lasten ja nuorten eiryisohjaajan ammattitutkinto

kyselevä

onko kukaan kyseisessä koulutuksessa tai onko menossa? Vaaditaanko työkokemusta ennestään tai onko joku pohjakoulutus että pääsee?

13

6090

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyselevä

juu elikkä tuli kiireessä kirjoitusvirhe..

• 123

Pääsyvaatimus

Ohjausalan perustaidot sekä vähintään kolme vuotta alalle soveltuvaa työkokemusta.

• lähäri
        123 kirjoitti:

Pääsyvaatimus

Ohjausalan perustaidot sekä vähintään kolme vuotta alalle soveltuvaa työkokemusta.

ja palkkahan ei sitten tietenkään muutu jos lisäkouluttautuu lähihoitajasta tähän???

• opiskelee syksyllä 06

joo, oppisopimussopimus on kirjoitettu ja alkaa syksyllä opiskelu/työ. Mulla on reilu vuosi työkokemusta sosiaalialalta, eikä sos. alan koulutusta alla.

Kyse on valmistavasta koulutuksesta. Itsekin tätä ihmettelin (monien koulutuksen tarjoajien sivuilla on nimenomaan tieto että pitäisi olla kolme vuotta työ kokemusta ja/tai opistotason koulutus), mutta näköjään se näin onnistuu.

katso myös mol.fi sivuilta työvoimakoulutuksen kohdalta.

Palkka on sovittavissa. Itse menen yksityiselle (saan normaalin palkan), mutta kaupungilla voi olla eri meininki?

Soita paikalliseen oppisopimuskeskukseen ja kysy asiaa! NIillä on tietyt kiintiötkin sen suhteen kuinka moni voi aloittaa oppisopimuksen (työnantajalle voidaan maksaa palkkatukea/työllistymistukea 500€/kk, eli raha ratkaisee kiintiöt).

• kyselevä

Kuinka löysit oppisopimuspaikan? ja millainen sun paikka on eli mitä teet?

kiitos jo saaduista vastauksista :)

• Nimetön
        kyselevä kirjoitti:

Kuinka löysit oppisopimuspaikan? ja millainen sun paikka on eli mitä teet?

kiitos jo saaduista vastauksista :)

KOpioin tähän vastaukseni (kysymykseen kuinka olette lähestyneet mahdollisia työnantajia) tuolta oppisopimus/työharjoittelu palstalta..

Vataus:

Ensin soitat oppisopimuskeskukseen ja kysyt onko sinun mahdollista päästä tekemään oppisopimusta. Heillä on tietyt kiintiöt..

Tee cv ja hakemus (pdf). Hakemukseen kirjoitat omaan persoonaasi sopivaa tekstiä, mahdollisimman avoimesti ja aidosti! Tunnetta mukaan! Ja älä vähättele itseäsi, vaan sanoma on se, että sinut kannattaa ottaa töihin! Uskoisin, että kun kertoo itsestään ihmisenä niin työnantajan on silloin helpompi ottaa yhteyttä kun tietää sinusta jotain.
        Itse tein cv ja hakemuksen, johon kirjoitin erään esimerkin siitä miten itse olen toiminut työssäni. Olen ollut työssä ilman koulutusta.. Tämä esimerkki kertoi tulevalle työnantajalleni minusta ja arvomaailmastani.

Lisäksi laitoin lisätietoja siitä mitä minä tarvitsen heiltä. Ja linkin kouluttajan sivuille jossa kerrotaan kyseisestä koulutuksesta. Myös lisätietoja laitoin oppisopimuskeskuksen erään ihmisen numeron kuten myös kouluttajan puolelta henkilön numeron.

Tärkeää on myös tehdä mahdollisimman helpoksi mahdolliselle työnantajalle sinun kanssa sopimuksen kirjoittamisen. Siis otat itse selvää oppisopimuskeskuksesta ja koulutuksen järjestäjältä (joudut soittelemaan molemmmille eriasioista!) mitkä asia sinun tulee tietää ja mitkä työnantajaa voisi kiinnostaa. Ja nämä voit myös kirjoittaa hakemukseen.

Näitä asioita ovat mm:

-työaika väh. 25t/vko
        -mahdolliset lähikoulutus päivät
        -sopimus: kuinka pitkä, mistä lähtien , mikä koeaika, irtisanoutuminen
        -Mitä työpaikalta tulee löytyä? Eli mitä jaksoja koulutuksessa on, pysyyko työnanaja tarjoamaan oppia siellä?
        -mahdollinen työllistymistuki/palkkatuki (500€/kk) (työnantajalle) jos olet ollut työtön ennen sopimuksen kirjoittamista.
        -mitä työpaikka ohjaajalta vaaditaan?
        -mitä näytön vastaanottajalta vaaditaan?
        Löytyykö näitä kahta edellistä työpaikalta. On hyvä tehdä selväksi että, jos tällaisia ei löydy niin et opi mitään.

Älä ota näitä tietoja suoraan vaan tarkasta ne! sinun kohdallasi ne voivat olla toisenlaiset!

Eli sinä joudut tekemään työtä tämän suhteen ja soittelemaan paljon. Voit mennä työkkäriinkin soittelemaan.

Jos haet kaupungilta paikka soita vaikka kaupungin vaihteeseen ja selitä asiasti ja pyydä numero tai yhdistämään.
        Itse soitin monta kertaa. kuitenkin vaihteessa vastaa aina eri ihminen ja joku heistä osaa sitten antaa sinulle oikeita numeroita. Yritä uudestaan niin monta kertaa että löydät tällaisen ihmisen! Älä siis luovuta!
        Katso myös mol.fi sivut (työpaikkailmoitukset)josko siellä on jotain sinun alaasi sopivaa. Lähetä hakemus vaikka hakevatkin sijaista. Käsittääkseni sijaisuudenkin voi tehdä oppisopimuksena.

Eli lähetä hakemuksia mahdollisimman moneen paikkaan jotka sinua kiinnostavat ja sitten voit vaikka soittaa perään esim viikon kuluttua.

Ja tässä sinulle nyt vastausta:

Olen lastenhoitajan ja ohjaajan nimikkeellä kahdessa eri pisteessä.
        Sain lopulta paikan, kun katselin ihan mo.fi sivuilta ilmoituksia ja yksi sitten näytti siltä, että ehkä siinä voisi olla jotain (lasten päivähoito, iltapäiväkerho, koulu)Täytyy olla siis erityislapsia/nuoria ja maahanmuuttajalapsia/nuoria työpaikassa.

Sitten etsin lastensuojelun järjestöjä pelastakaa lapset ry, soskylä, ja sellaisia..En tiedä miten muuten yksityisiä voi hakea..

Tästä yhdestä yrityksestä johon menen reagoitiin nopeasti ja se kuullosti hyvältä joten en jäänyt odottelemaan esim. että kaupungin rattaat alkaisivat pyörimään..tai että muualta tulisi soittoja.. Tosin sain nyt soiton kaupungin yhdestä yksiköstäkin ja ehkä menen sinne kesätöihin.

Mutta luulen, että monet havahtuvat vasta syksyllä että tarttis lisää väkeä.. että vielä ehdit etsimään, kun laitat töpinäksi. Tämä kesäkuu on aikaa ja vielä syksyllä, riippuen siitä milloin teoriaopintosi alkaisivat.

• kyselevä
        Nimetön kirjoitti:

KOpioin tähän vastaukseni (kysymykseen kuinka olette lähestyneet mahdollisia työnantajia) tuolta oppisopimus/työharjoittelu palstalta..

Vataus:

Ensin soitat oppisopimuskeskukseen ja kysyt onko sinun mahdollista päästä tekemään oppisopimusta. Heillä on tietyt kiintiöt..

Tee cv ja hakemus (pdf). Hakemukseen kirjoitat omaan persoonaasi sopivaa tekstiä, mahdollisimman avoimesti ja aidosti! Tunnetta mukaan! Ja älä vähättele itseäsi, vaan sanoma on se, että sinut kannattaa ottaa töihin! Uskoisin, että kun kertoo itsestään ihmisenä niin työnantajan on silloin helpompi ottaa yhteyttä kun tietää sinusta jotain.
        Itse tein cv ja hakemuksen, johon kirjoitin erään esimerkin siitä miten itse olen toiminut työssäni. Olen ollut työssä ilman koulutusta.. Tämä esimerkki kertoi tulevalle työnantajalleni minusta ja arvomaailmastani.

