Onko Brasiliassa käärmeitä tai liskoja?

asdasdas

Olisi suunnitteilla matka Brasilian Porto de Galinhasiin. Kärsin kuitenkin kauheasta käärmeiden ja liskojen fobiasta ja pelkkä niiden näkeminenkin saa aika paniikkikohtauksen. On tietysti tyhmää kysyä, että onko Brasiliassa liskoja tai käärmeitä koska niitähän siellä varmasti riittää, mutta kuinka lähellä "asutuksia" ja kaupunkeja moiset otukset viihtyvät? Haluaisin tietää teidän omia kokemuksia Brasiliasta, eli näittekö matkallanne liskoja tai käämeitä ja missä paikassa? olivatko ne kookkaita jne..? Elävätkö ne sademetsissä vai törmäsittekö niihin ihan ns. rantaalueilla ja kaupungeissa ja kylissä? Kiitos kokemuksistanne jo etukäteen.

7

2693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ole

      Jos pysyt ihan asfalttiviidakossa ei mateleviin kaarmeisiin juuri tormaa. Kaikissa tropiikin maissa kuitenkin on kaarmeita. Onhan niita Suomessakin. Kaupunkien puistoissa niita on ja joka paikassa missa luontoakin. Ovat yleensa pienia. Hamahakkeja myos riittaa, varsin isojakin. Paivalla ei kaarmeita ja hamahakkeja hevin nae.

      Mutta siis hyvassa hotellissa kun pysyt sisalla ei niihin juuri tormaa. Vilkkailla rannoilla lienet turvassa nailta luontokappaleilta. Sanoisin kuitenkin etta suuremman vaaran muodostavat pystyasennossa liikkuvat kaarmeet.

    • brasileiro

      Moikka,
      Asun itse taalla ja kesalla gekot kavelee asunnon seinilla. Kaksi kertaa tupakka askin kokoinen hamahakki on juossut asunnossa ja pari kertaa olen nahnyt leguaanin kavelevan tiella. Ja kertaalleen kaarmeen, jonka yli auto oli ajanut.
      Paikka missa asun on pretty similar Porto de galinhaksen kanssa, joten saattaa olla, etta samat kokemukset ovat edessa.

    • onhan

      Kyllä Galinhaksessa gekkoja riittää. Tulevat jopa sisätiloihin. Niitä ei kyllä tarvitse pelätä laisinkaan. Ovat jopa hyödyllisiä, kun syövät itikoita. Sammakoita on myöskin. Käärmeet eivät varmaankaan ihmisten asuttamilla alueilla matele.

    • matkaajamarjaana

      olimme brasseissa ja kävimme sademetsässä ja olimme matkalla viikon emmekä nähneet yhtään käärmettä saati liskoa.Tosin näimme isä-pingviinin ja ilveksen !

      • vaikka kuinka paljon

        onhan amazon täynnä krokotiilejä rannoilla näkee muitakin elukoita kuin menee sinne ajeleen esim, moottoriveneellä.tietenkin paikka vaikuttaa missä päin amazonia on.


    • liskoilia

      en ole käynyt tuossa tietyssä kaupungissa mutta tiedän että kaikki liskot ja käärmeet asuvat sademetsissä voihan jokunen lisko kävellä vastaan

    • Anonyymi

      Menisit ennemmin sinne, missä varmasti niihin törmäät, niin saat näkemyksen kohdilleen. Itse olin Australiassa vuoden ja erityisesti maaseudulla. Paikalliset olivat hyvin ystävällisiä, jotka neuvoivat kaiken tarpeellisen. No tottakai niihin törmäsi, joten ei voi kuin olla huoleton sen jälkeen. Tämä siis ihana kokemus ja hyvä tapa päästä fobioistaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1759
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1664
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      61
      1500
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1458
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1385
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1359
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe