Roskakuskit

Kuski..

Kertokaas mikä on sinun mielestä paras yhdistelmä.

Oma on Scania 114g automaatilla ja NMT pakkaajalla.

NMT:ssä on astiahissin käyttö vipussa parempi tuntuma kuin Norban nappula painikeissa ja muutenkin toiminnoltaan parempi kun voi astia hissiä käyttää samanaikaisesti kun kauha on toiminnassa mikä taas Norbassa kauhan pysähtyy kun hissiä käyttää samanaikaisesti

44

11796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaakkoko

      nokian gsm kameralla

      • yhdistelmä?

        En tiennyt, että roskiakin ajetaan yhdistelmillä...


      • asioita
        yhdistelmä? kirjoitti:

        En tiennyt, että roskiakin ajetaan yhdistelmillä...

        josta sinä et tiedä yhtikäs mitään.


      • epäillä
        asioita kirjoitti:

        josta sinä et tiedä yhtikäs mitään.

        Ei niitä asioita nyt paljon ole, mutta paskakuskin hommista en kyllä tosiaankaan tiedä, ainoa homma kuljetuspuolella, jonka olen suosiolla jättänyt väliin. Ei nappaa jokailtainen saunominen hajun karkottamiseksi. Toisaalta, niissä hommissa varmaan tienaa ihan sikana...


      • Regata-blue
        epäillä kirjoitti:

        Ei niitä asioita nyt paljon ole, mutta paskakuskin hommista en kyllä tosiaankaan tiedä, ainoa homma kuljetuspuolella, jonka olen suosiolla jättänyt väliin. Ei nappaa jokailtainen saunominen hajun karkottamiseksi. Toisaalta, niissä hommissa varmaan tienaa ihan sikana...

        Roska-autokuskin homma on työtä siinä missä mikä tahansa muukin työ, ja varmasti raskastakin. Mun mielestä työnsä hoitavat hyvin. No joka työssä on omat haittapuolensa, monikaan ei varmaan pidä sikalan hajua kovin miellyttävänä.


      • stycke
        Regata-blue kirjoitti:

        Roska-autokuskin homma on työtä siinä missä mikä tahansa muukin työ, ja varmasti raskastakin. Mun mielestä työnsä hoitavat hyvin. No joka työssä on omat haittapuolensa, monikaan ei varmaan pidä sikalan hajua kovin miellyttävänä.

        Kai siihen hajuun tottuu, ja on siinä roskakuskin hommassa hyvätkin puolensa. Moniko on nähnyt lihavan roskakuskin, ja monestiko purkupaikalla valitetaan että tavarassa on naarmu? Joskus itsekin pohtinut että pitäskös kokeilla.


      • s-ergei
        stycke kirjoitti:

        Kai siihen hajuun tottuu, ja on siinä roskakuskin hommassa hyvätkin puolensa. Moniko on nähnyt lihavan roskakuskin, ja monestiko purkupaikalla valitetaan että tavarassa on naarmu? Joskus itsekin pohtinut että pitäskös kokeilla.

        Toisaalta harva on jäänyt eläkkeelle noista hommista. Raskasta siis on.

        Palkkakaan ei taida olla kauhean ihmeellinen?


      • dyykkari...
        s-ergei kirjoitti:

        Toisaalta harva on jäänyt eläkkeelle noista hommista. Raskasta siis on.

        Palkkakaan ei taida olla kauhean ihmeellinen?

        Jätteitä ajetaan paljonkin yhdistelmillä, mutta kerätään pakkaavilla ja vaihtolavoilla. Mielestäni auton pitää olla scania tai volvo, mutta ei missään nimessä mersu(arvaa millä ajan tällä hetkellä...). Malli merkinnät jätän suosiolla rauhaan. Pakkaajana se mikä pirun ntm nmt nyt olikaan on paras.
        Roskakuskin hommia ei voi välttämättä pitää sen raskaampina kuin rullakkohommiakaan. Työ on vain tasaisesti kokoajan raskasta ja sitten sen rasittavuus on asia erikseen. Sairasloman keskiarvo on yli 10 päivää, kun joillain firmoilla työntekijät ovat vähemmän pois koko vuoden aikana. Liukastumiset ovat todella yleisiä. Kukaan ei tosiaan ole päässyt näistä hommista eläkkeelle. Jokunen viisvitonen repii astioita tuolla kuolemankielissä monta leikkausta läpi käyneenä.
        Haju on kieltämättä joskus aika pistävä, mutta mietipä lokapoikia...
        Palkasta sen verran, että ihan kohtalainen on 12€ tunti plus kuutiot plus kaikki lisät.


