Kirjallisuutta

-Q-

Tuumailin tässä että voisimme tähän mainita joitakin kirjoja joissa on jotakin olennaista kosketellen karmaa tai reinkarnaatiota. (Oletan että karmaan uskova ei oikein voi olla uskomatta reinkarnaatioonkin, mutta kertokaa toki jos satutte uskomaan pelkästään karmaan!)

Tässä kun muuten on näemmä kaikenlaista arvailua ilmassa että mitä kaikkea karmaan uskova oikeastaan uskookaan, niin ehkäpä kirjallisuus avittaisi uteliaita eteenpäin, ettei tarvitse jäädä väärään uskoon.

Itse asetan esille nämä:

Elisabeth Haich: Vihkimys

- Haichilla voi olla vähän vanhanaikuinen ärsyttävä tyyli, mutta tämä kirja on minulle ollut varsin tärkeä ja nähdäkseni monille muillekin kuulemani mukaan, ja siitä saa jotain hyvää vinkkiä kyllä karmasta ja reinkarnaatiosta siten kuin Haich on ne itse kokenut. Haichin muutkin kirjat ovat mielestäni ihan ok, esim. "Seksuaalivoima ja jooga". Erinomainen on myös "Tarot", joka esittelee tarotkorttien Suuren Arkanan kortit siinä valossa kuin ne kuvastavat ihmisen henkistä polkua (ennustelun kanssa kirjalla ei siis ole mitään tekemistä!)

Joan Grant: Siivekäs faarao

Grantin ensimmäinen kirja jonka hän on kutaissut menneeen elämänsä muistoista. Hän on kirjoitellut myös muitakin kirjoja muista elämistään (yht. 3 kirjaa Egyptiä koskien, yksi intiaanielämää ja pari muuta). Voi toki kritisoida että tämä on sitä pahimmanlaatuista romantisoitua Egypti-huttua mitä New Age on pullollaan, mutta pantakoon merkille että kirja on jo 40-luvulta (muistaakseni), joten Internetin myötä tulleeseen hömpötykseen se ei liity.

Molemmat em. kirjat löytyvät hyvin varustelluista kirjastoista, jälkimmäinen tosin usein takahuoneesta eli varastosta. Se pitää siis osata pyytää virkailijalta.

Heli Sarre: Kuka olit ennen?

Suomalaisen regressioterapeutin katsaus asiakkaidensa menneisiin elämiin. Olen itse kerran nähnyt Sarren in action, eli sen miten hän vaivutti naisen hypnoosiin ja nainen lateli erinäisiä seikkoja menneestä elämästä. En pitänyt tapahtumaa järin vakuuttavana (tuntui käyvän vähän liian helposti), mutta kirja on kumminkin mielenkiintoinen.

2

515

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Buddhisti

      Nagapriya: Karma ja jälleensyntyminen

      Karma ja jälleensyntymä ovat usein väärinymmärrettyjä buddhalaisuuden peruskäsitteitä. Tämä pysäyttävä ja ajatuksia herättävä kirja näyttää, kuinka kehon, puheen ja mielen teot vaikuttavat paitsi meihin itseemme myös muihin ihmisiin ja jopa koko maailmaan. On helppo aliarvioida jokapäiväisen ystävällisyyden tai julmuuden vaikutusta. On kuitenkin syytä muistaa, että vaikka karma ei ole rangaistus- tai palkintoautomaatti, se vaikuttaa elämäämme vahvasti. Me taas vaikutamme karmaamme ajatuksillamme ja teoillamme. Meillä on kaikki mahdollisuudet valita vaakakuppiin se höyhen, joka kallistaa vaa’an sille paremmalle puolelle.

      ”Jotta buddhalaisuus selviäsi modernissa maailmassa, sen täytyy pystyä liittämään perinteiset oppinsa karmasta ja jälleensyntymästä luontevasti nykypäivään. Tämä kirja onnistuu tehtävässä paremmin kuin mikään muu aiemmin. Jokaisen buddhalaisen tulisi lukea se.”
      – buddhalaisuuden tutkija, kirjailija David Loy

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe