SIJAISNUORIA?

tyttö 18

Heippa! :)
niin mahtaakohan tällä palstalla käydä ketään sijotettuja?? olisi kiva jutella.. itse olen 18-vuotias tyttönen.. eli jälkihuollossa olen.. mukana myös Perhehoitoliiton SINUT RY.ssä (Suomen sijaiskoti nuoret).. :) kesän leiriltä juuri palanneena eilen ja maanantaina sitten isompien leirille.. :)

9

1177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äippä

Nuoreni on sijoitettu. Hän varmaan mielellään vastaisi sinulle. Tulevat tänä iltana matkoilta, haen illalla lentokentältä kotiin. Pyydän kirjoittamaan illalla jos jaksaa.
      Hänestä olisi varmasti myös mukava kuulla kuinka jälkihuolto toimii sekä kuulla sinut ry.stä.
      Nuori on pian 17v. joten reilun vuoden kuluttua, kun lukio on suoritettu, mahdollisesti olisi "omilleen" lähtö edessä.

• sijoitettu89

heippa tyttö 18! Itse olen parhaillaan sijoitettuna, olen ollut jo yli kaksi vuotta. Käyn aina välillä palstalla naureskelemassa ihmisten typeryydelle. Ihmiset kirjoittavat aivan liikaa sellaisista asioista joista eivät tiedä juuri mitään, ja juuri niille on mukava täällä naureskella :) Omasta mielestäni aika jonka olen ollut sijoitettuna on ollut todella merkitsevää aikaa. Sinä aikana olen saanut asiani hoidettua ja elämän paremmille raiteille. Tulevaisuuskin näyttää paljon valoisammalta kuin kaksi vuotta sitten. Elämä oli suurkaupungissa liian hurjaa vasta 14 vuotiaalle tytölle, omasta ja äitini mielestä. Oman sijaisperheeni ja biologisen äitini
      välit ovat loistavat. sijoitus on myös parantanut minun ja äitini välistä suhdetta, joka on ollut todella tärkeää. :)
      Haluaisin tietää enemmän siitä SINUT RY:stä. Voisitko kertoa hieman enemmän tästä? en ole aikaisemmin törmänny moiseen. =)
      Eipä tässä muuta tällä hetkellä.. :) kirjoitellaan.

• tekstiä...

nuoren kirjoittamaksi? Siis tekstin sävy on kypsää, ei nuori kirjoita näin?
        Tämä on jonkun sijarin itse sorvaama provo!

Kyllä minäkin täällä käyn joskus naureskelemassa, vaikka olenkin aikuinen. Väkisin pukkaa naurattamaan, kun sijarit riippuvat rahakasassa kiinni lapsen edun nimissä??
        Voimia ja taistelumieltä nuorille sijoitetuille!

• kirjoittamaan
        tekstiä... kirjoitti:

Kyllä minäkin täällä käyn joskus naureskelemassa, vaikka olenkin aikuinen. Väkisin pukkaa naurattamaan, kun sijarit riippuvat rahakasassa kiinni lapsen edun nimissä??

typeriä juttuja. Sijaisvanhemmat on ihan sairasta joukkoa.

• Nimetön
        tekstiä... kirjoitti:

Onpas mukavasti sanottu! Eli sijoitus on tehnyt minulle todella hyvää, kun kerta olen ikäisekseni kypsä! MInkä takia toivottelet taistelumieltä meille sijoitetuille?!? Ei sijoituksessa ole mitään ideaa, jos nuorten tai vanhempien on taisteltava! Elämää on vain elettävä. Ei taisteleminen auta, kannattaa vain hyväksyä jotain asioita ja elämä rullaa... Kompromisseja pitää kyetä tekemään..
        Vielä kerran paljon kiitoksia kun kerroit, että olen kypsä kirjoittajaksi. Ehkä kannattaa lukion jälkeen tähdätä kirjoittajan ammattiin... :)

• Nimetön
        kirjoittamaan kirjoitti:

typeriä juttuja. Sijaisvanhemmat on ihan sairasta joukkoa.

sanoo kuka? Et varmaankaan tiedä mitään sijareista kun tollasta tekstiä kirjoitat! Tai sitten olet törmännyt vain niihin harvoihin, jotka eivät tule biologisten kanssa toimeen.

• äiti.
        Nimetön kirjoitti:

Onpas mukavasti sanottu! Eli sijoitus on tehnyt minulle todella hyvää, kun kerta olen ikäisekseni kypsä! MInkä takia toivottelet taistelumieltä meille sijoitetuille?!? Ei sijoituksessa ole mitään ideaa, jos nuorten tai vanhempien on taisteltava! Elämää on vain elettävä. Ei taisteleminen auta, kannattaa vain hyväksyä jotain asioita ja elämä rullaa... Kompromisseja pitää kyetä tekemään..
        Vielä kerran paljon kiitoksia kun kerroit, että olen kypsä kirjoittajaksi. Ehkä kannattaa lukion jälkeen tähdätä kirjoittajan ammattiin... :)

elävästä esimerkistä, jonka molemmat vanhemmat tulevat keskenään toimeen :) Minä aina tippa silmässä kiitän sijoitetun lapseni biologista äitiä, joka kyynelten lävitsekin jaksaa toivottaa perheellemme hyvää, joka ikinen kerta, kun olemme olleet yhteydessä. Siksi olen varma, että lapsi pärjää elämässä edessä olevista vaikeuksista huolimatta. Kunpa tämä meidän "yhteinen lapsemme" saisi samanlaisen elämänasenteen kuin sinulla. Elämässä tapahtuu kaikenlaista, mutta sotakirveet eivät auta asioissa yhtään.
        Hienoa nähdä kaiken epätoivoisen tekstin keskellä, että lapset ja nuoret selviävät, kaikesta huolimatta. Ja mukaviksi ihmisiksi varttuvat :)

• jantsku

Minä olen nyt jo 21-vuotias siajislapsi.. jouduin 6-vuotiaana sijaisperheeseen ja elänyt siellä siitä asti. hyvä on olla.=)

• littlewitch89

ei ollu hyvä juttu mulle

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2266
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      424
      2153
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1176
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      968
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      790
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      784
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      766
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      15
      754
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      679
    Aihe