      • TL Hessu
        s-ergei kirjoitti:

        Toisaalta harva on jäänyt eläkkeelle noista hommista. Raskasta siis on.

        Palkkakaan ei taida olla kauhean ihmeellinen?

        moro!

        Itse ajelen täll hetkell Scania 93M Norba.
        Välillä Ajelen Scania 340 vm.2006 Norba ja Scania 94G Norba....

        Uudes norbas(korkee takalaita) hyvä etu että kerta painasulla lähmäri vetää kamat sisään.. ei tarvii napilla kyykkii.. niin onhan tuoss 93m sama juttu kun on sitä ikä luokkaa et kerta painasulla toimii...


      • Phegasos
        Regata-blue kirjoitti:

        Roska-autokuskin homma on työtä siinä missä mikä tahansa muukin työ, ja varmasti raskastakin. Mun mielestä työnsä hoitavat hyvin. No joka työssä on omat haittapuolensa, monikaan ei varmaan pidä sikalan hajua kovin miellyttävänä.

        Paska-kakka-roska-jätekuskin hommat on samanlaista duunii...ku...esim. jokin "valkokaulusduunitki",
        jos syvemmältä tutkitaan, nii haisoo sielki...paska...
        Jos...jätekuskit...lopettais hommansa...yhtäkkii...Suomi ja ... koko muu maalima...hukkuis paskaansa - omaan paskaansa, jota kaikki ihmiset tuottaa... tässä mega-kulutusyhteiskunnassa...
        On se nähty...jo niin monta kertaa...ei tarvii mennä...montaa vuotta taaksepäin, ko oli kuljetusalan (AKT:n) lakko...sillo...ei paskakaa liikunu jäteautoiss...ja paskakopit ja jäteastiat... oli "turvoksiss paskaa"...mull on kuvii...silt ajalt...terveisin kakkakuski---pääkaupunkiseudulta... ;)


      • höylääjä
        dyykkari... kirjoitti:

        Jätteitä ajetaan paljonkin yhdistelmillä, mutta kerätään pakkaavilla ja vaihtolavoilla. Mielestäni auton pitää olla scania tai volvo, mutta ei missään nimessä mersu(arvaa millä ajan tällä hetkellä...). Malli merkinnät jätän suosiolla rauhaan. Pakkaajana se mikä pirun ntm nmt nyt olikaan on paras.
        Roskakuskin hommia ei voi välttämättä pitää sen raskaampina kuin rullakkohommiakaan. Työ on vain tasaisesti kokoajan raskasta ja sitten sen rasittavuus on asia erikseen. Sairasloman keskiarvo on yli 10 päivää, kun joillain firmoilla työntekijät ovat vähemmän pois koko vuoden aikana. Liukastumiset ovat todella yleisiä. Kukaan ei tosiaan ole päässyt näistä hommista eläkkeelle. Jokunen viisvitonen repii astioita tuolla kuolemankielissä monta leikkausta läpi käyneenä.
        Haju on kieltämättä joskus aika pistävä, mutta mietipä lokapoikia...
        Palkasta sen verran, että ihan kohtalainen on 12€ tunti plus kuutiot plus kaikki lisät.

        itellä on palkka pakkarihommissa 12,57 lisät ja puolipäivärahat päälle.Ja olen pärjännyt.


      • Johnny_
        Phegasos kirjoitti:

        Paska-kakka-roska-jätekuskin hommat on samanlaista duunii...ku...esim. jokin "valkokaulusduunitki",
        jos syvemmältä tutkitaan, nii haisoo sielki...paska...
        Jos...jätekuskit...lopettais hommansa...yhtäkkii...Suomi ja ... koko muu maalima...hukkuis paskaansa - omaan paskaansa, jota kaikki ihmiset tuottaa... tässä mega-kulutusyhteiskunnassa...
        On se nähty...jo niin monta kertaa...ei tarvii mennä...montaa vuotta taaksepäin, ko oli kuljetusalan (AKT:n) lakko...sillo...ei paskakaa liikunu jäteautoiss...ja paskakopit ja jäteastiat... oli "turvoksiss paskaa"...mull on kuvii...silt ajalt...terveisin kakkakuski---pääkaupunkiseudulta... ;)

        Itellä ollu isäntä töissä sekä paska-hommissa että roskakuskina, ei se haju niinkään ihmisiin tartu vaan työvaatteisiin (jotka otetaan pois työn loputtua) ja en usko että tarvii saunoa joka ilta sen takia : ) Suihkussahan käydään muutenkin (melkein/aina) päivittäin...


      • traxwe
        dyykkari... kirjoitti:

        Jätteitä ajetaan paljonkin yhdistelmillä, mutta kerätään pakkaavilla ja vaihtolavoilla. Mielestäni auton pitää olla scania tai volvo, mutta ei missään nimessä mersu(arvaa millä ajan tällä hetkellä...). Malli merkinnät jätän suosiolla rauhaan. Pakkaajana se mikä pirun ntm nmt nyt olikaan on paras.
        Roskakuskin hommia ei voi välttämättä pitää sen raskaampina kuin rullakkohommiakaan. Työ on vain tasaisesti kokoajan raskasta ja sitten sen rasittavuus on asia erikseen. Sairasloman keskiarvo on yli 10 päivää, kun joillain firmoilla työntekijät ovat vähemmän pois koko vuoden aikana. Liukastumiset ovat todella yleisiä. Kukaan ei tosiaan ole päässyt näistä hommista eläkkeelle. Jokunen viisvitonen repii astioita tuolla kuolemankielissä monta leikkausta läpi käyneenä.
        Haju on kieltämättä joskus aika pistävä, mutta mietipä lokapoikia...
        Palkasta sen verran, että ihan kohtalainen on 12€ tunti plus kuutiot plus kaikki lisät.

        Lokakaivot ei paskalle isommin haise vaan viemärille. Kesäisin kaivojen ympärillä kasvavat nokkoset sekä itikat isompi riesa. Liki 60 mittarissa ja hyvin nousevat letkut eikä ole miestä leikellä tarvinnut mistään kohdin. Toi sun juttus on jo aika iäkäs kans mutta vastasin silti väärinkäsitysten oikaisemiseksi. Aiemmin olin rahtialalla ja siinä sen näki mitä klopit saivat aikaiseksi.


    • wanha kuha

      Norba on kevyesti parempi. Scania ehkä alustana paras mut ei vaikuta mukin repimiseen. Sitäpaitsi se on NTM Närpes Trä & Metal, ettäs tiiät poika.

      • fuunkee

        en tiä mitä helvatan orkkuja jätkät noista scanian romuistaan saa. paras alusta in my ass sanon mä. onhan ny jumalauta joku volvon fm9 miljoona kertaa parempi kuin ykskään scanian paska ja oon kyllä sen verta montaa scaniaa ajanu et tiiän mistä puhun ja norba on paras piste.


      • Hmmm?

        Eiks teitä alan "ammattilaisia" koskaan kiusaa se ajatus että tää homma on lapsesta asti hoettu olevan ammattihierarkian alin ammatti?


      • ei mulla niin kusipäisiä va...
        Hmmm? kirjoitti:

        Eiks teitä alan "ammattilaisia" koskaan kiusaa se ajatus että tää homma on lapsesta asti hoettu olevan ammattihierarkian alin ammatti?

        että ois opetettu et toinen työ on toista huonompi itse ajattelen kuitenkin tekeväni ihan kohtuu tärkeää työtä ilman meitä hukkuis porvaritkin paskaan ja kyllä nyt jotkut pullakuskit on hierarkiassa meitä 100 pykälää alempana vai satutko nyt äkkisältään vaikka muistaan yhtään pullakuskia joka tienais sen 14e tunnis minkä mä tienaan tosta paskan ajosta


      • Paskakuski....
        ei mulla niin kusipäisiä va... kirjoitti:

        että ois opetettu et toinen työ on toista huonompi itse ajattelen kuitenkin tekeväni ihan kohtuu tärkeää työtä ilman meitä hukkuis porvaritkin paskaan ja kyllä nyt jotkut pullakuskit on hierarkiassa meitä 100 pykälää alempana vai satutko nyt äkkisältään vaikka muistaan yhtään pullakuskia joka tienais sen 14e tunnis minkä mä tienaan tosta paskan ajosta

        Mun mielestä on aika helvetin hienoa tienata paskakuskina reilut 3100€/kuussa,
        kun jotkut apinat opiskelee jotain "helvetin tärkeitä" ammatteja melkein kolmekybäseks ja sit viipotetaan puvut päällä volvoilla jne. ja liksa on ehkä jopa huonompi kuin mulla itelläni =) mut silti ollaan NIIN paljon parempia ihmisiä, hehehehehehhihihahahaaahooo =D Jjep meitäpä on moneen junaan :)


      • ...ja paska haisoo..
        Hmmm? kirjoitti:

        Eiks teitä alan "ammattilaisia" koskaan kiusaa se ajatus että tää homma on lapsesta asti hoettu olevan ammattihierarkian alin ammatti?

        Sull...näyttää...olevan...selkee...asennevamma...jäbä.
        Taidat ollaki...täys...luuseri...
        Olen -REHELLISESTI-paska/kakkakuski.
        Suurin osa...tuntemistani...jäte-ja keräysalan ammattilaisista (ps. joilla on - ammatilaisen tietoo... ja vuosikymmenien työkokemus uralta) - ovat ammtistaan ylpeitä...itseään arvostavia...
        eivät mitää..."tyttöjä"...niinkö eräät...
        ja niillä eräillä...on selkee...itsetunto-ongelma...ne on...sellasii...hiirulaisii...


      • Näin on :)
        ei mulla niin kusipäisiä va... kirjoitti:

        että ois opetettu et toinen työ on toista huonompi itse ajattelen kuitenkin tekeväni ihan kohtuu tärkeää työtä ilman meitä hukkuis porvaritkin paskaan ja kyllä nyt jotkut pullakuskit on hierarkiassa meitä 100 pykälää alempana vai satutko nyt äkkisältään vaikka muistaan yhtään pullakuskia joka tienais sen 14e tunnis minkä mä tienaan tosta paskan ajosta

        Pulla-kuskin palkka on 11,58 (minimi) ja jätekuskin 11,58 (minimi) ja siihen päälle 5% lisä jäteauton ajosta eli yhteensä 12,16€ eli ei kovin suuri ero

        Tosin ero on siinäkin että jätekuskin ei tarvitse lainkaan miettiä esim kuorman sidontaa, auton pakkaamista oikeassa järjestyksessä, ei oikeaa kuorman purkua, ja saa ajaa kuin mielipuoli kaarteisiin yms kivaa, että on siitä kuspäisyydestä tosiaan se 5% ihan hyvä lisä :)


      • klubijaakko
        ei mulla niin kusipäisiä va... kirjoitti:

        että ois opetettu et toinen työ on toista huonompi itse ajattelen kuitenkin tekeväni ihan kohtuu tärkeää työtä ilman meitä hukkuis porvaritkin paskaan ja kyllä nyt jotkut pullakuskit on hierarkiassa meitä 100 pykälää alempana vai satutko nyt äkkisältään vaikka muistaan yhtään pullakuskia joka tienais sen 14e tunnis minkä mä tienaan tosta paskan ajosta

        ...jos tolla hinnalla sekajätettä ajaa.


      • tuore kuha

        Tais olla Närpes Träd och Metal jos nyt pilkkua aletaan rakastelemaan... :D


      • tuorw kuha
        tuore kuha kirjoitti:

        Tais olla Närpes Träd och Metal jos nyt pilkkua aletaan rakastelemaan... :D

        Toka vika kommentti oli täyttä asiaa, kommentoin yhtä vanhempaa postausta..... :DDDDD


      • lfldp
        Näin on :) kirjoitti:

        Pulla-kuskin palkka on 11,58 (minimi) ja jätekuskin 11,58 (minimi) ja siihen päälle 5% lisä jäteauton ajosta eli yhteensä 12,16€ eli ei kovin suuri ero

        Tosin ero on siinäkin että jätekuskin ei tarvitse lainkaan miettiä esim kuorman sidontaa, auton pakkaamista oikeassa järjestyksessä, ei oikeaa kuorman purkua, ja saa ajaa kuin mielipuoli kaarteisiin yms kivaa, että on siitä kuspäisyydestä tosiaan se 5% ihan hyvä lisä :)

        ainakin meidän firmassa on käytössä piiskaraha sekä vuorotyöstä tulevat yö ja iltalisät. joillakin ahneilla KTA huitelee siinä 19e/h. Alle 15 tuskin kellään. ja todelliset työtunnit ei ole 80h/2 viikkoa, harvoin iltavuorossa menee 21 asti. monesti jo kuuden seittemän maissa kotona. itse arvostan kaikkia ammatteja yhtä lailla.. tai no, byrokraatit ja puhelinmyyjät on mielestäni tarpeettomia. Rahtihommiin en itse ikinä alkaisi, vaikka pitkä kortti onkin, perse puutuu :)


      • kynämies666
        Näin on :) kirjoitti:

        Pulla-kuskin palkka on 11,58 (minimi) ja jätekuskin 11,58 (minimi) ja siihen päälle 5% lisä jäteauton ajosta eli yhteensä 12,16€ eli ei kovin suuri ero

        Tosin ero on siinäkin että jätekuskin ei tarvitse lainkaan miettiä esim kuorman sidontaa, auton pakkaamista oikeassa järjestyksessä, ei oikeaa kuorman purkua, ja saa ajaa kuin mielipuoli kaarteisiin yms kivaa, että on siitä kuspäisyydestä tosiaan se 5% ihan hyvä lisä :)

        laskes äkkiä siihen päälle mun 800e kuussa olevat piiskarahat, siis ton normipalkan lisäksi. Brutto yli 40t vuodessa.


    • fronttimies

      Itse ajelen "sarvijaakkoa" eli front loaderia ja ihan jees homma. Istuskelet hytissä ja joysticilla kippailet konteja, kameraa katsellen mitä sinne kuiluun oikein menee...Liksa on noin 15 eskoa ja lisät päälle, itse kun ajelen nuo ajoni yö aikaan eli noin puolelta yöin olen jo radalla ja tuossa aamu kasilta saatan olla jo kotona saunomassa että ei huonompi homma, koulutusta ois tehdä siistä sisähommaa kraka kaulassa , mutta tämä vapaus, ei soittele pomot perään jos ei ole valituksia, välillä ei päälliköitä näe viikkokausiin, puhelimessa vaihdetaan pari sanaa...ainoastaan välillä hiukan tylsää kun ajolenkki on maakunnassa jossa joutuu keräilemään yhteiskeräyspisteitä jotka milloinkin minkä pellon tai metsän keskellä tyyliin päätieltä 20 km kinttupolkua..noo onneks on hiekoittaja ja ketjut heitää fillareihin kohtalaisen ripeästi.Ja kesällä se on hienoa välillä katsella auriongon nousua järven takaa ja todeta että niinhän sitä vikaa konttia nostellaan ja kipin kautta "På hemma".Pidän roskan ajosta sarvijaakolla, jos takalastaajaa joutuis ajelee niin se ei kyllä houkuttais tippaakaan...

    • loposdosmps

      juu on se hienoa tienata jäte-auton hommista se 2900-3000e/kk alle 160 tunneilla kuukaudessa!
      tämän vuoden tulot 36400e viellä saamatta yks 2viikon jaksopalkka :)
      monessa muussa ammatissa saa vähemmin, ja mulla on kaikki 2 autoa.koira,2 lasta, vaimo omakotitalo (pankin) ja onnellinen olen
      mitä muuta, no ammatti nimikkeenä ei nyt ole paras kun esität sen tuolla mutta. kun ruvetaan palkasta puhumaan ja työajoista yms... niin moni valkokaulus/ja itseään parempana pitävät voivottelevat -kuinka voi kuski tienata paremmin kuin PAREMMMIN koulutettu?

      • _._:-._:

        Älä ilmaise asiaa niin et olet paskakuski, kai mekin hieman voidaan tuunata meidän ammattinimikkeitä ku niin kaikki muutkin tekevät. Talonmiehet ovat facility managereita jne, ollaan me sit ympäristönhuoltajia, roskanomeja tai vaikka paskamaistereita :D


    • etelän herkku

      hanttihomma? Hmmm?9.3.2009 23:51
      Eiks teitä alan "ammattilaisia" koskaan kiusaa se ajatus että tää homma on lapsesta asti hoettu olevan ammattihierarkian alin ammatti


      mikään ammatti ei ole alin, kuljestusalalla nyt ei kannata kenenkään ruveta kehumaan omaa ammattiansa
      ei sen lavetikuskin, taikka jonkun rekkamiehen tai jakokuskin! samanlaisia ammattilaisia ne on kuin roskakuskit, sillä erotuksella että roskakuskin työpäivä on yleensä se 8h ma-pe ja roskakuski tienaa sen 2600-2900e normaali työtunneilla 160-163h/kk
      itse ainakin heitä arvostan tosipaljon

      • epsoonblues

        meillä ei tosin kukaan tee 6 tuntia pidempiä päiviä, kaikilla asumismuoto omistus, vuositulot 40-60k. En usko että samoilla tunneilla pullaa ajaessa olisi okt.


      • 35 vuotta ratissa
        epsoonblues kirjoitti:

        meillä ei tosin kukaan tee 6 tuntia pidempiä päiviä, kaikilla asumismuoto omistus, vuositulot 40-60k. En usko että samoilla tunneilla pullaa ajaessa olisi okt.

        Näkyy muutama ammatti kuskikin olevan kommentoimassa :) Kyllä oikeet kuskit arvostaa kaveria, ajoi se sprintteriä tai puolikasta epsanjaan. Samaa kuskin hommaa sitä tehdään. Itellä ei oo ikinä ollu mitään ketään vastaan tai mitään sanomista kenenkään ajokin koosta tai kuormasta. Vituttaa joskus tuo kinastelu ihan tyhjänpäiväisistä asioista.
        Paskan ajossa vaan se hyvä puoli, että kun firmat kaatuu ja vouti vie hienot autot alta ja kaveri marssii työkkäriin, niin paska se ei maailmasta lopu. Sitä riittää kuskattavaks aina. Paska kuskiakin aletaan arvostaan, kun laatikot (Bio) on kesähelteellä täynnä eikä autoo näy ei kuulu.
        Terkut vaan kaikille kumipyörien päällä työtä tekeville ja nuo muut "rahtarit" saa painua mun puolesta hevon vittuun.


      • sama..
        35 vuotta ratissa kirjoitti:

        Näkyy muutama ammatti kuskikin olevan kommentoimassa :) Kyllä oikeet kuskit arvostaa kaveria, ajoi se sprintteriä tai puolikasta epsanjaan. Samaa kuskin hommaa sitä tehdään. Itellä ei oo ikinä ollu mitään ketään vastaan tai mitään sanomista kenenkään ajokin koosta tai kuormasta. Vituttaa joskus tuo kinastelu ihan tyhjänpäiväisistä asioista.
        Paskan ajossa vaan se hyvä puoli, että kun firmat kaatuu ja vouti vie hienot autot alta ja kaveri marssii työkkäriin, niin paska se ei maailmasta lopu. Sitä riittää kuskattavaks aina. Paska kuskiakin aletaan arvostaan, kun laatikot (Bio) on kesähelteellä täynnä eikä autoo näy ei kuulu.
        Terkut vaan kaikille kumipyörien päällä työtä tekeville ja nuo muut "rahtarit" saa painua mun puolesta hevon vittuun.

        Eikös tosiaan jätteen ajossa ne palkat oo sieltä kuljetusalan paremmasta päästä, kun niitä lisiä tulee ? Ainakin mulla semmonen käsitys.


      • penar
        sama.. kirjoitti:

        Eikös tosiaan jätteen ajossa ne palkat oo sieltä kuljetusalan paremmasta päästä, kun niitä lisiä tulee ? Ainakin mulla semmonen käsitys.

        kyl ne hyvät on, tosin riippuu työnantajastakkin mitä makselee jos pelkä tessi ja paskasentyönlisä 160h/kk niin ei elä, mut jos lisiä enempi bonukset/urakka/tuotantolisät jne,... sit se on ihan hyvä
        itse teen tunti urakka 160h/kk ja pärjää tosi hyvin


    • kynämies666

      Tällä sedällä on tuunattuna 08 scaniaan vanhempi norban pakkaaja. Ei tartte seistä napilla ja toiminnot molemmin puolin autoa. Hyvä peli, tosin alkaa olla jo vähän aikansa elänyt, alkanu viimeaikoina temppuilemaan. Toivon mukaan saa vielä korjattua, ei yhtään innosta uudemmat pakkaajat, kokemusta niistäkin on...

    • yebfiuenoföineofnme

      Scania p230 norban pakkaajalla ja p260 ntm pakkaajalla.molemmissa on hyvät puolensa.ntm kouraisee nopeammin ja on nopeampi kipata.p230 on opticruise ja p260 manuaali.

      • paskatykki

        Mitä välii kumpi kippaa nopeemmin, ku vaan kolme kippii päivässä.


      • toimistoroskis
        paskatykki kirjoitti:

        Mitä välii kumpi kippaa nopeemmin, ku vaan kolme kippii päivässä.

        Alinta kastia.. pöhpah! Kyllä jengiä itkettäis jos ei pyttyjä hetkeen tyhjennetä. Mun 3v. Poika on puhunut jo vuoden, että hänestä tulee isona roskakuski. Ja mä oon siitä ylpeä! Kovaa ja arvokasta työtä pojat tekevät!


      • Hyvä valinta
        toimistoroskis kirjoitti:

        Alinta kastia.. pöhpah! Kyllä jengiä itkettäis jos ei pyttyjä hetkeen tyhjennetä. Mun 3v. Poika on puhunut jo vuoden, että hänestä tulee isona roskakuski. Ja mä oon siitä ylpeä! Kovaa ja arvokasta työtä pojat tekevät!

        Onhan se hyvä että poika ottaa helpomman homman kuljetusalalata, roskakuskien kun ei paljoa tartte ajatella tai stressata töissä xD


    • Vanhalla Volvolla

      Volvo F-86 vm-70 on alla ja Norban pakkaajalla, vanha, mutta hyvä peli, 8 vaihteinen aluelaatikko, ajan pitemmän kierroksen eli päivässä tulee kuorma ja 40 paikkaa, ja 300 kilometriä Tykkään duunista, vaikka ei tää mitään kevyttä työtä ole, ajelin merikontteja aiemmin ja se oli pelkkää ajoa. eli sitä voi tehdä huonompikuntoinnekin, tää homma vaatii kuntoa ja voimaa

      • Ornr fwe

        Totta, raskasta se työ on, mutta silti helpoin homma kuljetusalla

        Eli jos on lihasta, mutta ei päätä, tä on oikee homma xD


    • Joojoo

      Ite oon sitä mieltä, että kyllä etenkin vanha Norba pesee NTM:n pakkaajat 100-0. Norban nappuloissa on kunnon työnteon meininkiä kun taas NTM:n vivut tuo mieleen enemmänkin pikkulasten lelut. Kyllähän NTM:n pakkaajiakin esitellä kehtaa, mutta jos töitä meinaa tehdä niin Norba on ainoa oikea vaihtoehto. Ja Scanian alustalla tietenkin. Tosin makuasioitahan nämä ovat. Ja kyllä se on sanottava että jätekuskin homma on yks haastavimpia töitä kuljetusalalla. Paitsi että se on eniten fyysisyyttä vaativa autohomma, tarvitaan myös erityistä ison auton käsittelytaitoa ruuhkaisen keskikaupungin porttikonkeihin peruutettaessa ja kapeilla routaisilla metsäpoluilla taiteillessa. Se on totta että kuormia ei tarvitse jätekuskin sitoa,mutta nappuloita ja vipuja on enemmän kun yhdessäkään jakarissa! Homma menee niin,että kyllä moni paskois housuihinsa jos jäteauton puikkoihin pistettäis!

    • e4r5tgfffffff

      Jäteautonkuskin duunit ei ihan kaikille sovikkaan, pitää olla aika
      kova kunto että jaksaa jumppaa niitten roskiksien kanssa ja hypätä ulos
      ja sisään auton jatkuvasti.

      Että eiköhän palkka tule ihan siitä työn kovasta fyysisyydestä.
      Ajaakkin pitäisi melko haasteellisiinkin paikkoihin kaikissa keleissä.

    • Lavakuski.

      Scania 143 ja ajelen siirtolavoja ja kontteja,lavat nupilla, ajomatkaa 50 kilometriä edestakaisin ja paikkoja 6-8 päivässä, kontteja heitän joskus kärry perässä ja keikat keski-suomeen ja länsirannikolle.
      Prässihommiin en lähe, ne on ryskätöitä, vaatii fysiikkaa, yhen kesän ajoin prässiä 1922 mersulla ja sai tehä duunnia hiki päässä, 60-100 paikkaa, ei mun huki.

      • Noh mitä nyt se roskakuskin on kuljetusalan helpoin homma! Ja palkkakin kunnossa

        Siksi esim. jos vien leipää kauppaan ja siellä on roska-auto niin taatusti jätän oman autoni niin että hän ei pääse jatkamaan matkaa ja saatampi kaupan puolella vielä juoda kupposet kahviakin :)

        Noh, eihän sen roskakuskin pakko ole mua odottaa, ainahan voi ottaa loparit, kyllä tulijoita löytyy


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8895
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2643
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2380
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1237
    Aihe