Lisäksi laitoin lisätietoja siitä mitä minä tarvitsen heiltä. Ja linkin kouluttajan sivuille jossa kerrotaan kyseisestä koulutuksesta. Myös lisätietoja laitoin oppisopimuskeskuksen erään ihmisen numeron kuten myös kouluttajan puolelta henkilön numeron.

Tärkeää on myös tehdä mahdollisimman helpoksi mahdolliselle työnantajalle sinun kanssa sopimuksen kirjoittamisen. Siis otat itse selvää oppisopimuskeskuksesta ja koulutuksen järjestäjältä (joudut soittelemaan molemmmille eriasioista!) mitkä asia sinun tulee tietää ja mitkä työnantajaa voisi kiinnostaa. Ja nämä voit myös kirjoittaa hakemukseen.

Näitä asioita ovat mm:

-työaika väh. 25t/vko
        -mahdolliset lähikoulutus päivät
        -sopimus: kuinka pitkä, mistä lähtien , mikä koeaika, irtisanoutuminen
        -Mitä työpaikalta tulee löytyä? Eli mitä jaksoja koulutuksessa on, pysyyko työnanaja tarjoamaan oppia siellä?
        -mahdollinen työllistymistuki/palkkatuki (500€/kk) (työnantajalle) jos olet ollut työtön ennen sopimuksen kirjoittamista.
        -mitä työpaikka ohjaajalta vaaditaan?
        -mitä näytön vastaanottajalta vaaditaan?
        Löytyykö näitä kahta edellistä työpaikalta. On hyvä tehdä selväksi että, jos tällaisia ei löydy niin et opi mitään.

Älä ota näitä tietoja suoraan vaan tarkasta ne! sinun kohdallasi ne voivat olla toisenlaiset!

Eli sinä joudut tekemään työtä tämän suhteen ja soittelemaan paljon. Voit mennä työkkäriinkin soittelemaan.

Jos haet kaupungilta paikka soita vaikka kaupungin vaihteeseen ja selitä asiasti ja pyydä numero tai yhdistämään.
        Itse soitin monta kertaa. kuitenkin vaihteessa vastaa aina eri ihminen ja joku heistä osaa sitten antaa sinulle oikeita numeroita. Yritä uudestaan niin monta kertaa että löydät tällaisen ihmisen! Älä siis luovuta!
        Katso myös mol.fi sivut (työpaikkailmoitukset)josko siellä on jotain sinun alaasi sopivaa. Lähetä hakemus vaikka hakevatkin sijaista. Käsittääkseni sijaisuudenkin voi tehdä oppisopimuksena.

Eli lähetä hakemuksia mahdollisimman moneen paikkaan jotka sinua kiinnostavat ja sitten voit vaikka soittaa perään esim viikon kuluttua.

Ja tässä sinulle nyt vastausta:

Olen lastenhoitajan ja ohjaajan nimikkeellä kahdessa eri pisteessä.
        Sain lopulta paikan, kun katselin ihan mo.fi sivuilta ilmoituksia ja yksi sitten näytti siltä, että ehkä siinä voisi olla jotain (lasten päivähoito, iltapäiväkerho, koulu)Täytyy olla siis erityislapsia/nuoria ja maahanmuuttajalapsia/nuoria työpaikassa.

Sitten etsin lastensuojelun järjestöjä pelastakaa lapset ry, soskylä, ja sellaisia..En tiedä miten muuten yksityisiä voi hakea..

Tästä yhdestä yrityksestä johon menen reagoitiin nopeasti ja se kuullosti hyvältä joten en jäänyt odottelemaan esim. että kaupungin rattaat alkaisivat pyörimään..tai että muualta tulisi soittoja.. Tosin sain nyt soiton kaupungin yhdestä yksiköstäkin ja ehkä menen sinne kesätöihin.

