ja heille itselleen, ja se siirtyisi taas, eikä niitä välttämättä enää ikinä pidettäisi, sillä kaikille vieraille ja heille itselleen sen pitää sopia kans.
- Häävieras
No mutta sehän on vaan hienoa, että on niin suosittu että on saanut kutsun neljiin häihin! Mun käy sua suorastaan kateeksi. Mulla kun on "vain" kahdet häät tänä kesänä ja polttareissa en ole koskaan ollut päälle 30 vuoden olevasta iästäni huolimatta. Ja tuskinpa mua serkkupojankaan polttareihin kutsutaan -häät kolmen viikon päästä.
Ymmärrän kyllä että koet asian ongelmaksi. Kannattaa siis miettiä että ollako itsekäs vai epäitsekäs. Tuskin sitä voi täysin hienotunteisesti hääparille ilmoittaa, että haluaa varata viikonlopun itselleen, sen sijaan että tulee häihin. Jos yhdet häät haluaa jättää väliin ja olla tasapuolinen kaikkia hääpareja kohtaan, niin senhän voi arpoa vaikka korttipakalla. Jokainen häätapahtuma saa esim. edustaa omaa maata ja sen maan kortti joka pakasta nousee saa jäädä väliin. Hääparille voi sitten kertoa, että arpa ei ollut suosiollinen mutta olen kyllä hengessä mukana! - sano nykänen
Unohda hienovaraisuus ja örvellä kunnolla niissä eka häissä, niin että siitä sukulaiset jälkeenpäinkin puhuvat. Siten on taattua, että kun sukulaiset suunnittelee häitänsä, niin sun nimi on ekana niiden joukossa, joita ei ehdottomasti kutsuta.
- jo keski-ikäinen
Ja minä taas joka kesä odotan että eikö taaskaan mene kukaan tuttu, sukulainen tai ystävä vihille että PÄÄSISI häihin! Olen koko elämäni aikani ollut vain ihan muutamissa häissä, moni omista tutuistani on pitänyt niin pienet häät että niihin on kutsuttu vain ihan lähisuku, joten hyvin vähän on näitä hääjuhlia ollut. Sitä paitsi mielestäni häät on ne kaikista ihanimmat juhlat mitä voi olla!
Mielestäni kutsusta voi vallan hyvin kieltäytyä ilman sen kummempia selittelyjä ja vallankaan mitään keksittyjä selittelyjä. Mielestäni se on ala-arvoista "valehdella" esim. muuta menoa ja jättää menemättä.- häistä
Ihmiset näemmä ovat erilaisia. Itse en ole ihan niin hääkammoinen kuin mieheni, jonka saa lähes raahata häihin. Mutta en nyt kovin innokas ole minäkään. Ehdottomasti menen vain ystävieni ja lähimpien sukulaisten häihin (esim. sisko). Serkut yms. jos kutsuu niin en mene.
Mun mielestä häissä on tylsää!! (varsinkin kirkossa, mutta myös juhlissa)
Neljät häät on kyllä paljon. Joko jäät pois tai olet vain jonkin aikaa ja sitten livistät. Me ollaan miehen kanssa lähdetty aika hyvissä ajoin. Ja ehkä voisit muistaa heitä kortilla ja pienellä lahjalla kuitenkin? Kuten joku kirjoitti niin jotkut kyllä toivovat, että joku jäisi pois. Olisivat halunneet kutsua vähemmän, mutta eivät kehdanneet jättää kutsumatta.
- Jo on markkinat
Miten te ihmiset edes viitsitte valittaa että joku menee naimisiin!!?? Ja että SINUT on sinne kutsuttu. Pitäisitte ihmiset kunnia-asiana että olette saaneet kutsun häihin, sehän tarkoittaa että olette tykättyjä. Eihän niihin kemuihin ole pakko mennä. Ilmoitat vaan että sori, en pääse.
Ja miksi ihmeessa MUSTA puku häihin? Musta (varsinkaan kokomusta) ei ole mikään hääjuhlaväri. Pukeudu ihmeessä vaikka muodissaolevaan pastelliväriin, niin ei ehkä tympäisekään niin paljoa.
Hohhoijaa, kaikesta te viitsitte valittaakin...- yks juttu
miksipä ei mustaa pukua???
jos (vahvasti epäilen että) kirjoittaja oli mies niin silloinhan musta puku lienee ihan asiallinen häihinkin... ja ehdottamallesi pastelliväreille nauraa aidan seipäätkin. pah. - Charles
yks juttu kirjoitti:
miksipä ei mustaa pukua???
jos (vahvasti epäilen että) kirjoittaja oli mies niin silloinhan musta puku lienee ihan asiallinen häihinkin... ja ehdottamallesi pastelliväreille nauraa aidan seipäätkin. pah.Jos vaikka ei tykkää mustasta puvusta, niin sitä ei kannata laittaa kesähäihin. Tumma puku voi olla myös kuuma, mikä on yksi syy laittaa jonkun muun värinen. Pastellivärejä en suosittele kuin homoille, mutta tyylikkäitä vaaleita pukuja kyllä on.
- yak.
Charles kirjoitti:
Jos vaikka ei tykkää mustasta puvusta, niin sitä ei kannata laittaa kesähäihin. Tumma puku voi olla myös kuuma, mikä on yksi syy laittaa jonkun muun värinen. Pastellivärejä en suosittele kuin homoille, mutta tyylikkäitä vaaleita pukuja kyllä on.
Vaalea miesten puku viestii vahvasti keski-ikäisyydestä.
Kokeile mielummin jotain irtotakki-yhdistelmää tai repäise paidan ja kravatin väreillä - ......
Just että joku viitsii valittaakkin, että musta puku ei sovi häihin...
- ope
...... kirjoitti:
Just että joku viitsii valittaakkin, että musta puku ei sovi häihin...
..ja joku toinen ei osaa suomen kielioppia...
Mikähän työkalu toi valittaakkin on?
- Käsäköllöttelijä
Sama juttu minulla olisi vaan kolmet häät ja kahdet polttarit!!! Kyllä harmittaa, muuta tänä vuonna olen sanonut kavereille että en tule muuta menoa. Tylyä mutta omat menot on minulle tärkeämmät!
- eräs vaan
Et mitenkään, häät ovat hääparille ainutkertainen tapahtuma. He päättävät ketä haluavat mukaan juhlistamaan tätä hetkeä.
Voit toki olla menemättä häihin, jos sinulla on ko. viikonlopulle muuta tekemistä. Ilmoitat vaan hääparille tai menelleppä saapumisesta pyydetäänkin ilmoittamaan, ettet valitettavasti pääse juhliin. hääparista olisi varmasti mukava, jos onnittelisit heitä kuitenkin jotenkin, laita vaikka kortti postiin. - kyllästynyt
Itse ilmoitin jo ennen lumien sulamista niin omilleni kuin mieheni sukulaisille, että tämä kesä on varattu johonkin muuhun kuin sukujuhliin. Viime vuonnakin olisi ollut kahdet häät ja muita pippaloita valmistumisista rippijuhliin. Ja silti sukulaiset olettavat että pienen lapsen kanssa voi yhtäkkiä lähteä yhden päivän juhliin toiselle puolelle suomea...
