Kirjallisuutta

-Q-

Tuumailin tässä että voisimme tähän mainita joitakin kirjoja joissa on jotakin olennaista kosketellen karmaa tai reinkarnaatiota. (Oletan että karmaan uskova ei oikein voi olla uskomatta reinkarnaatioonkin, mutta kertokaa toki jos satutte uskomaan pelkästään karmaan!)

Tässä kun muuten on näemmä kaikenlaista arvailua ilmassa että mitä kaikkea karmaan uskova oikeastaan uskookaan, niin ehkäpä kirjallisuus avittaisi uteliaita eteenpäin, ettei tarvitse jäädä väärään uskoon.

Itse asetan esille nämä:

Elisabeth Haich: Vihkimys

- Haichilla voi olla vähän vanhanaikuinen ärsyttävä tyyli, mutta tämä kirja on minulle ollut varsin tärkeä ja nähdäkseni monille muillekin kuulemani mukaan, ja siitä saa jotain hyvää vinkkiä kyllä karmasta ja reinkarnaatiosta siten kuin Haich on ne itse kokenut. Haichin muutkin kirjat ovat mielestäni ihan ok, esim. "Seksuaalivoima ja jooga". Erinomainen on myös "Tarot", joka esittelee tarotkorttien Suuren Arkanan kortit siinä valossa kuin ne kuvastavat ihmisen henkistä polkua (ennustelun kanssa kirjalla ei siis ole mitään tekemistä!)

Joan Grant: Siivekäs faarao

Grantin ensimmäinen kirja jonka hän on kutaissut menneeen elämänsä muistoista. Hän on kirjoitellut myös muitakin kirjoja muista elämistään (yht. 3 kirjaa Egyptiä koskien, yksi intiaanielämää ja pari muuta). Voi toki kritisoida että tämä on sitä pahimmanlaatuista romantisoitua Egypti-huttua mitä New Age on pullollaan, mutta pantakoon merkille että kirja on jo 40-luvulta (muistaakseni), joten Internetin myötä tulleeseen hömpötykseen se ei liity.

Molemmat em. kirjat löytyvät hyvin varustelluista kirjastoista, jälkimmäinen tosin usein takahuoneesta eli varastosta. Se pitää siis osata pyytää virkailijalta.

Heli Sarre: Kuka olit ennen?

Suomalaisen regressioterapeutin katsaus asiakkaidensa menneisiin elämiin. Olen itse kerran nähnyt Sarren in action, eli sen miten hän vaivutti naisen hypnoosiin ja nainen lateli erinäisiä seikkoja menneestä elämästä. En pitänyt tapahtumaa järin vakuuttavana (tuntui käyvän vähän liian helposti), mutta kirja on kumminkin mielenkiintoinen.

2

554

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Buddhisti

Nagapriya: Karma ja jälleensyntyminen

Karma ja jälleensyntymä ovat usein väärinymmärrettyjä buddhalaisuuden peruskäsitteitä. Tämä pysäyttävä ja ajatuksia herättävä kirja näyttää, kuinka kehon, puheen ja mielen teot vaikuttavat paitsi meihin itseemme myös muihin ihmisiin ja jopa koko maailmaan. On helppo aliarvioida jokapäiväisen ystävällisyyden tai julmuuden vaikutusta. On kuitenkin syytä muistaa, että vaikka karma ei ole rangaistus- tai palkintoautomaatti, se vaikuttaa elämäämme vahvasti. Me taas vaikutamme karmaamme ajatuksillamme ja teoillamme. Meillä on kaikki mahdollisuudet valita vaakakuppiin se höyhen, joka kallistaa vaa’an sille paremmalle puolelle.

”Jotta buddhalaisuus selviäsi modernissa maailmassa, sen täytyy pystyä liittämään perinteiset oppinsa karmasta ja jälleensyntymästä luontevasti nykypäivään. Tämä kirja onnistuu tehtävässä paremmin kuin mikään muu aiemmin. Jokaisen buddhalaisen tulisi lukea se.”
      – buddhalaisuuden tutkija, kirjailija David Loy

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. 148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe