Eli miten kissan ikä lasketaan ihmiset iäksi? Minkäikäinen olisi 15v kisu ihmisen iässä?
kissan ikä vrt ihmisen ikä
32
23645
Vastaukset
- rita heikkinen
15w on ihmisen iässä 50-51w tai 40 yleensä ainakin joskus
- oikeasti..
niin nuori? ihmisellähän tuo 40-50v on keski-ikää.
- nnn
oikeasti.. kirjoitti:
olen kuullut et ikä lasketaan eläimen ikä kertaa 7...eli mun 4v.kisu on 28v..
- rita he
oikeasti.. kirjoitti:
meinaan suunnilleen mutta jos tarkalleen otetaan niin se 70-80
- ei päde
nnn kirjoitti:
ainakaan koiriin.Ja uskoisin että 1v kissa on "vanhempi" kuin 7v lapsi.
- aika paljon
rita he kirjoitti:
meinaan suunnilleen mutta jos tarkalleen otetaan niin se 70-80
on eroa 40 ja 80v ihmisellä.
- Arturo
ei päde kirjoitti:
ainakaan koiriin.Ja uskoisin että 1v kissa on "vanhempi" kuin 7v lapsi.
Kissan iästä.
Koko elämäni olen tuntenut kissoja. Kaiken lisäksi eri maissa.
Sukukypsäksi kissa tulee hyvin nopeasti, jopa puolivuotisena. Täysikasvuiseksi noin kaksivuotiaana.
Kissa on älyllisesti kehittyneempi ja pystyy hoitamaan itsensä paremmin kuin ihmisen lapsi jo paljon nuorempana.
Siis jo alusta lähtien kissan kehitys on nopeampi kuin ihmisen kehitys. Myös keski-ikä ja vanhuus tulevat nopeammin kissoille kuin ihmisille.
Olen laskenut,että aikuisikäisen kissan 5-6 vuotta suunnilleen vastaa yhtä ihmisen elämän vuotta.
Tämän olen kokenut pitemmän ajan. On surullista nähdä, kuinka tämä rakas, nuori, leikkisä kissa kuihtuu pois silmistä.
Kysymyksessä ei ole sairaus. Kysymyksessä on yksinkertaisesti se asia, että kissan elämä on lyhyempi kuin ihmisen elämä.
5-vuotias kissa vastaa 30-vuotiasta ihmistä.8-vuotias kissa 45-50- vuotiasta ihmistä. 12-15-vuotias kissa on lähellä vanhuutta.
Eri lajit kehittyvät eri tavoin. Siihen ajatukseen on totuttava, koska se on luonnon järjestys.
Terveisin, Arturo - joku vaa
nnn kirjoitti:
mut se ei sillee mee
- fdåp
höpö höpö ei varmasti ole kissahan on yli sata ihmisen iässä kun se on 15
- tässä yksi laskutapa
Eli kaksi vuotias on ihmisen iässä 24. Siitä eteenpäin aina 4 ihmisen vuotta yhdestä kissan vuodesta, eli 16 vuotias kissa vastaisi 80 ihmisen vuosissa. Sen jälkeen tasoittuu vähän ja vuodesta tuleekin enää kolme.
- ikälisä
Meilläpäin kissan ikä lasketaan kertomalla ikävuodet 6:lla eli 15v x 6 = 90v . Kissasi on kunnioitetettavassa iässä.
- kisumisu:)
se sitten on,olipa ikänä tuo 76 tai 90v..Vieläkin hyväkuntoinen ja pirteä:) Toivottavasti elää vielä monta vuotta.
- aamor88
kisumisu:) kirjoitti:
se sitten on,olipa ikänä tuo 76 tai 90v..Vieläkin hyväkuntoinen ja pirteä:) Toivottavasti elää vielä monta vuotta.
Meitsillä on kans 15v vanha kissa, laskettiin se ikä millain tahansa, tuliko siitä vastauksesta ny 76v tai 90v joka tapauksessa terveenä pysynyt ja muutenkin pirteenä. Kissojahan on elänyt jopa 24v, niin kuinkahan vanhoja ne sitten ovat jo ihmisen iässä???
Siinä teille laskemista!!! - Starfish
kisumisu:) kirjoitti:
Kissat elävät monesti sen 20v, kun ovat hyvin hoidettuja ja terveinä pysyneet... Kaupungeissa ehkä vähä alempi tuo keski-ikä saasteiden ja muiden vaarojen takia. Mutta itselläni ainakin ollut monta kissaa ja 20v on keski-ikä suurinpiirtein..
- Antero..
Taulukon mukaan menee kissan iän vertailu ihmisen ikään tähän tapaan:
kissan ikä ihmisen ikä
2-3 kk 9-12 kk
4 kk 2-3 v
6 kk 12 v
12 kk 15 v
14 kk 18 V
2 V 24 V
3 V 28 V
4 V 32 V
5 V 36 V
6 V 40 V
7 V 44 v
8 v 48 v
9 v 52 v
10 v 56 v
11 v 60 v
12 v 64 v
13 v 68 v
14 v 72 v
15 v 76 v
16 v 80 v
17 v 83 v
18 v 86 v
19 v 89 v
20 v 92 v
21 v 95 v
22 v 98 v
23 v 101 v
Kun kissasi ylittää tuon 20 vuoden iän on hän jo kunnioitettavassa iässä ihmisen ikään verraten.- on sitten..
..melkoisen viriilitapaus, sillä se juoksee puuhunkin hetkessä ;) Ja ikää on 16 v, eli ihimsen iässä 80 v ;)
- dddddddd
dddddddddd
- jual
Sori tuo er dddd... Kokeilin vain, että lähteekö viesti vaikka en ole kirjautunut. Ja lähtihän se!
Sitä olisin kysynyt, että mistä olet tuon taulukon ottanut? Onko se uskottava? Onko sillä jokin lääketieteellinen tutkimus? - asasasa
kyllä kissa aikasemmin 100 on kun 23 vuotiaana se on joskus 17-18 vuotiaana 100 ihmisen iässä
- sdsrnjty
jual kirjoitti:
Sori tuo er dddd... Kokeilin vain, että lähteekö viesti vaikka en ole kirjautunut. Ja lähtihän se!
Sitä olisin kysynyt, että mistä olet tuon taulukon ottanut? Onko se uskottava? Onko sillä jokin lääketieteellinen tutkimus?niimpä ei ole uskottava hän luulee olevansa viisas minä kyllä tiedän kissoista olen niitä hoitanut melkein ikäni
- qwqwqwww
haistakon paskan kuka tämän kirjoitti että muka 4kk kissa olisi 2-3 vuotta heh heh ei todellakaan ole
- minä73
Sofia neiti(ei omasta vapaasta tahdostaan) haluaa kertoa terveisiä kaikille kissaN iästä kiinnostuneille notta ei se iästä ole kiinni vaan siitä miltä tuntuu,Sofia kertoo haastattelussa seuraavaa:Olen jo 19v kissan ikään eli ihan jo älyttömän vanha. Ikinä en ole poika kissoja sietänyt enkä siedä,ja sen kyllä huomaa. Eli olen hieman kärttyisä enkä siedä mitään tai ketään paitsi itseäni,olenko siis vanhapiika? Arvaas kiinnostaako. Oikein,Ei. Muta ihmisen iässä olisin jo kerta kaikkiaan aika kohtuuuttoman vanha,liekö KELA enää antaisi edes kansaneläkettä. Samapa tuo sillä emäntäni on nin ihana ettei hän minua hylkää,toivon niin. ja uskon. Mutta iästä kun oli puhetta niin ikäisekseni olen aika nuorekas ja viriili. Eli ei se ikää katso,tana. Toivoo Sofia 19v(kissan ikä)
- Jaacobbi
Kaverini menetti kissansa (maatiainen) haluaisin tietää minkä ikäisenä kissa olisi ollut ihmisenä.
Kiitos- Kissamies73
Ja mikähän sen ikä sitten oli? Tässä ketjussa on hyvä taulukko ylempänä, joten käytähän sitä..
- dsds
Kissamies73 kirjoitti:
Ja mikähän sen ikä sitten oli? Tässä ketjussa on hyvä taulukko ylempänä, joten käytähän sitä..
oletko aivan varma että taulukko pitää paikkansa tuskinpa
- qwert
Kissamies73 kirjoitti:
käytä itse päätäs jos sulla sellaista on
- iäkäs kissa
meillä täällä ihana 20 vuotias ei uskois että on 92 koska mun eno 95 ja ajaa vielä cadilacilla . tää tuntuu elävän vielä pitkään. salaisuus on munan keltuainen.
- ihana kissani
Meillä kissa eli 21vuotiaaksi, pariviikkoa ennen lopetusta , luultiin ettei loppu ole edes viellä lähelläkään.
Mutta kissan tila muuttui äkisti.Sitten meneekin heikoksi, muutamissa päivissä,kun sisäkalut ei enää jaksa, eikä toimi kunnolla.
Silloin on omistajan aika tehdä se viimeinen yhteinen matka ;(
- kolllllppi
Mulla 14v kissa joka siis ihmisen iässä noin 68-72vuotias. Näin sanonut 4 eläinlääkäriä.
- pieni nöpönenä
Kerrompa minäkin, mun kissa oli täysin terve 17 vuotiaaksi, erittäin vilkas, näkö ja kuulo täydellinen. Kunnes normaalilla ulkoilulenkillä ollessamme ihmettelin kun vain mieluummin istuskeli ja halusi pois ulkoa, alkoi juoda kovasti vettä ja vain nukkui, seurasin pari päivää ja vein lääkäriin jossa todettiin munuaistenvajaatoiminta, sen jälkeen onkin mennyt huonommaksi, näkö ja kuulo ovat jo heikot, ei leiki enää ollenkaan, hyvin laiha ja karva huono, ulos vielä lähtee ja käydäänkin joka päivä kissan jaksamisen mukaan. Lääkärissä olen käyttänyt usein mutta ei voi muuta kuin antaa vain erikoisruokaa joka ei oikein maistu mutta muuta en ole antanut, En laita itsellenikään kalaruokia, kala oli kissankin herkkua, kalan tuoksu olisi kidutusta kisulleni, ei se ymmärtäisi että miksi ei saa kalaa. Surullista. Nyt se on pian 19 v. ja ollut minulla elämänsä ajan.
- simpsonit
79v
- Pöhköt
tappelette noin tyhmästä asiasta kun netti on asiasta tietoa tulvillaan. esim.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000538458.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733