- sinulla karmeaa
onko sinulla todella niin karmea suku, ettet oikeasti halua heitä nähdä - siitähän tässä on kysymys.
Ja kyllä pienten lasten äiti voi. Pakkaa perheen autoon tai lentokoneeseen ja lähtee - tuo lapsiin vetoaminen on tekosyistä surkeimpia, ole rehellinen edes itsellesi. - joo....
sinulla karmeaa kirjoitti:
onko sinulla todella niin karmea suku, ettet oikeasti halua heitä nähdä - siitähän tässä on kysymys.
Ja kyllä pienten lasten äiti voi. Pakkaa perheen autoon tai lentokoneeseen ja lähtee - tuo lapsiin vetoaminen on tekosyistä surkeimpia, ole rehellinen edes itsellesi.karmeeta sukua jos ainoa kanssakäyminen suvun kanssa ovat omat häät...
- keppana
Jätät kylmästi menemättä.
Ihminen saa ja voi määrätä itse vapaa-ajastaan.
Häät on out. - itsekästä...........
mieti miltä susta tuntus jos sä menisit naimisiin ja sun ystävät mielummi hengailis rannal tai terassil tai jossai..
- meppi33
Vuonna jotakin oli serkullani ja mulla viikon sisällä häät.
Serkun häissä oli mun kummisetä jossa setä puhui mun tulevista häistä mut kuinkas ollakkaan kun hääni tuli niin ei tullu kummisetä vaimonsa kanssa eikä liioin muistanu millään tavoin.
Kummisedän kanssa oli sovittu, että hän ottaa video nauhalle vielä mun häät.
Sedällä kun ei ollu mitää todellista syytä jäädä häistäni pois, eikä viittinyt edes ilmottaa ettei ilmesty tilaisuuteen.
Mä olin kauan aikaa loukkantunut kyseiselle henkilölle. - käy se noinkin
Me mieheni kanssa emme pidä utelevista sukulaisista joten menimme vihille kaikessa hiljaisuudessa pari vuotta sitten maistraatissa kahden todistajan läsnäollessa. Sitten vietimme pienellä kaveriporukalla ihanan illan ilman ainuttakaan sukulaista.
- shamaanitar5
Juu tuli tuossa mieleen muutamat häät joissa olen ollut yhdet niistä oli ihan kivat ja yhdet oli kuin olis hautajaisissa ollut. Itse en ketään moiseen rääkkiin toivo. Ja nykyään kun on se raha vain mielessä hääparillakin että ei se mikään juhla ole.
- nainen*81*
On totta että on aika lailla kaupallinen juttu. Useat häät kesässä voi olla isolovi butjettiin... automatkat, yöpymiset, vaatteet... niin kiva kun olisi kakkia muistaa niin ei nuorella lapsiperheellä millään varat riitä...
Muuten kyllä häät ovat juhlista ihanimpia, itse tosin aijon kun sen aika tulee pitää pienet juhlat... max 35-40 vierasta. Perheet ja lähimmät ystävät... intiimi oman näköinen juhla siis. - namisiin
nainen*81* kirjoitti:
On totta että on aika lailla kaupallinen juttu. Useat häät kesässä voi olla isolovi butjettiin... automatkat, yöpymiset, vaatteet... niin kiva kun olisi kakkia muistaa niin ei nuorella lapsiperheellä millään varat riitä...
Muuten kyllä häät ovat juhlista ihanimpia, itse tosin aijon kun sen aika tulee pitää pienet juhlat... max 35-40 vierasta. Perheet ja lähimmät ystävät... intiimi oman näköinen juhla siis.Juuri sovittiin miehen kanssa hääpäivä ja pakko sanoa et kyllä menee hääparillakin sitä rahaa kun kustantaa 50-100 ihmiselle ruoat ja juomat. tilavuokratkin on jo 900 euron paikkeilla.
- Rosa
namisiin kirjoitti:
Juuri sovittiin miehen kanssa hääpäivä ja pakko sanoa et kyllä menee hääparillakin sitä rahaa kun kustantaa 50-100 ihmiselle ruoat ja juomat. tilavuokratkin on jo 900 euron paikkeilla.
Kyllä kyllä. Mutta kenenkään ei ole pakko järjestää hääjuhlia. Eikä kutsua yhtäkään vierasta. Eiköhän se ole oma valinta. Kuten ei ole pakko mennä vieraaksi häihin.
- yleistetä
no joo, kyllä varmasti suurin osa haluaa vaan jakaa onnensa tärkeiden ihmisten kanssa ja siksi pitävät juhlia. Rahastus on varmasti vain harvalla mielessä
- on kallista
yleistetä kirjoitti:
no joo, kyllä varmasti suurin osa haluaa vaan jakaa onnensa tärkeiden ihmisten kanssa ja siksi pitävät juhlia. Rahastus on varmasti vain harvalla mielessä
ei siinä rahastamaan pääse. ihan varmasti juhlien järjestäminen maksaa enemmän kuin saadut lahjat, useimmissa tapauksissa ainakin.
- joopa
Oma kokemukseni on muutaman vuoden takaa. Vuoden sisällä oli kuudet!!! häät johon meidät oli kutsuttu. Onneksi kaikki eivät olleet kesällä =). Muistaakseni yhdet häät jätimme väliin, ja muissa olimme. Toki alkoi jo vähän kyllästyttää, mutta useimmat häistä olivat jonkun sukulaisen, joten emme sitten halunneet olla poiskaan. Jos kaikki olisivat olleet "vain" kavereiden häitä, niin olisi voinut jäädä useampikin juhla väliin. Mutta pointti on siinä, että en kuollutkaan sinä vuonna, vaan uusia vuosia ja kesiä on tullut ja aika monta sellaistakin, jolloin ei ole ollut häitä ollenkaan. Sattui vain tuollainen "ruuhka" yhdelle vuodelle. Yksiinkään häihin menemistä en ole jälkeenpäin katunut, mutta menemättä jättämistä olisin ainakin joissain tapauksissa katunut.
Eli tee niin kun hyvältä tuntuu, mutta muista, että tilanne saattaa olla ainutkertainen... jos liitto vaikka kestää... =) Niin ja hääpari kyllä yleensä aidosti arvostaa sitä, että osallistut heidän juhlaan. Ja toisaalta fiksut ihmiset ymmärtää myös sen, jos et voi osallistua syystä tai toisesta. - 320s
kun kaikki muut kutsutaan häihin mutta minua ei ~~ :( haistakoon pitkä paska !!
Kokemusta on !! - Tuleva morsian
Häitä itse järjestävänä tulee mieleen, että valtaosalle kutsu lähtee kohteliaisuudesta. Ei kenenkään häihin ole todellakaan pakko mennä, jos juhla tuntuu turhalta. Kyllä häihin menee jo ihan mielellään, jos hääpari on läheinen. Eli sinunkin tapauksessa tuo välinpitämättömyys voi olla molemminpuolista?
- kohtaliaisuudesta
järjestimme (lue kustannimme itse häämme) ja kutsuimme itse vieraamme, päätimme siis itse ketä kutsutaan ja ketä jätetään kutsumatta. Vieraista puolet (n. 60 ) oli sukulaisia; isovanhemmat, vanhemmat, sisarukset perheineen, osa sedistä/tädeistä ja osa serkuista - vain en joiden kanssa oltiin oltu viimevuosina tekemisissä. Ja toiset 60 oli kavereita puolisoineen. KETÄÄN ei kutsuttu kohteliaisuudesta vaan siksi, että heidän oikeasti haluttiin olevan paikalla todistamassa meidän suurta päiväämme. Ja uskallan arvata, ettei monikaan ketään pelkästä kohteliaisuudesta kutsu - tarpeeksi vaikeaa rajanveto on muutekin kuin paisuttamalla väkimäärää tällätavalla. Ainoa tapaus, jossa voisin kuvitella näin olevan olisi ehkä pappabetalar-porukka, mutta tokko moni aikuinen ihminen vanhemmiltaa enää kehtaa rahaa pyyttää.
- myös niin
kohtaliaisuudesta kirjoitti:
järjestimme (lue kustannimme itse häämme) ja kutsuimme itse vieraamme, päätimme siis itse ketä kutsutaan ja ketä jätetään kutsumatta. Vieraista puolet (n. 60 ) oli sukulaisia; isovanhemmat, vanhemmat, sisarukset perheineen, osa sedistä/tädeistä ja osa serkuista - vain en joiden kanssa oltiin oltu viimevuosina tekemisissä. Ja toiset 60 oli kavereita puolisoineen. KETÄÄN ei kutsuttu kohteliaisuudesta vaan siksi, että heidän oikeasti haluttiin olevan paikalla todistamassa meidän suurta päiväämme. Ja uskallan arvata, ettei monikaan ketään pelkästä kohteliaisuudesta kutsu - tarpeeksi vaikeaa rajanveto on muutekin kuin paisuttamalla väkimäärää tällätavalla. Ainoa tapaus, jossa voisin kuvitella näin olevan olisi ehkä pappabetalar-porukka, mutta tokko moni aikuinen ihminen vanhemmiltaa enää kehtaa rahaa pyyttää.
siis että velvollisuudesta kutsutaan. Meidän häät maksoi perinteisesti vanhempani ja silloin kutsuttiin joitain myös velvollisuudesta. Esimerkiksi sukulaisia ei voi karsia, että noi tulee ja noi ei, sillä ihan varmasti tulee jälkeenpäin sanomista.
Kaikilla EI ole mahdollisuutta kustantaa häitään kokonaan itse ja silloin on turvauduttava auttaviin vanhempiin. Silloin on kutsuttava myös joitain ihmisiä, joiden poisjäänti ei haittaa milläänlailla... - voi karsia!
myös niin kirjoitti:
siis että velvollisuudesta kutsutaan. Meidän häät maksoi perinteisesti vanhempani ja silloin kutsuttiin joitain myös velvollisuudesta. Esimerkiksi sukulaisia ei voi karsia, että noi tulee ja noi ei, sillä ihan varmasti tulee jälkeenpäin sanomista.
Kaikilla EI ole mahdollisuutta kustantaa häitään kokonaan itse ja silloin on turvauduttava auttaviin vanhempiin. Silloin on kutsuttava myös joitain ihmisiä, joiden poisjäänti ei haittaa milläänlailla...Ihan hyvin voi kutsua vaan sellaisia sukulaisia, joiden kans on tekemisissä - ja jättää muut kutsumatta. Monella sukua on niin paljon, että tupa on täynnä tätejä ja setiä ja serkkuja (joita tuskin tuntee) eikä kavereita mahdu olleskaan, jollei tätä karsintaa tee!
- aapeli**
Älä välitä. Muutama vuosi kun menee, niin hääkutsuja ei enää tipu.
- alkaa
tippua ristiäis,synttäri,rippi ja lakkiaiskutsuja.
- paikkakunnalla
Mekin menemme naimisiin tänä kesänä. Hääpaikka on valittu lähinnä minun (morsiamen) sukulaisia silmälläpitäen, mutta samalla myös sulhon suvun puolelta saapuvia vieraita ajatellen helposti lähestyttäväksi. Kas kun minun sukuni sattuu asumaan ko. paikkakunnalla, mutta mieheni suku asuu kuka missäkin.
Ja tuohon majoitukseen: Me valitsimme juhlapaikaksi semmoisen paikan, johon voi majoittaa nämä kauempaa tulevat sukulaiset - ja ME MAKSAMME!
Olenkohan ymmärtänyt jotain väärin? - Mofu83
Järjestän itse tänä kesänä häitä ja suoraan sanottuna TODELLA TOIVON ettei osa vähemmän läheisistä ystävistäni pääsisi tulemaan.
Eihän heitä pakko olisi kutsua mutta kun ovat kuitenkin sellasia kavereita joiden kanssa on ajoittain paljonkin tekemisissä.
En ainakaan itse tarvitse syytä jos osa kamuista ei pääse tulemaan, kukin kieltäytykööt omalla tavallaan, mulle riittää että tiedän tuleeko vai eikö tule. Toki jos erittäin läheinen ystäväni ilmoittaisi ettei tule niin saattaisin loukkaantua mutta oletan että tapauksessasi ei ole kuitenkaan kyse ns."bestiksesi" häistä :D
Joten "en pääse" "on toiset juhlat" " Olen kovin kipeä, köh köh"
Selityksiä on monia ja veikkaankin ettei hääparia hetkauta jos jokunen jää pois juhlista...- yhden
kutsun häihin.
Siitä on jo montamonituista vuotta kun viim eksi häitä juhlin.
- tarvitse
Eihän kaikkiin tarvitse mennä... Jos ei kiinnosta...
Oletko ajatellut että se on yleensä kuitenkin parille se paras kohta elämässä, kun on löytänyt elämänkumppanin ja haluaa juhlistaa sitä samalla tehden sen viralliseksi...
Toivottavasti annat heille kaikille kuitenkin ihanan hääjuhlan, vaikka sun viikonluppuja mahdollisesti pilalle meneekin... - noninininin
Kyllä jollain ihmisellä voi elämä olla rankkaa... Valita ny tollasesta.
- syö juo ja ilakoi ;)
Ajattele positiivisesti ;)
Neljät herkkupöydät, ihanat kakut ja jälkiruuat, kaikki herkut. Joku on laittanut ruuat, sinä ja perheesi säästätte pvän safkat, paastoa edellinen pvä niin jaksat syödä kahden (junalipun) edestä :)
Ja hyvässä lykyssä vielä juomaa, iltapalaa ja kaunista kesäiltaa kauniissa paikassa.
