Tyttö tanssi vielä kerran

Aimo Roima Komiapoika

TYTTÖ TANSSI VIELÄ KERRAN

Tyttö tanssi vielä kerran
tuolle melkein-sulholleen
jonka todeta vain saattoi
nyt toisen ottaneen

Monta kertaa koreasti
oli jalalla pistäneet
ja tanhuryhmän kanssa
maata kiertäneet
tää tyttö pojan silmiin
hukkui aina jälleen
vaan poika toisen löysi
sen kertoi ystävälleen
ja palvelus tuo viimeinen:
oman tanhuryhmän keksi
sen kutsui häitään tanssimaan
myös kerraks viimeiseksi

Ja tyttö tanssi vielä kerran
tanssi kuin ei koskaan ennen
hääparin eessä liihotti
kyyneleitään nieleskellen

8

417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säälin ensin, sitten
      tulee parempi :)
      Sattu jonnekin...?
      silti tykkäsin!
      (ihmisen mieli!!)

    • tai kuvittelet asiat nurink...

      ???????????????????????

      • sitten

        saa ideoita täältä, kun eikös joku hiljakkoin kertonut tuon tyyppisen tarinan?:)


      • ok, kivat runot
        sitten kirjoitti:

        saa ideoita täältä, kun eikös joku hiljakkoin kertonut tuon tyyppisen tarinan?:)

        Tosin olet paljon viimeaikoina kirjoitellut
        haudanvakavia juttuja, surullisia, miksi ? ja
        tää oli melekeen suomalaisesta 50-luvun kotimaisesta leffasta, joka voisi kuvata pohojalaista ylypeyttä, eli rikkaus menee rakkauden edelle, ns. ennenvanhaan.

        Juu monasti nykyään myös tytöt nai toisen kuin
        ylpeys ei anna periksi. Sitä se elämä on.

        Toisen onni toisen epäonni.

        Kuitenkin runosi ovat supisuomalaisia maanläheisiä, että älä välitä aina kaikista kommenteista. Tää vaan oli yliveto jotenkis
        härski.


      • sama kysyjä?
        sitten kirjoitti:

        saa ideoita täältä, kun eikös joku hiljakkoin kertonut tuon tyyppisen tarinan?:)

        ???????????????????????


      • monta?

        Epäilen, että "Aimo Roimaa" ei ole olemassakaan, vaan nimen alla kirjoittelee useampia "Aimoja".

        Kaunis suomifilmi-kuva tuokin.


      • *naurua*
        monta? kirjoitti:

        Epäilen, että "Aimo Roimaa" ei ole olemassakaan, vaan nimen alla kirjoittelee useampia "Aimoja".

        Kaunis suomifilmi-kuva tuokin.

        -onko näin, kysyy me?-


    • pantteri

      sun kultasein kaikki toistaa
      Voi kyyneleitään tää tyttörukka itseksensä nieleskellä ilman käärmeitä

      Voi tanssiin omaan kutsua uuden ystävän
      Ei siinä tanssissa surun kyyneleitä

      Pyöritystä ilon, elämän, voiman ja kesän
      Ei turhille tunteille, ei eletylle elämälle

      Me olemme tässä ja sinä siinä ja minä tässä
      Me yhdessä ja pyöritystä tämän sävelmän ei tule toista
      Olemme tässä ja mennyttä on turhaa muistaa
      Tämä elämä kun kädestämme luistaa
      Huomista emme tunnu
      Eilistä elämme

      NYT OLEMME TÄSSÄ
      ELETÄÄN TÄTÄ ELÄMÄÄ TÄSSÄ
      NYT
      JA EMME KAIPAA MUUTA OLEMME TÄSSÄ nyt HETKESSÄ

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1003
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      917
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      298
      798
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      658
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      599
    Aihe