Allergisille sopivia kissarotuja?

????????????

Onko olemassa kissa rotuja jotaka olisivat vähemmän allergisoivia?
Vähän niinkuin on olemassa koirarotuja jotka allergisoivat vähemmän.

18

1928

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sae

olemassa. Jollekin tietylle yksilölle voi siedättyä mutta koko rotua se ei tee allergiavapaaksi.

• Jenxi

Saeta. Ei kannata alkaa pelleilemään sen allergian kanssa kissan kustannuksella.

• _nina_

Enpä usko sellaista rotua löytyvän. Älä leiki terveydelläsi!

• löytyy...

viikolla kuulin radio uutisista, että:
      amerikassa on kehitetty allergiavapaa kissarotu, pennut maksaa vissiin noin 3000dollaria : (

• ei karvalle

Se ei ole karva vaan ihon hilse...

• minä ja kisuni

itse olen siedättäytynyt jo 3lle kissalle.. olen hyvin allerginen kaikille eläimille.. saan jo pelkästä läsnäolosta hengenahdistusta. Eräs lääkärini neuvoi näin= ottaa kissan aivan luovutusiässä ja käydä jo ennen sitä viettämässä pennun kanssa aikaa.. pennulle ei ole vielä kehittinyt omaa *allergeeniä* eli se on hilseetön. Tämä on minulle tepsinyt.. Itselläni on ollut kolme kissaa yksi on jo taivaassa mutta nyt minulla on 14vuotias ja nyt 6kk ikäinen pentu..ikinä ei ole iho-oireita tullut tai muutakaan=) voin tietysti olla poikkeus enkä muille suosittele koska kissasta luopuminen olisi vaikeinta elämässäni=/ olen eläinrakas ja siksi olen tämän valinnan tehnyt ja tyytyväinen kyllä olen.. Kissani ovat paras osa elämääni:) siis kumoan väitteen että kissat eivät sovi allergisille ihmisille :)ps.lääkärini oli hyvin tyytyväinen tulokseen.. siis miksi jos heinille on olemassa siedätyshoito niin eläimille myös:)

• e-k-v

kun tykkään kamalasti kissoista. mutta saan silmiini kutinaa heti, kun pidän kissaa sylissä kahta tuntia kauempaa... toisaalta olen ollut yötä talossa, jossa on kissa, eikä mitään oireita tullut kun en koskenut otukseen. ja olen huomannut myöskin että pennuista en saa kutinaa. missähän iässä sitten kissalle tulee oma "allergeeni"? voisin tietysti kysyä tutulta jos sais pennun "lainaan" ja kattois tuleeko allergiaa..

• puhutaan
        e-k-v kirjoitti:

kun tykkään kamalasti kissoista. mutta saan silmiini kutinaa heti, kun pidän kissaa sylissä kahta tuntia kauempaa... toisaalta olen ollut yötä talossa, jossa on kissa, eikä mitään oireita tullut kun en koskenut otukseen. ja olen huomannut myöskin että pennuista en saa kutinaa. missähän iässä sitten kissalle tulee oma "allergeeni"? voisin tietysti kysyä tutulta jos sais pennun "lainaan" ja kattois tuleeko allergiaa..

että pentueläimet allergisoisivat aikuista enemmän!?

• -----------
        puhutaan kirjoitti:

että pentueläimet allergisoisivat aikuista enemmän!?

Mitäs ajattelit sitten tehdä, kun mielestäsi vähemmän allergisoiva pentu kasvaa isoksi. Hävittää ison ja ottaa uuden pienen tilalle. Yleensä asioista selvää ottaminen kannattaa, mutta jos aikaa siihen ei ole, voi tänne tulla kertomaan omia totuuksiaan.

• cizu
        ----------- kirjoitti:

Mitäs ajattelit sitten tehdä, kun mielestäsi vähemmän allergisoiva pentu kasvaa isoksi. Hävittää ison ja ottaa uuden pienen tilalle. Yleensä asioista selvää ottaminen kannattaa, mutta jos aikaa siihen ei ole, voi tänne tulla kertomaan omia totuuksiaan.

kun toi yksi kertoi, että hän oli tälle pentuna otetulle kissalle siedättynyt.. tarkotan sitä, että juuri sen kissayksilön proteiini ei myöhemminkään tuottanut allergista reaktiota omistajalleen.

Toisaalta mietin myös sitä, että eikö kissoilla todellakaan ole kuin yksi allergiaa tuottava proteiini?? kun se yksi tuolla amerikan mantereella kehitetty kissa on sellanen ettei sillä olis sitä proteiinia. Mutta mahtanee viedä pitkän aikaa ennenkuin se rotu on suomessa saatavilla...

• Tea

on olemassa karvaton kissarotu, sphynx. mutta ne on kalliita ja joidenkin silmille karun näkösiä ku niillä ei oo ollenkaan karvoja

• se rotu

muka hilseile? karvoille kun ei olla allergisia vaan eläimen hilseelle.

• -----
        se rotu kirjoitti:

muka hilseile? karvoille kun ei olla allergisia vaan eläimen hilseelle.

Niin se on kissan syljessä, virtsassa ja hilseessä oleva proteiini, joka allergisoi. Eli karvattomuuskaan ei auta.

• romangolo

tähän asiaan kasvattajana. Eli oli tapaus; allergia, mutta kun heille tuli neljä kissaa vuosien varella, allergia hävisi; se on myös psyykinen asia, mutta en ikinä kasvattajana suosittele kissaa, jos vähänkin on oireita, koska on tullut sitten yksi ikävä tapaus ja joutuivat luopumaan kissasstaan.

• ...ja omistan kaksi kissaa!

Toinen kissa on ollut minulla jo 16 vuotta ja tämä nuorimmainen otettiin viime syksynä pitkän ja hartaan pohdinnan jälkeen. Olen siis allerginen kissoille, mutta omien poikieni kanssa pärjään tosi hyvin, kun otan yhden antihistamiinin päivässä. Ilmeisesti en kuitenkaan ole ihan älyttömän allerginen, tai sitten olen vaan tottunut kissojeni hilseeseen.

Olihan se todella vaikea päätös ottaa toinen kissa, kun on tuo allergia. Päätin jo silloin, että en taatusti tule ikinä luopumaan kummastakaan, vaikka kuinka olisin allerginen. Onneksi meillä ei ole ollut sen suhteen mitään ongelmia. Joku ehkä saattaa muistaakin, kun asiaa täällä palstalla pohdin viime lokakuussa. Meillä on Niki ja Tarmo -pojat. :) Tarmo täytti viime viikolla yhden vuoden ja Niki täyttää 16 vuotta ylihuomenna. Taas tulossa siis isot kemut! :)

Hyvää kesää!

• ...

allergisuudesta kissoja kohtaan. Ei omia poikiasi jotka ovat ihmisiä jollet sitten ole varsinainen kummajainen.

• hohhoijaas
        ... kirjoitti:

allergisuudesta kissoja kohtaan. Ei omia poikiasi jotka ovat ihmisiä jollet sitten ole varsinainen kummajainen.

noin veemäinen vai vaan tyhmä?

• vastauksen haluava=)

luin seiskan lehest et lemmikkieläinten abc ohjelmas tutustutaan jossain jaksossa ´allergikolle sopivaan cornish rex-kissarotuun´ (en voinut katsoa sitä jaksoa kun olimme matkalla) . Sopiiko cornish rex oikeasti allergikolle meinaan ku rakastan kissoja yli kaiken ja haluaisin kissan, oli se sitten karkea-, kihara-, pitkäkarvainen kissa tai vaikka karvaton, niin silti haluaisin. Eli sopiiko cornish rex rotu allergikolle?? ja jos sopii, niin paljonko se maksaa??kiitos jos edes vastaatte=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      61
      7520
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2946
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1659
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1468
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      169
      1419
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1163
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      77
      863
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      755
    Aihe