en tiiä onko tää iha oikee paikka kysyy tätä mutta kysyn silti :)
Kumpi moottori on parempi? Bensa vai diesel? perustelkaa vastaus ;)
Bensa vai diesel?
7
4447
Vastaukset 7
- F115
Riippuu täysin käyttötarkoituksesta. Yksiselitteistä vastausta ei ole.
- tietäjä.
Raskaat ajoneuvot ja työkoneet=Diesel.
Henkilöautot ja moottoripyörät =Bensa. - on parempi
Diesel-moottori on suunniteltu _paljon_ paremmin. Teroreettisia rajoituksia ei ole. Otto-moottoria rajoittaa liikaa polttoaineen laatuvaatimukset yms.
- b-d
bensa, jos on pienenpuoleinen auto ja ajaa alle 35 000 km vuosi,
siinä on keskimääräisen suton kannattavuusraja.
Diesel on sitkeämpi,
esim. asuntovaunun vetämiseen metsässä, melkeimpä välttämätön.
Diesel kuuluu yleensä suurempiin vuotuisiin kulutusmääriin, pakettiautoihin, yms- Erkko
Pääsin itse tuollaiseen lukuun. Johtuen siitä, että diesel kuluttaa vähemmän.
DI
vuotuiset 100kilometrit x kulutus 100km:llä x polttoaineen hinta= 150x5,5x1=825€/vuosi
95E
150x7x1,3=1365€/vuosi.
Kustannusero = 1365-825=540€
Molemmilla autoilla on autovero sekä vakuutus suunnilleen sama. Diesel vero on mulla 420€. Ja Xsarassani on kulutus alle tuon 5,5l/100km. Huollot teen itse.
Tuning autoksi en ottaisi kuitenkaan dieseliä. - The Rat
Erkko kirjoitti:
Pääsin itse tuollaiseen lukuun. Johtuen siitä, että diesel kuluttaa vähemmän.
DI
vuotuiset 100kilometrit x kulutus 100km:llä x polttoaineen hinta= 150x5,5x1=825€/vuosi
95E
150x7x1,3=1365€/vuosi.
Kustannusero = 1365-825=540€
Molemmilla autoilla on autovero sekä vakuutus suunnilleen sama. Diesel vero on mulla 420€. Ja Xsarassani on kulutus alle tuon 5,5l/100km. Huollot teen itse.
Tuning autoksi en ottaisi kuitenkaan dieseliä.Dieselissä pitää huomioida myös korkeampi ostohinta, parempi jälleenmyyntiarvo, halvemmat huoltokulut (yleensä), ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Törkeä petosepäily Suomussalmella
Uutisoi maikkari. Uhrin nimiin on nostettu pankkilainaa, hänet on saatu sijoittamaan hevosiin ja ostamaan autoja. Ei ta683010Poliisi etälamautti, sitten pahoinpiteli
Vaikeasti kehitysvammaisen niin vakavasti että kuoli pian sairaalassa. Ei osannut kehitysvammainen heti noudattaa polii3631117Mies, olen pahoillani kun olen kuvitellut
Että pitäisit minusta. En sitä mistään tähdistä kuitenkaan lukenut, mulle vaan tuli jostain semmoinen tunne, kun itse ty64762Anni Ihamäki saa tylyä kommenttia TTK:sta - Erityisesti tämä "vääryys" ärsyttää
Kaikille ei ole mieleen se, että Anni Ihamäki on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Ihamäki saa varsin ty32719Mitä et ole valmis sietämään ihmissuhteissasi ja miksi?
Aiemmin jo kyseltiin mitkä vaatimukset olivat mielestänne liiallisia. Kyselläänkin nyt sitä, että millaisilla asioilla s253569Päivän Riikka: Pandan suklaatehdas Jyväskylästä Viroon
Menkää töihin! Viroon! --- Liki sata vuotta kestänyt suklaantuotanto makeisvalmistaja Pandan tehtaalla Vaajakoskella pä133566Tiesitkö? Vappu Pimiän ensimmäinen aviomies ei ole Teemu-rakas
Vappu Pimiä on tätä nykyä naimisissa Teemu Huuhtasen kanssa. Pimiä on toista kertaa naimisissa, sillä ensimmäinen liitto19549Älä nyt ylikuormitu vaikka sinusta pidänkin rakas nainen
Tiedän, että olet minulle oikea. En halua pilata tätä juttua malttamattomuudella, mutta epäilen. Haluan vain olla lähel29509Sysmä tarvitsee päätöksiä
Sysmä tarvitsee päätöksiä – ei p*anjauhantaa** Kirjoitan kuntapolitiikan ulkopuolisena tarkkailijana. Sysmän poliittinen17505Älä katoa elämästäni
Kävelyllä mietin olisitpa varjo takanani vierelläni sivullani Älä katoa koskaan ole siinä pidä kädestäni kiinni ole kan29479