Älä ole noin nega, ehtii sitä siellä mökillä paistaa sitä ainaista tarjous-grillimakkaraa niissä venuneissa verskoissa. - xxxxx
...en ymmärrä, miksi pitäisi osallistua kaikkien häihin. Itse en menisi muiden, kuin läheisiksi kokemieni ihmisten häihin, siis todella hyvien ystävien tai lähisukulaisten.
Häät ovat usein, varsinkin jos on vieraana monissa peräkkäin, aika pitkäpiimäisiä juttuja, vieraiden näkökulmasta katsottuna. Toljottaa yleisönä aina samoja tylsämielisiä "ohjelmanumeroita", jotka toistuvat joka häissä prikulleen samanlaisina. Morsiuspari vain vaihtuu.
Oikeastaan olen ollut elämäni aikana vain yksissä todella hauskoissa häissä. Ne olivat kunnon, isot maalaishäät, joissa ei ollut lainkaan noita joka häissä piinaavan samanlaisina toistuvia puuduttavia leikkejä, kuten morsiamenryöstöä, sulhasen vauvanhoitotaitojen testausta, morsiamen sukkanauhan metsästystä, hääkakun leikkaamista ja muita vastaavia muka hauskoja juttuja.
Ja kyllä se häävieraana olo tulee aika kalliiksi, kun pitää kustantaa matkat, ehkä yöpyminen, juhla-asu häälahjaa unohtamatta. Kerta kesässä vielä menee, mutta neljä kertaa on jo liikaa.
Eiköhän nämä spektaakkelihäät ole jo jäämässä pois muodista, sitäpaitsi.- zizai
Hei,
Mielestäni tämän tapaiset spektaakkelihäät ovat typeriä.. Koska onhan se totta että lompakko alkaa kiljua tuskissaan kun hääkutsu kolahtaa postilaatikkoon. Etenkin naisilla useimmiten toistuva pukeutumis ongelma nostaa kuluja :) Sitten matkat, häälahja, ja etenkin morsiamen ryöstön yhteydessä kerättävä "kolehti" syö mielestäni tunnelmaa. Samoin typerät leikit, jotka useimmiten nolaavat joko morsiamen tai sulhasen ovat mielestäni naurettavia.
Minun ja kihlattuni suunnitelma onkin mennä naimisiin ensikeväänä, paikalle kaksi todistajaa eikä yhtäkään ylimääräistä henkilöä. Tämä varmasti myös järkyttää joitakin valkoisissa hameissa ja hunnuissa keikisteleviä morsiamia, mutta huntua en aio käyttää, puku tulee olemaan värillinen. :)
- "Ei ikinä"
Terve
Turhaa koko homma, paras tapa saada kaveria kiusatuksi. Naimisiin maistraatissa 5min, todistajat talon puolesta, kulut 0 €. Itse en ole koskaan ollut häissä enkä mene, kutsut kyllä harvenevat kun niitä ei koskaan noudata, yhtään kaveria en ole sen takia menettänyt.
Tähjänpäiväiväistä homma kun ei löydy elämälle muuta sisältöä. - Sasun
Minulle sattui viimekesänä häiden juhlien suhteen aika hassu ja koominen tapaus. Samalle lauantaille sattuivat kolmet häät ja yhdet rippijhlat!!! Ei voi olla enään harmittavimmin. No hääparit ymmärsivät, että en voi olla neljässä paikassa yhtäeikaa. Valitsin kummipoikani rippijuhlat. Mutta ei se mitään. Sovimme kahden hääpärin kanssa rääppiäisist ja myöhemmist juhlista. Menimme kylään sitten häiden jälkeen. Kolmas hääpäri ei oikein ymmärtänyt taisivat suuttua. Rippijuhlat ja kahdet myöhemmin juhlitut häät olivat kesän mukavimmat tapahtumat. Emme varmaan hääpäivänä olis saanu olla niin tiiviisti yhdessä.
Näitä on mukava muistella tänäkesänä - mie vain
Vaikka se sinua ehkä v.tuttaa niin ajattele se siltä pohjalta kuinka tärkeää se on hääparille.He ovat kutsuneet sinut juhlimaan kanssaan heidän elämänsä ehkäpä tärkeintä päivää...Yritä edes olla positiivinen.. :)
- Häihin vielä menossa
Itse kävin eilen yksissä häissä. Pian pitää hihhuloida kaverin polttareissa ja sitten seuraavaksi olla niissä häissä... Ei minun olisi mikään pakko, mutta kivaahan tuo vain on enkä jaksa jännittää juurikaan noita tilanteita. Ehkä melko parasta että mun kesälomasta ei mene ollenkaa aikaa noihin touhuihin. Kesälomaa kun minulla ei ole. Siis käyn töissä viikolla ja polttarit ja häät on viikonloppuisin. Itse oon miettinyt ajankäytön sillä tavalla että jokaisella ihmisellä on aikaa. Yksi päivä saattaa mennä yksissä häissä. Mutta entä sitten?
- ghödmdklh
olen ite menos kesällä naimisiin ja jos joku meidän vieraista ois noin vastahakoisesti tulos häihimme niin mieluummin haluaisin ettei hän tulis ollenkaan. eihän siinä tarvi sanoa muuta kuin ettet pääse tulemaan, eihän ketään voi pakottaa.
- aikansa kutakin
Kun joitakuita vuosikymmeniä odottelet on hautajaisia peräjälkeen ja silloin varmaan muistelisit mielelläsikin sitä kesää, jolloin olit kutsuttuna neljiin häihin.
- kukaties..
mutta kuitenkin..Mua henk kohtasesti ärsyttää nykynuorison lahjatoiveet kun menevät naimisiin.. rahaa rahaa rahaa sille ja sille tilille!!! Törkeetä kerjäämistä mun mielestä.
Ennen sentäs sai ostaa itse mitä halusi tai valita lahjatoivelistalta jonkun esineen/käyttötavaran ymym.
Juu juu, jos on koti jo valmis ja kaikki tarpeellinen tavara hankittuna, tarviiko sitä rahaa sitten johonkin?? Mieluummin sitten vaikka johonkin hyväntekeväisyys juttuun ne kerjätyt lahjarahat ohjaisivat, mutta mielestäni tuo on nykyään ns.uudenlainen kerjäysmuoto jolla periaatteessa laitetaan juhlavieraat maksamaan sen morsiusparin häät.
Alkuperäiselle jutun aloittajalle, toivotan leppoisaa kesää, nauti siitä yhtään sen kummemmin häpeilemättä ja kieltäydy kohteliaasti ainakin osasta kutsuista. Pakolla juhlimen se vasta typerää olisikin ja jos ei kutsun lähettäjät sitä itse tajua niin se on heidän ongelmansa ei sinun =)) - SAR
kukaties.. kirjoitti:
mutta kuitenkin..Mua henk kohtasesti ärsyttää nykynuorison lahjatoiveet kun menevät naimisiin.. rahaa rahaa rahaa sille ja sille tilille!!! Törkeetä kerjäämistä mun mielestä.
Ennen sentäs sai ostaa itse mitä halusi tai valita lahjatoivelistalta jonkun esineen/käyttötavaran ymym.
Juu juu, jos on koti jo valmis ja kaikki tarpeellinen tavara hankittuna, tarviiko sitä rahaa sitten johonkin?? Mieluummin sitten vaikka johonkin hyväntekeväisyys juttuun ne kerjätyt lahjarahat ohjaisivat, mutta mielestäni tuo on nykyään ns.uudenlainen kerjäysmuoto jolla periaatteessa laitetaan juhlavieraat maksamaan sen morsiusparin häät.
Alkuperäiselle jutun aloittajalle, toivotan leppoisaa kesää, nauti siitä yhtään sen kummemmin häpeilemättä ja kieltäydy kohteliaasti ainakin osasta kutsuista. Pakolla juhlimen se vasta typerää olisikin ja jos ei kutsun lähettäjät sitä itse tajua niin se on heidän ongelmansa ei sinun =))Minusta on todella parempi, jos hääparilla on koti valmiina, että voin laittaa heille halutessani lahjashekin tai rahaa tilille. Hääpari saa sitten lähteä unelmamatkalle tai ostaa vaikka uuden sohvan tai jotain muuta mukavaa sitten, kun siihen on tarvetta. Jossain vaiheessa kotiin tarvitaan varmasti jotain, vaikka jotain sellaista, missä muuten joutuisi säästämään pitkäänkin.
Ei kai kukaan ehdottomasti kiellä viemästä lahjaa, mutta minusta on mukava kunnioittaa ystävien ja sukulaisten toiveita lahja-asiassa. Varsinkin jos pariskunta ei ole erittäin tuttu ja lahjanosto siksi hankalaa. Viekää nyt ihmeessä sitten jotain tavaraa, jos se ehdottomasti on paljon parempi vaihtoehto. En usko, että rahaa todellakaan kerjätään häitä varten. Ennen vain harvemmin ihmisillä oli yhteinen koti valmiina ehkä jo pitkältä ajalta ja näin paljon tavaraa nurkissa pyörimässä kuin nykyihmisillä.
Mieluummin annan rahalahjan hääparille silloin kun on hääjuhla ja muistan jotain tärkeäksi kokemaani hyväntekeväisyysjärjestöä ihan erikseen. Jos koen järjestön luotettavaksi tahoksi, jonka kautta oikeasti raha menee perille. Sekään ei aina ole itsestäänselvää. Ne ovat mielestäni kaksi ihan eri asiaa: häälahja ja hyväntekeväisyys.
Mutta jokainen tekee tietysti omalla tavallaan ja mikä nyt ketäkin sitten kulloinkin ärsyttää. Minusta tavaralista johonkin tavarataloon, mikä oli aiemmin enemmän muodissa kuin nykyään, ei ole yhtään rahalahjaa kummempi. Eikä siitä rutistu tällä tavalla, eikä niin usein kuulunut puhetta keräilystä tai 'kerjäämisestä'. Monissa maissa häälahjaksi annetaan ihan yleisesti rahalahja, Suomessa se tuntuu olevan monille ongelma :) - SAR
SAR kirjoitti:
Minusta on todella parempi, jos hääparilla on koti valmiina, että voin laittaa heille halutessani lahjashekin tai rahaa tilille. Hääpari saa sitten lähteä unelmamatkalle tai ostaa vaikka uuden sohvan tai jotain muuta mukavaa sitten, kun siihen on tarvetta. Jossain vaiheessa kotiin tarvitaan varmasti jotain, vaikka jotain sellaista, missä muuten joutuisi säästämään pitkäänkin.
Ei kai kukaan ehdottomasti kiellä viemästä lahjaa, mutta minusta on mukava kunnioittaa ystävien ja sukulaisten toiveita lahja-asiassa. Varsinkin jos pariskunta ei ole erittäin tuttu ja lahjanosto siksi hankalaa. Viekää nyt ihmeessä sitten jotain tavaraa, jos se ehdottomasti on paljon parempi vaihtoehto. En usko, että rahaa todellakaan kerjätään häitä varten. Ennen vain harvemmin ihmisillä oli yhteinen koti valmiina ehkä jo pitkältä ajalta ja näin paljon tavaraa nurkissa pyörimässä kuin nykyihmisillä.
Mieluummin annan rahalahjan hääparille silloin kun on hääjuhla ja muistan jotain tärkeäksi kokemaani hyväntekeväisyysjärjestöä ihan erikseen. Jos koen järjestön luotettavaksi tahoksi, jonka kautta oikeasti raha menee perille. Sekään ei aina ole itsestäänselvää. Ne ovat mielestäni kaksi ihan eri asiaa: häälahja ja hyväntekeväisyys.
Mutta jokainen tekee tietysti omalla tavallaan ja mikä nyt ketäkin sitten kulloinkin ärsyttää. Minusta tavaralista johonkin tavarataloon, mikä oli aiemmin enemmän muodissa kuin nykyään, ei ole yhtään rahalahjaa kummempi. Eikä siitä rutistu tällä tavalla, eikä niin usein kuulunut puhetta keräilystä tai 'kerjäämisestä'. Monissa maissa häälahjaksi annetaan ihan yleisesti rahalahja, Suomessa se tuntuu olevan monille ongelma :)sen verran, että jättäkää ihmeessä menemättä, jos juhlaan meneminen on vain ikävä velvollisuus. Kukaan ei tosiaan pakota niihin tylsiin juhliin.
En usko, että kukaan tulevien häittemme vieras ajattelee, että onpa tylsää kun on kutsuttu juhlimaan. Velvollisuudesta emme ole kutsuneet ketään, vaan juuri ne ihmiset, jotka ovat meille niitä tärkeimpiä ja joille haluamme järjestää ikimuistoiset ja hauskat juhlat. Ei ole myöskään pakko olla ohjelmassa mitään kuluneita perinneleikkejä. Hauskaa voi pitää vaikka tanssimalla, syömällä hyvin ja järjestämällä jotain muuta rentoa ohjelmaa. Mielikuvitusta peliin!
- elina
Laita asiat tärkeysjärjestykseen. Levätäkin pitää välillä!
Ovatko nuo kaikki ystävät sellaisia, jotka itse kutsuisit omiin häihisi, tai onko heistä joku sellainen johon et ole juuri ollut yhteydessä.
Minusta hyvin voi ilmoittaa että ei pääse, eihän sitä tarvitse edes perustella. Kun ei pääse, niin ei pääse...- kukaties..
ei kiinnosta niin ei kiinnosta =)))
- 47v.
Moikka,olen kanssasi samaa mieltä häärumpasta,viime kesänä olisi ollut 3ja oman poikani neljännrt,jotka oli tosin vasta syyskuussa,ihan siitä syystä,että on todella kurjaa jauhaa samoja asioita koko kesä,kun mieli halajaa muualle,kaksista kieltäydyttiin,vedoten poikaani,muistin silti näitä kahta muutakin paria "pienellä lahjalla",samoin he tekivät myös meidän kutsuumme ja edelleen ollaan ystviä ja on käyty katsomassa heidän naperoitaan,eikä kummallakaan puolella ole katkeruutta ja voihan esittää joskus myös "valkoisen valheen",minun mielestäni jokaisella on oikeus myös vasta kutsuihin kohtelias kieltäytyminen,oikein lämmintä kesää ja lekottelua rannoilla.
- kesähäätkö
Häät ovat hauskoja jos on hyvä porukka tai edes muutama hyvä tyyppi. Meillä on ny viidet häät kesällä ja kaikkiin ollaan menossa, polttareita kolmet. Muuten ei harmita tippaakaan, mutta rahallisesti haukkaa aika siivun. Häälahjaksi, kun pyydetään rahaa ja ilmeisesti ainakin omat ruokakustannukset tulisi kattaa summalla ( en tiedä onko tuo totta ) ja meillä neljä henkinen perhe. Polttarit ovat meiltä haukanneet useamman satasen ja sitten on vielä vaatteet ja polttarikansiot, valokuvien kehittämiset tuota kansiota varten jne jne. Muuten on aivan ihana juhlistaa toisten avioliittoa ja viettää ikimuistoisia iltoja.
- Talvihäät
Kertokaa MIKSI olette päättäneet häidenne ajankohdaksi juuri kesän?
Mielestäni talvihäiden hyviä puolia ovat:
- kirkon ja juhlapaikkojen parempi saatavuus
- pitopalveluilla vähemmän kiire
- tunnelmaa voi luoda kynttilänvaloilla ym.
- häämatkalle lämpimään on ihana lähteä keskellä talvea
- ystävillä ja sukulaisilla enemmän aikaa, rahaa ja halua juhlistaa hääparia, kun siihen ei tarvitse tuhlata kallisarvoisia kesälomapäiviä
- TALVIHÄÄT POIKKEUS PERINTEISEEN KAAVAAN
En itse aio tästä lähtien osallistua kuin lähimpien ystävien ja sukulaisten häihin, sillä niitä juhlia ei hyvällä tahdollakaan voi kutsua "hyviksi bileiksi".
TÄSSÄ YLEINEN HÄÄJUHLAN KAAVA:
Kirkkoon - vihkiminen - riisin heitto - juhlapaikalle siirtyminen - seisoskelua ja odottelua, kunnes juhlapari saapuu - hääparin onnittelu ja onnittelumaljojen kohotus(latvialaista kuoharia, Tallinnasta hankittu) - tähän väliin kaason/bestmanin vetämä leppoisa leikki, yleensä tutustumisleikki(nälkä kurnii vatsassa ja se, kuka on morsiamen isän veljen vaimo ei voisi vähempää kiinnostaa) - VIHDOINKIN syömään - santsikierrokselle - ulos tupakalle ja takarontista olutta - odottelua mitä seuraavaksi - ja taas leppoisa leikki(hehhehee) - boolimaljan äärelle(äklöä limu/likööriboolia) - hääkakun leikkaus polkauksineen - VIHDOINKIN kahvia - ulos tupakalle - odottelua ja seisoskelua - humaltumista - häävalssi (askeleita harjoiteltu kuukausikaupalla) - humppaamista humalassa - sukkanauhan ja morsiuskimpun heitto - boolia ja humaltumista - pirssi pihaan ja vielä ehtii baariin.
Ai niin, johonkin väliin myös lauluesityksiä, morsiamen isän puhe ja uskonnollisen mummon lausunnot rakkauden ihmeestä.- xcdfg
Häät ovat omituiset bileet eikä kelläänm morsiainta lukuunottamatta, siellä juuri kivaa ole.
"Haluamme niin kovasti kaikki samantekevät ystävät ja jonninjoutavat sukulaiset todistamaan onneamme" Minkähän helvetin takia?
Joskus olen kärsinyt läpi kamalan isot, tosi pompöösit häät, jotka varmaan tulivat maksamaan paljon. Sitten sitä avio-onnea kestikin nippanappa 6 kk, kunnes erosivat.
Uskon, että häät ovat joidenkin höyrypäiden tyttösten pakkomielle saada itselleen ihana päivä prinsessana ja kaiken keskipisteenä. Avioliitto siinä vaiheessa on täysin toisarvoinen asia. Tulevasta aviosiipasta nyt puhumattakaan. - Charles
Minulla on sinun ongelmaasi ratkaisu: ÄLÄ MENE KESÄHÄIHIN, JOS ET SIELLÄ VIIHDY! Noin, tulihan tuo nyt riittävän kovaa? En varmaan koskaan ymmärrä ihmisiä, jotka menevät juhliin vain valittaakseen niistä. Jos juhlat eivät kiinnosta, niin pysy poissa. Jotkut siellä kuitenkin viihtyvät, anna heidän nauttia juhlista.
Meillä oli kesähäät monestakin syystä:
- Kesä on ainoa aika Suomessa, jolloin ulkona voi järjestää juhlat järkevästi.
- Hääpaikka oli ehdottomasti kauneimmillaan kesällä.
- Meille tärkeimmät ihmiset (omasta halustaan) järjestivät kesälomansa niin, että olivat mukana sekä juhlien järjestämisessä että rääppiäisissä.
- En itse viihdy talvihäissä, koska silloin vieraat ovat sidottuja juhlapaikkaan. Kesällä voi liikuskella laajemmalti. (Katso ensimmäinen syy.)
"- TALVIHÄÄT POIKKEUS PERINTEISEEN KAAVAAN "
Oletko ajatellut, että jos teet jonkun asian siksi, että se on poikkeus perinteiseen kaavaan, annat perinteisen kaavan määrätä toimintaasi. Olet siis ihan samalla tavalla kaavan vanki kuin he, jotka noudattavat kaavaa. En sano, että jokaisen pitäisi noudattaa kaavaa. Päinvastoin, pidän hyvänä sitä, että ihmiset eivät noudata kaavaa. Mutta jos tietoisesti tekee kaavan vastaisesti, on oikeasti kaavan ohjailema.
Kirjoitit yleisen hääjuhlan kaavan. Kertaakaan en ole ollut häissä, joka olisi noudattanut juuri kirjoittamaasi kaavaa. Jokainen juhla poikkeaa muista. Jos et olisi juhlissa naama näkkärillä, huomaisit sen itsekin. Jos menet juhlaan valmiiksi "paskat juhlat" -asenteella, niistä tulee kohdallasi paskat juhlat.
Olen kyllä samaa mieltä kanssasi siinä, että vieraiden odotuttaminen nälässä on asia, jota ei pidä tehdä. En tosin ole ollut yksissäkään häissä, jossa leikkejä olisi aloitettu ennen ruokailua. Aina kirkon jälkeen on syöty ja vasta sitten aloitettu muu ohjelma. Jos syömistä lykätään, ei kenelläkään ole kivaa.
Yksityiskohdista on pakko kommentoida se, että mikä tahansa kuohari voittaa Suomessa niin yleisen Elyseen. Ennen kuin arvostelet latvialaisia tuotteita, kannattaisi niitä kokeilla. Itä-Euroopan maista löytyy hyviä viinejä edullisesti. Eivät häpeä maussa tai laadussa yhtään länsieurooppalaisille, jotka kuitenkin ovat usein kalliimpia. - SAR
Charles kirjoitti:
Minulla on sinun ongelmaasi ratkaisu: ÄLÄ MENE KESÄHÄIHIN, JOS ET SIELLÄ VIIHDY! Noin, tulihan tuo nyt riittävän kovaa? En varmaan koskaan ymmärrä ihmisiä, jotka menevät juhliin vain valittaakseen niistä. Jos juhlat eivät kiinnosta, niin pysy poissa. Jotkut siellä kuitenkin viihtyvät, anna heidän nauttia juhlista.
- Meille tärkeimmät ihmiset (omasta halustaan) järjestivät kesälomansa niin, että olivat mukana sekä juhlien järjestämisessä että rääppiäisissä.
- En itse viihdy talvihäissä, koska silloin vieraat ovat sidottuja juhlapaikkaan. Kesällä voi liikuskella laajemmalti. (Katso ensimmäinen syy.)
Oletko ajatellut, että jos teet jonkun asian siksi, että se on poikkeus perinteiseen kaavaan, annat perinteisen kaavan määrätä toimintaasi. Olet siis ihan samalla tavalla kaavan vanki kuin he, jotka noudattavat kaavaa. En sano, että jokaisen pitäisi noudattaa kaavaa. Päinvastoin, pidän hyvänä sitä, että ihmiset eivät noudata kaavaa. Mutta jos tietoisesti tekee kaavan vastaisesti, on oikeasti kaavan ohjailema.
Kirjoitit yleisen hääjuhlan kaavan. Kertaakaan en ole ollut häissä, joka olisi noudattanut juuri kirjoittamaasi kaavaa. Jokainen juhla poikkeaa muista. Jos et olisi juhlissa naama näkkärillä, huomaisit sen itsekin. Jos menet juhlaan valmiiksi "paskat juhlat" -asenteella, niistä tulee kohdallasi paskat juhlat.
Olen kyllä samaa mieltä kanssasi siinä, että vieraiden odotuttaminen nälässä on asia, jota ei pidä tehdä. En tosin ole ollut yksissäkään häissä, jossa leikkejä olisi aloitettu ennen ruokailua. Aina kirkon jälkeen on syöty ja vasta sitten aloitettu muu ohjelma. Jos syömistä lykätään, ei kenelläkään ole kivaa.
Yksityiskohdista on pakko kommentoida se, että mikä tahansa kuohari voittaa Suomessa niin yleisen Elyseen. Ennen kuin arvostelet latvialaisia tuotteita, kannattaisi niitä kokeilla. Itä-Euroopan maista löytyy hyviä viinejä edullisesti. Eivät häpeä maussa tai laadussa yhtään länsieurooppalaisille, jotka kuitenkin ovat usein kalliimpia.Minäkin olen koko tätä keskustelua seuratessani ihmetellyt, miksi ihmeessä pitäisi mennä juhliin, jotka ovat niin hemmetin tylsät. JA VIELÄ KESÄLLÄ!
Miksi yleensä ottaen mennä mihinkään, jos tekee mieluummin jotain muuta. Itse kyllä pidän juhlimisesta ja menen aina kun se on mahdollista.
Meillä on kesähäät. Kai elokuun loppu vielä Suomessakin on kesää :) Tarkkaan suunniteltu kirkkoseremonia, mahtava juhlapaikka hääjuhlaan, mukavia ihmisiä tulossa vieraaksi, hyvää musiikkia ja ruokaa sekä tosi hauskaa ohjelmaa. Tällaista juhlaa emme todellakaan voisi talvella toteuttaa. Halusimme nimenomaan juuri loppukesän, kun kaikki on yltäkylläisen kaunista ja sadonkorjuuta voi hyödyntää kaikin tavoin.
Meille muuten tulee onnittelumaljaksi venäläistä kuohuviiniä, joka on ihan varta vasten ystäviemme Venäjältä tuomaa. Ja se on mielettömän hyvää, sitä on koemaisteltu monet kerrat vuosien varrella. Meillekään ei oikein tuo Elysee maistu :) - GET A LIFE!
Charles kirjoitti:
Yksityiskohdista on pakko kommentoida se, että mikä tahansa kuohari voittaa Suomessa niin yleisen Elyseen. Ennen kuin arvostelet latvialaisia tuotteita, kannattaisi niitä kokeilla. Itä-Euroopan maista löytyy hyviä viinejä edullisesti. Eivät häpeä maussa tai laadussa yhtään länsieurooppalaisille, jotka kuitenkin ovat usein kalliimpia.Hyvä Charles "Häät-palstan vakiovieras",
Hanki itsellesi harrastus, ettei tarvitse näitä mielipiteitä lukiessa ottaa hernettä nenään jokaisesta kieli poskella kirjoitetusta jutusta.
Saisit vähän muutakin tekemistä ja mietittävää kuin, se, mitä mieltä ihmiset häistä ovat. Sinähän olet jo häävalssisi kaikesta päätellen tanssinut, joten miksi roikut täällä metsästämässä mielipiteitä, jotka sotivat sinun perinteisiä käsityksiäsi vastaan.
Tämä on palsta jonne voi kirjoittaa niin asiasta kuin asian vierestä ja mielipiteitä ja kirjoitustyylejä on yhtä monta kuin on näppäinten painajaakin. Tänne myös kirjoitetaan paljon provoja, tahattomasti tai tahallaan, kieli poskella tai tosissaan ja niitä on turha ottaa niin kirjaimellisesti ja yrittää vastata niihin liian nokkelasti. - tätä mielipidettä
GET A LIFE! kirjoitti:
Hyvä Charles "Häät-palstan vakiovieras",
Hanki itsellesi harrastus, ettei tarvitse näitä mielipiteitä lukiessa ottaa hernettä nenään jokaisesta kieli poskella kirjoitetusta jutusta.
Saisit vähän muutakin tekemistä ja mietittävää kuin, se, mitä mieltä ihmiset häistä ovat. Sinähän olet jo häävalssisi kaikesta päätellen tanssinut, joten miksi roikut täällä metsästämässä mielipiteitä, jotka sotivat sinun perinteisiä käsityksiäsi vastaan.
Tämä on palsta jonne voi kirjoittaa niin asiasta kuin asian vierestä ja mielipiteitä ja kirjoitustyylejä on yhtä monta kuin on näppäinten painajaakin. Tänne myös kirjoitetaan paljon provoja, tahattomasti tai tahallaan, kieli poskella tai tosissaan ja niitä on turha ottaa niin kirjaimellisesti ja yrittää vastata niihin liian nokkelasti.niin monta kertaa olen ajatellut aivan samaa asiaa...
- Charles
tätä mielipidettä kirjoitti:
niin monta kertaa olen ajatellut aivan samaa asiaa...
Kannattaisiko teidän molempien hankkia elämä, jos teillä ei ole muuta tekemistä kuin kommentoida minun kirjoittamisiani? Mahtaa elämänne olla tylsää, kun väkisin luette tekstejä, jotka teitä eivät edes kiinnosta. Sääliksihän tässä käy.
- lastman
Charles kirjoitti:
Yksityiskohdista on pakko kommentoida se, että mikä tahansa kuohari voittaa Suomessa niin yleisen Elyseen. Ennen kuin arvostelet latvialaisia tuotteita, kannattaisi niitä kokeilla. Itä-Euroopan maista löytyy hyviä viinejä edullisesti. Eivät häpeä maussa tai laadussa yhtään länsieurooppalaisille, jotka kuitenkin ovat usein kalliimpia.Viime vuonna olin kaksilla hääkutsuilla, joista kummatkin pidettiin heti vapun jälkeen toukokuussa. Oli todella kiva ajankohta, säät oli mitä mainioimmat ja luonto juuri heräämässä kukoistukseensa. Näillä hääkutsuilla vallitsi hieno tunnelma, eikä varmaankaan vähiten sen takia, että hääparit olivat etukäteen miettineet ajankohdat niin ettei kenenkään tarvii perua kesälomasuunnitelmiaan.
Sen sijaan tänä vuonna olen menossa kaksiin kesähäihin, jotka pidetään heinäkuussa ja kaksiin polttareihin jotka myöskin heinäkuussa. Minä ja moni kavereistani joutuu suunnittelemaan kesälomansa menot täysin häiden ehdoilla. Voi olla että kelikin on kuumista kuumin 30, kiva olla retkut päällä tai sitten on ukkosta ja sataa taivaan täydeltä.
Kyllä keväthäät aina kesähäät voittaa mennen tullen. - paniini
GET A LIFE! kirjoitti:
Hyvä Charles "Häät-palstan vakiovieras",
Tämä on palsta jonne voi kirjoittaa niin asiasta kuin asian vierestä ja mielipiteitä ja kirjoitustyylejä on yhtä monta kuin on näppäinten painajaakin. Tänne myös kirjoitetaan paljon provoja, tahattomasti tai tahallaan, kieli poskella tai tosissaan ja niitä on turha ottaa niin kirjaimellisesti ja yrittää vastata niihin liian nokkelasti.En ymmärrä miksi Charlesin kirjoituksia niin paljon kritisoidaan? Hänen kirjoituksensa kuitenkin ovat aina hyvin perusteltuja ja sisällöllisiä. Täällä on niin paljon perustelematonta huutamista, että ehkäpä joukkoon mahtuu yksi asiallinenkin kirjoittaja. Nämäkin palstat voisivat olla paljon hedelmällisimpiä kaikille jos muutkin vaivautuisivat hieman miettimään kirjoituksiaan. Samaa mieltä ei missään tapauksessa tarvitse olla mutta hyvin perustellusta mielipiteestä (etenkin jos se poikkeaa omasta) saa aina paljon enemmän itselleen.
- merkki
Miksi et kieltäydy häistä. Kyllä sitä osaa fiksusti kieltäytyä niin että kun sinä menet naimisiin (jos et jo ole) niin ystävät osallistuvat juhliisi.
Sosiaaliseen elämään kuuluvat juhlat. Ja harvoinpa ihmisillä on juhlia, etteikö jäisi aikaa itsellekin- tosi urpo
no jo on ihmisillä omgelmia, hohhoijaa
menee loma pilalle häissä, voi herranjestas!!!
onko se loma pakko pitää silloin kun on häät.
häistä tiedetään yleensä hyvissä ajoin.
ajoita lomasi häiden jälkeen tai ennen niin ei ole ongelmaa. - cdsg
tosi urpo kirjoitti:
no jo on ihmisillä omgelmia, hohhoijaa
menee loma pilalle häissä, voi herranjestas!!!
onko se loma pakko pitää silloin kun on häät.
häistä tiedetään yleensä hyvissä ajoin.
ajoita lomasi häiden jälkeen tai ennen niin ei ole ongelmaa.Vai pitäisi kesälomakin vielä sovitella jonkun kumminkaiman siskon aupairin häiden takia. Ei ikinä!
- vika
myötätuntoni sinulle. itsella on 3 häät tälle kesälle (toistaiseksi) onneksi alkukesästä suurin osa, mutta alkaa kieltämättä pikku hiljaa maistua puulta kun joka toinen viikonloppu menee häissä pomppiessa ja joka toinen viikonloppu sitten perheen ja lähiystävien kanssa, missä omat v-loput?? ja kun ne maksaa; lahjat, vaatteeet, matkat, yöpymiset, jatkot, juomat.. ei huh huh.. kylmästi vain valitset vain lähimmät ystävät ja sukulaiset menolistalle, ei kohteliaisuus käyntejä.
- Lyra
Hyvä keino on livauttaa pieni valkoinen valhe. Sanot heille, että "Aijai, silloinko? Ehdin jo sopia muuta menoa!" ja lupaat lähettää häälahjan kortin (tai vain toisen) heille kun tulet takaisin. Tai ilmoitat ystävällisesti, että et voi tulla valitettavasti. Ei syytä eikä mitään.
- mun mielipide
onko ne kaverit tärkeitä? tai läheisiä? jos on mene vain sen parin häihin, semmoset kaukaiset ystävät häät voi jättää väliin. mutta muista että jos on hyvä ystävä ja menee vaikka vierailulle jotain vuoden päästä ja näkee vaikka niitä hääkuvia ja tarinoita tai kuulee niitä muilta voi alkaa harmittaa että miksei lähtenytkään. aurinkoa ehdit ottaa ja kaljaa juoda vaikka kuinka monta kertaa vuodessa. mutta jollakin häät ovat vain kerran elämässä. ja voihan ne häät tosiaankin yhdistää lomaankin niin kuin joku sano ..
- olisi ollut
Mutta olin töissä, nyt oli toiset häät vuoden ajalla, kummissakaan en käynyt. Voithan sanoa että on muuta, ette nyt pääse tms. ei niihin voi pakottaa, ei hautajaisinkaan ole pakko mennä esim. korusähke riittää.
- Viimeksi kahdeksan vuotta s...
Olis nyt ees yhetkin häät. Viimeksi olin 8 vuotta sitten häissä että alkaapi niistä hiljalleen olemaan aikaa. Harmillisen pieni ja harva suku niin ei ole usein avioituvia.. Pitäis kai sitten itse järjestää ne häät.. tosin jostain tarttis kai nainenkin eka hommata.
- Sirinä
Sano, että on töitä etkä millään saa vaihdettua. Kukaan ei ihmettele.
- Viihdeoka
Siis keikalla häissä ja hauskaa on molemmin puolin
http://WWW.viihdeoka.net
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854