Mutta luulen, että monet havahtuvat vasta syksyllä että tarttis lisää väkeä.. että vielä ehdit etsimään, kun laitat töpinäksi. Tämä kesäkuu on aikaa ja vielä syksyllä, riippuen siitä milloin teoriaopintosi alkaisivat.

kiitos paljon vastauksistasi !

• kyselevä

Missä paikoissa pitää suorittaa ne työssäoppimiset?

• enloppilas

parempaa palkkaa kuin lähihoitaja? Siis ,oletteko koulutetut ohjaajat tyytyneet koulunkäyntiavustajan hommiin, eikös siihen ole oma koulutuksensa,ollaan liian koulutettuja siihen, eikö?

• kaikkea sitä kuulee...
        enloppilas kirjoitti:

parempaa palkkaa kuin lähihoitaja? Siis ,oletteko koulutetut ohjaajat tyytyneet koulunkäyntiavustajan hommiin, eikös siihen ole oma koulutuksensa,ollaan liian koulutettuja siihen, eikö?

tahtoisin tietää kauanko tämä lasten ja nuorten erityisohjaajan koulutus kestää?ja mikä on pohjakoulutus?että se siitä liian koulutetuista...ja sekin kiinnostaa tosiaan minuakin, mikä on ero palkkauksessa lähihoitajaan?en toki väheksy em. koulutusta, olen itsekin lähihoitaja, ja mielestäni näitä hyvin koulutettuja ovat amk ja yliopistokoulutuksen saaneet, joten ihan samoja duunareita ollaan!

• enoppilas
        kaikkea sitä kuulee... kirjoitti:

tahtoisin tietää kauanko tämä lasten ja nuorten erityisohjaajan koulutus kestää?ja mikä on pohjakoulutus?että se siitä liian koulutetuista...ja sekin kiinnostaa tosiaan minuakin, mikä on ero palkkauksessa lähihoitajaan?en toki väheksy em. koulutusta, olen itsekin lähihoitaja, ja mielestäni näitä hyvin koulutettuja ovat amk ja yliopistokoulutuksen saaneet, joten ihan samoja duunareita ollaan!

otitkos huomioon sen, että lähihoitaja on PERUStutkinto? Lasten ja nuorten erityisohjaaja on AMMATTItutkinto, kyllä se mun mielestäni on parempi koulutus kuin lähis.
        sehän se juuri hullua onkin, että niitä arvostetaan vähemmän,koulunkäyntiavustajaa esim. verrattuna lastenhoitajaan tai mihin muuhun tahansa.
        ei pelkällä lähihoitajan koulutuksella ole valmis ottamaan kantaakseen nykyajan vaativia lapsia, en minä ainakaan,siksi "jatkan" tällä ammattitutkinnolla.

• enoppilas
        enoppilas kirjoitti:

otitkos huomioon sen, että lähihoitaja on PERUStutkinto? Lasten ja nuorten erityisohjaaja on AMMATTItutkinto, kyllä se mun mielestäni on parempi koulutus kuin lähis.
        sehän se juuri hullua onkin, että niitä arvostetaan vähemmän,koulunkäyntiavustajaa esim. verrattuna lastenhoitajaan tai mihin muuhun tahansa.
        ei pelkällä lähihoitajan koulutuksella ole valmis ottamaan kantaakseen nykyajan vaativia lapsia, en minä ainakaan,siksi "jatkan" tällä ammattitutkinnolla.

meillä on tässä puolitoista vuotta ja piti olla työkokemusta jo takana.
        Joissakinpaikoissa on soveltuvuuskokeet.

• huhhuh edelleen
        enoppilas kirjoitti:

meillä on tässä puolitoista vuotta ja piti olla työkokemusta jo takana.
        Joissakinpaikoissa on soveltuvuuskokeet.

tarvitaanko pohjakoulutusta?ja mikä olikaan palkka verrattuna lähihoitajaan?itse olen vain lähihoitaja ja töissä ohjaajana lastenkodissa, ja olen hyvä työssäni.kyllä se on työ mikä opettaa, ja ihmisen luonne!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1719
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      232
      1453
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      88
      1331
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1005
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe